Aihe: Stereoidenostoapua mulle!
1 2
Cvalda
15.06.2005 22:17:18
Elikkäs tarvisin dvd-soittimen, (viritin)vahvistimen ja kaijuttimet. Rahaa ois käytettävissä n. 700e. (Saa jopa mennä hiukan yli)

Dream Theater pitäis kuulostaa hyvältä, mutta mitään teknonjumputusta minen kuuntele! :> Erillistä subbaria en siis oo todellakaan hankkimas, mutta kaijuttimien taajuus pitää olla laaja.. :D Edellinen lyhyesti: HYVÄSAUNDISET KAIJUTTIMET.

Kiitoskumarrus..
cvalda - aikansa eläjä.
terone
15.06.2005 23:06:29 (muokattu 15.06.2005 23:09:42)
tästä tulee kyllä pitkä lista kun kaikki ehdottaa omia suosikkejaan. näitten kaiuttimien ostoa en ole katunut , kaikki musiikki kuulostaa hyvältä. (paitsi tietysti joku highend hifisti on tietty eri mieltä)
URL=http://img242.echo.cx/my.php?image=bose9eq.jpgIMGhttp://img242.echo.cx/img242/5824/bose9eq.th.jpg/IMG/URL
tosin noi satuin saamaan käytettynä ja uutena ne onkin jo 570 €. mutta suosittelen, eivät vie ainakaan paljon tilaa. niin ja merkki on Bose, kun ei tuosta kuvasta selviä.malli acoustimass 5 III ja onhan siinä subbari mutta ei sitä pidä pelästyä...
a dj, a dj, let´s get out of here!!
rontoo
16.06.2005 10:01:40
mutta mitään teknonjumputusta minen kuuntele! :> Erillistä subbaria en siis oo todellakaan hankkimas,

Enemmän sä dream theaterissa subbaria tarviit kun jumputuksessa, eihän siinä jumputuksessa ole edes taajuuksia jotka on subbarin alueella.
Mikael
16.06.2005 10:34:24 (muokattu 16.06.2005 10:35:06)

Elikkäs tarvisin dvd-soittimen, (viritin)vahvistimen ja kaijuttimet. Rahaa ois käytettävissä n. 700e. (Saa jopa mennä hiukan yli)

En tiiä onko tämä nyt ylipäätään oikea palsta tällaselle, mutta kerros nyt kuitenkin pitäiskö tolla rahaa saada monikavaista (surround) vai ihan vaan stereo-hommaa? Toivon mukaan jälkimmäistä...
"Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu-
Cvalda
16.06.2005 11:43:42
Kahdelle edelliselle:

Tällä hetkellä tosiaa tarvin vaan ihan pääkaiuttimet ku asun pikkusessa kopperossa :> Mutta vahvistimes saa olla mahdollisuus tulevaisuuden hankintoihin.. Vai onko suuriaki eroja hinnoissa yleensä riippuen nuista kanavista??
cvalda - aikansa eläjä.
hörhö
16.06.2005 14:51:53

Käyppäs kuuntelemassa vaikkapa joitain seuraavista kaiuttimista

Tannoy fusion mallit
Chorus Mondo mallit, sekä Combact mallit
Wharfedale Diamond mallit
Amphion Helium2
Quad 11L ja 12L
Dynaudio Audience 42
B&W 600 mallit
taikkas jotain Gradienttia tai Dali

Ja tuossa hintaluokassa osta sitten jalustakaiuttimet, etkä lattiakaiuttimia.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
FoolOnTheHill
16.06.2005 21:50:14
Tällä hetkellä tosiaa tarvin vaan ihan pääkaiuttimet ku asun pikkusessa kopperossa :> Mutta vahvistimes saa olla mahdollisuus tulevaisuuden hankintoihin.. Vai onko suuriaki eroja hinnoissa yleensä riippuen nuista kanavista??

O. Jos kuuntelet paljon musiikkia niin unohda samantien markettipaketit. Itse panostaisin hyvään stereovahvistimeen, cd/dvd-soittimeen ja kaiutinpariin. Toimiva surround on aika paljon vaativampi tilan puolesta ja jos meinaa saada vastaavaa äänenlaatua kuin hyvästä stereovahvistimesta hinta nousee reippaasti. Sitäpaitsi leffat voi katsoa ihan hyvin kahdellakin kanavalla. Jos joskus tekee mieli kotiteatteria niin ostat sitten hyvät kamat etkä kituuta nyt vuosia huonojen kanssa.

Ja muista, että hyväkin setti saadaan soimaan huonosti kauittimien väärällä sijoituksella.
toxic
16.06.2005 21:51:44
Hoh, luin että steroidinostoapua mulle. Eipä muuta.
Pluto
16.06.2005 21:56:16

Ja mä luin että stereoiden nostoapua. Hei hoo.
Dillon, you son of a bitch!
terone
17.06.2005 01:17:31
voiko noista surround-systeemeistä kuunnella musiikkia, kun siis elän kuvitelmassa että jos 2 kanavaa jaetaan 5 kaiuttimelle niin ei hyvää seuraa. (paitsi tietysti taas nämä esim bose 5000€ systeemit, ne kyllä soi hienosti) tämä ei ole bosen mainostusta mutta siis miten noi halvemmat 5 -kanava vahvistimet toimii musiikin kuuntelussa ? itse olen kuunnellut vaan kahta kanavaa tähän asti.
pliksu
17.06.2005 09:47:37
Kannattaapa katsoa Musiikkiin liittymättömien aiheiden "Suuri Hifithreadi" ( http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=24&t=90105&o=0&co=0 ) Sieltä voi hyvinkin irrota vinkkiä. Itse ostin keväämmällä Chorus Compact 662:t, enkä ole katunut. Myös hyvin paljon yleensä hinta/laatu -suhteelta ovat kiitosta niittäneet nämä. http://www.hifitalo.fi/chorus.htm
Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13
persta
17.06.2005 11:39:21
Itse ostin keväämmällä Chorus Compact 662:t, enkä ole katunut. Myös hyvin paljon yleensä hinta/laatu -suhteelta ovat kiitosta niittäneet nämä. http://www.hifitalo.fi/chorus.htm

Täältä myös plussaa noille. Kolmisen vuotta sitten hankin eikä ainakaan mun korvia ole vielä alkanut mikään häiritsemään. Ehkä jonkun pikkusubbarin voisi jossain vaiheessa noiden kaveriksi hankkia ja paremman vahvistimen ja paremman cd-soittimen ja ...
Possuhissi!!!
Synnyttäjä
17.06.2005 13:14:44

voiko noista surround-systeemeistä kuunnella musiikkia, kun siis elän kuvitelmassa että jos 2 kanavaa jaetaan 5 kaiuttimelle niin ei hyvää seuraa. (paitsi tietysti taas nämä esim bose 5000€ systeemit, ne kyllä soi hienosti) tämä ei ole bosen mainostusta mutta siis miten noi halvemmat 5 -kanava vahvistimet toimii musiikin kuuntelussa ? itse olen kuunnellut vaan kahta kanavaa tähän asti.

Ihan hyvä ainakin omasta Sonyn perus STR -sarjan möhkäleestä tulee. Jos vaikka istun/makoilen sohvalla, mihin nuo takakaiuttimet paistaa, pistän aina tulemaan viidestä kanavasta. Kunhan vaan säätää kaiuttimien etäisyydet, korkeudet ja balanssit oikein. Varmasti joku kultakorva löytäisi negatiivisen impedanssin aiheuttamien ionien vääristymisistä fekaalisia taajuushäiriöitä, mutta näin 'normaalille' ihmiselle toimii ihan hyvin.
"Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST
Grabel
17.06.2005 16:16:55
voiko noista surround-systeemeistä kuunnella musiikkia, kun siis elän kuvitelmassa että jos 2 kanavaa jaetaan 5 kaiuttimelle niin ei hyvää seuraa.

Monikanavaisella systeemillä on järkevää kuunnella ainoastaan sitä varten suunniteltuja/miksattuja äänitteitä (sacd/dvd-audio). Normaalin 2ch.musiikin vääntäminen väkisin viiteen kanavaa on (mielestäni) erittäin huono ratkaisu monelta kantilta katsottuna.

Alkuperäiselle kysyjälle:

Kotioloissa kuullun äänen muodostaa huone ja kaiuttimet (85%), vahvistin (10%) muu sälä (5%) - tämä siis minun kokemuksieni mukaan (raskasta hifiä 7v takana)

Suosittelen kysymään hifiin liittyviä kysymyksiä täältä:
www.hifilehti.fi tai täältä www.hifiharrastajat.org
l6mp6l6
17.06.2005 17:17:36
But when I need you
You're almost here
And I know that's not enough
terone
18.06.2005 00:18:20

Bosejen kanssa älä ala pelleilemään - ne ovat "life-style" tuotteita. Ylihintaisia ja huonoja - olen kuunnellut.

äh, tuo pitää paikkansa niiden sikakalliiden settien kanssa mutta kyllä nuo mun kaiuttimet on hyvät pieneen olohuoneeseen. eikä tarvii jäpittää yhdessä kohdassa että soi stereona vaan ne säteilee joka suuntaan, ja soi mun mielestä hyvin. en ala väittelemään kylläkään tästä. ja ne kalliit systeemit käsittääkseni ihan hienosti osaavat jakaa 2 kanavaisen musiikin 5:lle kaiuttimelle. mutta ei siitä sen enempää kun ei kysymyskään koskenut sitä.
Nolte
18.06.2005 13:35:50
Jos budjetti on tuo 700e, niin käytä rahat kutakuinkin seuraavasti: dvd-soitin - 100e, vir.vah. - 200e (käytetty 2-kanavainen, saat hyvän 200e:lla), kaiuttimet - 400e.

Ja niinkuin joku jo sanoikin, osta ihmeessä pienehköt hylly/jalustakajarit, saat parempaa laatua kuin lattiakaiuttimissa tuossa hintaluokassa. Viritinvahvistimen voi ostaa käytettynä, kunhan kattoo ettei potikat (äänenvoimakkuus, basso, diskantti ym.) rahise älyttömästi.

Jos et ole kovin paljoa perehtynyt äänentoistolaitteisiin, pysyttele tunnetuissa merkeissä, niin saat todennäköisesti laatua.
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
noir
18.06.2005 17:51:12
Luota omiin korviisi - ota vaihtelevasti omaa, tuttua musiikkia matkaan ja kuuntele. - -

Tämä kannattaa muistaa. Ainakin halvemman luokan liikkeissä myyjillä löytyy kyllä omat esittelylevyt, mutta ne ovat juuri niitä myyntiä ajatellen tehtyjä. Kuuloaisti on kuitenkin kohtalaisen subjektiivinen, kaiuttimien erot suuria, sekä kullakin tarpeensa ja toiveensa, niin testaamalla se paras löytyy. Paperit ja speksit kelpaavat vain alkukarsintaan ja niiden perusteella saa sopivaa tavaraa vain vahingossa.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä. Totuus.
...And Justice For All
18.06.2005 18:05:35

Hoho, mä luulin olevani ainoo.
Get Stoned!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)