Aihe: Mattias Eklundh: Hyvä soundi, oudot soolot
1 2
efunkelist
16.06.2005 08:45:55

Miten voi olla näin loistava bändi näin tuntematon ku Freak Kitchen?!

Samaa mäkin ihmettelen. En ollut lainkaan tietoinen ennenkuin kaverilta kuulin. Ja sekin oli joltakin friikiltä kaverilta tämän vinkin kuullut. Sitäpaitsi tuo ukko on kitaristina sen verran virtuoosi että jo ihan siitä syystä luulisi olevan enemmän tunnettu.

Tiukimmasta levystä en tiedä, mutta nyt meni kyllä kesäinvestointisuunnitelmat (quel sana ihana) uusiksi kun pitäisihän nuo levyt saada.
Timesby
16.06.2005 11:30:18

Minulla on vain Appetizer ja Move. Appetizer on enemmän hard rockia eli soundit ovat hieman kevyemmät. Tykkään enemmän Appetizerista, sillä sen biisit ovat moniuloitteisimpia. Sitä levyä suosittelen kyllä kaikille. Appetizer ei kyllä ole vielä niin friikkiä kamaa kuin nämä uudemmat, mikä on lievä miinus. Loistava levy joka tapauksessa.

Freak Kitchen taitaa olla melkosen suosittu Jaappanissa. Ihan kuin olisin lukenut tuon jostain.
"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään."
Mikaelo
16.06.2005 12:20:01

http://home.swipnet.se/freakguitar/index.html

Eipä toimi noi musiikkipätkätm
tai siis ei ilmeisesti ole enää serverillä.
stratocaster
16.06.2005 13:43:34
Mitä mieltä ootte bändin toisesta levystä, nimeltä Spanking Hour? Mielestäni todella loistavaa kamaa. Ja sillä levyllä onkin ehkä mun kaikkien aikojen lempibiisi, nimittäin: Taste My Fist. Erittäin hieno biisi.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
Tony Narrows
16.06.2005 13:55:22
Kaikki levyt löytyy ja ehkä oma suosikkini on Dead Soul Men. Siinä on monta hyvää biisiä ja se vain on jotenki suosikkini, mutta Spanking Hour on myös hyvä levy ja muutkin ovat, mut nämä kaks levyä on mitä olen kuunellut ehkä eniten. Uusikin levy kannattee hankkia, siinäkin on hyviä ralleja.
Freak Kitchen on niitä harvoja bändejä joita todella haluaisin nähdä livenä, mutta en ole vielä päässyt näkemään. :(
Alias Tonza
heikkiha
16.06.2005 14:41:03 (muokattu 16.06.2005 14:42:04)

On kyllä erittäin loistava levy tuo Freak guitar. Soundi maailma on erittäin hienoa ja biisien hieman huumorilta haisevat ideat tuovat lisäpotkua. Ja tietenkin se kitaran soitto. Kyseessä ei ole siis aivan perinteinen kitarasankari. Tuo Mattias IA Eklundhan vetää sellasta kitara leiriä jossain ruotsin maatilalla. Sinne voivat mennä kaikki kitara friikit...
Aina ei voi voittaa
Strutsi
17.06.2005 16:23:04
Tämä alkaa pikkuhiljaa kolahtaa.
Biiseissä on joskus huumoriakin :).
"I've gone where the hand of man has never set foot."
efunkelist
18.06.2005 09:22:20

Minusta tuo huumorin viljely on parhautta. Hienokin musiikki kärsii minusta jos sitä tehdään otsa kurtussa.

Tosissaan pitää olla mutta ei välttämättä vakavissaan ;)
Chunga
20.06.2005 07:47:30 (muokattu 20.06.2005 15:30:47)

jooh. Tää Freak Kitchen on siitä aika outo tapaus että Ruotsissa ja joissain muissa euroopan maissa siitä tiedetään mutta tuntuu siltä ettei muualta ole juurikaan suosiota herunut. Pojat ovat ruotsissa keikkailleet kovin ahkeraan mutteivät kertaakaan ole suomen maaperällä käyneet.

Matthiaksen biisit ovat mielestäni loistavia ja osa niistä kelpaisi helpostikin radiosoittoon ja soittaakin osaavat joka ikinen. Jokainen ihminen jolle olen Keittiötä suositellut on siitä pitänyt. Tämän yhtyeen pitäisi tulla suomeen keikalle käymään.

Freak Guitar-kama on soitollisesti erittäin korkeatasoista. Outojen äänien tuotossa vetää vertoja jopa Steve Vaille mielestäni ja Kitchenin heavypop-tyyliset kappaleet vain yksinkertaisesti toimivat.

