Aihe: Ebony-otelaudan hoito?
1 2
Puavali
18.06.2005 21:47:57
Niin, voiko tuollaista ruusupuu-otelautaa hoitaa ihan tavallisella teak-öljyllä joka on tarkoitettu huonekalujen hoitoon? Nyt kun on kielet irti ja tuota sattuu löytymään kaapista.

Oon käyttäny ja vielä nuo kitarat soivat.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Pertsi
18.06.2005 22:15:33
Suosittelen lämpimästi pitäytymistä niissä litkuissa, joita valmistaja suosittelee. Pledin tms. huonekaluöljyjen käyttö käyttö kuulostaa jo pieneltä riskinotolta, kun et käytännössä tiedä mitä aineita siihen on isketty.

Alla ote Ruokankaan ohjeista (www.ruokangas.com ; ylävalikosta customer care ja maintenance. )

Cleaning fretboard
Rosewood and ebony need to be oiled a few times a year. Lemon oil works great for this - it can be found at many hardware stores and most guitar shops. Apply oil to a cotton cloth and wipe on a generous amount. Wait for awhile (about 1 minute is enough) and wipe off all excess oil with a clean, soft cloth. If your fretboard is very dirty, 'Dunlop Fingerboard Cleaner and Prep No. 01' works great for "melting" all the dirt off the wood before oiling it.
» See photo
makoskela
19.06.2005 10:26:36
Niin, voiko tuollaista ruusupuu-otelautaa hoitaa ihan tavallisella teak-öljyllä joka on tarkoitettu huonekalujen hoitoon? Nyt kun on kielet irti ja tuota sattuu löytymään kaapista.

Ei missään nimessä. Tuollaiset kovapuun hoitoöljyt sisältävät koveteaineita. Et varmaan halua otelautasi pintaan mitään
hartsipinnoitetta.

Hyvä vaihtoehto sitrusöljylle (siis jos otelauta ei ole likainen vaan
vaatii ainoastaan kostutusta) on vauvoille tarkoitetut hoitoöljyt.
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)