U.Honey 09.06.2005 10:07:50 | |
---|
Nyt alkaa selviämään 1) Taiteellinen tuottaja "Bändi on tapellut studiossa jo viikon siitä, millainen intro tähän biisiin tulee. Hankkikaa nyt äkkiä tuottaja ennen kuin ne alkaa rikkomaan tavaroita!". 2) Tekninen tuottaja - "Äänittäjä teki itsemurhan vain kahden studiopäivän jälkeen. Tämä bändi tarvitsee tuottajan!". My name is Baron, U.Honey Baron. |
Noisy 09.06.2005 10:33:33 | |
---|
Itse olen ymmärtänyt tuottajan tarkoittavan ainakin kahta varsin eri asiaa, joskin sama henkilö voi toimia molemmissa tehtävissä: Ihan hyvä kuvaus. Itse käsitän ylituottamisella nimenomaan tuon "taiteellisen tuottajan" ylisuorittamisen. :) -Noisy- |
Mikael 09.06.2005 10:52:55 (muokattu 09.06.2005 10:54:55) | |
---|
Mä oon Rooperton kanssa samoilla linjoilla. Silloin kun tehdään levyä markkinoille, vaikka biisejä ei oikein ole ja artistikin vaatisi aikaa, mutta markkinatutkimus osoittaa just nyt olevan kysyntää sille millaisena levy-yhtiö näkee kyseisen artistin, ollaan aika lähellä mun käsitystä ylituottamisena. Aika hyviä ääriesimerkkejä on nämä idolspopstars-artistit - olkoonkin jonkun mielestä hyvää viihdettä ja mukavia tyyppejä, niin kyllä noissa musiikillisesti mennään aika pitkälle tuotannon voimin ja artistilla on aika vähän mitään sanottavaa/annettavaa. Yleisö kuitenkin unohtaa nopeasti, joten kauheasti ei ole tv-popstaralla aikaa kehittää itseään ja juttuaan - levyn pitäis olla aika pian valmis tai on jo seuraava stara kehissä. "Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu- |
kivi 09.06.2005 13:46:08 | |
---|
Itse olen ymmärtänyt tuottajan tarkoittavan ainakin kahta varsin eri asiaa, joskin sama henkilö voi toimia molemmissa tehtävissä: 1) Taiteellinen tuottaja, 2) Tekninen tuottaja, Taiteellisia tuottajia olivat molemmat kuvailemasi tapaukset. Se toinen "juridinen" tuottaja, tekninen tuottaja, on se joka maksaa laskut. Sitä se tarkoittaa, se ei puutu duuniin ollenkaan muuten kuin taloudelliselta kantilta, ja se on myös se joka kerää tuottajakorvaukset. Tekninen tuottaja on yleensä levy-yhtiö. Taiteellisen tuottajan monista roolesta suosittelen sellaista kirjaa kuin "The Art Of Record Production". |
Roberto 09.06.2005 15:21:56 | |
---|
Tyypillinen kommentti: "vedä toi pätkä mieluummin Telecasterilla ja nosta vähän keskiääniä siitä Marshallistas" Eiku "Älä nyt jumalauta mitään Marshallia siihen Telen perään tunge!" :) |
Feggy 10.06.2005 18:02:18 | |
---|
Liika kaiutus ja kompressointi tappaa musiikin, joka ei operaation jälkeen enää hengitä. Kuunnelkaapa vaikka Technicolouria tai Nerdeetä. Less is more. |
Anonymous-jazz 10.06.2005 19:30:46 | |
---|
Suomen herra ylituottaja simply the R. Asikainen. "We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty."
George W. |
M.i.k.key 10.06.2005 19:33:25 | |
---|
Suomen herra ylituottaja simply the R. Asikainen. Kuuntelepa INDX:iä. Markan luuppi ja padi, heikkoja lauluääniä. En sanoisi ylituotetuksi... Mä lopetan nää hommat! |
Fuzzy Boner 10.06.2005 23:16:00 | |
---|
Kuuntelepa INDX:iä. Markan luuppi ja padi, heikkoja lauluääniä. En sanoisi ylituotetuksi... Ei oo Asikaisen tuottama. Eräs "veljesduo" tuon takana:) Ripa on kyl biisit tehny Olet kirjoittanut keskusteluun 8600 kirjoitusta |
Martso 10.06.2005 23:28:18 | |
---|
Ei oo Asikaisen tuottama. Eräs "veljesduo" tuon takana:) Hitto! Matti ja Teppo? Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
M.i.k.key 10.06.2005 23:59:23 (muokattu 10.06.2005 23:59:55) | |
---|
Ei oo Asikaisen tuottama. Eräs "veljesduo" tuon takana:) Ripa on kyl biisit tehny Pari biisiä on pelkästään Ripan tuotantoja, ja ne onkin ne **********. Veljekset teki niin hyvää jälkeä kun sillä aikataululla pystyivät... Mä lopetan nää hommat! |
JCM 11.06.2005 07:52:09 | |
---|
Mulle esim. Robbie Williams kuulostaa ylituotetulta, ja näyttää. Biiseissä just ihan turhia "tsäkkätätsäkkätä" luuppeja taustalla ja äijä näyttää ihan vahanukelta kuvissa meikkeineen kaikkineen. Jotenkin tulee meitsille näppylöitä tuommosesta touhusta. Onneks ei oo pakko kuunnella ja kattoa. Ja sitten on näitä, oottakaas ny.. no näitä shake your ass hemmoja, mutta emmä tiedä voiko niitä lukea tähän threadiin kuuluvaksi.. mutta kuitenkin. Onneks mää en oo kaikkien maailman levyjen tuottaja, teillä kaikilla olisi tylsää:) Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Neljä Ruuvia 11.06.2005 08:45:20 | |
---|
Pari biisiä on pelkästään Ripan tuotantoja, ja ne onkin ne **********. Veljekset teki niin hyvää jälkeä kun sillä aikataululla pystyivät... Jos nää on ne "veljekset" mitä kuvittelen niin kuulopuheiden mukaan ei yhtään biisiä voi tehä jos ei siinä oo vähintään 40 raitaa pelissä. |
Fuzzy Boner 11.06.2005 09:15:17 | |
---|
Pari biisiä on pelkästään Ripan tuotantoja, ja ne onkin ne **********. Veljekset teki niin hyvää jälkeä kun sillä aikataululla pystyivät... Oorait Olet kirjoittanut keskusteluun 8600 kirjoitusta |
M.i.k.key 11.06.2005 13:44:46 | |
---|
Onneks mää en oo kaikkien maailman levyjen tuottaja, teillä kaikilla olisi tylsää:) Ajatella... onneks Mä lopetan nää hommat! |
J. Cool 11.06.2005 22:26:55 (muokattu 11.06.2005 22:27:53) | |
---|
eiks indx ollu torniainen & vainio. kovia poppituottajia, joilla on kauhat melkeen joka sopassa :) indx vaan nyt noh....ei ihme ettei myy. mut eipä varmaankaan ollu tuottajista kiinni se. O: 16" K-custom dark crash! |
Tympee Huttunen 12.06.2005 13:01:24 | |
---|
Garbagen Beautifulgarbage menee mielestäni tähän ylituotettujen levyjen kategoriaan helposti. Ei oikein kliinisemmäksi enää voi päästä. |
arrgh 13.06.2005 17:26:57 | |
---|
Garbagen Beautifulgarbage menee mielestäni tähän ylituotettujen levyjen kategoriaan helposti. Ei oikein kliinisemmäksi enää voi päästä. Mutta jos bändi koostuu kolmesta tuottajasta ja laulajasta, niin mitä voi odottaa. |
Minulla ylituotettu levy on sellianen, josta on poistettu niin paljon särmiä, ettei sinne jää sellaista kuunneltavaa, mikä aiheuttaisi muita tuntemuksia kuin kyllästymistä. Tuotanto on tässä vaiheessa poistanut myös mielenkiintoiset kappaleet. Toisaalta myös kaikki dägän kuorruttamiseen ja sokerihuurtamiseen kulutettu tuottaminen on ylituottamista, tarpeetonta luonnoncvarojen haaskuuta. "Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo"
- Rick Rubin |
Guitarfreak 15.06.2005 12:05:21 | |
---|
Jos ei olisi ylituotettua musiikkia ei olisi myöskään pientä kuppikuntaa narisemassa kun ylituotettu musiikki on munatonta ja paskaa. Pientä kiusaa siis ;). ------------------------------------- No mutta kuitenkin mielestäni termi ylituotettu kuvaa enimmäkseen sitä tilannetta kun rock-musiikista on hiottu särmät pois. Eli tehty siitä korviamiellyttävää, joka ei mielestäni ole kyseisen musiikkilajin alkuperäinen funktio. Koska rockiin kuuluu särmikkyys ja tietty kapinallisuus. : Eevil : Sininen savu on parhautta. |