Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall Lead 100 Mosfet -nuppi
1 2 3 4
WinterMad
18.06.2005 12:08:06 (muokattu 18.06.2005 12:08:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen kun olin panttilainakonttorilla ja vähän pengoin paikkoja, niin eteeni tupsahti Marsun nuppi joka oli kuulemma rikki, joten sain sen ilmaiseksi. Nuppi oli tosiaan Lead 100 Mosfet.
 
Vien sen luultavasti ensi viikolla musaliikkeeseen korjautettavaksi. Joten kysyn, että mikä olisi hyvä kaappi tälle. Musiikkimaku pääasiassa heviä.
 
Onko tämä nuppi edes hyvä?
 
We are the champions! - Me olemme herkkusieniä!
Vyötiäinen
18.06.2005 14:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen kun olin panttilainakonttorilla ja vähän pengoin paikkoja, niin eteeni tupsahti Marsun nuppi joka oli kuulemma rikki, joten sain sen ilmaiseksi. Nuppi oli tosiaan Lead 100 Mosfet.
 
Vien sen luultavasti ensi viikolla musaliikkeeseen korjautettavaksi. Joten kysyn, että mikä olisi hyvä kaappi tälle. Musiikkimaku pääasiassa heviä.
 
Onko tämä nuppi edes hyvä?

 
Trankkumarsuhan tuo on. Eli ei odotettavissa särömurinaa. Kohtalaiset puhtaat kuulemma, muistaakseni erään m.nettiläisen mielestä jopa hyvät. Muutamia tuollaisia olen nähnyt käytettynä, hintaa noin 200 €, hieman alle.
 
I am pork boy, the breakfast monkey. "Even samurai have teddy bears, and even the teddy bears get drunk."
Miikathebest
18.06.2005 15:56:18 (muokattu 18.06.2005 15:56:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tämä nuppi edes hyvä?
 
En ole kyseistä vahvistinta henk.koht. testannut, mutta olen kuullut pääasiassa vain huonoa palautetta.
 
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
WinterMad
18.06.2005 20:17:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Panttilainakonttorin omistaja epäili, että siinä ois päättäri kärähtäny.
 
We are the champions! - Me olemme herkkusieniä!
Läpistö
18.06.2005 20:46:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tämä nuppi edes hyvä?
 
Ihan kakka se on :P
 
"Treenaatteko te paljon" - No ei me oikeestaan koskaan. "Ai onko se niin että lahjattomat harjottelee?" - No joo.
Da Make
18.06.2005 22:42:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tota voisi soveltaa käytettäväksi esim. vahvistinmallintajan (Pod ja muut) päättärinä. Mikäli siis efektilooppi löytyy, laitteen luulisi soveltuvan hommaan ihan hienosti.
 
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
tommiot
18.06.2005 22:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa miettiä vähän, kannattaako korjauttaa jos on päättäri paskana, kun noita saa pariin sataan. Riippuu tietty miten paljon se on sökönä eli kuinka paljon se tulisi maksamaan...
 
Pastilli?
McNulty
18.06.2005 22:49:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen joutunut yhden keikan tuollaisella nupilla vetämään ja mielestäni siinä on kylmät ja kolkot saundit. En diggaillut, mutta varmasti omiaa jonkin sortin metalliin.
 
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Jani The Rock
18.06.2005 23:11:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maineeseensa ja yleiseen hintatasoonsa nähden erinomainen vahvistin. Olen soittanut tollasella rankempien juttujen lisäksi rautalankaa ja surffiakin.
 
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
WinterMad
19.06.2005 09:22:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä semmonen päättäri yleensä maksaa?
 
We are the champions! - Me olemme herkkusieniä!
kiriminni
19.06.2005 09:43:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä semmonen päättäri yleensä maksaa?
 
Tässä tapauksessa osat ei hirveesti maksa,mutta jos on tuttu
elektroniikka-asentaja niin sitten voi selvitä halvalla.
Muuntaja sekä "arvokkaat" osat talteen ja muut osat roskiin...
 
