Clansman 16.06.2005 17:28:53 | |
---|
Ajattelin päästä halvalla ja ostaa uuden koneen, sillä vanha rotisko alkaa jäämään jalkoihin. Kysynkin tekeekö tällaisella paketilla mitään: Amd sempron 2800+ s 754 90 nm palermo, emona abit s754 nforce3 250gb ddr glan, kiintolevynä barracudan 7200 pyörivä 80gb ata100 ja muistia 1gb? Kone tulee vain musiikkikäyttöön, tosin kevyeen sellaiseen. N-trackkiä ja fruitya jne.. joo ja äänikortti toki löytyy entisestään.. Tietenkin päivitys mahdollisuudet voisi olla hyvät ja kuten tietokoneliikkeen isäntä väitti, kyseisen emon pitäisi myös olla hyvä ja nopea, mutta onko näin? jos joku haluaa kommentoida jotain, tehköön sen heti. Hintaa muuten paketille kertyy ilman asennusta noin 400 euroa. "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" |
CoZO 16.06.2005 17:45:40 | |
---|
Mahtuuko siihen 400 euroon asemaa joka pystyy polttamaan CD:tä tai DVD:tä? Faith No More |
-septimisti- 16.06.2005 17:46:25 | |
---|
En mä nyt noin nopeasti tossa mitään pullonkauloja näe kevyttä audiokäyttöä silmälläpitäen. Mistäs muuten ostat? 754 emolevylle löytyy nykyään ainakin jo amd64 3700+ prossuja ja varmasti ilmestyy vielä nopeampiakin ennen kuin siirtyvät 939 ja 940 kantoihin. Parin vuoden päästä saat siis 50:llä eerolla yli neljä gigaisen prosessorin koneeseen. Yksi ikävä puoli noissa mahdollisimman halvalla kasatuissa paketeissa (ja yleensäkin valmiiksi kootuissa paketeissa) on: melu. Pistä budjettiin ~200e lisää, osta hiljaisin mahdollinen kotelo ja virtalähde, passiivijäähdytteinen näytönohjain, pari hiljaista tuuletinta ja lahjo kaupan setä pistämään vielä vähän vaimennusmattoa koteloon ja eristämään kiintolevy koneen rungosta. Se on jumalan siunaus kun pyödän alla hyrräävästä koneesta ei voi kuuntelemalla sanoa onko päällä vai ei. Itellä sihisee liesituuletiin niin, että koneen ääni peityy ihanasti. Vittu kenen idea on kovaääninen liesituuletin, jossa ei ole off nappia. On se sentään öisin yleensä hiljaa. |
Clansman 16.06.2005 17:47:29 | |
---|
No itseasissa hintaan sisältyy perus dvd-rom soitin. tosin polttava löytyy myös vanhastaan.. "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" |
dewil 17.06.2005 12:33:52 (muokattu 17.06.2005 12:36:58) | |
---|
Mä taas en näe tossa paketissa mitään ongelmaa edes raskaampaan musiikkikäyttöön. Ja parinvuoden päästäsä saat taas "parinvuoden päästä kolmekertaa tehookkaamman prossun" Joten go go go. Käyttikselle ja softille kandeis hoitaa joku kakkos kovalevy, joku mopohkokin riittää ja pyhittää toi 80giganen vain ja ainoastaan audiolle. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
-septimisti- 17.06.2005 13:51:51 (muokattu 17.06.2005 13:52:05) | |
---|
Mä taas en näe tossa paketissa mitään ongelmaa edes raskaampaan musiikkikäyttöön. Ja parinvuoden päästäsä saat taas "parinvuoden päästä kolmekertaa tehookkaamman prossun" Joten go go go. Käyttikselle ja softille kandeis hoitaa joku kakkos kovalevy, joku mopohkokin riittää ja pyhittää toi 80giganen vain ja ainoastaan audiolle. Tuotahan on hoettu vuosien saatossa ties missä yhteyksissä kulumiseen saakka: "Nykyään on jo niin hyvät vehkeet, että niillä tekee mitä tahansa. Turha lähteä kilpavarusteluun." Lähinnä itse tarkoitin että tossa kokoonpanossa on tulevaisuutta silmälläpitäen suuri plus tuo 954 kanta, socket a:n sijaan. Nyt on turha maksaa 500e huippuprosessorista, kun tuon sempronin vääntö riittää varmasti, mutta kyllä se plussa on jos koneessa on päivitysvaraa sen verran että sen parin vuoden päästä saa taskurahalla selkeästi lisää puhtia koneeseen. Olikohan toi mulle suunnattu edes, mutta ei se mitään. Keskustelu on aina hyvästä. |
Niin no en mä kellekkään suoraan sitä suunnannu. Sen on vaan itte huomannu, et kun saa musakoneen tikkiin, ni sillä setupilla yleensä sit mennään, kunnes kone on auttamattomasti vanhentunut. Ja tällä meinaan sitä, että PC puolella jonkun komponentin vaihtaminen yleensä johtaa kummallisiin yheensopivuusbugitusmitävittuutapahtuu ongelmiin, joiden ratkaiseminen sit vaatii ihan liikaa aikaa oleellisesta, eli musan väännöstä. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
HK 18.06.2005 23:50:15 | |
---|
Niin no en mä kellekkään suoraan sitä suunnannu. Sen on vaan itte huomannu, et kun saa musakoneen tikkiin, ni sillä setupilla yleensä sit mennään, kunnes kone on auttamattomasti vanhentunut. Ja tällä meinaan sitä, että PC puolella jonkun komponentin vaihtaminen yleensä johtaa kummallisiin yheensopivuusbugitusmitävittuutapahtuu ongelmiin, joiden ratkaiseminen sit vaatii ihan liikaa aikaa oleellisesta, eli musan väännöstä. Windows puolella. Harvemmin nykyään edes siellä. Peltikorva puupäässä. |
dewil 19.06.2005 20:20:06 | |
---|
Windows puolella. Harvemmin nykyään edes siellä. Doh. Oikeesti, kuinka moni tekee musaa linux pohjasella työasemalla??? Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
Fortune 19.06.2005 21:23:53 | |
---|
Doh. Oikeesti, kuinka moni tekee musaa linux pohjasella työasemalla??? Ei kovin moni, mutta Macilla tekee :) Linux tulee kyllä myös vahvasti, mutta ei sillä vielä töikseen voi tehdä. |