Aihe: Riffiskaba 20 : Äänestys
1 2 3
secondarymind
16.06.2005 00:05:30
secondarymind - kunnon kesäfiilistelyä, riffi kasvaa mukavasti loppua kohden. Tähän laulua päälle ja kesähitti on syntynyt :)

Hmm... tää on varmaankin arviointi siitä mun ekasta "riffistä", jonka sitten vaihdoin toiseen. Koska tää nykyinen ei ainakaan kasva mihinkään loppua kohti.:)

Tämä Alkaa olla jo taidetta, mutta annan anteeksi ;)

Joo, kato mä pyrinkin siihen, että joku päivä voin pistää väestörekisterilomakkeen sarakkeeseen, jossa kysytään ammattia; "Vapaa taiteilija".:)
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
jukepoksi
16.06.2005 00:38:02

Hmm... tää on varmaankin arviointi siitä mun ekasta "riffistä", jonka sitten vaihdoin toiseen. Koska tää nykyinen ei ainakaan kasva mihinkään loppua kohti.:)

No helevata. Mokailuni tiheys on näköjään sama oli kitara kädessä tai ei, nimittäin sitä ekaa pätkäähän mää tohkeissani arvioin =) Mutta hyvältä kuulostaapi tämä "oikeakin" riffi. Lähes yhtä hyvältä kuin se kasvava ;)

Piti sitten löysä kakka housussa käydä kaikki muutkin riffit vielä läpi, että tulikohan oikeat versiot arvosteltua...ja huh, helpotuksen huokaus pääsi.
"Be strong, be wrong"
secondarymind
16.06.2005 01:14:21
Torniojaws - Täähän on oikein mainio tamppausriffi. Toimii.

bloodsucker - Jahans. Tähän vielä konekiväärituplabasarit ja tiukkaa bassoa mukaan niin hyvä tulee.:) Ei oikein toiminut kyllä tällaisenaan mun päässä.

efunkelist - No huh! Tässähän on tiukat soundi ja riffi. Rummut ois kyllä voinu jättää pois. Muuten oikein hyvää matskua.

stratocaster - Tää kyllä rokkaa. Rokkiahan tää on.

arkkikansleri - Mä olen pitänyt herra kanslerin aikasemmista tuotoksista enemmän kuin tästä. Tää on vähän ehkä löysähkön kuuloinen. Ei tää toki huono ole, mutta jotain tästä mun mielestä puuttuu tai jotain pitäis totetuttaa toisella tavalla. En kyllä tiedä, mitä tai miten.:)

drlecter - Mulla meni vähän aikaa ennen ku mä tajusin sen kierron jujun. Tää on kyllä siisti akustinen riffi.

sormihäiriö - Tulee vähän RHCP mieleen. Tää on ihan tyylikäs. Vähän vaan jotenkin hakevan kuulosta toi soittaminen välillä. Metronomin kanssa soitettuna tästä sais vielä paremman kuin se nyt on.

jakke-x - Tää on kyllä aika ykkösmatskua. Taitaapi tulla tästä 3 pointsia.

mullet3000 - Joku siisti funkkibasso ois kova juttu tässä. Tällaisenaan tää ei oikein iske.

juki68 - Tää on tämmöstä AC/DC-matskua vähän monimutkasempana versiona.:) AC/DC kyllä toimii, ei siinä mitään. Hyvä riffi.

edy - Kuulostais vähän niinku keskiaikaiselta trubaduurimusiikilta. Tai mistä mä tiedän, vaikka olisivat keskiajalla trubaduurit soittanu doom-metallia.:) Joka tapauksessa, kyllä mä tämmösistä tykkään aina välillä. Vähän enemmän dynamiikkaa niin täähän vois olla jopa loistava.

Pisteet:
3 pistettä - jakke-x: Kasari toi pisteet kotiin
2 pistettä - efunkelist: Kaks hyvää ominaisuutta, joista molemmista 1 piste: riffi ja soundi
1 piste - drlecter: Herra tohtorilta tuntuu tulevan aina sellasta musiikkia, josta mä pidän kovasti
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
efunkelist
16.06.2005 08:41:58

Kerroppas kitarasi ja muut härpäkkeet mitä tuohon soundiin vaadittiin?

Enema, koitan tässä muistaa miten tuo soundi väännettiin...

Stratocaster -->
Duncan pickupbooster (moderni humbucker-emulaatio) --> Uraltone Boss SD-1 (buustaukseen) -->
Koch Pedaltone ("SE" soundi) -->
...ja kaiutinemuloidusta lähdöstä PC:lle jossa loppusilaukset softalla (kastraatio, kompura, stereolevitys kahdelle kitararaidalle).

