Ukko 15.06.2005 19:59:27 | |
---|
Topi Kärki, ainoa suomalainen kevyen musiikin säveltäjä. Ilman Topia ei olisi suomalaista kevyttä musiikkia. . T. Kärjestä on myös sellainenkin luonnehdinta että kotimainen populaari musiikki olisi levinnyt jo paljon aiemmin maailmalle ellei maestron toiminta kaikkine myöhempine vaikutuksineen olisi ollut jarruna. Herralla kun oli erittäin suuri vaikutusvalta kevyen musiikin kuvioissa ja tottakai tämä itse suosi omia mieltymyksiään ylitse muiden. |
t-termiitti 15.06.2005 20:03:08 | |
---|
22-pistepirkko pitkäaikainen menestys niin kotimaassa kuin ulkomaillakin on mielestäni saavutuksena yksi kirkkaimmista. Sellaisia joita ei ole mainuttu vielä olisi esim. Jimi Tenor, Jori Hulkkonen, pan sonic ja rinneradio... Joku saattaisi tässä yhteydessä mainita myös Daruden ja bombfunkin. |
DirtyFingers 15.06.2005 20:08:56 | |
---|
Hanoi Rocks Hurricanes Ja..................ei keksi? "Don't talk to the eyes of a stranger" |
leka 15.06.2005 20:09:44 (muokattu 15.06.2005 20:10:59) | |
---|
Joku saattaisi tässä yhteydessä mainita myös Daruden ja bombfunkin. Mites suomenkielinen rap? Onkos se nyt sitten Fintelligens joka ekana kunnolla löi läpi suomeksi, ja sitä kautta toimi alkusysäyksenä monelle muulle? JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Cvalda 16.06.2005 16:05:35 | |
---|
Apulanta. Pojat teki helppoja kolmen soinnun biisejä, joita sitten ihmislapset alkoivat soittaa ja niin heistä on tullut tai tulee loistavia, koska pian he tajusivat että siitä vaan noustaan ja lujaa :> cvalda - aikansa eläjä. |
luopio 16.06.2005 22:03:04 | |
---|
Hanoi Rocks on aika kova, mutta raskaan musiikin khityksen kannalta siihen mitä se nykyään on, on ollut todella suuri vaikutus Amorphiksella ja Stonella. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
baron 16.06.2005 22:09:24 | |
---|
Jos nyt rokkiin rajoitutaan, onko kukaan maininnut Eppu Normaalia? Kuitenkin aloittaessaan kapinallinen kotimainen punk-bändi yhdessä Urpon ja Pelle Míljoonan kanssa mutta kasvoi tästä yli. |
DeWilde 16.06.2005 22:09:43 | |
---|
Hurriganes ja Wigwam ilman muuta, mutta kolmas onkin jo vaikeampi. Sanotaan nyt sitten vaikka Juice. Hevi on parhaimmillaankin paskinta. |
PL 16.06.2005 22:23:32 | |
---|
Mites suomenkielinen rap? Onkos se nyt sitten Fintelligens joka ekana kunnolla löi läpi suomeksi, ja sitä kautta toimi alkusysäyksenä monelle muulle? Voisikos Hausmyllyn laskea tuohon joukkoon? |
Rakkikoira 16.06.2005 22:36:02 | |
---|
Voisikos Hausmyllyn laskea tuohon joukkoon? Hausmyllyn? |
Härski 16.06.2005 23:06:12 | |
---|
Hausmyllyn? No Hausmylly, prkl! |
stumpen 17.06.2005 11:20:33 | |
---|
1.Wigwam 2.hurriganes 3.tuomari nurmio 4.tasavallan presidentti 5.hanoi rocks 6.hassisen kone 7.eppu normaali 8.kingston wall 9.juice leskinen&coitus int 10.peer gunt |
McNulty 17.06.2005 11:26:53 | |
---|
1. Kingston Wall 2. Kingston Wall 3. Kingston Wall 4. Kingston Wall 5. Furi Anga "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Julmettu 17.06.2005 11:32:28 | |
---|
Stone... ja sitten Sielun veljet. |
Minushuman 17.06.2005 18:38:58 | |
---|
Smack (ei se teinibändi) Ikävää, että siinä nykyään täytyy lisätä toi sulkeissa oleva lause. SDMF |
Margarita 17.06.2005 20:15:25 | |
---|
Luitsä ton kysymyksen ennen omien fanituskohteittesi listaamista? Sama koskee montaa muutakin. Vai tiedättekö te tosiaan näin vitun vähän suomalaisesta populaarikulttuurista?
