isojussi 14.06.2005 15:19:37 | |
---|
Toi "Amor amor amor", millaisena olette sitten sitä soittaneet,... Eiks oo aluperin rumba? Eller hur sir Baron? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 14.06.2005 15:25:10 | |
---|
Eiks oo aluperin rumba? Eller hur sir Baron? Jos me ollaan ihan tarkkoja niin bolero, rumbahan on vain tanssi. |
Riksteri 14.06.2005 15:32:51 | |
---|
Jos me ollaan ihan tarkkoja niin bolero, rumbahan on vain tanssi. Ja vielä tarkempia kun ollaan, niin rumba -musiikkiakin on olemassa :) |
isojussi 14.06.2005 15:40:46 | |
---|
Ja vielä tarkempia kun ollaan, niin rumba -musiikkiakin on olemassa :) Niinpä ja sen nimninen lehtikin on olemassa. Noissa Cuba-osaston jutskissa vaan tsydeemit voi olla just niinkun Parooni sano.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
jeppeq 14.06.2005 16:31:13 | |
---|
Kerran saavun satamaan toimii hyvin sambana. Ja Ilta Skanssissa jollain lailla Tää on vähän samaa kuin perustas piikkilankabändin ja soittas kaikki monosen (ja muidenkin) tangot biitteinä, suosio on vankka kuin aku ankka. "minon eronnu ja sat sat saa" - legendaarinen lausunto topilta Polvijärven Huhmarissa.. |
clave 14.06.2005 18:24:19 | |
---|
tangot biitteinä, yks ii pois niin on modernia:) "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
baron 14.06.2005 18:42:51 | |
---|
Ja vielä tarkempia kun ollaan, niin rumba -musiikkiakin on olemassa :) Joo, oikeesti se on kuubalaista kansanmusiikkia, jolla ei ole mitään tekemistä rumbatanssin kanssa. |
aisa 14.06.2005 19:46:36 | |
---|
Myös El Cumbanchero on suomeksi laulettuna hupaisa, nimellä "Marokosta Sudaniin". Jotensakin seuraavasti: Käy lakkaamatta matka karavaanin. Se ohjaama on Ali-Baba Khanin, joka seudun tuntee tarkoin aivan, ohjaa erämaiden laivan niin Marokosta Sudaniin. toinenkin suomi-teksti on samaan ralliin ja lähtee näin: hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon ja varkain pyrkii arkaa paikkaa hieroon... martso on saattanu joskus kuullakkin moisen. petriä ammuttiin tuala mettässä. |
hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon ja varkain pyrkii arkaa paikkaa hieroon... ++++ lykkää..... Kerro nyt hyvä mies meille kokonaan nuo sanat!!! =)))) |
rahvas 14.06.2005 22:01:43 | |
---|
Samalta levyltä taitaa löytyä myös ikivihreä "Vessaan me, vessaan me juosten. Espanjaa on se ja tarkoittaa korjaa jo luus" (Besame Mucho). |
aisa 14.06.2005 22:36:34 | |
---|
hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon ja varkain pyrkii arkaa paikkaa hieroon... ++++ lykkää..... Kerro nyt hyvä mies meille kokonaan nuo sanat!!! =)))) kertosin mielelläni mut en muista enempää. paitsi tietenkin sen että värssy päättyy: "pasilasta pukaroon" petriä ammuttiin tuala mettässä. |
aisa 14.06.2005 22:37:40 | |
---|
Samalta levyltä taitaa löytyä myös ikivihreä "Vessaan me, vessaan me juosten. Espanjaa on se ja tarkoittaa korjaa jo luus" (Besame Mucho). niinhän tuo lienee. mukulana tuli kuunneltua sitä aika paljon. harmi etten enää omista. petriä ammuttiin tuala mettässä. |
baron 15.06.2005 08:49:00 (muokattu 15.06.2005 08:50:50) | |
---|
Onkos Tico-ticoon muuten suomenkielisiä sanoja?. Jäi sen verran vaivaamaan, muistinko oikein että piti käydä lunttaamassa. Varhaisdementia toistaiseksi niukkaoireinen eli Jorma Lyytinen Kari Tuomisaaren sanoilla levyttänyt 1960 ja mulla on varmaan ne pianonuotit olleet. Edit: Siihen aikaan lähes kaikista Suomessa levytetyistä kappaleista julkaistiin yhden piisin pianonuotit. |
Riksteri 15.06.2005 10:12:56 | |
---|
Joo, oikeesti se on kuubalaista kansanmusiikkia, jolla ei ole mitään tekemistä rumbatanssin kanssa. Aivan juuriltaan rumbakin taitaa olla afromusiikkia, vaikka sen syntyhistoriaksi mainitaankin kuubalaiset Havannan ja Matanzasin afrikkalaiset korttelit. Nykyäänhän se lienee eritynyt kolmeen versioon, joiksi mainitaan guaguancó, yambú ja columbia. Kaikkiin rumban versioihin on olemassa oma musiikkinsa ja tanssinsa. Länsimaisen rumbatanssin kanssa näillä ei ole paljoakaan tekemistä. |
El Condor 15.06.2005 10:47:40 | |
---|
Edit: Siihen aikaan lähes kaikista Suomessa levytetyistä kappaleista julkaistiin yhden piisin pianonuotit. Juu, äläpä kerro enempää. Itse en toki tuota aikaa muista, mutta isälle on noita aikoinaan kertynyt satoja, ellei tuhansia. Sieltä tuon Cumbancheronkin muistin: nuotin kannessa on sellainen yrmeän kamelin kuva. Lisää offtopikkia: kerran Helssingin reissulla satuttiin isäukon kanssa Fazerin nuottimyymälään (silloin kun se oli siellä Töölön suunnalla) avajaisaikaan. Olimme ensimmäiset asiakkaat sinä päivänä, ja Fazerin sedät olivat juuri kantaneet kellarista toistakymmentä laatikkoa alkuperäisiä 50-80-lukujen irtonuotteja poistomyyntiin. Hinta oli markan pala. Siinä kädet kävi taajaan, kun toinen aloitti toisesta päästä plaraamaan ja toinen toisesta: samalla vilkuiltiin koko ajan pelokkaasti ovelle, että koska joku änkeää väliin. Satamäärin niitä nuotteja sitten lopulta kertyi mukaan. Samboista taas: joskus big bandilla soitettiin sellaista biisiä kuin Suomi-Samba, mikä oli ihan OK biisi. Säveltäjä oli muistaakseni Raimo Roiha tai Jaakko Salo, en ole ihan varma. Hyvä biisi kumminkin, ja muistaakseni Sonja Lumme (tai joku vastaava) on sen levyttänytkin. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
isojussi 15.06.2005 10:51:03 | |
---|
...joskus big bandilla soitettiin sellaista biisiä kuin Suomi-Samba, mikä oli ihan OK biisi. Säveltäjä oli...Jaakko Salo... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Sertzo S 15.06.2005 13:21:14 | |
---|
Jos satutte löytämmän jostain cd- äänitteen "Suomalainen samba" niin ottakaa sinkku talteen ja toimittakaa minulle! Se on sävellykseni puoliksi sanoittamanikin ja laulajana on Tumba Tamminen. Ansiokkaan sovituksen on tehnyt Kari Litmanen ja minä olen oman sinkkuni hukannut jonnekin ja Tumban osoitetta en tiedä, jotta voisin ronkkua toisen tilalle. Vaikka sanonkin tämän itse, niin se on hyvä biisi teksteineen. |
Chysleri 15.06.2005 14:08:28 | |
---|
Sambahommeleista sen verran,että kuudestoistaosa suomisambadisco säkätykset saa ainaki minun ihon kananlihalle ja näkehmän punasta..(minun mielipie)..pakkohan niitäki on joskus soittaa..:).Koulussa ainaki rumpaleille oli kikka korean Spain kova juttu.Asiasta kukkalaatikkoon...mikä son se Laila Kinnusen piisi siinä valio classic jäätelömainoksessa?Missä se kimuli puhhuu sille pingviinille jota muut ei näe.Hjuwa biis! -Ookko soittanu klikin kans?
-HÄ!!!kuka son? |
Chysleri 15.06.2005 14:40:19 | |
---|
kertosin mielelläni mut en muista enempää. paitsi tietenkin sen että värssy päättyy: "pasilasta pukaroon" tai vaihtoehto päätös: "kuka kusi kaminaan".En muista muuta. -Ookko soittanu klikin kans?
-HÄ!!!kuka son? |
Sandy 15.06.2005 14:44:54 | |
---|
...mikä son se Laila Kinnusen piisi siinä valio classic jäätelömainoksessa?Missä se kimuli puhhuu sille pingviinille jota muut ei näe.Hjuwa biis! En oo varma onko sama mainos kyseessä, mutta jossain mainoksessa soi ainakin Lailan Kun-niminen biisi. On ihan loistava kipale. Itse oon vetäny sitä just sellaisena nopeena bossanovana, mut oon kuullut sitä myös sambana esitettävän. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |