Aihe: Kitaraprojekti
1 2
simosiili
28.04.2003 20:45:57
Nyt se alkaa..piirustukset käsissä, Gibsonnin flying V 58,mallin..antakaa ihmeessä vinkkejä, rakennukseen, huomenna hommaan mahonkia, josta teen koko skitan..:)
miten muute se elektroniikka kaiverrukset hoituu sinne sisälle sillai?!
Miikathebest
28.04.2003 21:25:43

Nyt se alkaa..piirustukset käsissä, Gibsonnin flying V 58,mallin..antakaa ihmeessä vinkkejä, rakennukseen, huomenna hommaan mahonkia, josta teen koko skitan..:)
miten muute se elektroniikka kaiverrukset hoituu sinne sisälle sillai?!

Kannattaa tehdä maltilla ja ajatus mukana. Ne kolot tehdään yleensä jyrsimellä.
Mr.Purple
29.04.2003 16:35:01
Joo eli ota ihan rauhassa ennen ku alat sahaileen...koska se voi helposti olla entinen kitara jos joku menee hiukka pieleen. Mieti tarkkaan mitä osia siihen haluut ja et ne sit toimii siinä toistensa kanssa et ne ei oo ihan persemerkillä valittuja. Ja ennen kaikkee terve järki sanoo mitä kannattaa tehä...ja mitä ei. Good luck!
Mr.Purple
simosiili
29.04.2003 17:08:45
joo, hienoa puuta löysin., kaijamahonkia.., kohta alkaa sahaus, mitä mikkejä kannattais käyttäää?=, ku melkein saa uuden halpis kitaran halvemmal ku jonkilaiset mikit..

ja sitten siitä viimeistely hommasta, siis tai siis joo, miten se lakkaaminen?! mitä lakkaa pitäis"" käyttää!?
Juzzu
29.04.2003 18:06:21
joo, hienoa puuta löysin., kaijamahonkia.., kohta alkaa sahaus, mitä mikkejä kannattais käyttäää?=, ku melkein saa uuden halpis kitaran halvemmal ku jonkilaiset mikit..

ja sitten siitä viimeistely hommasta, siis tai siis joo, miten se lakkaaminen?! mitä lakkaa pitäis"" käyttää!?

Kyllä sulla on aikaa miettiä lakkausta pitkät tovit, jos vasta puut on valmiina. Itse alotin Telen viime syksynä ja viikko, pari sitten tuli valmiiksi. Tai no, 'valmiiksi', kyllä sitä vieläkin sopii säätää.

Itse suihkuttelin autolakkaa, pönttöruiskuversiona. Ja tuohon sitten avupojiksi hiomapapereita ja mielettömät määrät malttia ja kärsivällisyyttä. Ja lopuksi hiontatahnaa viimosen kiillon aikaansaamiseksi.

Hinta-laatu -suhteeltaan käypäset voisi olla Kent Armstrongin mikit, SD:n olisivat "varmat" ja jos oikein bujdettilinjalle lähdetään niin jonkun hylkäämät nimettömät korealaiset saa ilmaiseksi tahi halavalla. Ja sitten on niitäkin, jotka käyttää Dimarzioita.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Miikathebest
29.04.2003 18:19:52

Levytukusta saa jotain mikkejä jollain 20€, mitkä vinkuu ja vonkuu ihan mahdottomasti kovilla volumeilla soitettaessa.
superfly
29.04.2003 18:34:37
Levytukusta saa jotain mikkejä jollain 20€, mitkä vinkuu ja vonkuu ihan mahdottomasti kovilla volumeilla soitettaessa.

http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=79

Kovasti noita kehuivat, itsellä ei ole kokemusta.
simosiili
29.04.2003 18:53:36
mitä oootte mieltä siitä, etten tee mitää liimauksia, siinä vaihees, tai mul on koko body yhestä palasesta, ja hyvä palanen onkin....=)
no ehkä mä en luota 20 euron mikkeihin kuitenkaa...SD:l vois olla iha käypää tavaraa...:)
superfly
30.04.2003 14:22:17

Tarkoitin kyylä sellaisia jotain merkittömiä mikkejä, ja ne Hohnerit ei tainnu olle levytukusta.

