SirElwood 17.06.2005 18:14:02 | |
---|
Olenpa huomannut tällaisen ilmiön omalla kohdallani: Silloin kun on kova rakentelu/näpertely into päällä, ei tule juurikaan soiteltua. Mitä nyt senverran, että testailee joko se uusin vehje toimii. Voi mennä viikkokin, ettei tule kitaraan koskettua treeni mielessä ollenkaan. Projektissa voi olla monen päivän taukojakin, mutta silti ei kitaraan tule tartuttua. Sitten kun on jonkun härpättimen saanut valmiiksi, niin taas soitellaan öbaut yötä päivää. Oletteko kokeneet samaa? Mistä epäilette tällaisen johtuvan? |
... Sitten kun on jonkun härpättimen saanut valmiiksi, niin taas soitellaan öbaut yötä päivää. No eipä noilla keskentekoisilla vehkeillä tule oikke palioa rämpyteltyä. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Explorer 17.06.2005 18:32:41 | |
---|
Oletteko kokeneet samaa? Mistä epäilette tällaisen johtuvan? Kyllä. Viimeiset kaksi talvea on mennyt skebanrakennusriennoissa ja kaikki kitaroihin (ja ylipäätään musisointiin liittyvään) liiennyt aika on mennyt siihen rakenteluun ja sen spekulointiin. Aikaa tai intoa vain ei enää sitten ole jäänyt itse soittamiselle, mikä on pääsyy siihen että pidän ainakin vuoden paussin rakentelusta. Pitäähän sitä nyt joskus opetella soittamaankin... Alive, multicolored, twitching in their dead monochrome world. |
placebo 17.06.2005 18:45:39 (muokattu 17.06.2005 18:46:43) | |
---|
Kuulostaa tutulta :) Omalla kohdallani johtuu varmasti siitä, että ajatukset ovat projektissa kellon ympäri. Muille ajatuksille ei jää juurikaan tilaa. Itse en pysty pitämään projektin aikana välipäiviä. Jos sellainen jostain syystä ilmaantuu, niin silloinkin ajatukset harhailevat omituisesti; Tyttöystävällä on tapana sanoa, että "sulla on taas toi komponentti-ilme" 8) "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
yaffa 17.06.2005 20:07:02 | |
---|
Kyllä kyllä.. Juuri tällainen vaihe käsillä! Mutta kun uusi soitin on taas valmis, soitto maistuu kahta kauheammin..:D Ja varsinki suunnitteluvaiheessa erilaiset ideat valtaavat pään joka minuutti(almost) "I smoke my cigarette with style" |
jarmos 17.06.2005 21:26:42 | |
---|
Olenpa huomannut tällaisen ilmiön omalla kohdallani: Silloin kun on kova rakentelu/näpertely into päällä, ei tule juurikaan soiteltua. Mitä nyt senverran, että testailee joko se uusin vehje toimii. Voi mennä viikkokin, ettei tule kitaraan koskettua treeni mielessä ollenkaan. Projektissa voi olla monen päivän taukojakin, mutta silti ei kitaraan tule tartuttua. Sitten kun on jonkun härpättimen saanut valmiiksi, niin taas soitellaan öbaut yötä päivää. Oletteko kokeneet samaa? Mistä epäilette tällaisen johtuvan? Jep, itselläni kävi juuri sillee, että v 1999 lopulla olin käynyt 4 v. musiikkiopistoa ja homma alkoi pelaa, niin iski tuo rakentelu puoli ja 5v siitä tähän asti on kestänyt ja soittaminen jäänyt taka-alalle ja aina keksinyt uusia tekosyitä eli. kitaroita rakennellut. Eli taitaa tää rakentelupuoli voittaa. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
vrajala 17.06.2005 21:54:27 | |
---|
