MOTE 19.06.2005 17:14:55 | |
---|
Sanokaapas joku, jos on kokemuksia noista ESPin lukottomista kitaroista, että pystyykö niillä vetämään drop d-vireellä (matalin kieli laskettu deehen)? Siis varmasti pystyy, mutta pysyykö vire hyvin ja onko kyseisellä vireellä soittaminen suositeltavaa? Erityisesti olen harkinnut sen mattamustan les paul-mallisen ESPin hankkimista. Sanokaa, jos on tietoa erityisesti tästä mallista.. |
Sanokaapas joku, jos on kokemuksia noista ESPin lukottomista kitaroista, että pystyykö niillä vetämään drop d-vireellä (matalin kieli laskettu deehen)? Siis varmasti pystyy, mutta pysyykö vire hyvin ja onko kyseisellä vireellä soittaminen suositeltavaa? Erityisesti olen harkinnut sen mattamustan les paul-mallisen ESPin hankkimista. Sanokaa, jos on tietoa erityisesti tästä mallista.. Mun explorer on ollut alusta asti D-vireessä.. nyt tällä hetkellä vire on D#. Ei mitään ongelmia vireiden kanssa.. kielisetistä se pitkälti on kiinni. Eh, onko kyseisellä vireellä soittaminen suositeltavaa??? Trolli, oletko? Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
MOTE 19.06.2005 17:31:57 | |
---|
Eh, onko kyseisellä vireellä soittaminen suositeltavaa??? Tarkoitin lähinnä, että onko d-vireellä soittaminen suositeltavaa kyseisillä kitaroilla.. |
Defrayer 19.06.2005 17:47:23 (muokattu 19.06.2005 17:48:48) | |
---|
EDIT: ... "If other bands play and Manowar kills, then why Manowar ain't in prison?" - Eräs ystäväni Pastilli? IMIK #15, IHKK #16. |
Juuleppi 19.06.2005 17:48:18 | |
---|
Kyllähä sitä d-vireestä voi soittaa vaikka millä kepeillä. Tuollaki pitäis onnistua hyvin. Kaularaudan säätö on suositeltavaa ja hieman paksumpi kielisetti parempi ettei soitto tunnu ihan siltä kuin kuminauhoilla soittelis. Mutta kumpi voittasi tappelussa? Macgyver vai Matlock? |
Carpenter 19.06.2005 17:50:25 | |
---|
Kaularaudan säätö on suositeltavaa Ei kai nyt dropped-deetä varten tarvitse kaularautaa säätää? Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Juuleppi 19.06.2005 17:52:56 | |
---|
Ei kai nyt dropped-deetä varten tarvitse kaularautaa säätää? Äh...itse tosiaan puhuin pelkästä d-vireestä. Dropped ei kyllä vaadi kaularaudan säätöä. Mutta kumpi voittasi tappelussa? Macgyver vai Matlock? |
JCM 19.06.2005 18:16:45 | |
---|
Äh...itse tosiaan puhuin pelkästä d-vireestä. Dropped ei kyllä vaadi kaularaudan säätöä. Ei vaadi D-virekään.. ei mun oo tarttenu säätää yhtään. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
trih 19.06.2005 18:16:57 | |
---|
Kaularautaa säädetään jos on tarvetta. En yhdestäkään hyvästä kepistä ole joutunut säätämään vaikka pistin kepin esim B-vireeseen paksummilla kielillä. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
JLM 19.06.2005 18:56:22 | |
---|
Hyvin se soittaminen onnistuu vaikka alempi E oliskin D :) Kokemuksesta voin tämän kertoa... |
ezki82 19.06.2005 20:17:23 | |
---|
Eihän sitä kaularautaa tarvi säätää vaikka laittaakin matalamman vireen koska eikö paksumpien kielien vaikutus ole silloin että se kielien veto pysyy suht samana kuin ohkasemmilla kielillä korkeampi vire. Näin loogisesti ajateltuna. Huominen on monesti viikon kiireisin päevä. |
Defrayer 19.06.2005 22:56:40 | |
---|
Eihän sitä kaularautaa tarvi säätää vaikka laittaakin matalamman vireen koska eikö paksumpien kielien vaikutus ole silloin että se kielien veto pysyy suht samana kuin ohkasemmilla kielillä korkeampi vire. Näin loogisesti ajateltuna. Niinhän se on. Jos kielten veto on suunnilleen sama kuin ennen säätämisen tarvetta ei ole, kunhan siis tiputtaessasi virettä vaikka Ö:hön käytät myös sen mukaista kielisettiä. "If other bands play and Manowar kills, then why Manowar ain't in prison?" - Eräs ystäväni Pastilli? IMIK #15, IHKK #16. |