Taisivat olla T-kaupasta.
Miikathebest
30.04.2003 14:23:26

Taisivat olla T-kaupasta.

Sieltäpä hyvinkin 19.90€ /setti.
simosiili
04.05.2003 11:59:17
päädyin hienoon ratkaisuun, epäselvänä vain mistä mä ne ostan..yritän saada ne halvalla, thomannilta turha tilaa, postimaksujen ja rahdin takia, joten...
mut mä taidan ostaa ne shadowin hard rock humbuckkerit..
simosiili
10.05.2003 12:55:32
en kyllä ostakaan, tulin ostaneeks sittenki kent armstrongin hmbuckerit, aidot pesunkestävät hevimikit....
ja tosiaan, kohta maalailemaan....!
simosiili
10.05.2003 15:44:47
pitänee maalata nyt sitten hieno,e nkä pihtaile maaleissa ja viimeistelyssä paljon..
superfly
10.05.2003 17:19:48 (muokattu 10.05.2003 17:20:00)
Pistä kuvia näytille.
Harppu on alaston piano
simosiili
11.05.2003 12:34:20
no, maalausurakasta varmaankin tulee kuvia, ja sen jälkeisistä vaiheista, ja lopputulos...
Jormaz
11.05.2003 20:17:11 (muokattu 11.05.2003 20:20:01)
Prkl, mä aloitin joululomalla ja tossa toi vielä on. Viimeisistä nauhoista pitäis päät viilata. Sit vielä elektroniikan juotto niin voi alkaa soitteleen. Maalaus sitten tietenkin joskus. Aika paska tää onkin mutta takuulla mielenkiintoinen. Koko keppi nimittäin haapaa! Haapa-neck-thru! Kiinteä talla ja EMG-81 tallassa. Kaulamikille ei ollut sijaa tässä. Niin ja otelauta eebeniä (ostin musamaailmasta uritetun laudan). Ja tulipa tähän bindauskin.

LISÄYS: Mä olen ottanut aika paljon kuvia eri työvaiheista jotenka voin sitten skeban valmistuessa tehdä sellaiset "Älä tee näin"-sivut.
Back to the 80's
superfly
11.05.2003 22:19:22
LISÄYS: Mä olen ottanut aika paljon kuvia eri työvaiheista jotenka voin sitten skeban valmistuessa tehdä sellaiset "Älä tee näin"-sivut.

Loistavaa, antaa muiden tehdä virheet. Ise teen sitten kerralla oikein :)
Harppu on alaston piano
Prian
12.05.2003 11:03:53
Kyllä sulla on aikaa miettiä lakkausta pitkät tovit, jos vasta puut on valmiina. Itse alotin Telen viime syksynä ja viikko, pari sitten tuli valmiiksi. Tai no, 'valmiiksi', kyllä sitä vieläkin sopii säätää

Prkl, mä aloitin joululomalla ja tossa toi vielä on.

Pitkät ja hartaat suunnittelu hetket kannattavat ja säästävät kokonaisaikaa huomattavasti. Itse en ainakaan ekan kitaran kanssa jaksanu liikoja suunnitella, ku piti päässä tekemään ja jopa soittamaan sillä. Tuli sitten kaikenlaisia mutkia matkaan ja joutui välillä vähän rauhoitumaankin. No seuraavan kanssa meni sitten paljon paremmin kun suunnitteli hyvin ja ns. löi parissa viikossa kasaan. Tosin säätämiseen meni toinen mokoma.
simosiili
12.05.2003 14:06:38
no etpä ainakaan mitään kiiretää pidä, no sehä johtuu kans pitkälle siitä kuinka usein sä teet sitä, jos teet joka päivä, iha kunnol, ni ei siin nnyt niin kauan mene....=)
siitä piti tulla gibson flying v '58, mut siitä tulee iha customi....:)
no jos mä teen joskus ajan kanssa sitten straton, jos on loimukoivu kansi, ja kaikki herkut siinä...(sitte ku on rahaa)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)