Marlowe 30.04.2003 18:26:04 | |
---|
joku sano et hiphop on just nyt muodissa. ei se kyl enää oo. se oli joskus tos 98-00 oikeen kunnolla, sillon ku meni kotibileisiin ni aina soi hiphop. nyt ku menee kaikki haluu kuunnell näit amerikkalaisii särökitara"rock"bändei: audioslavet ja sellaset.. et sellane mun mielestä munaton särökitaramättö on täl hetkel ikävä kyllä taas kova sana. Pitänee osittain paikkaansa. Sähkökitarat ovat jälleen palaamassa listoille (jos sitä nyt muodin merkkinä haluaa pitää) ja hiphopkin on ollut niin kauan kuvioissa mukana ettei sitä voi enää pitää puhtaana muoti-ilmiönä. joo mut ne ketkä ei diggaa ni voi pitää suunsa kiinni hiphopist, koska se on liian suurta teille(ilmeisesti). Perustelu tökkii hieman. Kääntäen: olisiko sähkökitaroilla soitettu rock vähän liian suurta sinulle? pakkohan musiikin on olla hyvää, jos siin pystyy sanoo niin paljon asioita samassa kolmessa minuutissa ku toiset on sanonu lovedoodoojeejeee (eli peruspoppi) joku 40 kertaa Lienee kuitenkin niin, että sanottavan laatu ratkaisee, ei sanojen määrä. Jos räpätän kolme minuuttia siitä, kuinka kova jätkä olen ja kuinka paljon minulla onkaan "narttuja ja rahaa", ei se tee minusta kovin varteenotettavaa sanoittajaa. SANA ON VOIMAKAS! ja räpis niit käytetään eniten joten se on ajattelevan ihmisen musiikkia!! No, sanotaanko että osa rapista on ajattelevan ihmisen musiikkia (aivan kuten osa folkista, reggaesta ja rockistakin), mutta esimerkiksi tämä Lil´ Kimin kohtalaisen tuore riimittely ei välttämättä ole sellaista: "I got the magic stick / I know if I can hit once, I can hit twice I hit the baddest chicks / Shorty don't believe me, then come with me tonight / And I'll show you maaagic" Sana on voimakas, mutta taaskin laatu ajaa määrän edelle. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
C.F.D.T 01.05.2003 18:30:25 | |
---|
Tota mä just meinasin, ku mä sanoin et se on liian suurta joillekin, kun ei osata antaa muita esimerkkejä kuin jotain lil kimejä.. Onhan toi naiset ja raha- juttu tietenkin suuri osa ja ikävä kyllä myös näkyvin juttu hiphopista, mutta hiphop on niin paljon enemmänkin, että mua vaan harmittaa kun jotkut pitää koko kulttuuria sellasena spedeilynä.. Toi särökitara-viha liittyy mun kohal näihin uusiin bändeihin kuten pod, linkin park ja tollaset.. Mähän kuitenkin oon maailman kovin black sabbath fani.. nykyrokki on mun mielestä vaan niin s-tanan tylsää ja väritöntä (on joitakin poikkeuksiakin) mä kuuntelen ite 60-luvun psyke/garage/acid rockii ja soulii. 70-luvun hard rockii, punkkii ja progee, kasari hcpunkkii ja hard rockii ja 90-luvun alun alternative bändejä.. mutta 2000-luvulta mä en omista ku varmaa kymmenen rock-levyä, että nykymusasta hiphop on ainoo mitä jaksan kuunnella/seurata/ostaa!! mut hei noi on vaa mun mielipiteitä ja keskustelu on aina terveellistä.. "You Can't Your Arms Around Memory" -Johnny Thunders |
JeeVes 01.05.2003 20:21:53 | |
---|
Ceebrolistics rulaa...omistan niiden 0. (nollapiste) ep:n ja se on ihan sika hyvä. Etenkin biisi nimeltä Nämä aallot. Jos jollakin on mahdollisuuksia nähdä näitä jäbbejä livenä niin kannattaa mennä kuuntelemaan. Kapula kädessä aina kello 12.00 |
Beastie Boys on mitä mainiointa hiphoppia. Oikeastaan lähes ainut mitä tulee enemmän kuunneltua. "Takatukkainen ulosottomies harrasti villiä seksiä pesupaljun kanssa."- K.Herttua |
Juho L 01.05.2003 22:26:59 (muokattu 01.05.2003 22:32:56) | |
---|
