Aihe: Tuli sit tilattua Epiphone
1 2
Karlsson
15.06.2005 10:58:31
Rajoita jo tuota mesen kehumista! :o)

No, se nyt vaan sattuu oleen paras auto ikuna. Höhö!
"Tosi hotsex! Oot siis saletisti hot." -Tellu
Nelikielipiru
16.06.2005 01:48:36

No, se nyt vaan sattuu oleen paras auto ikuna. Höhö!

Muttei kaunein.. höhö!
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
rijopu
16.06.2005 01:57:46
Muttei kaunein.. höhö!

Onse kyllä kaunis automalli! Ainoa mersu minkä mä ottaisin, jos pitäis pikkasen maksaa...
2 mainiota bassoa myytävänä! No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
Teijo K.
16.06.2005 08:09:25

Muttei kaunein.. höhö!

Kauneus on katsojan silmässä. Kauneimmat Mersut, miusta, on ehkä kuitenkin vielä hiemn vanhempia. Mutta ekologisuudesta ei wanhahkoa tiiselimersua voi kehua.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
LiiJan
16.06.2005 14:41:01
Moro vaan kaikille

Joo mä ostin kans itelle epiphonen thunderbirdin ja onhan se hyvä . soundi siinä on aivan tajuttoman muhkee.
Ennen reeneissä piti vahvarissa (60W) olla vola kaakossa että kuuluis ees jotain. Nyt kyllä riittää kun volaa avaa yhden neljänneksen.

epissä on hihnanuppi tosiaan väärässä kohti.
Mulla ongelma korjaantu kun vaihdoin nupin paikan.
Porasin siihen metallilevyyn uloimpien pulttien väliin reijän ja ruuvasin nuppulan kiinni (hyvin pysyy)
Mutta se kyllä tahtoo "kaatua" eteenpäin. Mää vedän aina hihnan siitä kopan "ylä siiven" yli ja onpa jämäkkä.
Mut toimii se vaikka se vähän kaatuukin (tottumis kysymys).

Epiphone SG kitara kopiossa on hihna kiinni ylimmässä ja uloimmassa kaula pultissa eikä oo kaula painonen.
Kokeile löysätä kyseistä pulttia (yläpuolen etummainen) vähän ja kokeile hihnaa siihen ja että kaatuuko eteen (eikä basson pitäs siitä kärsiä).
jos ei kaadu Niin käyttää pultin irti ja ostaa samanlaisen mut sen verran pitemmän kun se nuppi vaatii. Ruuvaa sitte uuden pultin kiinni hihnanupin kansaa

Eipä taida saada tästäkään sepustuksesta mitään selvää.
LiiJan
17.06.2005 08:02:58
musta tuntuu että paras paikka sille nuppulalle olis pituus suunnassa keskilinjan ylä puolella koska siinä bassossa on niin älyttömän iso se ylä siipi ja se painaa niin että se kaatuu.

Mun milelstä (siis vain mun oma tyhmä mielipide) jos hihnan pidin on siellä takana niin hihna ei pääse irtoomaan niin helposti.
Kun se ikään kuin aina roikkuu siinä nupin varassa eikä hihnaan tule minkäänlaista vääntö liikettä.
jos se on siinä kohti mikä oli siinä kuvassa niin irtookohan se hihna sitte soittaessa helpommin jos esim. soittaessa nostaa kaulaa ylöspäin (siis kääntää bassoa vähän pystympään).

Ite ajattelin kans tota samaa kohtaa (Kuin siinä kuvassa) mutta se on musta jotenkin ahdas ja hihnan nahka läpykkä jää huonoon asentoon - putoamis vaara????ehkä, kai, vissiinkin????

muutin ton kiinnityksen omaan bassooni ja toimi ainakin keikalla tosi hyvin, mulla kun tulee aina hypittyä ja heiluttua keikalla aikasta paljon (pitää vaan vielä keksiä miten sais silmälasit pysymään keikalla päässä)

Kattele kuvia vaikka jostain Gibsonin sivuilta tai eti kuvia googlella että miten se on orkkis Gibsonissa kiinni ja laita samaan tai lähes samaan kohti.(gibsonissa se kyllä mun mielestä on takana).

