Aikalailla menen nyt henkilökohtaisuuksiin, mutta kuinka paljon kuluu ilojuomaa keikalla ollessa? Itse olen vetänyt pari kaljaa ja säästänyt lopu korista keikan "jälkeisille". Ja vaikuttaako humala soittoonne mitenkään. Oma soittoni on samaa kannuttelua, olin kännissä tai en. Ainoa
Lääke
Krapulan
Oireisiin |
Bobana 20.06.2005 07:30:22 | |
---|
Max 6 bissee ennen keikkaa. Nykyään sen verran vaativaa soitantoa ettei voi löysäillä pätkääkään. Kumma juttu. Jos vetää enemmän niin menee "jalat alta" niinsanotusti eli eivät vaan yksinkertaisesti toimi enää riittävällä herkkyydellä. Tempo suunnilleen puolittuu... Hauskaahan niitä kännijameja on välillä vedellä ja tuntuu että kulkee ja pesee kaikki hipit mennen tullen. No, kerran sitten otettiin vähän nauhalle... Hyh! Pthyi!!! No, mutta vakavissaan soittaessa en ota kuin pari bissee eli en edes lähe mitään rajoja hakemaan. Mikään muu ei vituta enempää kuin se että huomaa ylittäneensä tuon rajan vaikka pääkoppa tuntuu vesiselvältä. Kun ei toimi niin ei toimi. Pari kertaa on näin käynyt. Onneksi oli kavereita ja tuttuja suurin osa niissä bileissä... Sex, choppers and rock´n roll!!! |
ddrum54 20.06.2005 07:40:54 | |
---|
Ei tippaakaan. Brenkku puuduttaa motoriikan tosi pienilläkin pitoisuuksilla. 2`n 4 |
Pacifig 20.06.2005 07:53:42 | |
---|
Ennen keikkaa voi muutaman olusen juoda (max. kolme). Lavalle ei alkoholi sovi! ja keikan jälkeen jokainen miten huolii ... säilyy muuten laitteet paremmassa kuosissa kun roudaa ennenku tinttaa lisää Laittaiskohan kamat myyntiin... |
dictatorsh*t 20.06.2005 08:25:57 (muokattu 20.06.2005 08:26:12) | |
---|
Ennen keikkaa ei käytännössä yhtään alkoholijuomaa mene. Jälkeenpäin saattaa sitten. "The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal." |
TAMAS 20.06.2005 10:49:18 | |
---|
ei alkoholia ennen keikkaa. keikan jälkeen ehkä.siitä jää vaan paskan maku suuhun jos on vetäny kännissä keikan joka menee varmasti päin hevosta. ja kaverit vaan vittuuntuu kun ite ovat selvinpäin ja toinen on ihan kännissä. en sano mittään!! |
Aimo 20.06.2005 11:25:42 | |
---|
Ei yhtään. Ajattelen asian niin, että minä olen pääasiassa viihdyttämässä yleisöä, enkä itse viihtymässä, vaikka toki viihdynkin. Jollain Eläkeläisillä se tosin toimii vähän toisella tavalla.. Enkä oikeastaan keikkojen jälkeenkään ota. Jos on joku baarikeikka, niin yleensä koitan lähteä aika pian kotiin, kun en oikein viihdy baareissa. Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin. |
Garri Hunes 20.06.2005 11:57:51 | |
---|
totta kai juon,ei ainakaan lavalle ennen sixpackia.ja kuka hullu on lavalla selvinpäin? |
mr_b 20.06.2005 12:13:21 (muokattu 20.06.2005 12:14:46) | |
---|
Tuoppi tai korkeintaan kaksi. Juuri tässä tuli kokeiltua treeneissä suorituksia ääriolosuhteissa ja huomasin että jos juo nopeasti tölkin olutta ja 7 omatekoista Screwdriveriä (vodkaa + tuoremehua) niin soitto ei enää täysin suju. Ensimmäisenä lähtivät jalat, kädet vielä osuivat tahdissa johonkin. Sitten lähtikin jo kyky tuottaa järjellistä puhetta... I wanna walk up the side of the mountain, I wanna walk down the other side of the mountain, I wanna swim in the river, lay in the sun, I wanna try to be nice to everyone. |
ddrum54 20.06.2005 12:28:06 | |
---|
totta kai juon,ei ainakaan lavalle ennen sixpackia.ja kuka hullu on lavalla selvinpäin? Esimerkiksi sellainen henkilö, joka ymmärtää roolinsa ja velvollisuutensa asiakkaitaan kohtaan. Esim. alla. Ei yhtään. Ajattelen asian niin, että minä olen pääasiassa viihdyttämässä yleisöä, enkä itse viihtymässä, vaikka toki viihdynkin. 2`n 4 |
Tasmaani 20.06.2005 12:33:01 | |
---|
ja kaverit vaan vittuuntuu kun ite ovat selvinpäin ja toinen on ihan kännissä. Tuo on muuten ihan totta! Nykyisin ite en enää juo alkoholia ennen keikkaa, paitsi ehkä yks/kaks pulloa ja kyllä vituttaa kattoa, jos muut bändin jäsenet soittavat kännissä. Ennen vanhaan sitä tuli nautittua keikkapalkkio jo ennen keikkaa. :D |
Tama (Royal Star) 20.06.2005 13:08:02 | |
---|
keikoille ei vedetä yhtään. kolme kaljaa vaikuttaa jo huomattavasti soittoon. EKA ZILDJIAN OSTETTU!!!! |
nappo 20.06.2005 13:16:51 | |
---|
Kyllä aina tulee jokunen olut otettua. Pääsee fiilikseen helpommin. Mutta jos se alkaa olla sixpackin luokkaa, niin silloin soitto kärsinee jo pahasti. Pääasiahan on se miltä se soitto näyttää, ei se, miltä kuulostaa. Mikään ei ole tylsempää kun himmaileva rumpali. Siitä on rokki kaukana. Toisaalta hirveetä showta vetävä kannuttaja ei ehkä mihinkään iskelmäpumppuun sovi. :) Tämä kysymys on vaan luonteeltaan sellainen, johon ei mitään oikeita toimintatapoja ole olemassakaan. Rumpalin paino ja juomatottumukset vaikuttaa paljon ja myös soitettava musiikki. Perusrokit voi vetää pienessä laitamyötäisessäkin, mutta mitään vähänkään progempaa en lähtis maistissa edes yrittämään. My two cents. "Uidaan poikki vuoksen, on vitun hieno sää!" |
-imp- 20.06.2005 13:18:26 | |
---|
Riippuupi hiukan musatyylistä. Nopeampiin rykäsyihin ei yhtään, mut rauhallisemman setin kans voi ottaa muutaman. Sitä enempää ei missään tapauksessa. Jos ei ole roudattavaa ihan älyttömästi, niin olen joskus aloittanut keikan aikana. 30-45 min setin aikana ei ehdi päihtyä vaikka jois joka hetki, ku ei soita... ketkä vitun muut? |
hollmi-5 20.06.2005 13:21:19 | |
---|
Jo vain. Toiset pystyvät vetämää nvirheettömästi pienissä tai vähän isommissakin siivuissa, mutta useimmilla motoriikka kärsii. Jos työn laadussa näkyy mitään viitteitä alkoholin vaikutuksesta, on viisainta jättää väliin. Itse en nuorena voinut ottaa yhtään oluttakaan, koska se vaikutti heti. Niinpä treenasin: pussilllinen bisseä jakkaran viereen ja harjoittelemaan. En tehnyt tätä siksi, että en voisi selvin päin olla, vaan siksi, että tiesin senkin päivän koittavan, kun ikäänkuin vahingossa joutuu julkisesti esiintymään maistelleena. Sekin päivä tuli. Maltti mukaan, kun kaljan kanssa läträä. Humalaisen soitto on säälittävän kuuloista ja näköistä. Mika Hollström |
Niskamies 20.06.2005 13:41:34 | |
---|
Jo vain. Toiset pystyvät vetämää nvirheettömästi pienissä tai vähän isommissakin siivuissa, mutta useimmilla motoriikka kärsii. Jos työn laadussa näkyy mitään viitteitä alkoholin vaikutuksesta, on viisainta jättää väliin. Itse en nuorena voinut ottaa yhtään oluttakaan, koska se vaikutti heti. Niinpä treenasin: pussilllinen bisseä jakkaran viereen ja harjoittelemaan. En tehnyt tätä siksi, että en voisi selvin päin olla, vaan siksi, että tiesin senkin päivän koittavan, kun ikäänkuin vahingossa joutuu julkisesti esiintymään maistelleena. Sekin päivä tuli. Maltti mukaan, kun kaljan kanssa läträä. Humalaisen soitto on säälittävän kuuloista ja näköistä. Asiallista, sä siis ikäänkuin harjottelit kännissä soittamista? Virallisesti semi-pro! |
Epämuusikko 20.06.2005 13:56:55 | |
---|
Asiallista, sä siis ikäänkuin harjottelit kännissä soittamista? Kyllä mäkin tuon kerran testasin. Treenikämpille Suomiviinaa ja Dr Pepperiä. Saman tein marimballa joskus vuonna miekka ja kypärä. Mutta asiaan. Rokki/humppakeikkaa ennen korkeintaan pari. Muissa tyyleissä ei passaa ottaa sitäkään. Mitä "intiimimmin" tulisi soittaa, sitä vähemmän voi olla viinaa veressä. Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
hollmi-5 20.06.2005 14:17:23 | |
---|
Asiallista, sä siis ikäänkuin harjottelit kännissä soittamista? Näin tein. Mika Hollström |
moderndrummer88 20.06.2005 14:46:12 (muokattu 20.06.2005 14:47:31) | |
---|
kyllä itekkin käyn reenamassa rummuilla jos satun kotona ryyppäämään kun rummut on autotallissa, joskus on ollu useampikin henkilö soittamassa ja juomassa ja ite menee biisit ihan hyvin useammankin kaljan jälkeen vaikka kitaristi unohteli jo kolmen kaljan jälkeen osia biiseistä... ei sitä tosiaan tiedä milloin tulee eteen tilanne jossa juodaan ja soitetaan niin itse haluan ainakin tietää rajat että missä kuulostaa soitto ihan kuunneltavalta vielä VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!! |
ddrum54 20.06.2005 15:36:29 | |
---|
kyllä itekkin käyn reenamassa rummuilla jos satun kotona ryyppäämään kun rummut on autotallissa, joskus on ollu useampikin henkilö soittamassa ja juomassa ja ite menee biisit ihan hyvin useammankin kaljan jälkeen vaikka kitaristi unohteli jo kolmen kaljan jälkeen osia biiseistä... ei sitä tosiaan tiedä milloin tulee eteen tilanne jossa juodaan ja soitetaan niin itse haluan ainakin tietää rajat että missä kuulostaa soitto ihan kuunneltavalta vielä Otitko nauhalle sitä jammailua? Meinaan vaan, että se mikä tänään hönössä on tosi jees, on huomenna kammottavaa sekoilua. Nauhuri pyörimään, se kertoo totuuden. 2`n 4 |