aleksi 03.06.2005 21:26:46 | |
---|
Olen itse Custom telen tai Thinlinen perässä. "open hands to the wind" |
Morse Code 03.06.2005 22:56:02 | |
---|
minulle ainoa oikea tele olisi sellainen missä on hummeri kaulalla ja perus-Teleä tallassa. Sais sellaset rouheat blues-rosot tuolta kaulamikiltä mutta silti säilyis tallamikissä se twängi. Itselläni on (joidenkin mielestä törkeästi häväisty) 52RI, jossa kaulassa SD Jazz, siispä humppari ja tallassa minisellainen eli SD Hot Rails. Tuolle kaulamikille löytyy tonepotikkaa ulosvetämällä puolitus, eli singlecoilin saa esiin haluttaessa. Vastaavaa soundimaailman monipuolisuutta en usein ole tavannut. Unelmakitarani. Period. Se "tahmeus" näiden vintagekeppien kohdalla saattaa lakkauksen ohella johtua tosiaan kahdesta asiasta: 7.25'' radius ja vintage-nauhat. Esim. bendailu on hieman työläämpää kuin jaappanilaisissa heviritsoissa (lue: e.g. Ibanez), mutta telepä onkin miesten kitara =) Today is a gift ; that's why it's called the present |
mattim 03.06.2005 23:10:17 (muokattu 03.06.2005 23:10:36) | |
---|
Pakko tänne on pistää kevyt muistutus myös edullisemmasta, varsin tomivasta vaihtoehdosta. Meksikon RI52 malleista osa on varsin mallikkaita kapistuksia mielestäni, eikä hinta huimaa päätä. Kokeilemalla tuosta selviää. Matti |
G-mies 04.06.2005 00:34:10 (muokattu 04.06.2005 00:35:34) | |
---|
Meksikon RI52 malleista osa on varsin mallikkaita kapistuksia mielestäni, eikä hinta huimaa päätä. Eli siis Classic '50s? Mainio keppi mutta mielessä kalvaa kuitenkin epäilys että "oikea" 52RI voisi tarjota niin paljon enemmän :) "Hard work often pays off after time, but laziness always pays off now." |
Lennu 04.06.2005 00:48:03 | |
---|
No Fenderi tiätysti. Ameriikan fenderi. On meinaan hyvä peli. Emmä muulla enää vetelekään. Paitti noilla toisilla. Digital -> dig it all = kaikki diggaa.
Analogue -> anal vogue = kukaan ei diggaa. |
Jusma 04.06.2005 00:49:46 (muokattu 04.06.2005 00:51:46) | |
---|
Jos telen hommaisin, ni se olis ehdottomasti ‘72 Telecaster Custom. edit: Mick Green teki nimittäin lähtemättömän vaikutukse aikoinaan seiskakakkosellaa... |
sihvoh 04.06.2005 03:00:03 | |
---|
Fender Paisley Tele Pink MIJ sen pitää olla :-) Noh, omaan käyttöön tuo on ainakin erittäin hyvä. Ja nyt luonnossa se on myös oikein nätti. Kuvissa Paisley ei kyllä esiinny edukseen. Itsekään en aiemiin ollut edes kokeillut, mutta kun hinta oli kohdallaan ja tuli kokeiltua, niin mukaanhan se lähti... - Tosi kevyt - Hyvä kaula (IMO) - Rsonantti kahden edellisen summana - Japsimikit ovat melkoisen hyvät (mukava yllätys) - Erittäin hyvä viimeistely - Intonaatio erittäin hvyä vaikka perinnetalla I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
PIM 04.06.2005 09:16:51 | |
---|
- Tosi kevyt - Hyvä kaula (IMO) - Rsonantti kahden edellisen summana
Lehmusbody on suurin syyllinen tuohon keveyteen ja resonointiin. Leppä tai saarnibody ei yksinkertaisesti soi samalla tavalla. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
dfloreno 04.06.2005 12:17:56 | |
---|
Itselläni on (joidenkin mielestä törkeästi häväisty) 52RI, jossa kaulassa SD Jazz, siispä humppari ja tallassa minisellainen eli SD Hot Rails. Tuolle kaulamikille löytyy tonepotikkaa ulosvetämällä puolitus, eli singlecoilin saa esiin haluttaessa. Vastaavaa soundimaailman monipuolisuutta en usein ole tavannut. Unelmakitarani. Period.
Ei paha :). Toi on varmaan aika hyvä etumikki tuo SD Jazz. Mä oon yrittänyt hakea samaa meininkiä (tosin vähän maltillisemmin) laittamalla eteen minihumbuckerin, jolloin voin tallassa kuitenkin pitää tollaisen 'normi' tele tallamikin (SD:n Jerry Donahue). Kitara on vielä onttokoppainen, irtoo kyllä jaskat ja luesit :).
Se "tahmeus" näiden vintagekeppien kohdalla saattaa lakkauksen ohella johtua tosiaan kahdesta asiasta: 7.25'' radius ja vintage-nauhat. Esim. bendailu on hieman työläämpää kuin jaappanilaisissa heviritsoissa (lue: e.g. Ibanez), mutta telepä onkin miesten kitara =) Joo, toi radius-homma ja nauhat toisiaan vaikuttaa. Toisaalta mä en oo noiden isojen nauhojen fani, vaikkakin niillä ehkä venyttääkin hieman helpommin? Toi radius-hommakin on vähän vaikea, kun on tottunut vetämään 7.25":llä ja korkealla actionilla, niin sama setuppi ei toimikaan IMO enää noilla isommilla radiuksilla, eli kielet voi olla paljonkin alempana... vaikeaa tottua :). God made me funky |
dfloreno 04.06.2005 12:21:55 | |
---|
Lehmusbody on suurin syyllinen tuohon keveyteen ja resonointiin. Leppä tai saarnibody ei yksinkertaisesti soi samalla tavalla. Enpä tiedä. On noita tullut vastaan todella kevyitä leppäbodeja ja todella hienosti soi; tässä mielestäni se sustainin salaisuus - ei messinkisatuloissa ym. :). Mutta mä oon ehdottomasti sitä mieltä että noi kaikki vaikuttaa, bodyt ja kaulat jne. God made me funky |
biibob 04.06.2005 14:25:24 | |
---|
Itselläni on (joidenkin mielestä törkeästi häväisty) 52RI, jossa kaulassa SD Jazz, siispä humppari ja tallassa minisellainen eli SD Hot Rails. Tuolle kaulamikille löytyy tonepotikkaa ulosvetämällä puolitus, eli singlecoilin saa esiin haluttaessa. Vastaavaa soundimaailman monipuolisuutta en usein ole tavannut. Unelmakitarani. Period. Se "tahmeus" näiden vintagekeppien kohdalla saattaa lakkauksen ohella johtua tosiaan kahdesta asiasta: 7.25'' radius ja vintage-nauhat. Esim. bendailu on hieman työläämpää kuin jaappanilaisissa heviritsoissa (lue: e.g. Ibanez), mutta telepä onkin miesten kitara =) Ei tämä nyt paha raiskaus ole. Onhan danny gattoninkin signature telessä yksikelaisten kokoiset hot railsit, ja siitä huolimatta on ysi kovimpia country kitaristeja ja rockabilly. Jos itse tykkää niin se on varmasti oleellisinta. Ja onhan tuo sitten huomattavasti monipuolisempi. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Vapour 05.06.2005 19:28:16 | |
---|
Mikäs ihmeen trendi nyt on tullut näistä tele-threadeista? Ihan hyvä kyllä :).
Ihme juttuhan se on. Minunkin takaraivoon on TeleKaasua vuotanut, vaikken lainkaan ole niistä aiemmin välittänyt. Ovat vielä IMO rumiakin (tosin sehän on vain Rock ;). Kuulin vain jossain vähän aikaa sitten sellaista rokkenrollia telestä, ettei paremmasta väliä. Noni, ei sitte taaskaan mitään asiaa. Saa potkaista... Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja mitä menettää. -Allekirjoittanut |
Aloin tossa vielä miettimään... Paljonkos jollain Classic 50's telecasterilla ja american standardilla on laatueroa? Elektroniikat varmaankin heikommat tossa classicissa ainakin, mutta mites muuten? On se 1200€ vaan kummiskin aika helkkaristi rahaa kun sitä oikeen rupee ajattelemaan :O EDIT: ja jos joku osais verrata tota classicia tai american standardia HW1:seen kun semmosta olen pyöritelly käsissä kerran pari niin olisin kiitollinen kommenteista. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
mattim 15.07.2015 23:15:08 | |
---|
G-mies: Eli siis Classic '50s? Mainio keppi mutta mielessä kalvaa kuitenkin epäilys että "oikea" 52RI voisi tarjota niin paljon enemmän :) Yhä vielä tällä tellulla mennään. Seuraava tsekki 2025 ;-) . |
Stone 15.07.2015 23:56:02 (muokattu 16.07.2015 13:29:28) | |
---|
Jusma: Jos telen hommaisin, ni se olis ehdottomasti _72 Telecaster Custom. edit: Mick Green teki nimittäin lähtemättömän vaikutukse aikoinaan seiskakakkosellaa... Tuo 72 custom on luottokeppini...takamikin päivityksen jälkeen varsinkin. Tein baja telen ja 72 customin kanssa pientä vertailua ja 72 oli tasapainoisempi omaan korvaani ja baja vähän kirpakampi soundiltaan. Molemmat omistuksessa. Tietty vahvistintyyppi vaikuttaa paljonkin kokonaisuuteen vielä viimekädessä. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
**Back to good old days, when music was real music !!!** |