Hannu H.
19.06.2005 10:14:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden keikan olen tommosella kuullu soitettavan. Ihan kohtalaiset soundit oli mielestäni. Hintaan nähden jopa hyvät.
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
E.Q
19.06.2005 11:20:04 (muokattu 20.06.2005 15:36:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se nyt ihan niin huono ole, mitä helposti annetaan ymmärtää.
 
Jostain kumman syystä on ilmassa sellainen käsitys että transistorivahvistimet ovat täyttä paskaa KAIKKI, koska eihän niistä saa edes kunnon hevimättösäröjä.
 
Oikeastihan asia on aivan päinvastoin,
silloin kun vahvisimessa ääni säröytyy on kysymys huonosti toimivasta vahvistimesta.
 
Ok. No tiedän kyllä mitä tarkoitatte, putkivahvistimet ovatkin kitarakäytöön oikealla tavalla huonoja, ja säröytyvät tarkoitukseen oikealla tavalla.
 
Nuo MosFet transistorit toimivatkin sitten eri tavalla kuin normaalit trankut, lyhyesti ilmaistuna
niillä ohjataan jännitettä eikä virtaa aivan kuten putkivahvistimissakin tehdään,
joten MosFet vahvistimelta voitaisiin olettaa enemmän "putkimaista" käyttäytymistä kuin tavalliselta transistorivahvistimelta.
 
Tuon kyseisen vahvistimen hyvyys on siis paljolti kiinni siitä mihin sitä aiotaan käyttää, hevimättöön ei hyvä, kevytrosoon menettelee, puhtaaseen komppaukseen ehkä erittäinkin sopiva. jne. Niin ja tietenkin myös liitettävällä kaiuttimella on oleellinen merkitys soundiin.
 
Joten ei tuo kitarakäytössä kunnon putkivahvistinta korvaa mutta soundiltaan trankkuvahvistinten paremmasta päästä kylläkin.
 
Mulla on treenikämpällä tuollainen comboversio tuosta (2X12), sitä on käytetty varavahvistimena aina kun putkivermeet ovat huollettavana tms. ja kyllä sillä on ainakin rokkikäytössä hyvin pärjätty sekä soolo että komppipuolella.
 
K100#10
WinterMad
19.06.2005 22:26:16 (muokattu 19.06.2005 22:26:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olisi hyvä kaappi tähän vahvariin? Hintaa saisi olla n.400e, vahvistimen tehot 100w ja Ohmeista en tarkkaan tiedä, mutta takana lukee että W/rms/4/8ohm.
 
We are the champions! - Me olemme herkkusieniä!
rosberg
20.06.2005 09:14:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on ollut.
se on hyvä.
sen kaiku oli muistaakseni poikkeuksellisen hyvä.
 
säröt vähän sellaset, että super overdriveä vaan kehiin!!!
 
keep on truckin!
sielunvihollinen
20.06.2005 12:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olisi hyvä kaappi tähän vahvariin? Hintaa saisi olla n.400e, vahvistimen tehot 100w ja Ohmeista en tarkkaan tiedä, mutta takana lukee että W/rms/4/8ohm.
 
marshall valvestate 4x12 kaappeja saa 200€ käytettynä. ne vois toimia hyvin transistorivahvistimen kanssa
 
WinterMad
20.06.2005 12:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite olin aatellu jompaakumpaa näistä:
 
Framus:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179559.html
 
Behringer:
http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_bg412s_ultrastack_prodinfo.html
 
We are the champions! - Me olemme herkkusieniä!
booster
20.06.2005 13:00:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No noista ei luulisi olevan vaikea valita..
 
WinterMad
20.06.2005 13:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli Framus(ko) ?
 
We are the champions! - Me olemme herkkusieniä!
fox
20.06.2005 13:23:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on ollut.
se on hyvä.
sen kaiku oli muistaakseni poikkeuksellisen hyvä.
 
säröt vähän sellaset, että super overdriveä vaan kehiin!!!

 
Meillä on edelleen backuppina. Kaiken ylläolevan allekirjoitan kyllä... :)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «