big mac 17.06.2005 21:15:10 | |
---|
|
jarmos 17.06.2005 21:19:23 | |
---|
Tässä tilaajan speksit, joista lähdettiin liikkeelle: nauhaton, mensuuri 34,5 tuumaa, radius 20" ja 2 kpl passiivimikkejä. Lisää tietoa http://www.freewebs.com/bassoprojekti Täytyy sanoa että kaunista, oikeen harmitta omasta puolesta ettei itsellä ole työtiloja vaan kotona takapihalla ja keittiössä joudun räpeltelemään tekeleitäni, mutta upee tekele. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Nähti ja yksinkertainen. Mutta missä kaikki selkäpuolen kuvat? Tossahan näkyy vasta puolet soittimesta. Kaulan tyven mä olisin kyllä muotoillut hiukan erilailla muttei tuossakaan mitään vikaa ole. Ota näistä sitten selvää |
big mac 17.06.2005 22:24:06 | |
---|
Sorry, ei tullut kieleen ottaa kuvia takaa. Kaula on kuitenkin hyvin litteä, n. 22 milliä otelaudan korkeimmasta kohdasta mitattuna ja yläkielten puolelta ohennetun D:n -mallinen loppuun saakka ja paksunee vasta ylä- ja alasarven linjalla, joten pääsy ylimpiä ääniä soittamaan on vaivatonta. Takana ei muuten sen kummempaa, kielille on läpivienti tallalle Gotohin valmistetta olevilla holkeilla. |
jarmos 17.06.2005 22:34:33 | |
---|
Nähti ja yksinkertainen. Mutta missä kaikki selkäpuolen kuvat? Tossahan näkyy vasta puolet soittimesta. Kaulan tyven mä olisin kyllä muotoillut hiukan erilailla muttei tuossakaan mitään vikaa ole. Niinpä, olisin itsekkin muotoillut tuon ns. käsi ystävällisemmäksi, mutta olenpa itsekkin omia tekeleitäni muotoillut "niin valmiita kuin ovatkin", uudelleen, eli varmaan omatekemä soitin ei ikinä ole valmis, aina löytyy jotain muutettavaa, niinpä kaula osastosta puhutaessa puollan puu vahoja ja öljyjä lakkauksen sijaan, eli hiomapaperilla käsitellään jos profiili ei miellytä. Soittaessa usein huomaa vasta onko homma ok. jos ei niin santapaperi kehiin ja uudet vahat. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
vrajala 17.06.2005 22:58:05 | |
---|
No mutta jos se vaikuttaisi soitettavuuteen niin sittenhän siinä olisi vikaa, eikö? Ko? Kö? Vaikka tuolla saattaa pieni ylänauhatilulilubasisointia hidastava vaikutus olla, niin soitinta kokeilematta puhuin lähinnä esteettisistä näkökohdista. Ota näistä sitten selvää |
WT 17.06.2005 23:44:20 | |
---|
Hieno on, mutta perhana kun on designiltään samanlainen kuin tuo minulla kesken oleva. Lavan suunnittelin ja toteutin pari päivää sitten, ja luulin olevani aika omaperäinen (nojoo.. samantyyppisiä on joitakin nähty) mutta tuo on kyllä pelottavan lähellä :) Onneksi omani ei ole läpikaula vaan pulttikaula. Mutta, hieno. Kelpais mulle :) "In the battle between you and the world, bet on the world." |
jukcat 19.06.2005 20:37:39 | |
---|
Tein viimeisestä kirkonpenkin palasta ja siitä melkein vainaasta Charvelin kaulasta myös viisikielisen nauhattoman.. Ei oo läheskään noin komee, mutta soi todella hyvin ja on kevyt soittaa. Pari kuvaa on www.mikseri.net/uolevit kuvagalleriassa. Dusty Road projektissa Com'n Baby biisissä soundia, tosin biisin luonteen tähden basso on aika alhaalla.. Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |