SDMF 19.06.2005 21:57:22 | |
---|
Southern Rock bändit jää aina alamaailman tietoon , eli kertokaapas hyviä southern rock bändejä , aika huono luokitus nyt toi 'souithern' rock mut kyl te ymmärrätte :) aloitan parilla : Lynyrd Skynyrd , Drive By Truckers , Derek Truck's band , Gov't Mule , 38 Special R.I.P Dimebag darrell |
scottie 19.06.2005 22:33:40 | |
---|
The Allman Brothers on aika hyvä, jos se edes tänne hyväksytään.. Gas, grass or ass, no one rides for free! |
SDMF 19.06.2005 22:53:38 | |
---|
The Allman Brothers on aika hyvä, jos se edes tänne hyväksytään.. voi perkele et menin sen unohtamaan , hyvää kamaa :) R.I.P Dimebag darrell |
Päärynä 19.06.2005 22:56:46 (muokattu 19.06.2005 22:58:06) | |
---|
Tämä nyt vähän sivuaa aihetta, mutta kertokaas jos joissakin noissa pändeissä on hyvä pianisti/kosketinsoittaja. Lynnareiden pianistin, sekä Gregg Allmanin tyyleistä pidän kovasti ja muihiin samanhenkisiin kosketteijoihin tutustuisin mielelläni. Tyhmästä päästäisestä kärsii koko kettupopulaatio. |
Molly Hatchet,The Outlaws,Marshall Tucker Band ja Doc Holliday. Born to be wild - paitsi kotona |
0201222 20.06.2005 12:23:09 | |
---|
Johnny Winter varmaankin kuuluu tähän listaan bändeineen. Keep on rocking asshole. |
scottie 20.06.2005 12:38:58 | |
---|
Johnny Winter varmaankin kuuluu tähän listaan bändeineen. On sitä joskus joku bluessiksikin sanonut.. No okei, nämä bluesrock, southern rock ja boogie-rock käsitteet kulkevat usein käsikädessä, mutta Johnny Winterhan ei edes tule etelästä. Gas, grass or ass, no one rides for free! |
pliksu 20.06.2005 13:07:31 | |
---|
No, jos yhdistellään vähän eteläistä boogieta ja bluesia, niin rohkenen sanoa ZZ Top. Varsinkin Tres Hombres (ainoa jonka omistan) omaa pari hyvinkin mehukasta rallia. Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13 |
Lonesome 20.06.2005 13:51:27 | |
---|
Atlanta Rhythm Section Wet Willie "This is my truth, tell me yours." |
0201222 20.06.2005 15:41:29 | |
---|
On sitä joskus joku bluessiksikin sanonut.. No okei, nämä bluesrock, southern rock ja boogie-rock käsitteet kulkevat usein käsikädessä, mutta Johnny Winterhan ei edes tule etelästä. Käsikädessä joo.. En tiedä mistä winter-äijä on kotosin.... Ehkä ittelle toi southern rock on vaan sitä tiettyä soundimaailmaa ei niinkään et kenellä isoimmat rebel-liput tai onko käynyt uimassa mississipissä tms... Keep on rocking asshole. |
Umpihullu 20.06.2005 16:31:12 (muokattu 20.06.2005 16:34:43) | |
---|
Pride And Glory, Blackfoot, Little Feat, Black Oak Arkansas, Van Zant, Jason And The Scorchers ja kotimainen Greedy Pig :) Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa! |
Jani The Rock 20.06.2005 16:42:15 | |
---|
Johnny Winter on Texasista. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
scottie 20.06.2005 17:02:10 | |
---|
Johnny Winter on Texasista. Mitä tällä meinaat? xD Halusitko vain kertoa kaikille mistä hän on kotoisin, vai kumota mielikuvani ettei Texasia lueta osaksi ns. "etelää"? Gas, grass or ass, no one rides for free! |
Jani The Rock 20.06.2005 17:30:37 | |
---|
Mitä tällä meinaat? xD Halusitko vain kertoa kaikille mistä hän on kotoisin, vai kumota mielikuvani ettei Texasia lueta osaksi ns. "etelää"? 0201222 tuossa ei tiennyt, mistä herra Winter on kotoisin, joten minä kerroin. Sitä en tiedä, luetaanko Texas niihin osavaltioihin, joissa ns. oikeaa Etelän rokkia tehdään, mutta ainakaan pohjoisvaltio se ei ole. Että sitä meinaan, nääs. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
DJKaaos 20.06.2005 17:32:36 | |
---|
Kuunnelkaapa Radio Suomesta tiistai-iltasin Kovan päivän iltaa. Kantritohtori Teppo Nättilä soitattaa Southern Rockkia, kantria, kantrirokkia yms klo 23.03-00.00. Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä. |
0201222 21.06.2005 08:10:52 | |
---|
0201222 tuossa ei tiennyt, mistä herra Winter on kotoisin, joten minä kerroin. Sitä en tiedä, luetaanko Texas niihin osavaltioihin, joissa ns. oikeaa Etelän rokkia tehdään, mutta ainakaan pohjoisvaltio se ei ole. Että sitä meinaan, nääs. nyt tiedän.... Keep on rocking asshole. |
pliksu 21.06.2005 08:19:35 (muokattu 21.06.2005 08:21:02) | |
---|
Jason And The Scorchers Miten pääsikään unohtumaan. Tosin vähän enemmän kantrimeininkiä. cowpunkkia joku sanoisi. Ja sitten tietysti oma lempibändini The Black Crowes. Ei nyt suoranaisesti Southern rockia, mutta vaikutteita löytyy eteläisen jenkkilän juurimusiikista aina mustaa gospelia myöten. Eipä tule mieleeni toista 90-luvun bändiä, joka noin taidokkaasti osaisi 70-luvun juttuja ammentaa. Mitään hittimatskuahan tuo ei ole, mutta saa kyllä minun leveälahkeiset punttini vipattamaan. Käsittämätön rouhea, räkäinen groove. Tulee aina erinäisissä yhteyksissä hehkutettua vähän liikaakin kys. bändiä, eikä siitä ole tietääkseni kuin yksi kaverini innostunut, mutta kun tämmöisen mission olen tämän bändin musiikin kautta saanut niin.. Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13 |
sirdickyj 21.06.2005 08:34:47 | |
---|
Pride And Glory Jos on kotoisin New Jerseystä, ei käy pesulla, mellastaa ja käyttäytyy punaniskan tavoin, voi joku erehtyäkin luulemaan southern rockiksi, mutta toivottavasti huomaa äkkiä erehtyneensä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
tuomo 21.06.2005 09:41:40 | |
---|
|
Silvio Dante 21.06.2005 10:17:13 (muokattu 21.06.2005 19:24:49) | |
---|
Ja sitten tietysti oma lempibändini The Black Crowes. Ei nyt suoranaisesti Southern rockia, mutta vaikutteita löytyy eteläisen jenkkilän juurimusiikista aina mustaa gospelia myöten. Eipä tule mieleeni toista 90-luvun bändiä, joka noin taidokkaasti osaisi 70-luvun juttuja ammentaa. Mitään hittimatskuahan tuo ei ole, mutta saa kyllä minun leveälahkeiset punttini vipattamaan. Käsittämätön rouhea, räkäinen groove. Tulee aina erinäisissä yhteyksissä hehkutettua vähän liikaakin kys. bändiä, eikä siitä ole tietääkseni kuin yksi kaverini innostunut, mutta kun tämmöisen mission olen tämän bändin musiikin kautta saanut niin.. Kyllä TBC:stä aika moni on innostunut. En itse tunne montaakaan musiikki-ihmistä joka tuota bändia ei diggaisi. Mutta kuitenkin, hieno bändi jonka kaikilla levyillä jotain hyvää. Kaksi ensimmäistä plattaa yli muiden, sekä biisien että tuotannon puolesta. Heilläkö ei olisi mitään hittimatskua? Hmm, olen eri mieltä. Ainakin ekalta levyltä mm. She Talks To Angels, Jealous Again ja Hard To Handle-cover sekä toisen levyn Remedy keikkuivat jenkkilän hittilistoillakin. Noista biiseistä videot oli aikanaan todella hevi-rotaatiossa MTV:llä. Eka levy on muuten myynyt jenkeissä yli 5 miljoonaa... Entäs sitten Raging Slab? Vaikka ovatkin NYC:n alueelta kotoisin niin kyllä on myös southern meininkiä mukana. Voiskohan sitä luonnehtia tyyliin: "Southern Rock from NYC" Aijai! |