Aihe: Lenni Kalle Taipale Trio
1 2
Jabbe
29.04.2003 19:12:47
Joo, kuinka moni täällä muuten pystyy sanomaan että katsoi JHS:ää pelkän shown eikä bändin takia? Kyllä mulle ainakin LKT trio oli televisioviikon kohkohta ja olempa joskus ollut yleisönäkin siellä.

Shown takia? Katoin vaan alun, mainoskatkojen alut ja loput sekä lopetusbiisin. Muun ajan vietän mielummin täällä. :)
http://www.muusikoiden.net
nammi
01.05.2003 14:52:45
Vetivät täällä (kotipaikkakunnalla) sen verran mahtavan (ja mikä parasta,ilmaisen) keikan (joka oli kylläkin koululaisesitys,mutta...),että tuli kaivettua se kauan sitten ostettu levykin jostain arkistoista ja alkaa kuuntelemaan. Kaikki ovat todellakin ammattitaitoisia ja saavat yleisön mukaansa.
MeatPie
01.05.2003 16:55:49

Shown takia? Katoin vaan alun, mainoskatkojen alut ja loput sekä lopetusbiisin. Muun ajan vietän mielummin täällä. :)

Sama juttu. Marzin lähdön jälkeen ei totta puhuen tullut paljon katsottua.
PJS
01.05.2003 17:03:40

Sama juttu. Marzin lähdön jälkeen ei totta puhuen tullut paljon katsottua.

Mn mielestä noi marzin kanssa JHS:ssä tehdyt jutut ovat kyseisen herran tähän asti parasta antia, noita ihmeversiointeja, michael jacksonista, europesta, tik takista, mark knopflerista ei voi olla kuuntelematta ilman että nousis hymy suupieleen, ne on yksinkertaisesti hyviä, esim. se TV sarja- tunnarisikermä minkä tuolla kazaallakin voi imuttaa on hyvä.
Juuri kun luulit unohtaneesi....PJS
MeatPie
01.05.2003 17:49:22
Jep, tuo Michael Jackson-cover "Miten käy norsun" on ihan uskomaton!
Puavali
02.05.2003 14:20:54

Miten vasemmistoradikalismi? Entäs maltillinen oikeistolaisuus? Jyrkkä ehkä, kannata Keskustaa!

Äärikeskusta. Asiattomien asialla!
Snowblind
02.05.2003 15:57:49

Jep, tuo Michael Jackson-cover "Miten käy norsun" on ihan uskomaton!

Sehän on jo legenda! "miten käy norsun. Miten käy puun. Miten käy pandan... Norsun käy hyviin..."
Kukkula on käänteinen kuoppa
J. Cool
02.05.2003 21:09:38

en voi kyl ymmärtää et miten muusikosta tulee huonompi jos vetää showta telkassa. kateellisten paneskelulta. äijät soittaa telkassa kerran viikossa ja saa jo sillä hyvin leivän pöytään. jos mulle tarjottais tollasta hommaa niin sitä rupeis heti kattelee etelästä kämppää eikä miettii et mitähän nyt mun kollegat sanoo jos mä soitankin perusbiisejä telkassa. onko jazzpiirit sit aina sellasia et heti dissataan jos joku lyö läpi ja "sortuu" soittamaan massamusaa.
marzin hulvaton olemus tuntuu vaan nostavan miehen pongoja. heh äijä sai kyllä hymyn korviin asti :) oikeastaan marzi vois ruveta vetään showta. nousis juontajanki taso aika reippaasti. ruikuttajat vois käydä kuuntelee keikan ja vinkua sit jos ei ollu hyvä. tähän mennessä en oo kuullu kenenkää ruikuttavan et uuden bändin liveveto olis ollu huono, päinvastoin. sais muutenkin olla jo melko prof et "olis varaa" uikuttaa. taas tää kunnon suomalainen kaljaa-ja-mussutusta -meininki.
trion levyistä nothing to hide on kyl erittäin camilo mut ei se nyt mua ainakaan oo kiusannu. ei tunnu oikeen missään ku kaikki maailman britney-gimmelit niitä levyjä myy. montako samantyylistä pop/rock -bändiä on olemassa?
pojama on trion/groupin ehdoton tykkibiisi. ja levyversio on kalpea varjo siitä mitä livenä kuulee. saapa nähdä onnistuuko äijät vangitsemaan sitä samaa livehenkeä
seuraavalle levylle.
vaikkei nyt showssa jazzia soitettukaan niin kyllä siitä oli varmasti suomen jazzscenelle hyötyä. vaan nytpä voi katkerat jazzkollegat olla hetken tyytyväisinä hiljaa kun show on tauolla.
no sentään hytönen pantiin armeijaan. tulee siihenki äijään jotain selkärankaa. balettitossuja ja puujalkoja... "tuota, herra alikersantti, tuota, tahtoisin kysyä, tuota, että, kun, sitä pitikin kysyä, tuota, missä on paikallinen tigerin vip-huone?..ai ei ole? no kiitoksia käynnistä, hienoa kun pääsit paikalle..."
Speedy
03.05.2003 10:51:31

pojama on trion/groupin ehdoton tykkibiisi.

