fendsqui 16.06.2005 22:01:58 | |
---|
joo eli kenelläkään faktatietoto mitä mikkiä esim jimmy page käytti tallamikkinä lespassa? ajattelin vaihtaa omaan epiphonen lespaan gibsonin tallamikin. Ajattelin lähinnä '57 classic tai '57 classic plus. parempia ehdotuksia? tai dirty fingers mikki olisi kuulemma äärimmäinen rock mikki. Ehdotuksia? |
joo eli kenelläkään faktatietoto mitä mikkiä esim jimmy page käytti tallamikkinä lespassa? ajattelin vaihtaa omaan epiphonen lespaan gibsonin tallamikin. Ajattelin lähinnä '57 classic tai '57 classic plus. parempia ehdotuksia? tai dirty fingers mikki olisi kuulemma äärimmäinen rock mikki. Ehdotuksia? Mallia en muista, mutta extreme hot se oli. Vissii ihan Jimmy Page-malli, "kuumempi kuin mikään muu". katso giban sivuilta! kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
biibob 16.06.2005 22:06:37 (muokattu 16.06.2005 22:07:13) | |
---|
joo eli kenelläkään faktatietoto mitä mikkiä esim jimmy page käytti tallamikkinä lespassa? ajattelin vaihtaa omaan epiphonen lespaan gibsonin tallamikin. Ajattelin lähinnä '57 classic tai '57 classic plus. parempia ehdotuksia? tai dirty fingers mikki olisi kuulemma äärimmäinen rock mikki. Ehdotuksia? Jimmy Pagella on custom-valmistetut mikit lespassa. 57 classic on hyvin lähellä. Tehoa kuitenkin löytyy. sellaiset hyvin vintagen rouheat. Jos olet kuunnellut led zeppelinin vanhempia levyjä, niin soundi on sitä tyyppiä, tosin kyllähän oikealla vahvistimella niistäkin saadaan todelliset tappokoneet. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
ode_ 16.06.2005 22:40:20 | |
---|
Jimmy Pagella on custom-valmistetut mikit lespassa. 57 classic on hyvin lähellä. Tehoa kuitenkin löytyy. sellaiset hyvin vintagen rouheat. Jos olet kuunnellut led zeppelinin vanhempia levyjä, niin soundi on sitä tyyppiä, tosin kyllähän oikealla vahvistimella niistäkin saadaan todelliset tappokoneet. Tais jimmy soitella levyt telella eikä millään lespalla. |
Oxyn 16.06.2005 22:43:32 | |
---|
Jimmy tais soitella ekan levyn telellä, mutta kaikissa lopuissa oli päätyökaluna tuo '59 Les Paul Standard :) |
fendsqui 16.06.2005 22:44:32 | |
---|
huomasin juuri että jos page soiti jotain '59 lespalla niin sitten varmaan Burstbucker kuulemma identtinen kopia '59 tallamikistä harjaamattomat magneetit sekä harjaamattomat kelat |
fendsqui 16.06.2005 22:45:32 | |
---|
siis vahaamattomat kelat :D |
-septimisti- 16.06.2005 22:50:39 | |
---|
Jimmy tais soitella ekan levyn telellä, mutta kaikissa lopuissa oli päätyökaluna tuo '59 Les Paul Standard :) Kas kas. Mulla on juuri vessalukemistona pari vuotta vanha guitar player ja siinä nimenomaan sanotaan että sivu soitti kaikilla levyillä nimenomaan telecasteria. Osta hyvä mies X-box C'mon kauppoja tekemään nyt! Lähtee aivan törkeään hintaan. Torilla myös Suzukin teräskielinen kitara, halvalla lähtee ja tinkivaraa on. |
fendsqui 16.06.2005 22:53:36 | |
---|
ei toD soittanu. |
mikko1 16.06.2005 23:06:53 | |
---|
Kas kas. Mulla on juuri vessalukemistona pari vuotta vanha guitar player ja siinä nimenomaan sanotaan että sivu soitti kaikilla levyillä nimenomaan telecasteria. Ainoastaan ekalla oli tele käytössä. |
Olli S. 16.06.2005 23:09:23 | |
---|
Ainoastaan ekalla oli tele käytössä. Plus joissain muissakin biiseissä. Esim. Stairway To Heavenin soolo muistaakseni Telellä vedetty. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
Oxyn 16.06.2005 23:13:50 | |
---|
Eikös STH vedetty Stratolla? Näin muistelisin itse. |
biibob 16.06.2005 23:17:40 | |
---|
Plus joissain muissakin biiseissä. Esim. Stairway To Heavenin soolo muistaakseni Telellä vedetty. Jep. Ei page soittanut todellakaan, kuin 1 levyllä telellä. Les Paul on ollut niin studiossa, kuin keikoillakin Jimmyn pääsoitin. 59 lespaulissa hän käytti alkuperäisijä PAF-mikkejä joita tuon signaturemallin custom burstbuckerit jäljentävät. Eli kyllä niiden soundi on hyvin vintagepainotteinen. Jos haluat samanlaisia mikkejä tai samankaltaisija niin 57classicit tai burstbucker pro -mikit kannattaa kokeilla. Loppujen lopuksi nuo pageilyt onnistuvat varmasti kummilla vain, enemmänkin vaikutusta on nimenomaan kitaranrakenteella. Les paul, strato, tele... Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
biibob 16.06.2005 23:19:46 | |
---|
Eikös STH vedetty Stratolla? Näin muistelisin itse. Ei. Soolo vedettiin 58 telellä, jonka page sai jeff beckiltä. Maalautti psykedeelisen lohikäärmeen kanteen. Livenä käytti kaksikaulaista gibbonia, studiossa todennäköisesti joko gibsonin tai martinin 12-kielinen akustinen. 6 kielinen martinin d-28:lla. Soolossa vahvistimena supro. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
LaXu 16.06.2005 23:27:25 | |
---|
Kannattaneeko noita Gibsonin mikkejä nyt täällä edes ostaa? Maksavat n. 50€ enemmän kuin vaikkapa Seymour Duncanit. Sillä rahalla saisi esim. Bareknucklen Black Dogit. Nimestä voi päätellä kenen mikit on ollut esikuvana. :) |
Puavali 16.06.2005 23:27:41 | |
---|
Eikös STH vedetty Stratolla? Näin muistelisin itse. 12-kielinen strato oli ja tele soolossa. Palio käytti Fender Champpia studiossa. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
-septimisti- 16.06.2005 23:30:57 | |
---|
Ei. Soolo vedettiin 58 telellä, jonka page sai jeff beckiltä. Maalautti psykedeelisen lohikäärmeen kanteen. Livenä käytti kaksikaulaista gibbonia, studiossa todennäköisesti joko gibsonin tai martinin 12-kielinen akustinen. 6 kielinen martinin d-28:lla. Soolossa vahvistimena supro. Hirveää pilkunnussintaa, mutta muistan lukeneeni että Page ei maalauttanut tuota lohikäärmettä, vaan maalasi sen itse. Osta hyvä mies X-box C'mon kauppoja tekemään nyt! Lähtee aivan törkeään hintaan. Torilla myös Suzukin teräskielinen kitara, halvalla lähtee ja tinkivaraa on. |
biibob 16.06.2005 23:32:34 | |
---|
12-kielinen strato oli ja tele soolossa. Palio käytti Fender Champpia studiossa. Champpiä käytti todellakin, mutta ainakin sth:n soolo on supro-ampilla. Käytti myös voxin ac30. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
biibob 16.06.2005 23:34:38 | |
---|
Hirveää pilkunnussintaa, mutta muistan lukeneeni että Page ei maalauttanut tuota lohikäärmettä, vaan maalasi sen itse. No pitäähän sitä joskus pilkkua nussia. Maalasi tai maalautti, kitara oli maaleissa joka tapauksessa. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Puavali 16.06.2005 23:38:11 | |
---|
Champpiä käytti todellakin, mutta ainakin sth:n soolo on supro-ampilla. Käytti myös voxin ac30. Joo, uskon tuon. kalamies#19 >-)))>