Aihe: Mitä on suomirock?
1 2 3 4 5 6 7
Ossi
29.04.2003 13:55:47

Terve
Äläs nyt Ossi. Nythän täällä keskustellaan :)

Vuosisadan yksinpuhelu ;>
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Kossu
29.04.2003 14:02:48 (muokattu 29.04.2003 14:09:26)
Tein väärän arvion luulin että tämä Marquusi on ylimielinen wanna be, mutta se onkin ylimielinen koska ei ole saavuttanut sitä arvostusta mikä kaiken järjen mukaan hänellä jo kuuluisi olla. Kaikki muut on siis tyhmiä juntteja.

PS: minulla on muuten niin elitistinen musiikkimaku että kukaan muu ei pääse lähellekään.Seuraavan kerran kun ollaan Joroisilla keikalla soitetaan varmasti Carla Bleyn Escalator Over The Hill kokonaan, siinä on savolaisjuntilla ihmettelemistä ja encoreksi vedetään Persian Surgery Dervisses, vaikka kukaan ei taputtaisi, oppivathan sitten että on muutakin musiikkia kuin Suomi-rokkia, ähäkutti - niin.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
MrQ
29.04.2003 14:14:11 (muokattu 29.04.2003 14:42:33)
Tein väärän arvion luulin että tämä Marquusi on ylimielinen wanna be, mutta se onkin ylimielinen koska ei ole saavuttanut sitä arvostusta mikä kaiken järjen mukaan hänellä jo kuuluisi olla. Kaikki muut on siis tyhmiä juntteja.

Oletus meni pieleen:

Minulle arvostuksen saavuttaminen on yhdetekevää. mutta jos sitä nautitaan ammatillisesti, niin nautitaan sitten kunnolla, ei sen takia, että saavutettiin jotain hienoa joskus silloin.

Enkä pidä itseäni ylimielisenä, pahansuopana vain, ja yliarvioin älykkyyteni joka käänteessä.

jaa. Entä jos et menisi lähellekään joroisia vaan hankkisit kunnon töitä?
Kossu
29.04.2003 15:40:30 (muokattu 29.04.2003 15:42:03)
jaa. Entä jos et menisi lähellekään joroisia vaan hankkisit kunnon töitä?

Kyllä minulle mielummin maittaisi keikka Joroisissa kuin nämä ns: kunnon työt. Mutta kun ne savolaiset eivät maksa minulle tarpeeksi siitä että sivistäisin heitä, ai niin ne olivatkin maalaisjuntteja, kuin ne voisikaan sitä tajuta että niiden kuuluu elättää minut jotta voisin luoda.

Itseasiassa oikeasti olen sitä mieltä että itseään älykkäinä pitävät ihmiset ovat yleensä vähän säälittäviä. En ole koskaan tavannut ketään oikeasti hyvää musiikin tekijää, joka olisi halveksinut jotain osaa yleisöstä. Yleisön halveksunta on yleensä merkki siitä ettei tekijällä ole yleisöä lainkaan ei sivistyneistöä eikä juntteja.
MrQ
29.04.2003 15:53:11

Kyllä minulle mielummin maittaisi keikka Joroisissa kuin nämä ns: kunnon työt. Mutta kun ne savolaiset eivät maksa minulle tarpeeksi siitä että sivistäisin heitä, ai niin ne olivatkin maalaisjuntteja, kuin ne voisikaan sitä tajuta että niiden kuuluu elättää minut jotta voisin luoda.

Kyllä jokaisen kuuluu itsestään pitää huoli. Ja kuten sanoin, ja ellen sanonut niin sanon nyt: Itsestään huolen pitäminen ei todellakaan ole fatassa nysväämistä ja työttömyyskassasta nostamista.

Itseasiassa oikeasti olen sitä mieltä että itseään älykkäinä pitävät ihmiset ovat yleensä vähän säälittäviä.

Oletko itse sitten ns. vähämielinen ja kateellinen älymystölle, vai käykö perussuomalainen asenne päälle; Itseään ei kehuta vaikka voissa paistettaisiin?

V*tuttaako sinua asenne jolla äly tuodaan esille,vai ylipäätään se fakta että joku on sinua skarpimpi?

En ole koskaan tavannut ketään oikeasti hyvää musiikin tekijää, joka olisi halveksinut jotain osaa yleisöstä.

