Aihe: Ludwig Kit vs. Roland Td20 vs. FXpansion BDF (Video)
1 2
Closure
14.06.2005 23:54:02 (muokattu 14.06.2005 23:54:57)
http://www.sonicstate.com/articles/article.cfm?id=94

Tuolta löytyy video kyseisestä mittelöstä.
Aitona settinä on Vintage Ludwig Kit ja sekä rolandiin, että ludwigiin on rumpujen taakse saatu Clive Deamer (Roni Size, Robert Plant, Portishead..)

Kuuntelin lopun yhteenvedon pariin otteeseen silmät kiinni ja kerran katselin sitten lopuksi, mikä soitin oli missäkin vaiheessa. Tulokset olivat hieman erilaiset kuin ajattelin. Parhaalta kuulosti luonnollisesti aito setti, mutta seuraavaksi mielestäni oli BDF joka kuulosti kyllä aivan hiton hyvältä, noin softaksi (en olisi kuvitellut softien tuohon kykenevän) ja viimeisenä roland, olihan se hyvä toki, mutta tässä mittelössä jäi reilusti viimeiseksi.

Korvaani ei kovin suuria eroja löytynyt tilavaikutelmien ohella (joka td20:ssä ärsyttää), mutta kertokaa te rumpaleina, mitä mieltä olette.

Erittäin mielenkiintoinen juttu, sekä videossa yllättävän hyvä äänen- ja kuvanlaatu. Suosittelen.
Tästä - Kivimetsän Druidin
uusin julkaisu Veljet Hi/fi streamina.
Niskamies
15.06.2005 00:22:06
Mä oli positiivisesti yllättynyt TD-20:stä. Niissä oli kuitenkin se tietty sähkörumpumaisuus, mutta vaikuttivat hyviltä.

Mutta perkele kun noi aidot rummut kuulosti hyviltä, ei voi muuta sanoa.
Virallisesti semi-pro!
Henga
15.06.2005 01:13:44
Hm, oli Jammun NS 10 - kajari ottamassa bassoa. Mielenkiintoista.

"A very trendy thing to do these days..."
M.i.k.key
15.06.2005 01:18:38
Hm, oli Jammun NS 10 - kajari ottamassa bassoa. Mielenkiintoista.

Tulee mieleen omat nuoruuden kuulokkeilla äänittämiset. Kyllä nuo toimii, mielenkiintoista olisi tietää minkämoisia kytkentöjä tarvitsee tehdä!
Mä lopetan nää hommat!
Niskamies
15.06.2005 01:22:00
Kyllähän noita kaiutinkartioita käytetään ihan yleisesti matalien taajuksien ottamiseen. Yamaha on tehnyt "kunnon" versionkin tästä, kulkee nimellä sub kick.
Virallisesti semi-pro!
Dnjmaster
15.06.2005 01:37:26
Mä olin yllättyny tosta BFD:stä. Ihmeen hyvän kuuloset softpohjasiks rummuiks. Oli ne TD-20 ihan ok:t mut kyl munmielestä BFD:ssä oli paremmat soundit. Mut kyllähän oli mahtava soundi ludwigeissa!
hollmi-5
16.06.2005 00:09:58
Jahas... Ludarit pesi kepeästi nuo imitaatiot. Ja rumpusoundi on aina hyvä boxista ulos ottaessa.
Mika Hollström
Niskamies
16.06.2005 00:11:51
Jahas... Ludarit pesi kepeästi nuo imitaatiot. Ja rumpusoundi on aina hyvä boxista ulos ottaessa.

Mä olen samaa mieltä sun kanssa noista Ludareista. Mutta BFD:t olivat kyllä hintaisekseen vallan mainion kuuloiset. Ja sitä on helpompi roudata midikiipparin kanssa kuin koko settiä.
Virallisesti semi-pro!
musamies
16.06.2005 11:58:27
Tervehdys rumpupalstalaiset!

Mä olen kosketinsoittajana ollut jo jonkun aikaa sitä mieltä, että softat on pitemmän päälle fiksuin mahdollinen äänilähde koska softia pystytään kehittämään paremmaksi ilman, että rautaa tarvii välttämättä vaihtaa. Pystyy rahansa sijoittamaan sellaisiin ääniin, joita itse tarvii.

Onkohan keskustelussa mukana niitä, joilla pääsoittimena sähkörummut?

Rolandin RD:20:nen näytti kätevältä livekäyttöä ajatellen. Välttämättä studiossa eivät ole volaongelmat niin yleisiä kuin mitä ne on treeneissä tai livekeikoilla.
hollmi-5
16.06.2005 12:04:11
Kyllä Musamieskin on varmasti huomannut, että elektroniset vempaimet happanevat, kuin maito kaapissa. Tänään paras on kohta jo vanhaa kuraa. Rahaa palaa ihan suotta. Jos 30 vuotta sitten osti viidellä tonnilla uudet Ludarit, ovat ne erittäin käypää kamaa tänäänkin.
Mika Hollström
Niskamies
16.06.2005 12:05:39
Kyllä Musamieskin on varmasti huomannut, että elektroniset vempaimet happanevat, kuin maito kaapissa. Tänään paras on kohta jo vanhaa kuraa. Rahaa palaa ihan suotta. Jos 30 vuotta sitten osti viidellä tonnilla uudet Ludarit, ovat ne erittäin käypää kamaa tänäänkin.

Ja niistä saa nyt paljon enemmän kuin sen viisi tonnia jonka niistä maksoi.
Virallisesti semi-pro!
musamies
16.06.2005 12:17:45

Mulle on käyny myös niin päin, että on saanukin myydessä itse enemmän kuin mitä on joutunut maksamaan. Se ei kuitenkaan päde yleensä uusiin laitteisiin.

On munkin bändissä muistaakseni joskus ollut Ludarit. Joskus tuli harjoiteltua oikeiden rumpujen kanssa niin, että rumpali saa hakata rumpuja niin kovaa omassa huoneessaan kuin tahtoo ja laulavat basisti ja kosketinsoittaja on omassa huoneessaan. Kummassikin huoneessa ämyrit.

Kyllähän siinä soittajien välinen kontakti hieman kärsi. Mielestäni parempi ratkaisu olisi ollut esim. tuollainen Roland TD20:nen, mutta sellaisia ei siihen aikaan ollut.

Itse pidän kosketinsoitinten saralla ajatuksesta, että äänet otetaan ohjelmista, jotka ovat erikoistuneet jonkun äänen tuottamiseen hyvin. Hyvänä puolena, että ei tarvi turhan takia koko kalustoa vaihtaa jos haluaa uudistaa tai muuttaa saundejaan.

Ostin B4 ohjelman ja ei ole kaduttanut sillä nyt saan tavanomaisia syntikkoja paremmat Hammond saundit keikalle mukaan ilman kohtuutonta roudausta, ei tarvi mikittämisiä ja monitorointi on helppo järjestää.
ddrum54
16.06.2005 12:24:49
Tervehdys rumpupalstalaiset!

Mä olen kosketinsoittajana ollut jo jonkun aikaa sitä mieltä, että softat on pitemmän päälle fiksuin mahdollinen äänilähde koska softia pystytään kehittämään paremmaksi ilman, että rautaa tarvii välttämättä vaihtaa.

Tokihan täällä sähkörumpaleitakin on, mutta noin ylipäänsä tämä on kyllä väärä paikka softien ja varsinkin softien fiksuuden ylistämiseen. Me kehitetään se soundi paremmaksi itte, kovalla treenillä eikä millään pill kates lutikoilla. Ugh.
2`n 4
ddrum54
16.06.2005 12:28:08 (muokattu 16.06.2005 12:28:31)
Parhaimmat Hammond - soundit saa Hammondilla.
2`n 4
musamies
16.06.2005 12:29:11 (muokattu 16.06.2005 12:31:27)
Tokihan täällä sähkörumpaleitakin on, mutta noin ylipäänsä tämä on kyllä väärä paikka softien ja varsinkin softien fiksuuden ylistämiseen. Me kehitetään se soundi paremmaksi itte, kovalla treenillä eikä millään pill kates lutikoilla. Ugh.

Olen pari kertaa onnistunut Bänditoiminta palstalla suututtamaan jotkut keskustelijat kun olen ollut sitä mieltä, että pitäisi soittaa hiljempaa ja ehdottanut ratkaisuksi mm. sähkörumpuja.

Ymmärrän, että perinteisiin rumpuihin tottuneet ajattelee niinkuin ajattelee.

Olisi kuitenkin kiinnostava kuulla minkälaisia ajatuksia on puolestaan sähkörumpuihin erikoistuneilla?

Parhaimmat Hammond - soundit saa Hammondilla.

On niissä puolensa!

Aikaisemmin niitä tuli roudattua ja on mulla vieläkin jäljellä kahdet genaraattoriurut. Jostain käsittämättömästä syystä meinasi olla niin, että kun pitäisi saada urut kannettua, ei reippaita bändikavereita ilmestynyt mitenkään riemusta kiljuen roudaustalkoisiin, vaan se oli enemmänkin pakkopullaa.
Outkast
16.06.2005 12:35:47
Yllättävän hyvä setti toi Roland Td20.
"It's easy to play blues, but it's hard to feel it" - Jimi Hendrix
miän vain
16.06.2005 13:11:42

Aika vakuuttava se mallinnussofta, parempi kuin osasin kuvitella. Eihän se oikeita voittanut, vielä. Sekin päivä vielä tulee, mutta ei ihan heti.

Rolandi ei lämmittänyt, ei sitten yhtään.

Oliko muilla hämäryyksiä videon äänessä? Täällä päässä kuului digitaalihäröä aina välillä, etenkin kohdissa joissa soitti koko bändi. Ei pitäisi olla yhteyden nopeudesta kiinni.
Millainen viidakon kuningas oikein olet?
Faro - bändi
Semisuper - rumpusivu
afro
16.06.2005 16:16:16
Oliko muilla hämäryyksiä videon äänessä? Täällä päässä kuului digitaalihäröä aina välillä, etenkin kohdissa joissa soitti koko bändi. Ei pitäisi olla yhteyden nopeudesta kiinni.

Samoin. Mutta olipahan mielenkiintoinen video. Hienoa että tuommoisia tehdään.
Kyllä ne aidot rummut aina sähköhipleet voittaa.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Youni
16.06.2005 16:47:11 (muokattu 16.06.2005 16:52:56)
Aika vakuuttava se mallinnussofta, parempi kuin osasin kuvitella. Eihän se oikeita voittanut, vielä. Sekin päivä vielä tulee, mutta ei ihan heti.

Juu, oli kyllä hyvän kuuloiset. Itse vain vieroksun sitä, että rummut soitetaan koskettimilla. Voikohan tuota softaa liittää sähkörumpuihin?

Rolandi ei lämmittänyt, ei sitten yhtään.

Ei varsinkaan hinnallaan. Ei huvittaisi maksaa yli 5000€ noista soundeista. Mutta siinä olivat oikeassa, että on helppo vaihtaa soundeja biisin ja musatyylin mukaan. Snarepädi reagoi hyvin lyönnin voimakkuuteen, mutta kuulosti kuin siinä olisi ollut jonkinnäköiset portaat. Soundi muuttui oudosti kovempaa lyötäessä. Ja symbaalit olivat aika kliiniset. Odottaisin kyllä enemmän Rolandin parhaalta setiltä.

Mutta kyllä oli Ludareissa mahtava ääni. Oli siinä mikkejäkin paljon ja ammattilaiset asialla.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)