Melko nopeasti se soundi tuli ilman ihmeitä ruuvailuja. Koch pedaltone on überhyvä. Paitsi että täysputkilaitteena siitä saa hyvät soundit on myös se kaiutinemulaatio siinä ehkä paras kuulemani analoginen kaiutinemulaatio. Eikä vain ehkä, nimittäin on se. Hakkaa PODit sun muut muovitoosat 10-0 IMHO.
enema
16.06.2005 10:52:41
Melko nopeasti se soundi tuli ilman ihmeitä ruuvailuja. Koch pedaltone on überhyvä. Paitsi että täysputkilaitteena siitä saa hyvät soundit on myös se kaiutinemulaatio siinä ehkä paras kuulemani analoginen kaiutinemulaatio. Eikä vain ehkä, nimittäin on se. Hakkaa PODit sun muut muovitoosat 10-0 IMHO.

Kuulostaa varsin hyvältä, hintaakin on tosin puolet enemmän, 650e
Leijonan tunnistaa usein sitä ympäröivästä savannista.
MoFo
16.06.2005 12:22:14
Aika erikoista. Muiden lista näytti aivan eriltä, mutta vastaan:

3p Arkkikansleri
2p Stratocaster
1p Torniojaws
The only pain is to feel nothing at all
Urmas Potkuri
16.06.2005 13:19:00

Aika erikoista. Muiden lista näytti aivan eriltä, mutta vastaan:

3p Arkkikansleri
2p Stratocaster
1p Torniojaws

Kiitokset ja kiva kun kelpasi. makuja on erilaisia sulla
on mielestäni oikein hyvä maku. Heh. ;)
Olenpas minä vaatimaton......
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
Urmas Potkuri
16.06.2005 13:24:14 (muokattu 16.06.2005 13:24:57)

arkkikansleri - Mä olen pitänyt herra kanslerin aikasemmista tuotoksista enemmän kuin tästä. Tää on vähän ehkä löysähkön kuuloinen. Ei tää toki huono ole, mutta jotain tästä mun mielestä puuttuu tai jotain pitäis totetuttaa toisella tavalla. En kyllä tiedä, mitä tai miten.:)

Kiitos palautteesta. Olisko tuo kynsien leikkaaminen leikannut sitten muutakin? Minä kun "soitan" yleensä
sormin. Vaan liekö tuo nyt niin tiukkaa ollut koskaan. Täytyy
kehittää seuraavaan jotain sekopäistä....... :D
drlecter
19.06.2005 13:02:26

jakke-x : 3 - YEAH! Oisipa ollut vaan pitempi.
juki68 : 2 - Hyvät lickit alussa ja muutenkin vallan heruttaa.
bloodsucker : 1 - soundi jännä eikä riffissäkään mitään vikaa.
Ihminen on viisas mies. NOME
Torniojaws
23.06.2005 19:49:45

Nostetaanpa tämä sitten.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Urmas Potkuri
26.06.2005 08:09:39

Nostetaan uudelleen..........
Edy
26.06.2005 12:49:56

Sitähän vois jo pistää 21. skaban käyntiin...!
Marsuja on kiva rääkätä :)
Torniojaws
26.06.2005 12:51:58

Sitähän vois jo pistää 21. skaban käyntiin...!

Niinhän sitä voisi, mutta kun pitää tämä äänestys vielä virallisesti viedä loppuun.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Torniojaws
26.06.2005 13:00:55

No, taitaa drlecter olla vielä juhannustunnelmissa, joten:

1. Jakke-X, 23 pistettä
2. Efunkelist, 10 pistettä
2. Stratocaster, 10 pistettä
4. Juki68, 9 pistettä
5. Torniojaws, 5 pistettä
6. Drlecter, 4 pistettä
6. Secondarymind, 4 pistettä
8. Arkkikansleri, 3 pistettä
9. Mullet3000, 2 pistettä
10. Bloodsucker, 1 piste
10. Sormihäiriö, 1 piste

Eli seuraavan kisan saa kunnian vetää Jakke-X.
jakke-x
27.06.2005 01:25:18

Öh, koskaan en ole mitään voittanut, tox tox... täällä kuitenkin pyörii suhteellisen lahjakasta porukkaa. Pitäskö sitä seuraavaa skabaa odotuttaa, että artistien aivot toipuu juhannuksesta:-)
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se parhaiten nauraa...
Urmas Potkuri
05.07.2005 11:37:14

Unohtunutko? ;)
efunkelist
05.07.2005 11:47:40

No en minäkään tänne laita kuin toiseksi parhaita riffejäni kun tuo voittajan "palkinto" tuntuu lähinnä rangaistukselta :D
Urmas Potkuri
05.07.2005 11:53:12

No en minäkään tänne laita kuin toiseksi parhaita riffejäni kun tuo voittajan "palkinto" tuntuu lähinnä rangaistukselta :D

Aateluus velvoittaa, vai miten se nyt meni? :D
Torniojaws
05.07.2005 13:08:13 (muokattu 05.07.2005 13:08:25)

On tainnut Jakke-X unohtaa. Miten olisi Efunkelist, jaksatko vetää?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)