Aihe: Fernandes Sustainer
1 2
kanka
15.06.2005 18:40:31

Noniin. Tuommoista nykyään jo varmasti monille tuttua kapinetta olen ajatellut jo pitemmän aikaa hankkia. Tarkoituksena olisi metsästää jokin käytetty hyvä skitta ja asentaa siihen sustainer. Olisiko täällä ketään, jolla moinen vehje jo olisi, tai ketään, jolla löytyy runsaasti tietoa siitä?

Ensinnäkin, kysymys tietysti herää, että käykö tuo FSK401-kit mihin tahansa kitaraan, ja jos ei käy, niin mihin se ei käy? Entä missäköhän mahdollisesti tuon vehkeen saisi asennettua, jos itse en sitä uskalla tehdä? Paljonko asennus voi suunnilleen kustantaa? (Hakua muuten olen kyllä käyttänyt, mutta löytyneistä kirjoituksista en tarpeeksi tietoa saanut.)

Kertokaahan ihmiset vapaasti kokemuksianne kyseisestä laitteesta!
Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat.
kanka
15.06.2005 21:41:21

Hey, yo?
askomiko
15.06.2005 22:03:44
Emmäämuuta tiedä kun että hauskaa oli soitella tuommoisen kanssa. Tsiigaa myös tämä: www.sustainiac.com
""Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays they have to fix stuff in the marketing"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
kanka
15.06.2005 22:43:07

Emmäämuuta tiedä kun että hauskaa oli soitella tuommoisen kanssa. Tsiigaa myös tämä: www.sustainiac.com

Yep, tsekattu on, mutta hieman liian epäesteettinen tuo viritelmä on makuuni. Jotenkin tommoisen "do it yourself"-sustainerin näköinen tuo hässäkkä..:)
wilo
15.06.2005 23:07:29
Yep, tsekattu on, mutta hieman liian epäesteettinen tuo viritelmä on makuuni. Jotenkin tommoisen "do it yourself"-sustainerin näköinen tuo hässäkkä..:)

Hehe, ehkä niinkin. Laita mikin päälle muovi, että magneetti jää piiloon? Olen ittekin miettiny paljon asiaa, mutta jättäny vielä toistaiseksi hommaamatta. Siispä nämä ei ole mun kokemuksia, olen vain asiasta lukenut. Sustainiacia en ole kokeillut, mutta fernandesin versiota kyllä.

Mutta, sustainiac stealth on kuulemma aika lailla parempi kuin fernandes. Lisäksi se toimii melkein minkä tahansa tallamikin kanssa; fernandes ei kuulemma toimi kuin tiettyjen speksien mukaisten mikkien kanssa. Näin sanoivat mulle lontoon musakaupassa.
Lisäksi sustainiacin kanssa voi käyttää muutakin kaulamikkiä kuin sitä ihtiänsä. Saundissa siis voitetaan.
Sustainiacin piirikin on vissiin pienempikokoinenkin kuin fernandesin, sekin olis mulle plussaa.
Mutta se on totta, että fernandesi on ehkä vähän sliipatumman näköinen, sillai valmiiksi nätti ja kiva.
kanka
16.06.2005 13:27:35 (muokattu 16.06.2005 13:27:54)

Mutta, sustainiac stealth on kuulemma aika lailla parempi kuin fernandes...

Juu enhän minä tuota ollut huomannutkaan. Muistin vaan sen ihme viritelmän missä piuhaa menee jokapuolella soittajan ympärillä..:) Ihan varteenotettavalta vaihtoehdoltahan tuo stealth vaikuttaa. Tosin sitähän ei ilmeisesti suomesta saa. Taidanpa fernandesin puoleen kuitenkin kallistua.. Siis onko kellään tietoa niistä kitaroista mihin se sopii, ja tallamikeistä joita sen kanssa voi käyttää? Vai pitääkö käyttää kitin mukana tulevaa? Toinen probleema olisi sitten se, että millä täyttää kolon, joka kaulahumpparin paikalle jää kun se draiverihan on yksikelaisen kokoinen tuossa 401:ssä...Anyone?
P2
16.06.2005 13:31:56
Mitäs tollasella sustainiacilla/sustainerilla on hintaa? Ei ainakaan heti pompsahtanut tuolla sustainiacin sivuilla vastaan.
Ei sit!
kanka
16.06.2005 13:37:23

Mitäs tollasella sustainiacilla/sustainerilla on hintaa? Ei ainakaan heti pompsahtanut tuolla sustainiacin sivuilla vastaan.

Sustainiac taisi olla jotain 220$.. Fernandesi suomessa 305€ ja se halvempi kit 199€.
P2
16.06.2005 13:38:08
Aika kallista (elämä on). Ebow tulee halvemmaks, ostan semmosen, tosin tekis mieli (taas) vähän laittaa kitaraa.
Ei sit!
temppiz
16.06.2005 14:20:35

Toinen probleema olisi sitten se, että millä täyttää kolon, joka kaulahumpparin paikalle jää kun se draiverihan on yksikelaisen kokoinen tuossa 401:ssä...Anyone?

Yksikelaisella mikillä?
Kytkentöjen hälvettyä tarkistamme savut...
P2
16.06.2005 14:31:48
Ykskelasen kokonen humppari varmaan toimis. Laitat vielä kummatkin kuoren sisälle, ni näyttäis niinku ois yks humbucker vaan.
Ei sit!
kanka
16.06.2005 14:36:48

Ykskelasen kokonen humppari varmaan toimis. Laitat vielä kummatkin kuoren sisälle, ni näyttäis niinku ois yks humbucker vaan.

Mm-m.. Mutta pitääkö se siis kytkeä jonnekin, vai antaa olla vain hämäyksenä?
P2
16.06.2005 15:38:01
Humpparithan tunnetusti ovat häiriöttömiä, niistä se nimi "hum-bucking" tulee. Eli voit kytkeä mikin ihan normaalisti.
Ei sit!
kanka
16.06.2005 16:42:14

Humpparithan tunnetusti ovat häiriöttömiä, niistä se nimi "hum-bucking" tulee. Eli voit kytkeä mikin ihan normaalisti.

Yeah. Halvimmaksi varmaan tulee kuitenkin laittaa siihen vain sellanen täytepalikka. Sähköpostitin sustainer-kauppiaalle, ja sain tietää että heppu joka sen asentaa voi tehdä myös semmoisen täytteen.
askomiko
16.06.2005 20:20:00
Jepsh, minä meinasin siis nimenomaan sitä Sustainiac Stealthia, mutta en jaksanut katsoa etusivua, jotta mitä siellä tällä hetkellä ensimmäisenä tulee vastaan... :) Stealthi lienee hyvä. Ehkä paraskin?
""Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays they have to fix stuff in the marketing"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Fin_Rocker
18.10.2006 16:06:06
noniin nostoa... saakos euroopasta? jos vaikka stratoon joskus valovuoden päästä laittaisi tollasen. tarkoitan sustaineria tai sustainiac stealthia ja mihinkä hintaan? onko tuo driver muuten mikrofoni? ja pystyykö esim ton tallamikin vaihtamaan?
ballfish
18.10.2006 16:11:41 (muokattu 18.10.2006 16:18:04)
noniin nostoa... saakos euroopasta? jos vaikka stratoon joskus valovuoden päästä laittaisi tollasen. tarkoitan sustaineria tai sustainiac stealthia ja mihinkä hintaan? onko tuo driver muuten mikrofoni? ja pystyykö esim ton tallamikin vaihtamaan?

Sustainiac pitää tilata Ameriikasta. Driveri toimii myös normaalina mikkinä ja tallamikki voi olla mikä vaan.
Helpoiten kai täältä: www.sustainiac.com Suomeen tuotuna noin 250€

Sustaineria saa Suomesta www.smi-music.com 335,00€ Driver toimii myös normaalina mikkinä. Tallamikistä ei tietoa.. Tietäisikö Kanka??

Yksi vaihtoehto on myös(mitä itsekkin olen miettinyt Sustainiacin sijasta) ostaa Fernandesin kitara, jossa Sustainer valmiina. Eniten itseäni houkuttaa Monterey Elite, Frippin hengessä. :)
Joees
18.10.2006 16:32:28
Sustainiac pitää tilata Ameriikasta. Driveri toimii myös normaalina mikkinä ja tallamikki voi olla mikä vaan.
Helpoiten kai täältä: www.sustainiac.com Suomeen tuotuna noin 250€

Sustaineria saa Suomesta www.smi-music.com 335,00€ Driver toimii myös normaalina mikkinä. Tallamikistä ei tietoa.. Tietäisikö Kanka??

Yksi vaihtoehto on myös(mitä itsekkin olen miettinyt Sustainiacin sijasta) ostaa Fernandesin kitara, jossa Sustainer valmiina. Eniten itseäni houkuttaa Monterey Elite, Frippin hengessä. :)

Eipäs kun Ravelle jossa on Sustainer valmiina! ;-) Sellanen mulle.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
kanka
18.10.2006 17:20:02 (muokattu 18.10.2006 17:34:40)

Tallamikistä ei tietoa.. Tietäisikö Kanka??

Tallamikki toimii kyllä tavallisena mikkinä ja kuulostaa ainakin minun korvaani ihan mukavalta.

Edit: Ja siihen oikeaan kysymykseen: kyllä voi. Tallamikiksi käy manuaalin mukaan periaatteessa kaikki Duncanit, Dimarziot ja EMG:t. Varmasti myös monet muutkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)