millä sais nopeutta lisää esim. soolojen soittamiseen. Ralph Denyerin suuressa kitarakirjassa sanotaan, että eräs tehokkaimpia tapoja parantaa nopeutta ja sujuvuutta on opetella nopeat juoksutukset painetun etusormibarreen avulla. onko tässä tekniikassa mitään taikaa? Onko muita keinoja parantaa sujuvuutta/nopeutta?? |
Da Make 18.06.2005 00:09:33 | |
---|
millä sais nopeutta lisää esim. soolojen soittamiseen. Ralph Denyerin suuressa kitarakirjassa sanotaan, että eräs tehokkaimpia tapoja parantaa nopeutta ja sujuvuutta on opetella nopeat juoksutukset painetun etusormibarreen avulla. onko tässä tekniikassa mitään taikaa? Onko muita keinoja parantaa sujuvuutta/nopeutta?? Ääh.. treeniä vain, "Don't push yourself over the limits" harjoittele omaa tahtiasi, tarkkaile tekniikkaa. Ja pitääkö sitä nyt niiiin nopea loppujen lopuksi ollakkaan? Tuo mainitsemasi tekniikka kuulostaa vähän turhalta vippaskonstilta, en kyllä saisi tuolla mitään nopeutta. Paikallaan samassa sävelessä soitettaessa ehkä hyvä temppu. Eipä juurikaan näe tätä käytettävän kuitenkaan. |
Timesby 18.06.2005 00:12:13 (muokattu 18.06.2005 00:13:07) | |
---|
Opettele soittamaan rennosti ranteella, niin johan vauhti nopeutuu. Itselläni tökki todella pahasti, koska soittelin koko kädellä tai pelkästään sormien liikkeellä. Nyt kun olen harjoitellut rentoa ranneliikettä, niin tarkkuus on parantunut nopeissa jutuissa. Eli todellinen nopeus on kasvanut. Hyvää treeniä on tietenkin skaalojen monimuotoinen sahaus. Esimerkiksi A#-duuriasteikkoa vaikka näin: eI-6-8-5-6---5------------------- HI---------8---6-8---6----------- GI-----------------8---7-8-5-7-
Jne... Keksi myös omia sahauksia, jotka ei ole puhdasta skaalan ylösalas juoksutusta vaan vaikka esim. kuten tuossa yllä tai sitten kolme ylös kaksi alas kolme ylös kaksi alas jne. EDIT: Tosiaankin pyri soittamaan aluksi temmolla, jolla onnistut puhtaasti ja lisäät tempoa pikku hiljaa. "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
wrshredder 18.06.2005 00:12:25 | |
---|
Ääh.. treeniä vain, "Don't push yourself over the limits" harjoittele omaa tahtiasi, tarkkaile tekniikkaa. Ja pitääkö sitä nyt niiiin nopea loppujen lopuksi ollakkaan?. Komppaan,, metronomilla voisi kokeilla nostaa vaikka 5pbm päivässä.. tahi jotain., "I SUREENDÖ I SUREENDÖ , IM GIVIN AP THE ROUL OF PRETEENDÖ , I SUREENDÖ I SUREENDÖ , KÄNT JU FIIL TÖ LAAV I ????... I SUREEENDÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!! dauuudiuudaudidiidau.. |
Zuhaz 18.06.2005 00:39:46 | |
---|
Omaa tahtia kaiketi, ei turhaa "ruoskintaa" itselleen, jos ei onnistu niin ei onnistu... ja kyllä sitä nopeutta tulee kunhan vaan soittelee, mutta jos ei tule, niin harjoitusta ja soittelua lisää. Rock Rauha ja Rakkaus |
wrshredder 18.06.2005 00:54:23 | |
---|
Omaa tahtia kaiketi, ei turhaa "ruoskintaa" itselleen, jos ei onnistu niin ei onnistu... Ynkkä olis tosta kyllä eri mieltä! :) "I whipped myself mercicely if i played something wrong ,and i made sure that that wont happen again.." toi oli vapaa käännös guitar world lehdestä sitten... "I SUREENDÖ I SUREENDÖ , IM GIVIN AP THE ROUL OF PRETEENDÖ , I SUREENDÖ I SUREENDÖ , KÄNT JU FIIL TÖ LAAV I ????... I SUREEENDÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!! dauuudiuudaudidiidau.. |
ozzyfani 18.06.2005 10:42:48 | |
---|
eiks tähänki päde vanha sanonta? HARJOTUS tekee MESTARIN? =) ja niinhän se on. Zakk wyldeki on soittanu skepaa jo 15vee asti joten miättikääpä sitä ;) |
Vyötiäinen 18.06.2005 10:54:46 | |
---|
eiks tähänki päde vanha sanonta? HARJOTUS tekee MESTARIN? =) ja niinhän se on. Zakk wyldeki on soittanu skepaa jo 15vee asti joten miättikääpä sitä ;) Tuo 15 on itseasiassa melko yleinen aloitusikä, yleensä nämä "virtuoosit" ovat aloittaneet jo alle kymmenvuotiaina. Mutta eihän niillä soittovuosilla ole niin väliä (välttämättä), vaan enemmänkin harjoittelu- tai soittomäärällä. On niitä "vanhoinakin" aloittaneita hyviä kitaristeja. I am pork boy, the breakfast monkey. "Even samurai have teddy bears, and even the teddy bears get drunk." |
