Aihe: Yamahan laatusetit
1 2 3 4
afro
15.06.2005 13:32:11 (muokattu 15.06.2005 13:32:57)
Saako Yamahan kärkipään settien (Maple Custom, Absolute Maple, Absolute Birch, Recording Custom) basaria ilman tomimounttia? En löytänyt vastausta netistä.
Myös käyttäjien ja setteihin tutustuneiden kokemuksia kyseisistä sarjoista, etenkin vaahteraisista, otetaan mielellään vastaan.

Edit: Paitsi ilmeisesti RC:a saa ilman mounttia (kuvassa sitä ei ollut).
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Niskamies
15.06.2005 13:33:46
Ei saa ilman tomimounttia.

Bändin rumpalin MCA:t ovat jumalaiset. Instant PA rumpusetti.

Olen soittanut recording customeja, paria MCA settiä, ja yksiä oak customeja. Kaikki olivat todella loistavia settejä. Mutta....

kuitenkin ostin Tamat;)
Virallisesti semi-pro!
afro
15.06.2005 13:37:51
Ei saa ilman tomimounttia.
Bändin rumpalin MCA:t ovat jumalaiset. Instant PA rumpusetti.
Olen soittanut recording customeja, paria MCA settiä, ja yksiä oak customeja. Kaikki olivat todella loistavia settejä.

Kiitos nopeasta vastauksesta. Huono homma tuo kyllä, mieluummin hommaisin setin ilman sitä helkutin möykkyä. Toisaalta kyllä hiton hyviä kannuja nuokin varmasti ovat.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Niskamies
15.06.2005 13:40:45
Kiitos nopeasta vastauksesta. Huono homma tuo kyllä, mieluummin hommaisin setin ilman sitä helkutin möykkyä. Toisaalta kyllä hiton hyviä kannuja nuokin varmasti ovat.

Mun mielestä Yamahan koivusetit ovat hitusen liian kalliita.

Yamaha Birch Custom 10/12/14/20, noin 2000 euroa
Tama starclassic performer 10/12/14/20 ja 14 virveli, 1700 euroa

Jos koivusettiä olet hankkimassa, niin suosittelen tsekkaamaan performerit.

Mulla on himassa performerit, toisen bändin rumpalilla on Yamahan MCA:t ja toisen bändin rumpalilla on Starclassic maplet. Kaikki ovat hyvö pönttöjä.

Starclassic maplet ovat hiukan tummemmat ja lämpimämmät, MCA:t taas hiukan kirkkaammat ja "hifimmät". Tamat ovat perinteisemmät saundiltaan. Tuttu rumpali sanoi hyvin että Tamat ovat enemmän perinteiset ja Yamahat enemmän "Wecklit".
Virallisesti semi-pro!
afro
15.06.2005 13:49:15
Mun mielestä Yamahan koivusetit ovat hitusen liian kalliita...

Olen ajatellut vaahterasettiä, hakusessa on hiukan lämpimämpi ja pehmeämpi soundi. Ja irtokannujen tilaamiseksi se menisi varmaankin, koska tarkoituksena olisi hommata ihan moposetti. Täytynee katsella rauhassa, jos vaikka löytäisi jotain käytettynä.
Niskikselle kiitos, mielipiteitä ja kokemuksia otetaan vastaan...
Niskamies
15.06.2005 13:52:48
Olen ajatellut vaahterasettiä, hakusessa on hiukan lämpimämpi ja pehmeämpi soundi. Ja irtokannujen tilaamiseksi se menisi varmaankin, koska tarkoituksena olisi hommata ihan moposetti. Täytynee katsella rauhassa, jos vaikka löytäisi jotain käytettynä.
Niskikselle kiitos, mielipiteitä ja kokemuksia otetaan vastaan...

Ainakin mun Performereissa on valkoisilla yksikerroskalvoilla erittäin lämmin saundi. Pitänee joskus raahata ne MCA:t tänne, ja äänitellä, niin saisi oikein kunnon vertailupohjaa.

Mutta jos vaahteraista moposettiä olet ostamassa, niin miten olisi Tamburo formula? Ne eivät irtopönttöinä ole pahan hintaisia. 20"/10"/14" setti maksaisi alta tonnin. Ja niihin sopivat Yamahan tomipidikkeet ja muu rauta.
Virallisesti semi-pro!
afro
15.06.2005 14:07:14
Mutta jos vaahteraista moposettiä olet ostamassa, niin miten olisi Tamburo formula? Ne eivät irtopönttöinä ole pahan hintaisia. 20"/10"/14" setti maksaisi alta tonnin. Ja niihin sopivat Yamahan tomipidikkeet ja muu rauta.

Niin, mulla on tämä vielä ihan vertailuasteella, kaikki ehdotukset toki otetaan vastaan. :) Tamburotkin ovat varmasti ihan asiallisia, mutta mielellään testailisi noita kannuja ennen tilaamista.
Te kun tiedätte nämä pääkaupungin musiiikiliikkeet, niin kertokaapa minne kannattaisi lähteä kokeilemaan, jos tässä kesällä vaikka sinne eksyisi?
Olen harkinnut mm. seuraavia settejä (mutten sulje muitakaan vaihtoehtoja toki pois): Yamaha MC, MCA, Absolute Birch, RC, Pearl MMX, BRX, Tama SC ja Performer.
Nuo nyt ainakin tuli ekana mieleen. Lisäksi kaipailisin infoa mm. Sonor Delitestä.
Eli ken on vertailemaan ja kokeilemaan päässyt, mielipiteitä kiitos. :)
Niskamies
15.06.2005 14:11:32
Niin, mulla on tämä vielä ihan vertailuasteella, kaikki ehdotukset toki otetaan vastaan. :) Tamburotkin ovat varmasti ihan asiallisia, mutta mielellään testailisi noita kannuja ennen tilaamista.
Te kun tiedätte nämä pääkaupungin musiiikiliikkeet, niin kertokaapa minne kannattaisi lähteä kokeilemaan, jos tässä kesällä vaikka sinne eksyisi?
Olen harkinnut mm. seuraavia settejä (mutten sulje muitakaan vaihtoehtoja toki pois): Yamaha MC, MCA, Absolute Birch, RC, Pearl MMX, BRX, Tama SC ja Performer.
Nuo nyt ainakin tuli ekana mieleen. Lisäksi kaipailisin infoa mm. Sonor Delitestä.
Eli ken on vertailemaan ja kokeilemaan päässyt, mielipiteitä kiitos. :)

Fasulta löytyy Yamahaa. Muistaakseni siellä oli viimeksi kun kävin yksi MCA setti, yksi tavallinen MC, oak customit, mc definitivit, pari rc setti, yhdet beech customit, ja sitten vielä sonor s-class prot. Levytukussa on testihuoneessa sc performerit, ja hyllyssä monta maple ja performer settiä. Sonor deliteä tuskin löytyy mistään.
Virallisesti semi-pro!
GhostZigger
15.06.2005 14:58:06
Jos irorumpuina tilaa niin maple custom absolutet saa ainakin ilman basari mounttia. Ulkomaisilla saiteilla oon nähnyt kuvia. Luultavasti muutkin irtorumpuina tilattuna. Toimitusaika noin puoli vuotta :-)
Outkast
15.06.2005 15:08:26
No ihmeessä kandee hommata MapleCustomit, täytyy sanoa näin setin omistajana, että kyllä soi iha kivasti :)
"It's easy to play blues, but it's hard to feel it" - Jimi Hendrix
Peace
15.06.2005 15:18:44
kävin eilen vantaanportin fasulla ja silmään iski siellä oak custom setti...testailin vähän ja hyvältä kuullosti....minkä hintaisia nämä oakit on,entä muuten....eikös nämä muutenkin hyviä?
Joona Rautiainen
tito
15.06.2005 15:19:44 (muokattu 15.06.2005 15:32:46)

Lisäksi kaipailisin infoa mm. Sonor Delitestä.

Kerran oon päässy testaileen Köpiksessä. Ole erilainen, osta Delitet! Samassa tilassa oli S-Class Prot. S-Classeihin verrattuna Delite oli "hifimpi" ja hivenen pehmeämpi/musikaalisempi, S-Classeissa oli taas enemmän voimaa ja volyymiä. Molemmat sinänsä erinomaiselta vaikuttavia malleja, vaahteran soundi. Jammuihin ja Starclassiceihin en uskalla mennä vertailemaan kun ei oo vierekkäin päässy kuuntelemaan. Noita kalliimpia Sonoreita suomessa tuskin pääsee liikkeessä testaamaankaan. Ei muuta kun Blue-Onella lento Köpikseen (halvimmillaan 40€/ suunta) ja sitten kun hyvältä kuulostaa niin rummut Saksasta Drumsonly:sta tai Thomannilta kotiin. Niin, ja virgin-bassorumpu ehdottomasti! Meikä kyllä ostais Sonorit vaikka sokkona testaamatta kun olis rahaa :) Pienenä vinkkinä jos oikeesti päädyt Sonoreihin kannattaa ehkä välttää solid lacquer- pinnoitteita, sonormuseum.com keskustelupalstalla jotkut on valittanu niiden kestämättömyydestä, mene ja tiedä.
taas on tänään
Niskamies
15.06.2005 16:29:49
kävin eilen vantaanportin fasulla ja silmään iski siellä oak custom setti...testailin vähän ja hyvältä kuullosti....minkä hintaisia nämä oakit on,entä muuten....eikös nämä muutenkin hyviä?

On ne laaturumpuja, hintaa n. 1500 perusetillä.
Virallisesti semi-pro!
ddrum54
15.06.2005 16:41:32

Jees, se on hieno setti. Kovaa puuta, niinkuin vaahterakin - resonoi hienosti. Eikä pahan kalliskaan, jos nyt näissä hommissa mikään on edullista. ; )
2`n 4
Peace
15.06.2005 17:28:29
dudih.....hmm....saakko noista musakaupoista(tässä tilanteessa vantaanportin musafasulta) niin moposettinä esim. ks. oak customia. vai pitääkö niiden tilata se sinne mopona. vai voiko ostaa sen setin että jättää yhden tomin sinne kauppaan?
Joona Rautiainen
afro
15.06.2005 17:53:03 (muokattu 15.06.2005 17:54:07)
Kiitoksia kaikille tähän asti vastanneille.

Toimitusaika noin puoli vuotta :-)
Joo, se on aika hidasta näiden kanssa vissiin. No, eipä ole tilaajakaan varmaan nopeimmasta päästä. ;)

No ihmeessä kandee hommata MapleCustomit, täytyy sanoa näin setin omistajana, että kyllä soi iha kivasti :)
No niin, nyt kun löytyi ainakin yksi MC-setin omistaja, niin laitapas hiukan tarkempaa soundikuvausta. :)

Kerran oon päässy testaileen Köpiksessä. Ole erilainen, osta Delitet!...
Kiitokset titolle. Muistatko yhtään, missä hinnoissa nuo siellä pyörivät? Suomesta voi olla vaikea saada noita, varmaan täytyisi kääntyä Drumsonlyn puoleen. Siellä Deliten hinnat eivät olleet edes kovin korkeita verrattuna muihin kärkipään setteihin. Mitenkäs tuo Delite sijoittuu Sonorin asteikolla, onko se Designerista seuraava? On kai se kuitenkin ihan "oikea" Sonor, eli laadukas saksalainen.
Niin, ja kyllä se minunkin mieleen on se ihan neitseellinen basari, jo ihan ulkonäöllisistä syistä. :)

Vaihtoehtoja on aika paljon, jopa liikaa. Pitäisi kyllä siellä Hesassa päästä testailemaan noita, että saisi hieman tuntumaa. Nämä jutut kun ovat aika subjektiivisia.
Mutta, jatkakaamme.
afro
15.06.2005 18:52:43
Tarkasta huvikseen premierin artist maplet. Jos on hankkimassa settiä ei kannata tarttua yhteen merkkiin, katso kaikki läpi. Näitä merkkejä itse etsisin Premier, DW, Mapex, Pearl, Yamaha

Jep. Oikeassa olet. Premieritkin tosiaan kiinnostaa, ja yhden setin jo torilta huomasin. DW:t ovat taas hieman hintavia. Mapexiakaan en ole pois sulkenut. Kuitenkin hommaisin mielelläni setin, johon myös vara- ja laajennusosia on tarvittavissa saatavilla. Mapexin tilanteesta en ole ihan varma. Katsellaan.
hollmi-5
15.06.2005 19:53:21
Sonorin Delitet ovat toiseksi kallein Sonorin sarjoista. Itselläni on Sonorin pintatöistä pelkkää hyvää sanottavana. Mustasta lakkapinnasta ei voi sileämpää tehdä ja stain blue on ihan virheetön sekin. Tosin kumpikaan ei ole Delitea, mutta epäilisin laadun olevan samalla tasolla. Kun ne kuitenklin tehdään samassa pajassa, sekä S-Class, Delite ja Designer.

Yamahan laatuseteistä saa itselleen hyvät kannut vaikka loppuiäksi niistäkin. Itse mielisin niitä 80-luvun 9000- sarjalaisia. Ne on kyllä kelpo vehkeet nekin. No niinhän moni muukin.
Mika Hollström
mustakaapu_3
15.06.2005 23:12:42
No pakkohan munkin on tänne jotain raapustaa, kun MCA:t itse omistan. Ainakin omasta puolesta voin noita suositella. Ne asiat mihin itse olen omissa pöntöissä tykästynyt, ovat sustaini ja se, että niitä on käytännössä mahdotonta saada huonoon vireeseen. Tosin nämä ominaisuudet taitaa olla vakioita kaikissa ns. high end- vaahteraseteissä.

Kyllä se esimerkiksi Taman ja Yamahan välillä taitaa mennä enemmän imagokysymykseksi.

Enpä tiedä, mutta itse jos asettuisin asemaasi, niin Kumut vois olla hyvä vaihtoehto. Niistä sitä lämmintä soundia jne. pitäis löytyä ja setin saa juuri sen kokoisena & värisenä kun mieleen juolahtaa. Toimitusajatkin taitaa mennä alle puolen vuoden...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)