Aihe: Käytätkö alkoholia keikan aikana ja minkä verran?
1 2 3 4 5
baron
16.06.2005 10:12:12

Totta. Pitää kai tehdä se HITTI.

Toihan on hyvä idis!
Kumma ettei oo ennen tullut mieleen?
Sertzo S
16.06.2005 12:18:50
Puhalsin juuri bassonviritysmittariini ja promiilet näyttivät 4.40!
Ennätyslukemat! :/
jjussila
16.06.2005 13:16:08
Taidat olla aika "perseet", jos viritysmittarikin noin reagoi! Tosta on hyvä jatkaa parilla birrellä.
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?
R.Syke
16.06.2005 20:17:05 (muokattu 16.06.2005 20:17:25)
Taidat olla aika "perseet", jos viritysmittarikin noin reagoi! Tosta on hyvä jatkaa parilla birrellä.

-S*na. Yks pasisti oli kerran harjoituksissa niin päissään, että puhalsi minulta koko viritysmittarin. Harmittaa.
Jalmus
16.06.2005 20:56:55
Sviddu, teostot tulivat tänään!!!! Nyt nyt tämä poika lähtee kaltereiden taakse.
Osta mut, mä olen kaupan!
uruttaja
16.06.2005 23:15:58
Ettehän veljet humalassa ole?
baron
16.06.2005 23:26:39

Ettehän veljet humalassa ole?

Ei vielä, mutta jos ootat, tulossa ollaan.
uruttaja
16.06.2005 23:27:56
Ei vielä, mutta jos ootat, tulossa ollaan.

Mä olen vet'nyt hermostuksissani pullon *Jalua, ja nyt huinaa, Mitä mun pitäis tehdä, kun rundi painaa päälle,
R.Syke
17.06.2005 07:28:16 (muokattu 17.06.2005 07:28:40)
Mä olen vet'nyt hermostuksissani pullon *Jalua, ja nyt huinaa, Mitä mun pitäis tehdä, kun rundi painaa päälle,

-Älä välitä. Soitin eilen illalla yhelle puhaltajalle, joka pitäisi hakea tänään mukaan. Oli iloisella tuulella ja vitsikäs ;)

Ota yhtä positiivinen asenne.
Sertzo S
17.06.2005 08:03:06
Nyt on kaljat (teostot jotakuinkin )kiskottu kitusiin ja elpyminen hyvää vauhtia menossa. Huomenna (harvinaista kylläkin ) keikalle metsäpäiville kurtun kera Lustoon Punkaharjulle.
En siis sortunut ollenkaan väkeviin, joten olo ei ole aivan kaamea. :)
isojussi
17.06.2005 08:16:48
...En siis sortunut ollenkaan väkeviin, joten olo ei ole aivan kaamea. :)

Kummalista. Mulle käy aivan päinvastoin: Mitä tiukemmalla alkkohoolilla känninsä hankkii, sitä vähäisempi on krapula.

Tosin vanha kansa tapaa sanoa, että "Hyvinhoidettu krapula on humalan kukkanen"
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
half
17.06.2005 12:18:11
En siis sortunut ollenkaan väkeviin, joten olo ei ole aivan kaamea. :)

Kerran pro aina pro. Olut paras voitehista ( äänihuulien ).
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Qsine
19.06.2005 23:53:20

Kolmen sivun paikkeilla tahtovat näemmä levitä hyvätkin viestiketjut, mutta ehkä se on vain osoitus Muusikoiden.netin humppayhteisön hyvästä yhteishengestä...

Mutta alkoholista? Tilanteenmukkaan, tilanteenmukkaan! Terapiabändimme on jo noin vuoden harrastanut ns. "keikkakaljoja". Viimeksi kävi kylmät, kun kaikkien mielestä jonkun muun piti tulla keikkapaikalle lidlin kautta ostamaan yhteiset grafenwalderit. Ihan alkuvuosina pidettiin nollatoleranssi, koska olimme nuoria, siloposkisia ja -silmäisiä.

Nykyään on kohdallani nollatoleranssi vain, kun pitää soittaa jonkun tutun muusikon omassa projektissa, joka on ko. ihmiselle tärkeä. Omia sävellyksiä tms. Jos vedän toisen sävellyskonsertissa pisarankin viinaa, niin miksei sitten saman tien myös turpiin tahikka perseeseen?

Eilen olin tuurauskeikalla, komppaamassa erästä paikallista trubadurissimus-suuruutta. Synttärit oli. Kuulin päivänsankarin virallisen kättelyn yhteydessä kaverin sanovan, että "Mää otin sullekin!" Oli ottanut puolestani alkumaljakseni Pommacin, jonka sitten minulle ojensi. No helwetti, kyllä sitä sitten tarvittaessa voidaan olla ilmankin, jos se toiselle niin tärkeää on, ajattelin. Ei vaan ollut mikään luottamuksen osoitus: ehkä jonkinlainen koe, tiijähäntä. Myöhemmin tarjolla oli keskioltta ja boolta.

"Hoidan silti hommani" on fraasi, jota kenenkään ei oikeastaan kannata itse viljellä. Ehkä bändikaverit sittenkin viime kädessä ovat pätevämpiä päättämään, hoitaako alkoholia ottanut kollega hommansa.

Ohjelmistosta riippuu myös sujunta. Jos on perushumppaa, niin onhan se usein sen verran selkäytimessä, että soittaja voi olla lihasmuistin varassa 24h -kännihymy päällä, naama kiiltäen. Ja sucksee on taattu.

Tai sitten soittajalla voi olla yksinkertaisesti niin vankka kokemus ja ammattaito, että täydestä menee, vaikka muutama promillekin olisi. Olisin valmis myöntämään tämän foorumin Tilhenmaksa -arvonimen nimimerkille Irti Humpasta: jeesus, miten voi ihminen kestää niin paljon viinaa, soiton silti kummemmin kärsimättä...
"Aarne...sinun tulee lyödä minun nenäluuni murskaksi! Kun nenä levenee, niin silmät siirtyvät lähemmäksi toisiaan!"
baron
20.06.2005 02:57:46

Mullehan on annettu hyviä neuvoja, että älä amatöörina puutu ammattilaisten hommiin, mutta jos kuitenkin kielloista huolimatta:

1. Selvin päin soittaminen on kivaa.

2. Kännissä monet muut asiat on kivoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)