Mutta jos itellä ei uskallus riitä vaihtaa nupin paikkaa, niin kannattaa kysyä sitten apua joltakin joka on enemmänkin touhunnu noiden soittimien kanssa, niin ei mee uusi vehe sitten heti pilalle.
Basshunter
19.06.2005 22:32:05
Kiitti, pitää alkaa huomenna tutkiin asiaa, kun toi lankku vihdoinkin saapui. Ei ihme, että kesti, kun oli lähetysten seurannasta katottuna seikkaillu vähän siellä sun täällä. Kiitos postin "uusien ja hienojen" logistiikkakeskusten..
Hevi turvottaa.. -Petosalmi-
Hirvi
20.06.2005 07:39:38 (muokattu 20.06.2005 07:42:41)

Tällaisen ratkaisun luulisin auttavan kaulapainoisuuteen ja kaatuiluun:

http://www.onni-info.net/sekalaista/nikki_sixx_tb.jpg

Ja kannattaa laittaa hihnalukot, koska tuo kaulanpuoleinen tappi melko vinossa hihnan linjaan nähden.
Rokkaa kuin hirvi!
Basshunter
20.06.2005 21:46:04
No niin, tulihan se.. pistänpä nyt yleistä lätinää ja omia peliliikkeitä / kokemuksia tosta TB:stä.. Eka mittoja (suluissa oleva on vertailun vuoks ton B-50 mitat)
Kaula 1.nauha l=43 mm (39 mm), s=21 mm (21 mm), kaula 12 .nauha l=54 mm (54 mm), s=24 mm (24 mm). Rungon paksuus 32 mm (45 mm).
Toi TB on mun mielestä kaunis ja se on huomattavasti kevyempi kuin B-50. Mut tuo kaulan paino on kyllä ongelma.. eka kerran kun testasin, niin meni hetki, että sisäisti nuo nauhat, koska TB:n kaulassa ei ole nauhan keskellä pisteitä niin kuin B-50:ssa. Saundi oli pirun hyvä, sellanen paksuhko, mutta kirkas.. (tämä tosin on makuasia) Vielä kun pääsen sitä soittokämpälle testaamaan paremmilla kamoilla... Tuo kotivahvari on sellanen kytynen Marsun 60 w combo.. Ainoat säätämiset, mitä tarvisti tehdä, oli tallan pudottaminen aivan ala-asentoon, koska kielet oli mun makuuni liian korkealla. Ja koska soitan D-vireessä, kielet joutunee vaihtamaan paksumpiin, ettei ne karkaa näppien alta, kun on tuo plekukäsi kuitenkin aika raskas.Kaularautaa ei ainakaan vielä ole tarvinnut säätää ts. noilla normikielillä pääsee tuohon D-vireeseen, mutta se on taas makuasia, miten paksuilla kielillä tykkää soittaa.. kaulapainoisuuden korjasin siten, että takimmaista hihnan nuppia siirsin n. 10 cm ylöspäin ja etummaisen hihnan nupin siirsin runkoon kaulan alle (kuten tolla alun linkin kuvassa). Tuo etumaisen nupin siirto tosin vaati sen, että hihnasta joutu reiän vierestä leikkaamaan n. 2 cm leveän kaistaleen pois. Mutta lopputulos on huomattavasti parempi kuin alkuperäinen. Alkuperäiset nupin reiät täytin pakkelilla ja päälle pumpulipuikolla pieni tippa mustaa spray-maalia, joten reikiä ei huomaa kuin läheltä. Mutta kaiken kaikkiaan voin sanoa, että tuo TB on hyvä ostos sellaiselle, joka etsii kohtuu hyvää saundia, hieman erilaista ulkonäköä, eikä pelkää parantaa soittimen "istuvuutta" pienillä muutoksilla. Ja vielä kun itse olen lyhyt sorminen, niin tuo kaula istui käteen hyvin. Pisteet tuolle Thunderbirdillle 8,5.. Suosittelen!
Basshunter
20.06.2005 21:47:18
Ps: iso kiitos muuten kaikille vastanneille ja asiaa kommentoineille. Tuli hyviä vinkkejä ja linkkejä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)