No mikä siinä Pojemassa on ny nii ihmeellistä..=I Onhan se ihan hyvä biisi harmonisesti ja tollai, mutta on sillä levyllä muitakin ehkä parempiakin biisejä.. huom., mun mielestä.. Mä ainakin saan enemmän kiksejä tosta Kelmi-Kallen Kohelluksesta, aika Jukka Linkola -tyylinen biisi.. Ei voi olla nauramatta, kun Marzi lähtee vetämään sooloa.. Hymy tulee väkisinkin naamalle kun kuvittelee niitä tuhansia asentoja ja ilmeitä varsinkin tossa soolon alussa noissa venytyksissä..=D Mutta varmasti toi Pojema voi olla livenä erilainen, jos sitä soitetaan vähän erilailla, ja varmasti näin rumpalin näkökulmasta Porthenin Toni tuo siihen uusia ulottuvuuksia=)
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Ben
04.05.2003 11:40:50

Mutta varmasti toi Pojema voi olla livenä erilainen, jos sitä soitetaan vähän erilailla, ja varmasti näin rumpalin näkökulmasta Porthenin Toni tuo siihen uusia ulottuvuuksia=)

Mä voin kertoa, että Anssikin toi siihen ihan hyvin uusia ulottuvuuksia!
Jimi Henri
04.05.2003 14:21:12 (muokattu 05.05.2003 17:44:24)
-----
Speedy
04.05.2003 20:51:43

Mä voin kertoa, että Anssikin toi siihen ihan hyvin uusia ulottuvuuksia!

No joo, mut hää ei ookkaa vakijäseniä...=I
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
NORTON
05.05.2003 01:52:42

Mulla taas innostus bändiin laski sen jälkeen kun paljastui että Lenni kusetti bändikavereitaan. Eihän se tietenkään musiikkiin vaikuta, mutta kyllä keikkapalkkioden jakaminen on jotenkin pyhä asia. Manageria ja keikan järjestäjää saa kusettaa, muttei muita soittajia.

Häh? Onko se kusettanut niitä? Nyt alkoi senkin äijän osakkeet vähän nousta mun silmissäni.
Hermanni
07.05.2003 09:13:01
Nosiis Lennin käyttäytyminen Tuppuraisen aikoihin oli kyl aika paskaa. Sillon ainakin jotain tommosta oli et keikkapalkoista ja muusta ei ihan selvyyttä ollut.
Sade
10.05.2003 23:54:47
Mielipide Lenni-Kalle Taipale Triosta?
Ensinnäkin selvennys nimistä:
LKT Trio = Lenni-Kalle, Timo Tolonen (aluksi Timo Tuppurainen) ja Sami Järvinen
Tämä trio on tehnyt historiaa albumilla Nothing To Hide, joka ensimmäisenä jazz levynä myi kultaa Suomessa. Ei huonompi alku nuorille muusikoille.
JHS Hytönen show toi varmasti mainetta ja kunniaa mutta valitettavasti bändi ei päässyt kehittymään. Tai sitten ei vain kehittynyt. Soittajat ovat kaikki lahjakkaita mutta ihmetyttää, että vieläkin vaikka bändi on muuttunut LKT Groupiksi (Lenni-Kalle, Ape Anttila ja Toni Porthen) edelleen he haluavat soittaa samoja kappaleita kuin ennen.
En tiedä onko kysymys siitä että JHS show ei kehity vai house band?
Lenni-Kalle Taipale Trio ainakin ruletti hyvin!
LKT Groupin alkutaipale on näyttänyt kankeammalta.
Jabbe
11.05.2003 00:06:20
Tuo kehitys (vai sen puute) oli hyvä pointti. Mitenkäs se LKT-Groupin levy? Tuleeko sitä ikinä? Vai soittaako ne loppuelämänsä Pojamaa?
J. Cool
16.05.2003 17:38:33

Soittajat ovat kaikki lahjakkaita mutta ihmetyttää, että vieläkin vaikka bändi on muuttunut LKT Groupiksi (Lenni-Kalle, Ape Anttila ja Toni Porthen) edelleen he haluavat soittaa samoja kappaleita kuin ennen.
En tiedä onko kysymys siitä että JHS show ei kehity vai house band?

Grouppihan soittaa kyllä hyvin ja eri biisejä - omilla keikoillaan. showssa meno kyllä vähän notkahti kun marzi lähti heilumasta
näin karvaissa lätkätunnelmissa vois tilanteen kuitata vaikka:
suomen puolustusvoimat vs kansa
1-0.
alkuteemassakaan ei ollu viime vuoden magiaa. voihan se olla että myyvän formaatin kans ei kannata leikkiä. eihän sitä olis katellu ku parikyt hullua (jokka kirjottelee jonneki foorumeille ja höpöttää ummet ja lammet vaikkei ees tiedä mitää umpia tai lampia) et jes! ne soittaa jazzia! livestä näkee että uuden miehistön groove-lipas on aina täynnä. jooh. no näkee sitten. sai taas kuulla että "loppu se kokonaan se jhs" mut en oikee jaksa uskoa ettei tulis uudellee tai joku vastaava tilalle. puollan kyllä edellee marzi-showta... ekalle marzi-showlle loppubiisi-idea: jazz-paranoid jossa marzi vetäis mikitetyllä ja wahitetulla ukulelellä sooloa. persgl ku tulee näin pitkiä tekstejä. sori taas.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)