Defactor 14.06.2005 21:03:45 (muokattu 14.06.2005 21:04:16) | |
---|
Haulla en löytänyt mitään. Mietin tässä Elixir-kielien hankkimista ja aina kun puhutaan pinnotetuista kielistä, jossain mainitaan DR-kielet. Ovatko nämä sitten Elixirin lailla pinnotettuja? EDIT: Ja mitä muita pinnotettuja kieliä löytyy? |
-K- 14.06.2005 21:09:11 | |
---|
Yksi malli DR-valmistajan malleista on pinnoitettu. Black beautyt, extra lifet malliltaan. Ihan käyttökelpoisia olivat nuo. Ei vaan saa minulle oikean kokoisina kuin osan joten käytän ainoastaan normaaleja DR:iä nykyään. Ei suotta elämys. |
Yleisesti ja subjektiivisesti mielestäni parhaat kielet mitä on (normaali hinnoissa) ite käyttelen aina DR 10-52 settiä ja hyvin toimii. Tämä siis vaan mun mielipide :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
Jungleman 14.06.2005 23:23:31 | |
---|
DR Pure Blues (täysnikkeli) ja Tite Fit (niklattu teräs) 11-50 -setit olivat minullakin pitkään ainoita kieliä joita kelpuutin kitaroihini. Notkea tatsi ja täyteläinen soundi. Sittemmin friikahdin ns. hiottuihin (flatwound) kieliin... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. |
manto 15.06.2005 08:51:16 | |
---|
DR Pure Blues (täysnikkeli) ja Tite Fit (niklattu teräs) 11-50 -setit olivat minullakin pitkään ainoita kieliä joita kelpuutin kitaroihini. Notkea tatsi ja täyteläinen soundi. Sittemmin friikahdin ns. hiottuihin (flatwound) kieliin... Jeps, tuo Pure Blues toimi myös itselläni erittäin hyvin. Vahinko vain ettei Kymenlaaksosta mokomia saa. -Nojoo- |
McNulty 15.06.2005 08:53:15 | |
---|
Minä ilmottaudun kanssa DR:n käyttäjäksi. 3 skebassani on DR Hi-Voltaget, 9-42 (E ja Eb vireille) ja 10-46 (D-vire) settejä... yhdessä kitarassa on vielä lisäksi DR Hi-Beam 12-52 ja C-vire. Hi-Voltaget ovat siis Dimebag Darrell Signature kieliä. Heksaydin samoin kuten Hi-Beam seteissä. Itse olen todennut että noista lähtee napakin ja tiukin saundi. Tässä lainaus Hi-Beam kielistä: "Hi-Beam electric guitar strings are very much like the standard Tite-Fit electrics in feel and flexibility, but are much brighter and have an edge to their tone. For the rockers and head-bangers looking for the brightness and edge missing in the warmth and fatness of the standard Tite-Fit." Itselläni kesti pari kuukautta tuo Hi-Voltage setti ja se on mielestäni hyvin "normikieliltä". Elixireistä en sähköskitoissa diggaile, ovat liian liukkaat luikut minun nakeilleni. Saisivat muutenkin laajentaa tarjontaa sähkäriosastolle. Teräskielisessä akustisessa minulla kyllä on Elixirit kiinni. Noh, DR über alles joka tapauksessa :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Juzzu 15.06.2005 09:06:24 | |
---|
DR Pure Blues (täysnikkeli) ja Tite Fit (niklattu teräs) 11-50 -setit olivat minullakin pitkään ainoita kieliä joita kelpuutin kitaroihini. Notkea tatsi ja täyteläinen soundi. Sittemmin friikahdin ns. hiottuihin (flatwound) kieliin... Molemmat aivan loistokamaa, itse pidin ehkä enemmän tite-fiteistä. Valitettavasti vaan DR:ltä ei meinaa löytyä (ainakaan mun lähikaupoista) hevi-bottom-10 -settiä. Ja muutenkin esim. GHS:iä saa niin halfalla.... Eip ole pariin vuoteen DR:ä ollut kitaroissa :o( Tonttoroi! |
JCM 15.06.2005 10:34:15 (muokattu 15.06.2005 10:34:40) | |
---|
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Wahi 15.06.2005 11:04:54 | |
---|
Käytän DR tite fit 10 settiä. Nyt on kyllä D'addario, kun ei ollut muutakaan kaupassa. DR:rät on kyllä parhaat kielet mitä olen kokeillut. Tosin en ole vielä kokeillut GHS ja Ernie Ball 10 settiejä. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
BenGlenton 15.06.2005 12:30:14 | |
---|
Yleisesti ja subjektiivisesti mielestäni parhaat kielet mitä on (normaali hinnoissa) ite käyttelen aina DR 10-52 settiä ja hyvin toimii. Tämä siis vaan mun mielipide :) Tämä on myös mun mielipide :) www.supremecourtband.fi |
tommijk 15.06.2005 13:14:49 | |
---|
Onko totta että DR:n kielet kuluttavat nauhoja muita kieliä enemmän? Lock 'n' Loll |
McNulty 15.06.2005 13:36:28 | |
---|
Onko totta että DR:n kielet kuluttavat nauhoja muita kieliä enemmän? Tällaista ne jotkut väittävät, mutta ovatkohan he ottaneet huomioon nauhojen laatua tässä asiassa? Ei minulla DR:t ole viimeisen parin vuoden aikana kuluttaneet sen enempää nauhoja kuin muutkaan kielet. Nauhojen kuluminen on monen asian summa. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Defactor 15.06.2005 14:26:37 | |
---|
Mistäs Helsingin kaupoista noita DR- ja Elixir-kieliä saisi melko halvalla? |
-K- 15.06.2005 14:29:53 | |
---|
Mistäs Helsingin kaupoista noita DR- ja Elixir-kieliä saisi melko halvalla? Musamaailma tuo maahan DRää, halvasta en tiedä. Ei suotta elämys. |
Pertsa 15.06.2005 22:52:46 | |
---|
Mistäs Helsingin kaupoista noita DR- ja Elixir-kieliä saisi melko halvalla? Itse olen käyttänyt viime aikoina oikeastaan pelkkiä Elixirejä. Soundi pysyy hyvänä kauan. Punotut kielet säilyttää "jäntevyytensä" pitkään ja muutenkin tykkään soundista. Soundi on ehkä vähän pehmeämpi (ei liian pehmeä) kuin tavallisten kielten. Tai sitten kuvittelen. Huomasin juuri, että Kitarapaja myy noita Elixirejä aika edullisesti 12€/setti. Normaalistihan nuo, ainakin täällä Hämeenlinnan ja Tampereen seudulla, maksavat n. 20 euroa/setti. Saa näköjään myös irtokielinä Pajalta. http://www.kitarapaja.com/news.htm |
Eläin 16.06.2005 00:06:37 | |
---|
DR:n käyttäjä ilmoittautuu! 10-56 -setti käytössä, parempaa ei ole. Harmi, että joudun ostamaan seitsemänneksi kieleksi GHS:n irtokielen, kun DR ei tee 70-paksuisia kieliä... |
secondarymind 16.06.2005 00:22:55 (muokattu 16.06.2005 00:24:36) | |
---|
Ite tulee käytettyä noita DR:n tite-fit 11-50 tai 10-50 settejä. Paha juttu on vaan se, että mä en ikinä muista mitä settiä mä olen käyttänyt, joten tulee yleensä valittua aika randomilla näistä. Tällä hetkellä on kyllä 11-50 ja yritän muistaa sen ens kerralla kieliä ostaessani.:) Tosi tyytyväinen oon kyllä DR:n kieliin ollut, toisin kuin esim. Fenderin kieliin. Kerran ostin ja muistaakseni n. 10 tunnin normaalisoiton sisällä (joka ei siis sisältänyt mitään ylimääräsiä venytyksiä, repimisiä tai nyppimisiä) pamahti 2 kieltä poikki. Voi olla, että oli joku maanantai-setti kyseessä, mutta en oo sen jälkeen kyllä ostanut sen firman tekemiä kieliä. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |