Aihe: Iso vahvari pienellä volumella
1 2
Quu
14.06.2005 11:18:03

Eipä oo taas vaihteeksi hyvä otsikko.. :(

Kun tässä kesän aikana varmaan joudun muuttamaan kerros/rivitaloon tai soluasuntoon tjsp.
Kun nääs opiskelemaan yritän.

Mutta kysymys on kuitenkin se, että kannattaako ottaa iso(mpi) vahvistin (Laney 65w) sinne ja soittaa pienellä(?) vaiko ostaa pikkuvahvistin ja jättää isompi sitten pois?
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 400e/En tingi.
Kassu
14.06.2005 11:24:36
Osta joku Micro Cube tai jotain.
...And Justice For All
14.06.2005 11:25:35

;-)
Get Stoned!
McNulty
14.06.2005 11:27:05 (muokattu 14.06.2005 11:28:20)
Eipä oo taas vaihteeksi hyvä otsikko.. :(

Kun tässä kesän aikana varmaan joudun muuttamaan kerros/rivitaloon tai soluasuntoon tjsp.
Kun nääs opiskelemaan yritän.

Mutta kysymys on kuitenkin se, että kannattaako ottaa iso(mpi) vahvistin (Laney 65w) sinne ja soittaa pienellä(?) vaiko ostaa pikkuvahvistin ja jättää isompi sitten pois?

Hmm, itselläni on 10W vanha ibanezin rohjo ja siitä riittää enemmän kuin tarpeeksi mökää kotisoitteluun. En siis näe tarpeelliseksi hankinnaksi jotain 65W vahvistinta mikäli se tulee vain kotisoitteluun. Sitten asia on eri jos tarvitset vahvistimen joka riittää myös reenikselle.

EDIT: yleensä isompi vahvistin tarvii hieman enemmän potkua kehiin että se rupeaa soimaan, pienestä purtilosta saa vähemmällä volumella saundia irti. Tai jotain sinnepäin... ei nyt kerkee kun on ruokis :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
trih
14.06.2005 11:37:58
Jos soluun meinaa niin suosittelisin kuulokesoittoa. Ja muutenkin jos ei pysty luukuttaa. Microcubestakin lähtee meteliä niin paljon että kuuluu muihin asuntoihin vaikka tehoa 2W. Osta vamppi ;)
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
booster
14.06.2005 11:42:05 (muokattu 14.06.2005 11:42:16)
Osta oikean vahvarin *lisäksi* vaikka Behringer GM-108 kuudellakympillä. Siinä on kuulokeliitäntäkin, en ole tosin kokeillut.
Nikke
14.06.2005 12:01:39
^

Mulla on tuo vahvistin ja on se ihan jees. Vois se parempikin olla, mutta kyllä sillä soittelee.
No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin
trih
14.06.2005 12:01:52
Osta oikean vahvarin *lisäksi* vaikka Behringer GM-108 kuudellakympillä. Siinä on kuulokeliitäntäkin, en ole tosin kokeillut.

Minä olen. En kyllä sillä linjasoundilla soittelisi.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Arabian Lauri
14.06.2005 13:13:16
No asiahan on niin että ei se kerrostaloasuminen mitään huopatossumeininkiä ole!

Mä soittelin joka päivä 80 wattisella Valvestatella sekä solussa että kerrostaloasunnossa opiskeluaikaan. Kun ostin oman kerrostaloasunnon vaihdoin satawattiseen Avt:hen ja nyt kun pääsen wihowiimein omakotitaloon, niin meinaan aloittaa sen 60w putkikombolla. Mun mielestä noilla alle satavattisilla saa ihan riittävän hyvät kotisaundit sellaselle kerrostalovolumelle. Ja voipahan käyttää samaa vaffaria sitten myös tarvittaessa pändin kanssa. Mitään päättärisaturaatiota ei tietenkään voi kerrostalossa ajatella.

Mun mielestä transistori- ja hybridipelit sopii kerrostaloon ja putkipelit reenikselle ja keikoille.
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
Jucciz
14.06.2005 13:20:48
Ja jos nimen omaan on viehättynyt jonkin tietyn vahvistimen soundiin eikä halua siitä luopua, kannattaa kerrostalosoittelua varten hommata keinokuorma: tingit vain volumesta, soundi on edelleen se mikä pitääkin.

Ainakin Weberin MASS-keinokuormaa voin suositella erittäin lämpimästi.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Dr. Muff
14.06.2005 13:42:16
No asiahan on niin että ei se kerrostaloasuminen mitään huopatossumeininkiä ole!

Ei ole ei. Saahan kerrostalossa soittaa pianoakin ja se vasta kuuluukin. Joku roti pitää kuitenkin olla hommassa että naapurisopu säilyy.
Tuumasta toiseen.
Volle
14.06.2005 14:04:51
Jos tarvitset esim. treenikämpällä samaa vahvistinta, hommaisin sinuna ehdottomasti kotiin jonkun muropurkin kokoisen hyvän pikkupärisijän (joita jotkut ovat jo mainostaneet tässä). Vahvistimen roudailu kodin ja reenikämpän väliä alkaa nimittäin takuulla risomaan jossakin vaiheessa. Mua jurppii jo pelkän bassolaukun tai kitaralaukun ronttaus.

Jos taas ei ole bändiä, ei hommassa mun mielestä ole mitään ongelmaa. Tosin yleensä iso vahvistin ei ole mikään kovin hieno sisustuselementti, joten rouva/tyttöystävä/äiti voi olla siitä pahoillaan. Isoissakin vahvistimissa useimmiten on volume-säädin, joten soittelu onnistuu myös hiljaisella, jos ei nyt kyseessä satu olemaan joku vintagehenkinen putkikone, jossa päätesärö on osa saundia. Katsoin kuvauksesta, niin sulla näkyi olevan Laneyn tf200, jonka saundi ei ymmärtääkseni juuri luukuttamalla parane (ei ainakaan tf700:n kohdalla parantunut) ja joka näin ollen soveltuu ihan hyvin myös kotisoitteluun.
Nam.
Montte
14.06.2005 16:52:33
Tässä kun on tullut monta kertaa sana "reenis", niin kysynkin nyt että vuokraatteko te jotai reenikämppää, vai onko reenit jossain isoisän vanhassa äänieristetyssä autotallissa?

Mä ja bändi kun voidaan vain kerran viikossa pitää 1h reenit. Ja sekin paikka pitää samoja loma-aikoja kuin koulut, eli vain syys-ja kevätlukukaudet siellä voi olla... ja paikkahan on paikallinen monitoimitalo.
_KesäMies_
J.RA
14.06.2005 16:57:39
Tässä kun on tullut monta kertaa sana "reenis", niin kysynkin nyt että vuokraatteko te jotai reenikämppää, vai onko reenit jossain isoisän vanhassa äänieristetyssä autotallissa?

Mä ja bändi kun voidaan vain kerran viikossa pitää 1h reenit. Ja sekin paikka pitää samoja loma-aikoja kuin koulut, eli vain syys-ja kevätlukukaudet siellä voi olla... ja paikkahan on paikallinen monitoimitalo.

Nyt meni ohi... No mitä köyhältä varastomieheltä voi odottaakaan...?! :)
-Sellasta se vaan on-
ReBeat
14.06.2005 17:41:10 (muokattu 14.06.2005 17:44:42)

Mun mielestä kannattaa kans sivuuttaa teholukemat ja kuunnella korvalla. No, master-volumen toimintaa kannattaa tutkia, koska joissain koneissa volume voi hypähtää nollasta kerralla ikävän lujaksi kun potikkaa kääntää mikromillin. Jos kanavakohtaiset volumet tai masteri toimivat mukavan tasaisesti ja vahvistin (teholtaan mikä tahansa) kuulostaa hyvältä kotivolumella niin hyvä homma.

EDIT: Äh... sori, meni aiheen vierestä. Tässähän ei haettukaan uutta vahvistinta vaan harkittiin roudailua.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Turder
14.06.2005 19:57:01 (muokattu 14.06.2005 20:00:53)
No onkos sen tehokkaamman vahvarin ääni paremman kuuloista pienellä volumella kuin se, että tykitetään volume nuppi kaakossa ääntä pikku vahvarista? Eli yritetään saada samantehoinen ääni (esim. 80 desibeliä), niin kumpi olisi (edes teoriassa) parempi soundiltaan? Oletetaan että käytetään samaa kitaraa ja vahvareiden laatu olisi yhtenevä, ainoastaan teho toisessa suurempi.

Kysymys ja sen termit sekavia ja erittäin epätieteellisiä, mutta toivottavasti joku löytää kysymysten punaisen langan.

edit: Hmm kysymys sopii otsikkoon, mutta ei aloitusviestiin. Damn.
"When someone has had a major accident in the toilet" -UrbanDictionary.comin selitys sanalle Turder.
/HITLER
14.06.2005 22:49:16

just niin se on tosi hyvä vahvari
Hein Hitler...
Quu
14.06.2005 23:27:54 (muokattu 14.06.2005 23:29:29)

Täytyypä huomenna hissutella ton vahvarin kanssa ja katsoa minkälaista se on, huomasin töissä, että yksi vaihtoehto olisi kitara -> Cubase -> VST -> Kajarit/kuulokkeet.

Katsoin juuri tuon volan särökanavalla tällä hetkellä (sopiva tämän hetken kotisoitteluun omakotitalossa) ja se näyttäisi olevan ~2.
Muuten mulla on sitten gainit, bassot, middlet ja treblet täysillä.
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 400e/En tingi.
rosberg
15.06.2005 10:00:52
kochin studiotone!!!
3kanavaa ja bläckndecker!
keep on truckin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)