EDIT. niinjoo.. huumoria unohtamatta. Mahtavia sanotuksia löytyy. Parhaana levynä nimeäisin sen kolmannen "nimettömän" Se on saundillisesti hieman kevyempi ja sillä on todella hyviä biisejä. tosiaan on vaikea ymmärtää ettei tuo levy tuonut juuri minkäänlaista muutosta bändin suosioon.
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap ##Mega Man-Club 013: Metanol Man
arppah8
21.06.2005 01:23:20

Itseäni miellyttää eniten Eklundhin taito säveltää käsittämättömän tarttuvia biisejä. Varsinkin Movelta löytyy takiaisen lailla tarttuvia kertosäkeitä useampia. Toki kaikki orkesterin levyt ovat omalla tavallaan loistavia, mielestäni paras hardrock-bändi tällä hetkellä. Ja ironisista/hauskoista teksteistä tulee aina plussaa, älykkyys on pop! Ja IAn kitarointihan on aivan omaa luokkaansa, samat ominaisuudet löytyvät soittopuoleltakin tekniikan lisäksi. Miehen biisientekotaito vain tuppaa unohtumaan soittotaidon kustannuksella, taisi muinoin Infernon levyarviossa Moven tiimoilta olla valitusta siitä, että basisti ei esittele taitojaan riittävästi... muistaakseni ko. arvioija oli itsekin kitaristi. Hyvä me;)
Nudge nudge wink wink... say no MORE!
S3nsei
22.06.2005 09:55:54
Miten voi olla näin loistava bändi näin tuntematon ku Freak Kitchen?! Luulen että tästä tulee ihan kärkipään lempibändejä. Ihan tajuttoman tiukkaa rokkia! Ja progeiluaki! Mikä on teidän mielestä tiukin levy?

Hyvä et joku muuki tykkää Freak Kitchenistä. Mä oon aina aatellu et mä oon ainut Freak Kitchen fani suomessa ^^ Ja noi Eklundin soundit on kyl aika omaperäsii...Mut eks jokasella kitaristilla kuitenki kuulu olla ns. oma soundi ja tyyli ? ;)
The only way to play is with ESP
Pande
05.11.2005 20:29:50

Tänään vasta hokasin tämän Mattias IA Eklundhin. Kuullu kyllä ukosta mutten musiikkia. Nyt oon ihan in love taas, jee! :)
At the over-matured sushi The Master Is full of regret.
kid ego
05.11.2005 21:51:54 (muokattu 05.11.2005 21:54:06)
Pitää vielä ottaa huomioon että oudot äänet on soitettu ilman mitään whammy-efektejä sun muita härpäkkeitä, mies on uskomaton huiluäänillä kikkailija, eikä oo huono laulajakaan.

Niinhän se on, että IA ei käytä mitään efektejä wah-wahin lisäksi ja sitäkin erittäin harvoin. Jäbä oli muuten lavalla Steve Vain keikalla. Oi jospa oisin saanut olla mukana. Pari vuotta on nyt bändiä fanitettu ja kaikki levyt paitsi Appetizer löytyypi.

Levyistä parhaiten potkii Move. Mulla on kännykässäkin soittoäänenä Heroin Breakfast!!
Paska soi ja balalaikka haisee.
vantage
05.11.2005 22:28:09
Mulla on himassa just tuo levy millä on tuo nobody´s laughing.
Suosittelen kyllä, loistava levy.
Pitäisi tutustua tuohon bändiin enemmänkin..
tuluppa
06.11.2005 12:59:31 (muokattu 06.11.2005 13:11:57)

Uusin levy ei ole ainakaan tähän päivään asti oikein vakuutellut, mut ainaki Spanking hour ja Move toimii sopivina kuunteluannoksina iha täysii kyl. Iha joka tilanteeseen nuo mainstreamkertsit ei kuitenkaan tunnu uppoavan :D Ja tuo IA:n uusin soololevy on yllättävänkin kuunneltava tapaus tuollaiseksi soololevyksi, ekasta soolosta en sano mitään.

Ja kitarasoundit, vitu jees. Ei ois pitäny testata VH100R:ää aikanaan, tuollaiseltahan se kuulostaa, ja nyt vehje kummitteleekin tasaisin väliajoin mielessä. :(

Tosta tynnyrisoundista sen verran, että noita kitararaitoja on muistaakseni äänitetty sillee että kaappi on ollut jonkinlaisessa keississä mikin kanssa jotta luukuttaminen on tullut kyseeseen tiloissa, jossa se muuten ei olisi mahdollista. Tjsp.

Ja IA:n Paul Gilbertimäinen "ei tässä nyt jäniksen selässä olla"-asenne soittamiseen ja musiikkiin on aikas hieno juttu, ja se näkyy ja kuuluu.
Pande
06.11.2005 18:22:12

Esim. tää "The roads less traveled" levyn biisi "Little Bastard" on rajattoman loistava. Snarea "komppaava" hauska koiranhaukunta, loistavat soundit, ihkut tilut, jumalainen tatsi...

Todella loistava kitaristi, nousi kyllä samantien ihan suurimpien suosikkien joukkoon. Soittotyylistä tulee kovasti mieleen Herra Rapu (tämä pitää sitten ottaa kohteliaisuutena, en tarkota etteikö Ravun tyyliä Eklundhista erottaisi.)
At the over-matured sushi The Master Is full of regret.
Mrezzye
06.11.2005 18:59:58

Hyvät soolot, outo soundi sanon minä.
jami87
07.11.2005 20:51:30
Tajuttoman loistavaa. Kaverilta lainasin pari levyä ja muuta en ole pariin päivään kuunnellutkaan. Ja siitä haudan takaa tulevasta saundista tykkään kyllä kovasti.
Mnetin karvaisimmat sääret!
THV-Klubi #29
Romantikkoitkijät #17 :´-)
Ze Kink
07.11.2005 21:16:30
Hyvä soundi, hyvät soolot.

Diggaan kyllä.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)