Aihe: Fahrenheit : Tempation To The Other Side
1
hahuusko
22.06.2005 02:04:00
Hyvä biisi, joka tuntui tosin loppuvan vähän kesken. Soittopuoli kuulosti jotenkin jäykältä. Ehkä jos tempoa nostaisi vähän, niin biisiin tulisi enemmän meininkiä.
JE
22.06.2005 12:13:33
Kiitos kommenteista!

Temponvaihdos voisi muuttaa koko biisin fiilistä, joten alunperin päätimme pitää sen hieman rennompana (hitaampana tempona), mistä kyllä ihmeen kaupalla muodostui vähän "väkinäisen" kuuloinen, vaikka meidän korvia silti miellytti.
rm_wispila
22.06.2005 17:27:32
Alkuintro hyvä ja iskevä, mutta varsinainen säkeistö vaatisi mielestäni hieman säätöä, tällaisenaan aikas tasapaksu pötkö.
Itse hillitsisin hieman pianistia, voisi hieman varioida sitä pianokuviota laulun alla tai soittaa vaikka vain joka toiseen tahtiin sen lurituksen. Kitaraosasto taas putoaa turhan alas säröttömällä soundilla. Sitäkin voisi hieman profiloida nostamalla volaa / lisäämällä pieniä säröriffejä esim. laulurivin tyhjiin loppuihin. Myös jonkin "koko bändin fillin" vois heittää säkeistön puoleenväliin, sointukiertohan taisi olla pari kertaa... Vois varioida lyhyenä tuota ihan alun introa.
Kertosäe toimii ok. Loppuun voisi heittää lisäksi jonkinlaista kitarasooloa/-kulkua laulun alle.
Kokonaisuutena voisi myös miettiä vähän työnjakoa soittajien kesken säkeistöön, eli voisiko jokin soittajista olla osan aikaa hieman pienemmällä profiililla.(soitan itse orkesterissa, jossa 2 kitaraa ja piano, ja aijät välillä intoutuu soittaan kaiken tilan täyteen. Malttia vaan, voihan sitä säästellä kertosäkeeseen.
Muuten ihan kehityskelpoinen aihio, hieman lisää itsevarmuutta ja asennetta!
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
rm_wispila
22.06.2005 17:29:50
Rumpalin roolissa unohdin mainita että tempo on mielestäni OK. Ei se "ylitempo" biisiä paranna, vaikka joskus treenatessa siltä tuntuisikin. Leppoisa fiilis on tärkee säilyttää, kovat tempot voi säästää toisiin biiseihin.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
JE
22.06.2005 18:54:59
Mielenkiintoista kritiikkiä! Kiitos!

Alkuintro hyvä ja iskevä, mutta varsinainen säkeistö vaatisi mielestäni hieman säätöä, tällaisenaan aikas tasapaksu pötkö.

Välisäkeistö kaipaisi kyllä jonkun elementin - en vain tiedä mikä. Ensimmäisenä tulisi mielene joku puhallinsoitin.

Itse hillitsisin hieman pianistia, voisi hieman varioida sitä pianokuviota laulun alla tai soittaa vaikka vain joka toiseen tahtiin sen lurituksen.

Riffiä kuultua kauan, siihen joko tottuu tai kyllästyy. Itse bändin pianistina voisin ottaa neuvostasi opin, hiukan hillitympää pianoa, esim. matalemmalta ja hiljaa.

Kitaraosasto taas putoaa turhan alas säröttömällä soundilla. Sitäkin voisi hieman profiloida nostamalla volaa / lisäämällä pieniä säröriffejä esim. laulurivin tyhjiin loppuihin.

Säröttömällä?, mun mielestä hyvinkin runsas soundi taustalle, mutta kitara jää vähän alle, ja myönnettäköön, että kaikilla soittimilla on aika yksinkertaistetut soittolinjat. Profilointi toisi kyllä lisää maustetta.

Myös jonkin "koko bändin fillin" vois heittää säkeistön puoleenväliin, sointukiertohan taisi olla pari kertaa... Vois varioida lyhyenä tuota ihan alun introa.

Totta. Pelkät rummut ja bassot toimisivat väliriffinä säkeen välissä.

Kertosäe toimii ok. Loppuun voisi heittää lisäksi jonkinlaista kitarasooloa/-kulkua laulun alle.

Tarkoitus oli heittää sooloa ensimmäisen välisäkeen jälkeen tyhjälle paikalle, mutta jotenkaan se ei vain sopinut. Nyt voisin kuvitella sooloa aivan biisin lopussa, neljässä tahdissa.

Kokonaisuutena voisi myös miettiä vähän työnjakoa soittajien kesken säkeistöön, eli voisiko jokin soittajista olla osan aikaa hieman pienemmällä profiililla.(soitan itse orkesterissa, jossa 2 kitaraa ja piano, ja aijät välillä intoutuu soittaan kaiken tilan täyteen. Malttia vaan, voihan sitä säästellä kertosäkeeseen.
Muuten ihan kehityskelpoinen aihio, hieman lisää itsevarmuutta ja asennetta!

Biisissä kaikki tuntuu kyllä olevan päällä, se on totta.
Pitää muistaa hillitä seuraavaan kertaan!

Tästä lähdemme kehittelemään tulevaisuuteen päin!

Kiitos kommenteista!

Jos olet kiinnostunut/jaksat kommentoimaan meidän instrumentaalimme, niin: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=17&t=96299&o=0&co=0
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt