Aihe: vahvistin temppuilee taas
1
Keppis
13.06.2005 22:21:52
On lähiaikoina vahvistimen inputti rätissyt kovalla voluumilla soitellessa, ja tänään sillä vahvistimella äänittäminen loppui, kun ääni katos välillä ihan kokonaan. Noin 1½ vuotta sitten inputti on vaihdettu samanlaisen vian seurauksena. En kyllä viittisi samaa vikaa puolentoista vuoden välein korjailla ja maksaa siittä 45e. Onko mitään tehtävissa vaa vaihdanko inputin ja myyn koko höskän pois?
Virsissä on munaa!
Keppis
15.06.2005 11:11:17
Eikö kukaan osaa auttaa?
Virsissä on munaa!
Volle
15.06.2005 11:21:24
Usein näissä voi olla kyse myös kehnosta piuhasta, mutta tämän olet varmaan sulkenut pois kokeilemalla usealla piuhalla? Jos osaat kolvata ja ymmärrät jotakin juotoksista, voit aukoa vahvistimen itse ja katsoa inputin juotokset kuntoon. Ainaskin mää tekisin näin. Jos ei auta tai et osaa, niin sitten vaan muiden (miel. osaavien) ronklattavaksi.
Nam.
McNulty
15.06.2005 11:42:24
josko tuolla elektroniikka-palstalla osaisivat ja huomioisivat paremmin?
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Keppis
15.06.2005 14:28:32
Usein näissä voi olla kyse myös kehnosta piuhasta, mutta tämän olet varmaan sulkenut pois kokeilemalla usealla piuhalla? Jos osaat kolvata ja ymmärrät jotakin juotoksista, voit aukoa vahvistimen itse ja katsoa inputin juotokset kuntoon. Ainaskin mää tekisin näin. Jos ei auta tai et osaa, niin sitten vaan muiden (miel. osaavien) ronklattavaksi.

Inputti on hankalasti piirilevyssä kiinni ja olen kyllä monella piuhalla kokeillut.

ylläpito voisi siirtää, jos katsoo aiheelliseksi, siksi varoitan.
Virsissä on munaa!
kimmokel
15.06.2005 14:41:26

Olisko siinä inputssa vaan taittunut se kosketin johon se plugin keskitappi ottaa? Ootko sen katsastanut, jos sen sais vaan taivutettua kohdalleen?
CD-LEVYJÄ MYYNNISSÄ Katso jos löytyy mieleisiä.
Keppis
15.06.2005 16:50:20
Olisko siinä inputssa vaan taittunut se kosketin johon se plugin keskitappi ottaa? Ootko sen katsastanut, jos sen sais vaan taivutettua kohdalleen?

Jos tarkoitat sitä "kieltä", niin sitä kyllä väänsin vähän, mutta eipä oikeen auttanut. Siinä vaiheessa, kun vahvistin alkaa kovan voluumin takia täriseen, niin rätinää ilmenee.
Virsissä on munaa!
juzi
15.06.2005 16:59:38
Kyllä nuo rätinät viittais siihen että sen input-jakin juotokset pitäis laittaa uusiks. Tuo on todella yleinen "vika" moderneissa vahvistimissa, joissa jakki on juotettu suoraan piirilevylle. Eli kun piuha ns. loppuu soittajan hiippaillessa ympäriinsä fiiliksissä niin nykäys murtaa juotoksia sieltä. Yleensä huonot juotokset erottaa ihan silmällä, mutta ei välttämättä aina. Siksi kannattaa juotella uusiks ne kaikki nastat siitä jakista ja katsella samalla löytyiskö muita huonoja juotoksia. Oon varmaan kolme tai neljä moista vikaa korjannu jo tänä vuonna.

Tuo on helppo korjata melkein kenen vaan. Juotoskohdat ovat aika isoja, ei muuta kun tina sulaksi ja hieman tuoretta sekaan. Vaikeaksi homman aloittelijalle yleensä tekee se, että päästäkseen juottamaan jakkia täytyy se helvatan piirilevy saada pois sieltä vahvistimesta (Apua! Uskallanko purkaa itse? Tuleeko heti sähköisku nakeille?). Eli kaikki potikat ja jakit auki yms. Hirveä työ yhtä alle minuutin juotoshommaa varten.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)