Aihe: Tuli sit tilattua Epiphone
1 2
Basshunter
06.06.2005 20:57:40
Nyt jänskättää.. tilasin just Thomannilta tollasen Epiphone Thunderbird-IV Bass Gothicin, 377 e. En pitäny kauheen pahana hintana.. Saa nähä, onko selkeitä eroja tohon mun nykyiseen ESP B-50:iin. Ite oon kyl tyytyväinen tohon B-50:iin, vaikka se ehkä hieman on kaulapainoinen. Mut asiaan: Onko kellään kokemuksia ton Epin virityksen pudottamisesta D-vireeseen? Vaatiiko paljo säätöö? Ton B-50:n kun puotin D:hen, niin sitä sai kyllä aika lailla ruuvata.. kokemuksia?
Hevi turvottaa.. -Petosalmi-
Typhus
06.06.2005 21:46:25
no eikai sitä muutaku paksu kielisetti kehiin ja kaularautaa säätää jos on tarve. kielien korkeus riippuen miten niitä tykkää pitää.
"Play with your soul, Not only with your hands"
Superbeast89
06.06.2005 23:18:19
No tuo thunderbirdi on sitten aika helvetin kaulapainoinen. Hyvä saundi siinä on, mutta tosta virityksestä en tiiä, koska soitan ite melkein aina E-vireellä.
If you are gonna rock, rock heavy!
N_Bates
06.06.2005 23:38:16

Ei nyt kauheasti liity mutta hiplasin tommosta tuossa viime viikolla f-musiikissa. Oli muuten melkoinen pettymys kun siinä olikin semmonen tunkkikaula niinku siinä tavallisessakin epi TB:ssä, eikä solakka puoltoistatuumainen niinku spekseissä väitetään. Tai ainakin joskus väitettiin...
Hyppäsin jokeen ja mitä näinkään. Mustasilmäiset enkelit uiskentelivat kanssani.
Basshunter
07.06.2005 07:12:12
Jep, täytyy vaan odotella.. ja ei tuo kaulan/kielten korkeuden/vireen säätö mikään ongelma ole, aattelin vain, et onko yhtä työläs kuin B-50:ssä.. ja kielet menee vaihtoon todennäköisesti. Saa nähdä, katoin kans ton kaulan olevan jotain puoltoista tuumaa, että millainen halko se on.. mut odotan ihan kohtuu peliä, kun lueskelin noita aikaisempia kirjotuksia tosta TB:stä.
Incarnation
07.06.2005 18:24:55 (muokattu 07.06.2005 18:25:08)
Jep, täytyy vaan odotella.. ja ei tuo kaulan/kielten korkeuden/vireen säätö mikään ongelma ole, aattelin vain, et onko yhtä työläs kuin B-50:ssä..

Ainahan niitä täytyy vääntää ja kääntää moneen kertaan ruuvareiden ja kuusiokoloavaimien kanssa ennenkuin tulee toivottu lopputulos. Bassosta riippumatta.
Rest in peace Dime
Basshunter
11.06.2005 13:47:01
Sellanen tuli vielä mieleen, et jos ton hihnan kiinnikkeen siirtää tonne kaulan alle, niin kuin tässä:http://www.lysator.liu.se/~wizkid/music/thunderbird_mod/
niin pysyykö tuo basso hyvin tasapainossa, vai pyrkiikö tuo bodyn yläreuna "kaatumaan" eteenpäin.. ? U know what I mean..?
PizzaKing
11.06.2005 20:28:09
ootko jo saanu sen. Aattelin ite ostaa kans tollasen ni haluisin tietää, onks se ostamisen arvonen.
Nelikielipiru
11.06.2005 23:29:41

Sellanen tuli vielä mieleen, et jos ton hihnan kiinnikkeen siirtää tonne kaulan alle, niin kuin tässä:http://www.lysator.liu.se/~wizkid/music/thunderbird_mod/
niin pysyykö tuo basso hyvin tasapainossa, vai pyrkiikö tuo bodyn yläreuna "kaatumaan" eteenpäin.. ? U know what I mean..?

Ainakin oman reversebody TB V kohdalla kun tein ton niin ei oo ollu mitään ongelmia. Se ei vieny kokonaan kaulapainoisuutta pois mutta pirunpaljon parempi eli levee hihna niin ei karkaile ja toisekseen se painaa aikas paljon se passo niin senkin takia leveetä hihnaa suosittelen, ja omassa yrittää pikkusen yläosa kaatumaan mutta kun se bodyn pitää tossa normaalisti roikkumassa niin ei mitään ongelmaa. Jos sitten soitat 'ala korn eli roikotat sitä omasta lihasta irti niin sitten voit se "kaatumisen" huomata.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Basshunter
12.06.2005 14:03:57
Ei ole vielä TB:tä näkynyt.. tulee varmaan loppuviikosta. Laittelen vaikka kommentit laitteesta, kun sen käsiini saan. Ja kiitti vastauksista, täytyy tehdä tuo kiinnikkeen siirto ja käydä tsekkaan paikallisen musaliikkeen hihnavalikoima..
Piru-Ile
13.06.2005 00:27:37 (muokattu 13.06.2005 00:28:33)
Hemmetti, kommenttia olisi kyllä kiva kuulla tuosta Gothic Thunderbirdistä. Itse juuri etsin kaikkea myytävää, että saisin kerättyä rahat kokoon tuota varten. Tuo perhanan Yamaha RBX-170 alkaa tuntua niin köyhäsoundiselta, kun se osaa basson, mutta ei bassomurinaa. Tampereella testasin tuon "veljeä", ja soundi oli heti paljon parempi. Eikä edes mitään kunnon paikkaa, mistä saada rahaa tuota varten. Joten kaikki muu myyntiin, prkl.
hannes182
13.06.2005 19:50:38
En ole varma mutta luulisi että basson runkoon olisi mahdollista lisätä painoja, että saisi basson tasapainoon. Silloin ei tarvitsisi muuttaa hihnan paikkaa. Omasta mielestäni nimittäin ei niin silmiä hivelevä ratkaisu. Vaikkakin varmasti toimiva.
Karlsson
13.06.2005 19:52:23
En ole varma mutta luulisi että basson runkoon olisi mahdollista lisätä painoja, että saisi basson tasapainoon. Silloin ei tarvitsisi muuttaa hihnan paikkaa. Omasta mielestäni nimittäin ei niin silmiä hivelevä ratkaisu. Vaikkakin varmasti toimiva.

Ja ulkoisten/sisäisten painojen lisääminen olis sitte jotenni esteettisempi?
"Tosi hotsex! Oot siis saletisti hot." -Tellu
hemmo
13.06.2005 19:53:27

Ja ulkoisten/sisäisten painojen lisääminen olis sitte jotenni esteettisempi?

*nauraa* Niijjust. Tosi vaikee homma se tapin siirto.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
hannes182
14.06.2005 12:53:28
se on tietenkin makuasia mutta sisäisten painojen lisäämistä suositteli soitinrakentaja ala-kuha ja itse ainakin olen samaa mieltä. itse en asiasta tiedä enkä tiedä miten se toteutetaan mutta kyseessä olikin vain ehdotus.
Karlsson
14.06.2005 16:08:54
se on tietenkin makuasia mutta sisäisten painojen lisäämistä suositteli soitinrakentaja ala-kuha ja itse ainakin olen samaa mieltä. itse en asiasta tiedä enkä tiedä miten se toteutetaan mutta kyseessä olikin vain ehdotus.

Huh. No, ammattimies kyllä, mutta tohon tarttis siis porailla ontelontapaisia bodyyn ja täyttää ne jollain painavalla. Päälle vielä joku kivannäkönen kansi.

Sinänsä helpompaa olis hommata uus ja sopivasti balanssissa oleva ritsa varmaankin. Ainut millä jonkin soittimen teurastusta noin voisi mun käsittääkseni perustella on sen ainutlaatuinen sointi, mutta tuommoisen käsittelyn jälkeen sekin varmaan muuttuu. Suuntaan tai toiseen.

Mielipiteitä, anyone?
"Tosi hotsex! Oot siis saletisti hot." -Tellu
Nelikielipiru
14.06.2005 16:19:11

Mielipiteitä, anyone?

Mä en uskalla enään... Mut hurjat oli Hannesin sanat.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
hannes182
14.06.2005 17:37:19
Niin todellakin kyseiseen operaatioon tarvitsisi ammattimiestä ja varmaan jonkun verran käteistä. Vaan käytännössähän hihnan siirto lienee paras ratkaisu.

Off-topic:

Ihmetyttää joskus miksi ylipäänsä tehdään bassoja jotka ei ole balanssissa. Liekkö mahdollista se, että varsinkin ns. kopio bassoissa olisi käytetty halvempia/kevyempiä raaka-aineita jolloin siitä tulee kaulapainoinen?
Puavali
14.06.2005 19:48:29
...Eihän kaikki autotkaan ole turvallisia, ekologisia, hyvännäköisiä ja tehokkaita...

Rajoita jo tuota mesen kehumista! :o)
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)