Mun piti itseasiassa tehdä samansuuntainen avaus jonkin aikaa sitten. Mä meinaan soittelen nykyään aivan törkeän harvoin. Nyt on vielä sellanen tilanne, ettei kotona ole kuin kyllästymiseen asti tahkottu RG550Ltd sekä 3/4 kokoinen halpisnylon. Eihän noitten parissa edes viihdy. Tai toki satunnaisesti, mutta... Ensmäsen kitaran kun sain valmiiksi, niin teki mieli ottaa töistä lomaa ihan vaan istuakseen sohvalla rämpyttämässä. Tuokin on nyt ollut reilusti puoli vuotta remontin alla (pura heti, kokoa myöhemmin), eikä itelle ole saanut uusia valmistumaan vielä. Muille parikin, mutta ei niistä kauhiasti iloa ole... Tai no, itseasiassa mulla on nyt kaverille tekemäni kitara säädettävänä kotona. Paha homma, viikko jo mennyt sen parissa. Säädettyä on tullut ehkä 1/2 h, soitettua n. 20. Mutta jahka sitä saa nämä keskeneräiset projektit pois alta niin sitten voisi ehkä hidastaa tahtia. Juu, varmasti. Ota näistä sitten selvää |
Tim 18.06.2005 00:56:47 | |
---|
Mulla taas kävi siten, että kun innostuin kitaranteosta, niin rupesin taas soittelemaan n. 10 vuoden tauon jälkeen. Pitihän sitä opetella vähän soittamaan, että sitten osaa jotain uudella pelillä vetää. En sentään ollut myynyt stratoani enkä vahvariani, niin vähän helpotti alkua. Kerrostalossa kun asun, niin tulee kyllä soiteltua enimmäkseen piisien päälle tommosella pikkupandoralla. Kuuluu soitto ja musa kuulokkeista. Projektikitaran ku vielä sais valmiiksi. Täytyy syksyllä ryhdistäytyä ja ottaa loppurutistus. Seuraavankin puut ovat jo kuivumassa. Kesällä olisi tarkoitus rakennella Uraltone Jr. ja 1x12" kaappi. |
tonicaster 18.06.2005 06:15:32 | |
---|
Vaaralllista, vaarallista... täytyy myöntää =) Aika ja ajatukset kuluvat kyllä ehkä liiankin kanssa näiden kitarajuttujen tovissa... Nytkin juuri pohdin miten saisi tämän töissäoloajan hyödynnettyä mahdollisimman tehokkaasti... Vaimo kanssa valittelee, että taasko sä noita kitarajuttuja... ja toinen: Vie nyt nämä kalikkas jonnekin muualle.=) |
efunkelist 18.06.2005 09:25:09 | |
---|
Mulla kävi niin kivasti että keväällä oli suuri rakenteluinto päällä (jolloin ei todella tullut soitettua) mutta tarvikkeiden tilaus jäi kun innostuin niin paljon taas soittamisesta että unohtui koko rakenteluhankkeet. Ainakin mulle, se soittaminenhan on se pääasia eikä kotikutoiset soundittimet. |
zepeteus 19.06.2005 01:28:29 | |
---|
Minulla on soittaminen etusijalla siten, että ainakin "pakolliset" lämmittelyt täytyy ottaa päivittäin. Inspiraation ja projektien mukaan saattaa mennä sitten useisiin tunteihinkin päivässä. Rakenteluinnon yltyessä uuden projektin tietojen keruu ja suunnittelu saattaa viedä lähes kaiken huomion ja ajan useiksikin päiviksi, mutta sitten ne siirtyvät "valmiina-lähtöön" tilaan...yleensä odottamaan taloudellisesti sopivaa tilaisuutta. Tälläkin hetkellä odottaa luultavasti parin vuoden projektit toteuttamistaan, ja lisätietoa uusista tulee pikkuhiljaa. Tuona aikana tulee soitettua sitten ihan normaalisti inspiraation mukaan. Kun on vihdoin kolvin lämmittämisen aika, varsinainen rakentaminen vie hetkeksi kaiken huomion, kunnes pääsee testaamaan/soittamaan. Tässä vaiheessa soittointo on yleensä huipussaan, ja kaikki ne samat vanhat jututkin jaksaa veivata taas uudestaan, kun on jotain uutta ja erilaista käsillä ja kuunneltavana. Tyttöystävällä on tapana sanoa, että "sulla on taas toi komponentti-ilme" 8) :D |