Aihe: Mikäs se biisin nimi nyt oli..
1 2
Aerodactev
29.04.2003 18:11:40
Jotain Isä Kanttorista höpisivät siinä. Todella hyvänkuulonen, olisiko Suomessa Kirkan esittämä. En nyt muista enempää piisistä mutta muistaako kukaan muu? Varsinkin alkuperäisversio ois kova sana.

Holvikirkko taisi olla biisin nimi.
Veres! Ajaa sinun etsiä edelleen. Ajaa Google Kierrellä.
Ei eläinkokeille!
diibadaaba
29.04.2003 18:13:01
Voiskos olla Jussi Raittisen Holvikirkko? Siinä ainakin sanotaan, että "Sunnuntaina saa isä kanttorivuoron..."
lxi
29.04.2003 18:16:47

Holvikirkko taisi olla biisin nimi.

Vanha holvikirkko.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Supernaut
29.04.2003 18:47:34
Eero Raittinen: Vanha holvikirkko
Funk you!
Paddle
29.04.2003 20:20:35
Kiitos paljon.
Tosimiehet pysyisivät hiljaa.
Jami
29.04.2003 20:54:56

Eero Raittinen: Vanha holvikirkko

Kyllä oli hieno biisi silloin joskus. Tippa linssissä sitä aloitteleva soittaja kuunteli.

Monesti eilisen tunteennostattajat on tämänpäivän naivia typeryyksiä. Holvikirkko vissiin kantaa yli vuosienkin?
Fortune
29.04.2003 21:11:57
Monesti eilisen tunteennostattajat on tämänpäivän naivia typeryyksiä. Holvikirkko vissiin kantaa yli vuosienkin?

No niin tekee. Ja loppujen lopuksi monet muutkin, kun pystyy mielessään unohtamaan sivuseikat ja nykypäivänä korneilta vaikuttavat ulkoiset tekijät kuten laulajien hiuslaitteet jne. :)

Monestihan nykyihmiselle tulee vain sellainen tuntu, että vanhat klassikot ovat puhkikuluneita, mutta se nyt on vain luontaista kun kehitystä tapahtuu, meikäläisen sukupolvi on totutettu tiettyyn soundiin ja tiettyyn artistin tulkinta- ja ilmiasuun.

Semmoista se on, mutta hieno musiikki elää, vaikka sitten uusina versioina tai itse soitellessa. Siinähän se on tämän homman hienous, joka genrestä ja aikakaudelta löytyy helmiä, kun ei tartu muotoseikkoihin.

Nimim. "Toivelaulukirjat ja Metallica-nuotit sulassa sovussa kirjahyllyssä"
diibadaaba
30.04.2003 16:36:57 (muokattu 30.04.2003 16:37:19)
Ai oliko se Eero eikä Jussi Raittinen? Hupsis.
Horizon
30.04.2003 18:07:18
Jotain Isä Kanttorista höpisivät siinä. Todella hyvänkuulonen, olisiko Suomessa Kirkan esittämä. En nyt muista enempää piisistä mutta muistaako kukaan muu? Varsinkin alkuperäisversio ois kova sana.

No enpä tiiä alkuperäsestä, mutta Jussi Raittinen on laulanut suomeksi Vanhan Holvikirkon.
Horizon
30.04.2003 18:09:51 (muokattu 30.04.2003 18:13:41)

Kyllä oli hieno biisi silloin joskus. Tippa linssissä sitä aloitteleva soittaja kuunteli.

Nykyään jos kuuntelee Eero, Jussi and The Boysia, se kuulostaa lähinnä naurettavalta. ''Saaren haluan''... Hoho. Aika kornia. Ei voi oikein ottaa vakavissaan, kun levynkannessakin äijillä on niin hölmön näköiset tukat ja kitara rinnan korkeudella. Vähän yliammuttu Beatles-meininki;) Liisan Koira on kuitenkin ihan kuunneltava, jopa viihdyttävä ralli=)
Horizon
30.04.2003 18:11:20

No niin tekee. Ja loppujen lopuksi monet muutkin, kun pystyy mielessään unohtamaan sivuseikat ja nykypäivänä korneilta vaikuttavat ulkoiset tekijät kuten laulajien hiuslaitteet jne. :)

Ei oo totta! En edes lukenut viestiäsi, kun jo omaani kirjoitin naurettavista hiuslaitteista. Joku muukin on siis pannut merkille;)
Jami
30.04.2003 18:37:21

Ainut lohtu noin typerissä jutuissa on että horizonin mahdolliset jälkeläiset tulevat pitämään häntä ja hänen aikaansaannoksiaan äärimmäisen typerinä.

Kaikki nykyinen jota horizon arvostaa muuttuu sonnaksi kun sitä ruotii hänen lapsensa muutaman kymmenen vuoden jälkeen.

Miksikö? No kun he omaksuvat horizonin tavan arvottaa asioita. Ja onhan tämä tukkamuoti hirveää. hähähähähäh.
Jami
30.04.2003 18:38:48

No enpä tiiä alkuperäsestä, mutta Jussi Raittinen on laulanut suomeksi Vanhan Holvikirkon.

Eeron biisi on tuo holvikirkko. Jussin en tiedä sitä koskaan laulaneen.
Horizon
30.04.2003 20:21:43
Ainut lohtu noin typerissä jutuissa on että horizonin mahdolliset jälkeläiset tulevat pitämään häntä ja hänen aikaansaannoksiaan äärimmäisen typerinä.

Kaikki nykyinen jota horizon arvostaa muuttuu sonnaksi kun sitä ruotii hänen lapsensa muutaman kymmenen vuoden jälkeen.

Miksikö? No kun he omaksuvat horizonin tavan arvottaa asioita. Ja onhan tämä tukkamuoti hirveää. hähähähähäh.

Olikos toi nyt oikeasti vittuilua vai jotain kieroa läppää? Kyllähän minä tiedän, että sillon 60-luvun alussa se Eeron ja Jussin musa oli radikaalia ja paheksuttavaa, syntistä menoa, mutta nykykuulijan korvissa se kuulostaa kyllä todella hölmöltä. Tai ainakin jotkut kappaleet. Mutta musa oli kyllä hyvää muotiin verrattuna;)
Horizon
30.04.2003 20:22:34

Eeron biisi on tuo holvikirkko. Jussin en tiedä sitä koskaan laulaneen.

Mä arvoin: Jussi, Eero, Jussi, Eero... Kun en muistanut. No, minun tuurillani arvaus meni väärin;)
Jami
30.04.2003 20:35:16 (muokattu 30.04.2003 20:41:12)

Mutta musa oli kyllä hyvää muotiin verrattuna;)

Eeron ja Jussin muoti oli huippua silloin. Aivan samoin kun sun muotis juuri nyt. Se sun nykyinen muotis on se muoti mille lapses nauraa ja jota he tulevat pilkkaamaan.

Mä yritän kierosti vittuilla. Tavoitteena olis että huomaisitte omien asenteittenne korniuden. Ohi ja yli se tietysti yleensä menee mitä yritän sanoa. Aina joskus kuitenkin tulee yritettyä.

Ajattele aikaa kun/jos täytät 50v. (siihen on yllättävän lyhyt aika) Mitäs se nuoriso susta ja sun vanhoista 2000-luvun alun ääliömäisistä asenteistas silloin sanoo.

Muista silloin Jamia joka yritti selittää että aika ja tavat muuttuu. Muoti varsinkin. Silti jopa viime vuosituhannella tehtiin hyvää musaa. Musaa johon lapsesikin vielä törmäävät. Luultavasti ottavat nostalgia-aiheiksi kun tekevät uutta musaansa.

Jos ei ymmärrä menneisyyttä, ei voi ymmärtää tulevaakaan. Ja luulee nykyisyyttä ainoaksi oikeaksi.
Blue Moon
30.04.2003 22:32:35 (muokattu 30.04.2003 22:33:30)

Varsinkin alkuperäisversio ois kova sana.

Kappalehan on alunperin - totta kai ja tietysti - ruotsalainen. "Mälärökyrkan" tai jotakin sinnepäin. Ylen äänilevyarkiston tietokannasta löytyy varmaankin lisätietoja niitä kaipaaville.

EDIT: Ja Jamille plussaa, taas kerran.
- It's been a long time coming -
Jami
30.04.2003 22:55:45

EDIT: Ja Jamille plussaa, taas kerran.

Kiitos. Oikein tosissani kiitän.

Vanha paksunahkakin kärsii hyökkäyksistä ja pilkasta. Vaikka yrittääkin ymmärtää nuorisoa.

Oon joillekkin koittanutkin sanoa että katto isääs. Paljonkos se ymmärtää sun tekemisiäsi? Paljonkos se on yleensäkkään kiinnostunu tekemistäsi? Kehuuko valitsemastasi musagengrestä?

No mä oon samanikäinen kun isäs.. Mä tiedän mitä oot tekemäs ja oon kiinnostunu sun tekemistäsi. Oon valmis jopa keskustelemaan kanssas näistä musajutuista netissä. Käykö isäs paljonkin netissä?

En oikein sitten kuitenkaan tykkää väheksymisestäsi ja pilkastasi. Asiassa jota mä oon tehny kuitenkin jo kohta 40 vuotta.

Kaiken tämän jälkeen olen erittäin kiitollinen kun joku sanoo että arvostaa juttujani. Olen erittäin otettu ja jaksan taas pitkään. Elikkäs vilpitön kiitos sanoistasi.
Blue Moon
01.05.2003 00:08:50 (muokattu 01.05.2003 00:13:35)

horizon: Mä arvoin: Jussi, Eero, Jussi, Eero... Kun en muistanut. No, minun tuurillani arvaus meni väärin;)

Mitä niitä arpomaan kun miesten äänetkin on melkoisen erilaiset. Ja tietoa löytyy jopa Internetistä helposti.

horizon: Liisan Koira on kuitenkin ihan kuunneltava, jopa viihdyttävä ralli=)

Niin on. Kyseessähän on suomennos äskettäin edesmenneen Rufus Thomasin kappaleesta "Walking The Dog". Alkuperäisen draivia Eero & Jussi-versiosta on kyllä turha hakea vaikka ihan mukiinmenevä suomalaiscoveriksi onkin. Rufushan teki levyjä jo ainakin Sun-yhtiölle (mm. Elviksenkin coveroima "Tiger Man") ennen Stax-uraansa, jolloin mm. "Walking The Dog" levytettiin. Rollaritkin taisivat tuon kansainvälisen hitin coveroida. Rufuksen tytär Carla Thomas taas tunnettiin "Queen of the Memphis Soul":ina ennen Aretha Franklinia.

Kuten Bob Marley - ja Jami yllä - sanoi: "If you know your history you know where you're coming from".

edit: typo
- It's been a long time coming -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)