Aihe: Yamahan laatusetit
1 2 3 4
Niskamies
16.06.2005 22:54:42
Niin, onkos kellään kokemuksia Premiereistä, siis lähinnä Artist Maplesta (ehkä myös Birchistä) ja Premier Series -kannuista?

Yhtä Artist birch settiä ole soittanut/kuullut. Se on setti Hullu Poro areenalla. Se saundasi todella hyvältä, mutta siitä on jo kauan.

Premier Seriesiä olen soittanut parin Gen-X:n verran. Ne olivat helvetin hyvät pöntöt, kertakaikkiaan mahtavat saundit! Tollaset ajattelin hommata, mutta hintaa oli liikaa, ja sattuivat käytetyt Starclassicit sopivasti.
Virallisesti semi-pro!
hollmi-5
16.06.2005 23:00:44
Yhtä Artist birch settiä ole soittanut/kuullut. Se on setti Hullu Poro areenalla. Se saundasi todella hyvältä, mutta siitä on jo kauan. Samaa settiä itse soittelin kolme iltaa samaisessa paikassa. Siihen aikaan minulla oli myös Premierin Genistat. Oli ne aika kaukana niistä. Hyvät kuitenkin muuten, mutta Genistan koivuvirveli oli kyllä ihan toiselta planeetalta poroareenan virveleihin (Artist B ja M) verrattuna.
Mika Hollström
Niskamies
16.06.2005 23:06:55
Samaa settiä itse soittelin kolme iltaa samaisessa paikassa. Siihen aikaan minulla oli myös Premierin Genistat. Oli ne aika kaukana niistä. Hyvät kuitenkin muuten, mutta Genistan koivuvirveli oli kyllä ihan toiselta planeetalta poroareenan virveleihin (Artist B ja M) verrattuna.

Joo, auttaisi kummasti jos olisi jotain vertailupohjaa. Ja siitä on jo yli 1,5 vuotta kun sitä settiä kuulin, mutta positiivinen maku siitä kuitenkin jäi.
Virallisesti semi-pro!
afro
16.06.2005 23:11:36
Mites nuo uudet Gretschit? Drumsonlylla oli ihan kivannäköinen setti, mutta ovatko nuo uudet (esim. Renown Maple ja US-Maple) laadultaan millaisia?
On kyllä tarjontaa.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
hollmi-5
16.06.2005 23:18:31
Jenkki Gretschit on hyvää shittiä. Aina olleet...
Mika Hollström
afro
16.06.2005 23:24:14

Jeps. Alkaa pikkuhiljaa tulemaan valinnanvaikeus.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
HeavyMachinery
17.06.2005 10:38:13 (muokattu 17.06.2005 15:27:55)

Jeps. Alkaa pikkuhiljaa tulemaan valinnanvaikeus.

Käy hyvä mies Kumulla pekan juttusilla ja kokeilemassa settiä sillähän siitä pääset. En sanoisi niitä mitenkään ylivertaiseksi muihin nähden mutta kun ne tehdään juuri niin kuin haluat ja juuri sen kokoisena kuin haluat. Ja kun ne on tehty juuri SINULLE niin on niissä eri fiilis. :)
Minä tiedän - siis pelkään !
riqu
17.06.2005 11:08:57
menee varmaan offtopiciks mut mikä siinä on et muut ei tee tammirumpuja ku yamaha vaik ne kuulostaa hyvältä
hollmi-5
17.06.2005 12:50:38
Olisiko materiaalin saatavuus. Japanissa kasvaa tammea. Euroopasta tammimetsät ovat vähentyneet. Englannin laivateollisuus muinoin piti huolen siitä, ettei saarella enää juuri tammia tarvitse kaadella. Suomalaiset tammet menivät Pietarin paalutuksiin jne.
Mika Hollström
DrmBug
17.06.2005 20:21:07
Laatuseteistä kun on tässä puhe, niin onko tietoa Sonor Sonic Plus setistä? Mitä materiaalia ja kuinka arvokkaat rummut ovat kyseessä?
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Outkast
17.06.2005 21:13:25

Hoho, aikamoisen väitteen poika pisti.
"It's easy to play blues, but it's hard to feel it" - Jimi Hendrix
jankki
17.06.2005 22:58:42
Hoho, aikamoisen väitteen poika pisti.

Hollmi tais kyllä tarkoittaa että ne on oikeesti hyviä rumpuja...;) Ja ovat aina olleet.
Show me, don`t tell me.
hollmi-5
18.06.2005 09:21:55 (muokattu 19.06.2005 16:19:52)
Laitetaan nyt näin: Gretschin Pohjois Amerikan U.S.A:ssa valmistetut rummut ovat aina olleet hyvin laadukkaita.

Sonic Plussat olivat vain hetken markkinoilla. Sonorin halvempaa tuotantoa.
Mika Hollström
toba
18.06.2005 13:06:10

Tähän on pakko sitte kysellä, että kun olen F-musiikissa käynyt (sekä vantaanportissa että hesassa) ja nähnyt siellä yleensä vaan 20" basarilla.. niin saako niitä sitten 22" basarilla ilman että joutuu antamaan lisää rahaa?
Olen sittenkin päätynyt Sonorista Yamahaan, hinta/laatusuhde taitaa olla hieman parempi. Kokemuksia Oakista? Se taitaakin olla sopivan hintainen ja hyvä.
Niskamies
18.06.2005 13:07:34
Olen sittenkin päätynyt Sonorista Yamahaan, hinta/laatusuhde taitaa olla hieman parempi. Kokemuksia Oakista? Se taitaakin olla sopivan hintainen ja hyvä.

Oakkeja olen kerran testannut, ja ne vaikuttivat todella hyviltä. Käy testaamassa, F-musiikissa on yksi setti.
Virallisesti semi-pro!
afro
18.06.2005 13:43:52
Käy hyvä mies Kumulla pekan juttusilla ja kokeilemassa settiä sillähän siitä pääset. En sanoisi niitä mitenkään ylivertaiseksi muihin nähden mutta kun ne tehdään juuri niin kuin haluat ja juuri sen kokoisena kuin haluat. Ja kun ne on tehty juuri SINULLE niin on niissä eri fiilis. :)

Kyllä varmaan täytyy piipahtaa Hämeenlinnassa joskus. Tuossa tosiaan kun hintoja laskeskelin, niin Kumu on kilpailukykyinen myös siinä suhteessa.
Outkast
19.06.2005 12:29:47
Hollmi tais kyllä tarkoittaa että ne on oikeesti hyviä rumpuja...;) Ja ovat aina olleet.

Heah. Sisälukuvirhe x) Wheeeee...............
"It's easy to play blues, but it's hard to feel it" - Jimi Hendrix
afro
20.06.2005 12:56:24
Mites nuo uudet Ludarit? Vastaako laatu merkin mainetta?
Niskamies
20.06.2005 12:59:54
Mites nuo uudet Ludarit? Vastaako laatu merkin mainetta?

Millbrookissa on noita Ludarin settejä. Pari kertaa niitä ollaan paukuteltu, ja ne kuulostivat jumalaisilta.

Vinkki: Jos ludarit kiinnostaa, ja etenkin moposetti. Niin kysyppä pönttöjen hintaa www.idahopercussion.com:sta. Vaikka pk:t ovat suuret, hinnat tulevat silti olemaan miellyttävät. Itse olin todella lähellä etten tilannut tuolta Mapexin settiä, ja olisi tullut paljon edullisemmaksi kuin suomesta.
Virallisesti semi-pro!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)