On herännyt kiinnostus kyseiseen kitaraan, ja kysyisinkin kellään kokemuksia kyseisestä kitarasta. Itse olen aika alottelija vielä sähkiksen soitossa n1,5 vuotta soitellut, mutta haluaisin kuitenkin satsata laatukitaraan josta olisi iloa pitkäksikin aikaan. Metalliskebaksihan tietysti sitä aikoisin joten kertokaa kokemuksia minkä tyylisessä musassa olette itse sitä käyttänyt, ja oletteko olleet tyytyväisiä. |
Deranged 01.05.2003 11:46:22 | |
---|
On herännyt kiinnostus kyseiseen kitaraan, ja kysyisinkin kellään kokemuksia kyseisestä kitarasta. Kitara on todella hyvä, varmaan kolmen parhaan joukossa niistä joita olen omistanut vuosien varrella. Suosittelen. Soundi on tumma ja täyteläinen ja sustainia piisaa. Ja toisin kuin monesti on väitetty muun muassa tällä palstalla, EMG:n HZ:t sopivat erittäin hyvin mm.metallin/hardcoren tai vaikka kantrin soitteluun. Lähtee hyvä puhdas ja erittäin hyvä särösoundi. Tämän kitaran saa laulamaan todella helposti. Itse olen tällä mm. Kotiteollisuuden ja Slayerin riffejä veivannut ja hyvin toimii. |
Faarao 01.05.2003 12:14:25 | |
---|
Hyvä tietää. Minkälainen kaula skebassa muuten on, nopeakin kenties. Soolotilutteluakin olisi kiva harrastaa nääs :) |
Olli S. 01.05.2003 15:25:01 | |
---|
En ole juuri tuota mallia testannut, mutta pidän yleisesti ESP:n laatua ja soitettavuutta hyvänä. Mutta eikös tuo kaulan nopeus riipu ihan tottumuksista. Minulla ainakin Yamaha Pacifican mainostettu "nopeasoittoinen kaula" on yhtä kärsimystä. Nopeat soolot ihan ylänauhoilta onnistuu paremmin jopa Tokai Love Rockin lankkukaulalla. |
Ville81 01.05.2003 16:14:49 | |
---|
Kyllä noi aloittelijalle suosittelisin monipuolisempaa kitaraa. Noissa hevikepeissä tykkää olla vähän kapea käyttö- ja saundiala. |
LaXu 01.05.2003 16:58:03 | |
---|
Kyllä noi aloittelijalle suosittelisin monipuolisempaa kitaraa. Noissa hevikepeissä tykkää olla vähän kapea käyttö- ja saundiala. Enpä nyt niinkään sanoisi. Itse soittelen ns. hevikepeillä vähän kaikenlaista musaa, tosin molemmissa heviskeboissani on humbuckereiden ohella yksikelainen mikki. |
benny 01.05.2003 17:01:52 | |
---|
Kyllä noi aloittelijalle suosittelisin monipuolisempaa kitaraa. Noissa hevikepeissä tykkää olla vähän kapea käyttö- ja saundiala. Eiköhän se ole ihan soittajasta ja kamoista kiinni mitä soittaa ja millä. Näin olen ainakin itselleni antanut ymmärtää. Sikäli mikäli olet telkkaria katsonut ja jotain tanssiohjelmia niin jonkun yhtyeen jannu veivaa humppaa Jacksonilla muistaakseni. shitfuck inc. |
Deranged 02.05.2003 11:27:41 | |
---|
Kyllä noi aloittelijalle suosittelisin monipuolisempaa kitaraa. Noissa hevikepeissä tykkää olla vähän kapea käyttö- ja saundiala. Ööh.. käyhän testaamassa tuo K-500 ennenkuin kirjottelet.. Muutaman paremman tiedän ja olen jopa omistanutkin, mutta hintalappuun saa sitten lisätä aika runsaasti euroja, että silleen. |
Faarao 02.05.2003 11:53:15 | |
---|
No siis nythän on niin että olen hakemassa hevikeppiä ihan tosissani, mitään poppipuolta en rupee veivaamaan :) Klassista on tullu soiteltua sen verran, että on aika siirtyä vähän raskaampaan sarjaan. Tottahan se on, että tietyn kitaran kaulaan tottuu kun vaan tarpeeksi kauan renkkaa. Olen miettinyt myös ibanezin rg sarjan kitaroita esim. 570 ex:ää, mietyttää vaan se, että kumpi talla kiintee niinku tossa k-500 vai floikka. Kun eikös Floyd Rose lähinnä kammenveivaukseen tarkotettu? Kuhan vaa nyt jossain vaiheesa kerkeis liikkeisiin testailemaan kitaroita. |
p130 02.05.2003 14:01:41 | |
---|
Kun eikös Floyd Rose lähinnä kammenveivaukseen tarkotettu? Siihenpä juuri. Floyd-Rose pystyy kyllä tekemään soitosta yhtä helvettiä rock/bluesjutuissa koska muiden kielten vire muuttuu yhtä venyttäessä. Toisaalta joihinkin (hevi)juttuihin floikkakeppi on lähes ainoa oikea joten mieti tarkaan mitä ja miten haluat soittaa... Kuitenkin jos minulla olisi vain yksi kitara siinä ei missään nimessä olisi Floydia. Juuri tuo K-500 ei ole tuttu, mutta kehtaan sanoa kyllä että LTD- sarjassa on ehdottomasti eräs parhaista hinta/laatusuhteista mitä uusista kitaroista löytyy. Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni. |
Deg 02.05.2003 18:45:54 | |
---|
EMG HZ mikit ovat parhaasta päästä passiivimikkien maailmassa. Omasta uudesta Jacksonistani sellaiset löytyvät, ja olen tod. tyytyväinen ostokseeni. hoho vaan sullekkin |
Faarao 04.05.2003 13:12:00 | |
---|
Mites sitten tuo MH 301, siinähän on kanssa noi samat mikit kun k-500 ja siinä on floikka. Onko kyseisen kepin floikat toiminu yleisesti ottaen? |
p130 05.05.2003 11:53:51 | |
---|
Pääsinpäs testaamaan K-500 -kitaraa. Charonin kitaristit olivat saaneet (ilmeisesti mm.) sellaiset sponsoridiilillä. Hyvälle tuntui ja soundit kohdallaan. Tosin mikeiksi oli vahdettu Duncanin Dimebucker ja Jazz. Varmasti EMG HZ- mikeilläkin toimiva paketti. Kyllä tuota kehtaisi suositella! Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni. |
kipu69 20.01.2009 00:25:55 | |
---|
Minkä hintainen keppi tuo on ollu? "Paino on voimaa, mutta ylipaino on ylivoimaa" |