Oho! Elähän lämpene. En minä mitään omia fanituskohteitani listannut. Mikä on tärkeyden mitta? Yritin vaan tuoda jotain uutta näkokulmaa, jottei tästä koko ketjusta tulisi pelkkää Hurriganes-Wigwam-Hurriganes-CMX -luetteloa, ad nauseam. Onko se sitten mielenkiintoista? |
Margarita 17.06.2005 20:26:13 | |
---|
Eihän siis sun(kaan) mielestäsi sentään Sweetheart, siitä huolimatta, kuinka paljon siitä diggaa, voi sentään olla kaikkien aikojen merkittävin suomalainen bändi? Vai voiko? Miksi ei? Kysymyksessä ei mainittu mitään erityisiä kriteerejä (kuten esim. kansainvälinen menestys) joiden avulla määritellä bändin tärkeys. Kai sen kaikki tajuaa, että esim. HIM on menestynyt tuhat kertaa paremmin kuin Sweetheart aikoinaan, mutta jos minun mielestäni toiseksi mainittu pääsi taiteellisella tasolla eri sfääriin kuin mihin suomalainen rock oli ennen yltänyt, olen vapaa listaamaan sen. Ei tästä sen enempää. Ajan haaskausta.
|
sormunen 17.06.2005 20:50:59 | |
---|
Miksi ei? Kysymyksessä ei mainittu mitään erityisiä kriteerejä (kuten esim. kansainvälinen menestys) joiden avulla määritellä bändin tärkeys. Kai sen kaikki tajuaa, että esim. HIM on menestynyt tuhat kertaa paremmin kuin Sweetheart aikoinaan, mutta jos minun mielestäni toiseksi mainittu pääsi taiteellisella tasolla eri sfääriin kuin mihin suomalainen rock oli ennen yltänyt, olen vapaa listaamaan sen. Ei tästä sen enempää. Ajan haaskausta. Nyt kun satuttiin suurin piirtein samaan aikaan palstalle, niin mikäs tää "kriteeri" -juttu oikein on. Kysyttiin, että Mitkä ovat teidän mielestänne kaikkien aikojen merkittävimmät kotimaiset yhtyeet? Kansallisesti arvioiden? Siis kansallisesti arvioiden. Siinähän sitä premissiä olisikin. Ei omia fanikohteita eikä semmosta. No, nyt sitten mä jotenkin odottaisin, että me tässä keskustelussa määriteltäisiin, mitkä ne kriteerit ovat. Eihän niitä kukaan esimies määrittele vai määritteleekö? Vähän siihen suuntaan näyttäisi viittaavan Sellistin ja sun kommenttisi siitä, että kun kriteerejä ei ole johtaja antanut, niin voi sanoa mitä tahansa. Sun mielestäsi Sweetheart siis pääsi eri taiteelliselle tasolle kuin edeltäjänsä. Okei, hyväksytään, mäkin diggailen orkasta. Mutta mikä sen vaikutus oli mihinkään? Jos siihen vastaat, niin voidaan päästä eteenpäinkin. Voihan se olla, että Sweetheart on oikeasti vaikuttamassa johonkin jollain mystisellä tavalla, mutta se ei vain pinnassa näy. Mutta ei musta "kansallisesti arvioiden" suinkaan tarkoita "minun mielestäni". Se "minun mielestäni" ei ole edes tämmösellä yleisellä palstalla tämmöseen kysymykseen mitenkään kiinnostavaa. Sen sijaan henkilökohtaiset pohdiskelut siitä, että millä voisi olla yleistä merkitystä, olisivat. No sitä henkilökohtaista pohdiskelua sulla taisi olla Veljien ja Mana Manan sekä hevin suhde. Jatkaisit siitä. Mäkin oon miettinyt sitä, että vaikuttiko esmes Veljet itse asiassa koskaan mihinkään, vai olivatko he vain kerta kaikkiaan aikanaan niin ylivoimaisia, etteivät he oikeastaan jättäneet potentiaalisille seuraajilleen mitään mahdollisuuksia. Voihan olla, että Veljien vakutus on nähtävissä laskevassa kaaressa: CMX ja tää suomenkielinen hevi. Tämmösistä olisi kiva lukea juttuja, kun nyt kerran on ihan topiikkikin pistetty pystyyn. |
Margarita 17.06.2005 23:05:25 (muokattu 17.06.2005 23:10:08) | |
---|
Sweetheartin vaikutus poreilee pinnan alla vaikka missä sopukoissa Bad Vugum-BV2-Ekto-Zerga-Fonal-Verdura-jne. -akselilla, jonka suunnalta tulee muutenkin suuri osa tämän hetken mielenkiintoisemmasta kotimaisesta "rock" -musiikista. Minulle kyseinen löyhästi määriteltävissä oleva "skene" on parasta mitä suomalaisesta populaarimusiikista löytyy. Siinä perustelut. Ei tämä ole mikään haudanvakava asia. Suomihevi sen sijaan sattuu olemaan tämän hetken valtavirran trendi, ja ajattelin vain tuoda esiin kyseisen suuntauksen juuret BKssa, Mana Manassa ja Siekkareissa. Mistään fanittamisesta ei tässä tapauksessa ole kyse, vaikka Mana Manasta pidänkin kovasti. Jos fanituspohjalta lähdettäisiin, olisin aikoja sitten lähtenyt toitottamaan Cleaning Womenin kiistatonta innovatiivisuutta niin kansallisella kuin kansainvälisellä tasolla. Ja jos Sielun Veljet murskasi omana aikanaan massiivisuudellaan kilpailun, niin kyllähän bändin vaikutus kuuluu seuraavan sukupolven bändeissä. Hyvä esimerkki tästä on Maj Karma. |
The Agents. (=piste) |