Aihe: Mistä saa Schecter kitaroita?
1 2
Fortune
30.04.2003 09:36:33

Onko kukaan teistä merkkiuskollisista tai muuten asiantuntijoista koskaan harkinnut tilata esimerkiksi Juha Ruokankaalta tai Rautiolta tai Nevalaiselta aivan oman maun mukaista kitaraa. Hinta ei varmasti nouse yli kahden donan eikä SINÄ-custom -kitarassa varmaankaan ole paljonkaan puutteita tai huonoja puolia, niinkun jokaisesta kaupan kepistä aina löytyy - vaikka olisi LP tai am.strato.

Jos minä tilaisin custom-kepukan, ei se olisi minkään olemassaolevan mallin muotoinenkaan, en ymmärrä sitä pointtia teettää kopiota, jos kaupasta saa vastaavan alkuperäisen.

En kiistä hinta-/laatusuhteen paremmuutta soitinrakentajan tekosissa, mutta jotenkin tuntuu että jos sen kitaran saa ihan kokonaan määritellä itse olisi huijausta tyytyä johonkin olemassaolevaan malliin.

Minulle kelpaa se Gibsonin Standard spekseiltään, mikkejä voi vaihtaa ja plektrasuojan saa pois, muuten siinä onkin kaikki kohdallaan visuaalisesti ja soitannollisesti.

Tulis jo kesä ja kesätyöt niin näkisi minkä kitaran raaskii ostaa.
Jabe
30.04.2003 10:21:09

AFIL, oothan menossa Kitarapajan Gibson -demopäivään: http://www.kitarapaja.com/gibson.htm
fox
30.04.2003 13:17:26

Onko kukaan teistä merkkiuskollisista tai muuten asiantuntijoista koskaan harkinnut tilata esimerkiksi Juha Ruokankaalta tai Rautiolta tai Nevalaiselta aivan oman maun mukaista kitaraa..

Merkkiuskollinen?? Minäkö - hmm. Huonona rumputaiteilijana ynnä vaanhana kitaracustomoijana sekä sähköpuolen salatieteiden harjoittajana haluaisin näin vapun kunniaksi avautua ja julkituoda seuraavaa: Kahden merkin "fanina" olen myös henkilökohtaisesti sekä läheisesti tutustunut kahden tunnetun soitinrakentajan tuotteisiin eikä niissä ole juurikaan sanomista. Kitaristillamme on Veijon tekemä LP Special 2xP-90 soapbarilla ja Bigsbyllä, itseltä löytyy Matin tekosia 80-luvun peruina. Tosin ne on sellaisia joint-venture eli yhteistyökeppejä. Osaan on Matti tehnyt rungon, osaan taas kaulan ja kaikki on Matin maalaamia. Sähköisten osien toteutus by yours truly - joten eipä niitä voi oikein Nevalaisiksi sanoa. Olen tosin melko moniaita Nevalaisiakin läheisestikin havainnoinut, edelläoleva olkoon selvennyksenä ettei minulla yhtään "virallista" Nevalaista ole. Pinnallisempaa tutustumista on J. A-K:n pienirunkoisesta 335:tä ja muutamasta Ruokankaasta.
Kaikki ovat IMO hyviä/erittäin hyviä kitaroita. Joten vilpittömässä mielessä voi kyllä soitinrakentajan tekemää kitaraa ehdottomasti suositella, näin on näppylät.
Tämä threadi vaan seikkailee kitaramaailman polkuja suuntaan jos toiseenkin, minua se ei haittaa eikä toivottavasti muitakaan...:)
Hauskaa vappua vaan kaikille, menen töihin... älkää menettäkö ainakaan kahta asiaa - malttia ja tolkkua!! =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)