Koin vallan oudon kokemuksen. Eilen ajaessani kohti vapun viettoa kuulin radiosta Tulenkantajien uuden kappaleen. Se oli peräti kuunneltava. Tämä yllätti minut täysin. Varsin ovela tunnelma kyseisessä kappaleessa, eikä ollut mikään perus-suomi-räp-kyhäelmä tyyliin "meitsit kelaa, relaa, selaa lehtii" kuivatuksia. Mikähän se kappale on nimeltään? Se oli vieläpä varsin hauska. Edit: Näköjään YleX:n sivuilta löytyi. Skenejulkkishan se kappale oli. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Nimismies 01.05.2003 22:47:43 | |
---|
Tulenkantajat onkin ainoa suomirap-bändi jota jaksaa kuunnella. "Takatukkainen ulosottomies harrasti villiä seksiä pesupaljun kanssa."- K.Herttua |
akik 05.05.2003 08:46:37 (muokattu 05.05.2003 08:57:02) | |
---|
muutama vuosi sitten tuli enemmänkin kuunneltua,,nyt on vähän jäänyt. tribe called quest,the roots,gangstarr,slickrick,eric b & rakim,krs one ja tollaset legendat iskee kovasti vieläkin. jossain siinä 90-95 tehtiin mielestäni niin kovia levyjä paljon ettei uusia tarvitse ostaa. kaikkea ragga ja toastaus, ei ehkä nuo pahimmat bootynpyöritys jamaika-överi-biletys dancehall jutut mutta supercat,madlion,beenie man juttua tulee kuunneltua. suomiräpistä ehkä ceebrolistics,ritarikunta ja tulenkantajat. kuten sanottua toi "meitsi relaa,kelaa,taakii settii,freshii..jee" ei jaksa edes itkettää. myös kokeellisemmat instrumentaali jutut niinkuin dj:iit krush,shadow,vadim ja lukuisat muut ninjatunen artistit on tiukahkoa tavaraa.anticon/living legendseihin en jostain syystä ole syttynyt vaikka muun musiikkimaun viitoittamana voisinkin.. jungle/d'n'b puoleltakin menee osa,ihan hämärin mariginaali techstep-pirijunkka jumitus ei mene. konemusa uppoaa muutenkin laajemmin sitten ihan housen ja vähäiset goankin puolelta,sekä lukuisat breakbeat/electro/tiesmikä jutut niinkuin poets of rhythm/antibalas/cujo.. |
Marlowe 05.05.2003 10:04:28 | |
---|
Tota mä just meinasin, ku mä sanoin et se on liian suurta joillekin, kun ei osata antaa muita esimerkkejä kuin jotain lil kimejä.. Onhan toi naiset ja raha- juttu tietenkin suuri osa ja ikävä kyllä myös näkyvin juttu hiphopista, mutta hiphop on niin paljon enemmänkin, että mua vaan harmittaa kun jotkut pitää koko kulttuuria sellasena spedeilynä. Jep. Tottahan toki hiphopin ja rapin piiristä löytyy noiden lilkimien ja money&bitches-tyyppien lisäksi paljon sellaisia artisteja, joilla on oikeaa ja painavaa sanottavaakin, mutta mielestäni tuo genre ei ole kokonaisuudessaan "ajattelevalle ihmiselle" suunnattua musiikkia sen enempää kuin mikään muukaan musiikin laji: monella rokkarilla on enemmän sanottavaa kuin Lil' Kimilla ja N.W.A.:lla enemmän sanottavaa kuin monella rokkarilla. Ja mitä tuohon "liian suurta"- kysymykseen tulee, niin mainitsin Lil' Kimin esimerkkinä rapista siinä missä sinä otit esille Linkin' Parkin "sähkökitararockista". The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
saturnzreturn 05.05.2003 18:53:56 | |
---|
siis asian laitahan on niin että oli mikä tahansa musiikkilaji niin sieltä löytyy aina kakat ja hyvät ittelle lajiteltaviksi omiin kasoihinsa... tässä asiassa ahdasmielisiä ei saa laittaa kuuntelemaan heti ensimmäiseksi snoop doggin paid tha cost to be da bossia vaan aivan ensiksi kannattaa aloittaa jollain hieman melodisemmalla musiikilla jota on hieman höystetty hiphop-vaikutteilla kuten esim. portishead niin se juju löytyy sieltä kyllä aikanaan...itselleni se aukesí muutamia vuosia sitten ja siitä eteenpäin olen kuunnellut hiphop/rap suuntaista musaa,aloitin juuri edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti ja nykyään suuri rakkauteni on hyvä drum n bass...edelleenkään tämä uhomeininki ja karl kanin kuteet ei uppoo. myös eri dj ihmisiä on tullut kuunneltua (dj shadow, goldie ym...) |