Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: westone
1
Taru
23.04.2003 18:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mietinpähän tässä että onko kukaan koskaan kuullut westone merkkisestä bassosta? ja minkälaisia kokemuksia siitä on? Kun satuin tuollaiseen törmäämään ja ajattelin kysästä, kun en oo ennen tuollaista merkkiä nähnyt.
 
E_Heikkilä
28.04.2003 22:28:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseltäni löytyy WastOne Concord bass2 (vai oliko se 1 )
Ihan perus basso ei mikään niin hehkeä. mm viritys koneisto ruvennut temppuilemaan lähiaikoina . Omistanut sen n5v
 
Hintaa sillä tais olla käytettynä n2000mk
 
Tarkoitus olisi hankkia uusi lähiaikoina.
 
Jeess
 
p130
29.04.2003 18:07:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän varsinkin vanhemmat 70-80-luvun alun Matsumoku-tehtaalla (niissä taitaa kaikissa lukea matsumoku-teksti kaulan kiinnityslevyssä tmv. paikassa) tehdyt Westonet ovat laatuvehkeitä. Myöhemmät eivät niin hyviä ole, osa suorastaan surkeita mutta yksilöeroja on paljon.
 
Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni.
bassline
29.04.2003 19:49:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kokemusta Westone Raider II bassosta.. Edelleen kellarissa kun on "se" aika mennyt ohi.. Ei kehtaa näyttää sitä hevi-kirvestä kelleen.. Siis perus-aloitus-treeni-bassona ihan jees.
 
hullu....
Jiaster
17.02.2005 08:28:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Westone Spectrum ST bass. Se on Matsumokun ajoilta ja japanissa valmistettu. Kolme bassoa on mun pienissä tiloissa vähän liikaa ja ajattelinkin myydä tuon pois, mutta mitähän hintaluokkaa tuollainen olisi? Hirveesti siinä ei ole säätövaraa, kun on vaan yksi mikki ja vol+tone, mutta kun se soundi on kohdallaan, niin tarviiko sitä sitten muuta...
 
Katsoppa kuvauksesta mitä kitaran osia kaipailen, jos vaikka löytyisi nurkista...
Rämppy
17.02.2005 09:37:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treenikämpällä lojuu Westone-halpis, joka on arviolta jostain 90-luvun alusta. Ei mikään unelmabasso, mutta toimiva peli kuitenkin. Sellainen jolla kyllä soittaa ainakin paremman puutteessa. Soundiltaan ihan ok ja helpposoittoinenkin tuo on. Basso on pysynyt ihan hyvässä iskussa, vaikka kaikki säätö ja hoito on totaalisesti laiminlyöty, eikä säilytys ja kohtelu ole ollut oppikirjan mukaista. Kieletkin on vaihdettu viimeksi joskus 1990-luvulla.
 
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
poppamies
17.02.2005 11:49:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla on vähän kuvia ja silleen...
 
http://www.geocities.com/Paris/Lights/6961/westone/
 
Itsellä ei ole kokemusta nimenomaan Weston bassoista mutta kyllkin tuollaisesta PRS tyyppisestä "Santana" mallisesta kitarasta.
Komea peli ja todella laadukasta jälkeä. Tyypillistä jaappanilaista työtä.
 
"G-strings are for strippers"
Karlsson
17.02.2005 11:51:06 (muokattu 17.02.2005 11:51:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Westone tehnyt hämmentävää "Rail" bassoa joskus?
 
Editti: http://www.bunnybass.com/e-zine/pictures/amusing/rail.jpg
 
"Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman
Jiaster
17.02.2005 11:59:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se mun basso on tuollanen kuin tuolla linkin katalogissa oleva valkoinen (mutta kromiosilla). Jostain lueskelin että Westonen laatu notkahti pahasti kun valmistus siirtyi pois Japanista (koreaan tms.)
 
http://www.therathole.org/guitars/m … westone_spectrum_st-dx_pg2.jpg.html
 
Katsoppa kuvauksesta mitä kitaran osia kaipailen, jos vaikka löytyisi nurkista...
Penasol
17.02.2005 12:14:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Westone tehnyt hämmentävää "Rail" bassoa joskus?
 
Editti: http://www.bunnybass.com/e-zine/pictures/amusing/rail.jpg

Joo, pistin kaverin tuollaisen säätöihin viime keväänä. Kaveri omisti sen vain noin kuukauden, ei hän sitä soittaakseen ostanut vaan myydäkseen. Harmi kun en ehtinyt vahvistimen kanssa kokeilemaan, uudet kieletkin olisi pitänyt hommata, jotta olisi saanut vireen pitämään. Kielten kiinnitys kaulan päässä hoituu siis noissa vähän samoin kuin floyd rose- kitaroissa kielien lukitus ennen virittimiä. Ihan mukavalta se tuntui ja kunnon diskobassomeininkihän siinä oli!
 
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
Antsahaz
19.02.2005 13:01:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan westonen spectrum series 2 basson. Kaksi mikkiä siin on ja aktiivielektroniikka. Hyvä soundi ja soitettavuus. Olen erittäin tyytyväinen tuohon soittimeen. Painava se on ja hieman kärsinyt mutta helkkarin hyvä peli...
 
The Jack
21.07.2018 20:19:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole koskaan ollut innokas basisti, mutta parikymmentä vuotta olen omistanut Westone Spectrum Series 2 basson. Lavassa lukee malli, mutta en ole löytänyt yhtään vastaavaa kuvaa netistä edes Westonen omilta sivulta. Kaikissa muissa Westonen bassoissa on joko yksi mikki tai erinäköiset kokonaan mustat mikit. Laitoin Omiin Kuviin otoksen omista mikeistä.
 
Westone on komean näköinen kunnon kasarihevimiehen vehje ilmeisesti 80-luvun alkupuolelta, pitää vireen loistavasti ja soitettavuus tuntuu oikein hyvältä muutamiin muihin kokeilemiini bassoihin verrattuna. Soundi on vaan valitettavasti ollut aina sähköt päällä kamala treblekäs kitaraa muistuttava tuhnu. Basso kiersi aikoinaan lainassa useammassa paikassa ja soundi herätti naurua kaikkialla. Olen soittanut omaakin vaatimatonta Warwickin trankkuvahvaria lainabassolla, mutta ikinä ei ole soundi ollut näin surkea ja epäbassomainen muilla soittimilla. Olen päätellyt että mikit on todennäköisesti bassoni huonoin ja halvin puoli. Sähköt on täysin modaamattomat 30 vuoden takaa, ja ne pelittää ihan hienosti. Olen välillä katsellut Thomannilta ja Torilta mikkejä, mutta en ole löytänyt vastaavannäköistä mikkiparia. Joten olisiko jollain heittää vinkkiä millä saisi eloa tähän vehkeeseen ilman koneistuksia ja rahaa voisin laittaa hankintaan korkeintaan 150 e? Kaiken hifistelyn voi unohtaa tällä kertaa, haluan vaan bassomaisen tukevan alapään enkä riipivää kitarasoundia.
 
-W72-
21.07.2018 21:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttäis aika lailla saman kokoisilta kuin Aria Pro II http://www.westone.info/spectrum2bass.html Rautia tekee Suomessa, mutta tohon hintaan ei taida irrota.
 
The Jack
21.07.2018 21:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-W72-: Näyttäis aika lailla saman kokoisilta kuin Aria Pro II http://www.westone.info/spectrum2bass.html Rautia tekee Suomessa, mutta tohon hintaan ei taida irrota.
 
Kiitos. Täytyy perehtyä Rautian mikkien mittoihin tarkemmin, ja mulle varmaan riittäisi pelkkä tallamikki. Nykyinen soundi on niin kelvoton ettei bassoa huvita soittaa eikä sitä kehtaa edes myydä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «