Aihe: Valettujen Elacin-tulppien yhteistilausyritys
1 2 3 4
Jimi Henri
13.06.2005 20:30:53 (muokattu 13.07.2005 23:44:15)
Moi,

viime talvena homma jäi jäihin. Kokeillaan uudestaan näin kesäduunirahojen-aikaan.

****Tietoa tulpista****

Tarkasti käyttäjänsä korvakäytävän mukaan valmistettu suojain on koettu keveytensä, hiostamattomuutensa ja huomaamattomuutensa ansiosta paitsi toimivaksi, myös miellyttäväksi tavaksi suojata kuuloa. ER-mallit vaimentavat tasaisesti kaikilla taajuuksilla (vaimennus valittavissa 9db/15dB/25dB, 125 - 8000 Hz). Tulppia käyttävät monet ammattimuusikot ja dj:t. Tulppien käyttöikä on vähintään neljä vuotta.

Vaimennus eri taajuuksilla:

125 250 500 1000 2000 4000 8000

Hifi EAR(ns. kuuset) 14.5 15.3 16.9 18.9 22.5 19.8 24.6 (vaimennus dB)
Elacin 15 17.5 17.6 18.0 16.3 17.3 15.8 20.8
Elacin 25 22.5 24.0 26.4 24.4 24.4 27.5 25.4

Taajuusvasteen tasaisuus:

125-4000 Hz 125-8000 Hz

Hifi EAR +-5.3 dB +-10.1 dB
Elacin 15 +-2.2 dB +-4.0 dB
Elacin 25 +-5.0 Bd +-5.0 dB

****Hinta****

Hinta on n.155e kun saadaan 10+ tilaajaa kasaan.

****Takuu****

Takuu alkaa suojainten ostopäivästä (2 v).

Lisätietoja

http://www.elacin.fi/

****Tilausajankohta****

Mahdollisimman nopeasti eli heti kun vähintään kymmenen on kasassa. Ketään ei odoteta enää useampia päiviä kun tuo kymmenen on täynnä. Olisiko hyvä aikaraja n. 1kk.

****Tulppien hankkiminen****

1. Lähetä Pikaviesti nimen ja puhelinnumeron kera mulle. Pikaviesti toimii tilausvahvistuksena ja on SITOVA.

2. Seuraavaksi varataan kaksi aikaa eri päiviltä valosten ottamista varten (PK-seudulta). Valosten ottaminen kestää noin 30 minuuttia ja valutilaisuudessa tulee kertoa haluttu desibelivaimennus (9db, 15db tahi 25db). Huomioitavaa on, että vähintään kaksi vuorokautta ennen valosten ottamista olisi hyvä käydä tarkistuttamassa korvakäytävien puhtaus esim. terveyskeskuksessa. Liian vaikkuiset korvat ovat este valosten ottamiselle. Ensimmäinen erä, puolet suojainten hankintakustannuksista, maksetaan valosten oton yhteydessä.

3. Korvakäytävästä otettu valosmalli toimitetaan tehtaalle Hollantiin. Toimitusaika on noin kolme viikkoa. Tulppia ei tarvitse noutaa, ne tulevat postissa laskun, säilytystaskun, puhdistusvälineen ja liukuvoiteen (!!) kanssa.

Tulipa särmää tekstiä.

SITOVASTI Ilmoittautuneita:
Jimi Henri
Blas
Meskalita
Sickboy
Beelsebub
rheinone
tapiomelgin
Dumb
Mikko
tekerolant
Talk Less Play More
Jimi Henri
14.06.2005 17:31:49
-----
Talk Less Play More
Torniojaws
14.06.2005 18:06:17

Tulppien käyttöikä on vähintään neljä vuotta.

Tarkoittaako tuo koko systeemiä vai sitä vaimennusosaa, jonka voi vaihtaa?
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
gandar
14.06.2005 19:11:32 (muokattu 14.06.2005 19:12:45)
Sitä osaa, mikä menee korvaan, koska 4 vuodessa nuo kuulemma mukautuvat ja korvakin muuttuu. Voi vuotaa eikä vaimennus ole siis enää sama. Melkein tekisi mieli tilata, mutta kyllä 155 € on minulle edelleenkin liian paljon rahaa korvatulpista, kun en kuitenkaan niin kovaäänisissä konserteissakaan käy.
Ceci n'est pas une signature
Jimi Henri
14.06.2005 20:36:07
Sitä osaa, mikä menee korvaan, koska 4 vuodessa nuo kuulemma mukautuvat ja korvakin muuttuu. Voi vuotaa eikä vaimennus ole siis enää sama. Melkein tekisi mieli tilata, mutta kyllä 155 € on minulle edelleenkin liian paljon rahaa korvatulpista, kun en kuitenkaan niin kovaäänisissä konserteissakaan käy.

nii no, mun mielestä 150euroa siitä, että kuulen tasapainoisesti nyt ja vielä pitkään ilman tinnitystä on arvokas asia. Itseasiassa mulla ei tule mieleen tärkeämpää asiaa musiikin harrastamisessa jonka sais tuohon hintaan.
Talk Less Play More
gandar
14.06.2005 20:50:18 (muokattu 14.06.2005 20:52:10)
Siis, älkää nyt käsittäkö väärin. Kommenttini oli vain lisuke tuohon 4 vuoden käyttöajan selitykseen, että viestissä olisi enempi sisältöä. Jos kävisin festareilla, rock-konserteissa tai soittaisin bändissä, ostaisin tulpat suuremmalti miettimättä heti. Tällä hetkellä käyn kuitenkin korkeintaan Pori Jazzeilla ja pikkukeikoilla, jossa kyllä kuusitulpatkin ovat riittäneet. Puhallinorkesterissa olen soittanut, mutta sekään ei ole uudestaan edessä ennen kuin pääsen jonnekin opiskelemaan, jolloin nuo ovat vasta ajankohtaiset. Kuusitulpat kun eivät ole omiaan puhaltimia soittaessa, tai ainakaan itse en tykkää, joten Elacinit saattaisivat tulla kysymykseen silloin.
Ceci n'est pas une signature
tapsali
15.06.2005 18:36:03
Kuusitulpat kun eivät ole omiaan puhaltimia soittaessa, tai ainakaan itse en tykkää, joten Elacinit saattaisivat tulla kysymykseen silloin.

Ostin ite elacinit vuosi sitten ja samalla juttelin erään trumpetisti kaverin kanssa joka sano ettei elacinit ole yhtään sen paremmat kuin kuusitulpatkaan puhaltajalle. Ite en kitaristina oikeen ymmärrä mikä ongelma puhaltajilla on tulppien kanssa mut muuten kyllä suosittelen lämpimästi.
tapsali
15.06.2005 20:33:03
Aha... enhän mä tosta mitän ymärrä kun en koskaan ole kunnolla yrittänyt puhaltimia soittaa mut kiitos kun vaivauduit selittämään.
Jimi Henri
19.06.2005 11:04:39
ylös.
Talk Less Play More
sickboy
22.06.2005 12:37:15

Nostan. Neljä puuttuu enää ni saadaan tilaus lähtemään.
Dumb
22.06.2005 14:15:15

Kyselin eilen kahdelta yhtyetoveriltani, olisiko heillä kiinnostusta moiseen tilaukseen (tällöin tulisi siis minä +2 tilaukseen mukaan), mutta asia jäi vähän hautumaan vielä. Kyselen tänään treeneissä vielä uudelleen.

Oliko asian laita siis niin, että yksiin tulppiin saa vaikka kahdet filtterit (tykkään yleisönä ja roudarina ollessa suuremmasta vaimennuksesta kuin soittajana ollessa) ilman älytöntä lisämaksua?
Niskamies
22.06.2005 14:33:43
Kyselin eilen kahdelta yhtyetoveriltani, olisiko heillä kiinnostusta moiseen tilaukseen (tällöin tulisi siis minä +2 tilaukseen mukaan), mutta asia jäi vähän hautumaan vielä. Kyselen tänään treeneissä vielä uudelleen.

Oliko asian laita siis niin, että yksiin tulppiin saa vaikka kahdet filtterit (tykkään yleisönä ja roudarina ollessa suuremmasta vaimennuksesta kuin soittajana ollessa) ilman älytöntä lisämaksua?

Mä muistelisin että se "ylimääräinen" filtteri maksaisi noin 60 euroa.
Virallisesti semi-pro!
John Titor
23.06.2005 11:18:18

Kukaan ei ole vielä maininnut asiaa, mutta tiedättehän että nuo Elacinitkin voi vähentää verotuksessa? Jos elanto tulee pääasiassa musiikkialalta, on ammattiopiskelija, tai on muuten vaan tosi hyvä selittämään nuo saa aivan varmasti vähennettyä, ne kun ovat ammattiesineistöä. Hinta on niin pieni, että sen saa vähennettyä kerralla, ja vaikka ei nyt vielä tuloja olisikaan, kuitit säilyvät vähennyskelpoisina 5 vuoden ajan.
Nyt kaikki tulppia ostamaan, niitä voi tunkea muuallekin kuin korviin - ja kivaa on.
Flashboy
23.06.2005 11:40:31

Mitäs eroa Elacin ja Finfonic ja EARfoonin tulpilla on? Olen aikonut valetut tulpat hankkia, koska kuulokäyräkin näyttää menevän korkeilta taajuuksilta alaspäin.
lepracorn
23.06.2005 12:20:31
Mä muistelisin että se "ylimääräinen" filtteri maksaisi noin 60 euroa.

Itse taasen muistelisin kaverini maksaneen uudesta filtteristä 15-20 euroa edellisen kadottua taistelun tiimellyksessä. Riippuu toki siitä suodatuksen määrästä.

Mitä taas tulee kommentteihin "en enää käy niin kovaäänisillä keikoillä", huomauttaisin että sinfoniaorkesterinkin fortissimo yltää parhaimmillaan (lavalla) 110 desibeliin, joka ei toistuvasti nautittuna ole kenenkään kuulolle terveellistä. Suurin osa nuorista klasareista käyttää nykyisin tulppia keikoilla, useimmilla on Elacinit.

Tähän joukkoon lukeudun myös minä, puhaltaja, eivätkä tulpat ole pienen totuttautumisen jälkeen haitanneet soittoa. On toki totta, että koska puhaltimissa ääni resonoi kropassa niin paljon, tuntuu soittaminen ensialkuun hivenen hassulta. Tulpat päässä voi kuitenkin opetella soittamaan, esim. äänittämällä omaa soittoa tulppien kanssa ja ilman. Tällainen valmentautuminen on mielestäni pienen vaivannäön arvoista, jos se säästää korviani tulevia vuosia varten.

Niin, ja siitä tilauksesta. Tulisin mieluusti mukaan muuten, mutta kun tulppani ovat kelvolliset vielä pari vuotta.
Why play slow when you can play fast? - Michael Angelo
Jimi Henri
29.06.2005 23:33:05
Ei tartteis enää montaa.
Talk Less Play More
carlos
30.06.2005 00:04:11
Muuten olisin kyllä iha täysillä messissä, mutta kun en voi olla varma siitä, että olenko maisemissa silloin, ku pitäis tulla sinne pääkaupunkiseudulle käymässä..
Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat.
Dumb
30.06.2005 01:15:41

Tällä hetkellä näyttää, että meidän yhtyeestämme tulee minä +1. Viimeistään viikonloppuna varmistan asian kun kaveri pääsee lomille, mutta jos saan aikaisemmin kiinni niin heti pikimmiten.
Dumb
02.07.2005 01:33:47

Nyt olisi sitten varmaa, että minä ja toinen yhtyetovereistani olisimme halukkaita osallistumaan.

Yksi kysymys vain ensin; kuinka kauan tämä tilaus on vielä auki? Aloitusviestissä puhuttiin noin kuukaudesta ja se täyttyy vajaan kahden viikon päästä. Kun ei huvittaisi kuitenkaan kovin pitkää aikaa olla sidottuna asiaan ilman, että tulpat myös saa hommattua. Eli mieluusti vaikka niin, että jos parin viikon sisään ei ilmoittaudu lisää porukkaa, unohdetaan koko juttu?

Odottelen vastausta tähän ennen sitovaa ilmoittautumista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)