Strutsi 18.06.2005 16:40:02 | |
---|
Tuo 15 on itseasiassa melko yleinen aloitusikä, yleensä nämä "virtuoosit" ovat aloittaneet jo alle kymmenvuotiaina. Mutta eihän niillä soittovuosilla ole niin väliä (välttämättä), vaan enemmänkin harjoittelu- tai soittomäärällä. On niitä "vanhoinakin" aloittaneita hyviä kitaristeja. Asiaa. Michael Romeokin aloitti 18-vuotiaana ja sillä on mielestäni ehkä maailman puhtaimmat legatot. Jossain tieteen kuvalehdessä sanottiin että jos aloittaa soittamaan jotain alle kahdeksanvuotiaana, se kehittää älykkyyttä. Esim. Einstein soitti pienenä viulua. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Kärpäsruoska 18.06.2005 16:42:23 | |
---|
Esim. Einstein soitti pienenä viulua. Mutta ei vanhempanakaan osannut ja raivostui arvostelusta. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. |
J.Hollström 18.06.2005 17:12:30 | |
---|
Zakk wyldeki on soittanu skepaa jo 15vee asti joten miättikääpä sitä ;) Miepä mietin.... Itse aloitin 7 vuotiaana ja olen vieläkin törkeän hidas. Olen 37 vuotias. |
Volle 18.06.2005 19:07:16 | |
---|
Miepä mietin.... Itse aloitin 7 vuotiaana ja olen vieläkin törkeän hidas. Olen 37 vuotias. Olen 21 ja kitaraa soitellut 10 vuotta. Soitossa olen aika hidas, mutta satanen menee alle 12 sekunnin. :) Nam. |
Eddie 18.06.2005 19:10:44 | |
---|
Asiaa. Michael Romeokin aloitti 18-vuotiaana ja sillä on mielestäni ehkä maailman puhtaimmat legatot. Itse asiassa Maikkeli aloitti soittamisen muistaakseni noin 12-vuotiaana, ja rupesi reenaamaan tosissaan 18-vuotiaana. Myydään Zoom 505 II kitarapedaali. |
risto 18.06.2005 19:47:56 (muokattu 18.06.2005 20:24:00) | |
---|
Metronomivinkki oli hyvä samoin se että kasvattaa tempoa asteittain. Kumpaakin kättä voi harjoitella erikseen siten että huomaa missä on pullonkaula. Plektrakättä harjoittelen itse siten että soitan kullakin kielellä ihan pelkkää nopeata DUDU kaksitahtia kahdeksasosia (4/4) ja äänen pitää olla tasainen sekä triplettejä. 15-30min per pv tai miten jaksaa. Hyvä treeni ennen varsinaista soittoa. Tempoa voi kasvattaa seuraten metronomia tai rumpukonetta. Vasen käsi etenee samalla kromaattisesti. Vasemman käden harjoitteluun klassisen kitaran skaaloja ja harjoituksia. Lisäksi PULL-OFFeja HAMMER-ONeja yms. EDIT: Tripletistä pientä selitystä ornamenteissa ja Reel2 ääninäyte harjoituksistamme kohdassa tyylilajit. http://www.kolumbus.fi/slowsession/ EDIT2: DUDU harjoittelussa kannattaa olla varovainen ettei harjoittele liikaa, käsi väsyy ja sitten normaali soitto ei suju samana päivänä;-) Elämää ja rauhaa |
ozzyfani 18.06.2005 21:40:24 | |
---|
mutta satanen menee alle 12 sekunnin. :) onks toi ny sitte leveilyn aihe?! =/ mulla on sama onkelma että soitto on vähä hidasta siis ei skepalla vaa passolla. johtuu kai siitä että harjottelen nopeita piisei (Slayer) mutta jos on oudot tabsut nii ei osaa heti. ja War pigsiä en osaa ku vähä alkua, ku sooloo en tajuu ku oon liian hidas siinä ja loppu menee ohi. =( ja toi satanen on yleisurheilua, rait? vai ymmärsinkö väärin? |
Niskamies 18.06.2005 22:38:49 | |
---|
Olen 21 ja kitaraa soitellut 10 vuotta. Soitossa olen aika hidas, mutta satanen menee alle 12 sekunnin. :) Mullakin meni kun vielä harrastin kilpaurheilua. Sittemmin lopetin sen ja siirsin nopeuteni otelaudalle. Virallisesti semi-pro! |
risto 18.06.2005 22:49:11 | |
---|
mutta satanen menee alle 12 sekunnin. :) Menee muuten moneltakin jos tulis vero- tai muu karhu vastaan;-) Elämää, rauhaa ja musiikkia
http://www.kolumbus.fi/slowsession/ |
Niskamies 19.06.2005 00:15:30 | |
---|
Menee muuten moneltakin jos tulis vero- tai muu karhu vastaan;-) Ei muuten mee kovin monella, 12 sekunnin eteen saa tehdä duunia, aika paljon. Virallisesti semi-pro! |
risto 19.06.2005 01:25:02 | |
---|
Ei muuten mee kovin monella, 12 sekunnin eteen saa tehdä duunia, aika paljon. Noh, täytyy sitten varmaan ottaa taksi. Elämää, rauhaa ja musiikkia
risto 19.06.2005 01:26:41 | |
---|
ei mitn Elämää, rauhaa ja musiikkia