Toi on totta. yleisö ja KOHDEyleisö onkin kerrassaan eri asioita. Selvennetäämpäs:

Minä kammoksun kansanryhmiä. En koe että musiikillani tai minulla persoonana olisi tällaisille ihmisille annettavaa.
Minun mielestäni heidän elämänsä on staasissa. Olen siis ennakkoluuloinen steroitypisoimiani ihmisiä kohtaan.
Minä en halua markkinoida itseäni tällaisille ihmisille, koska vaiva/hyöty suhde olisi olematon.

Siksi pyrinkin rajaamaan kohdeylöisöäni, koska tiedän millaisiin ihmisiin musiikkini vetoaa, heistä on hyvä aloittaa. Tietenkään en pysty tai välttämättä edes halua laittaa kieltoa kepulaisille keikoilleni, rahaahan hekin tuovat. Mutta he eivät ole alkeelisinkaan syy/seuraussuhde musiikilleni, enkä tod rupea tekemään heidän ehdoillaan ja heitä varten musiikkiani. Toisaalta, eipä kukaan muukaan jos nyt totta puhutaan, joten loppupeleissä kyse on vain stereotyyppien kritisoinnista.
Maisteri
29.04.2003 17:08:51
Itseasiassa oikeasti olen sitä mieltä että itseään älykkäinä pitävät ihmiset ovat yleensä vähän säälittäviä. En ole koskaan tavannut ketään oikeasti hyvää musiikin tekijää, joka olisi halveksinut jotain osaa yleisöstä. Yleisön halveksunta on yleensä merkki siitä ettei tekijällä ole yleisöä lainkaan ei sivistyneistöä eikä juntteja.

Totta.
Maisteri
29.04.2003 17:17:04

Oletko itse sitten ns. vähämielinen ja kateellinen älymystölle, vai käykö perussuomalainen asenne päälle; Itseään ei kehuta vaikka voissa paistettaisiin?

V*tuttaako sinua asenne jolla äly tuodaan esille,vai ylipäätään se fakta että joku on sinua skarpimpi?

Mielestäni on tervettäkin joskus ajatella itsekseen, että "Olinpa aika fiksu ja skarppi tässä asiassa." On itsetuntolle hyväksi. Ei kuitenkaan tule tuoda omaa "älykkyyttään" esiin aliarvioimalla ja väheksymällä muita ihmisiä. Tuollainen toiminta osoittaa "älykkään" olevan itse asiassa hyvin kaukana älykkäästä. Typeryydeksi kutsuisin mieluummin tuollaista...
sormunen
29.04.2003 17:55:21

Siksi pyrinkin rajaamaan kohdeylöisöäni, koska tiedän millaisiin ihmisiin musiikkini vetoaa, heistä on hyvä aloittaa. Tietenkään en pysty tai välttämättä edes halua laittaa kieltoa kepulaisille keikoilleni, rahaahan hekin tuovat. Mutta he eivät ole alkeelisinkaan syy/seuraussuhde musiikilleni, enkä tod rupea tekemään heidän ehdoillaan ja heitä varten musiikkiani.

Pointti on siinä, että samalla hetkellä, kun teet "luovaa duunia" jotakuta "varten", olet samalla viivalla eijakorisevan, joelhallikaisen, ressuredfordin yms kanssa. Nämä sentään tietävät mitä tekevät, mutta sä höperehdit vielä "omasta" jutusta. Muodollisesti se voi olla toki erilaista, mutta se ei tarkoita yhtään mitään.

Mun mielestäni tässä nyt paistaa ilmiselvästi helvetin huono itsetunto ihan suomalaiskansallisen kliseisesti. Se näkyy tuossa kauppamieskoulutuksen aikaansaamassa ihmisten halveksunnassa ("niille voi myydä mitä tahansa") ja toisaalta tossa asenteessa, että ulkomailla on hommat jees.

Mä kyllä arvostan tyyppejä, jotka tietävät olevansa "aivan järjettömän kovia", koska nöyryys ei vie mihinkään. Jos kypenet riittävät, saattaa tämmösistä tyypeistä jotain tullakin.
Mutta tässähän ei ole siitä kysymys.

Marginaalissa voi elää suht. mellevästi, kun pitää huolta siitä, että levittää sanomaansa mahd. laajalle. Mutta kyllä silloin on ihan mielellään käytävä keräilemässä pähkinöitä niin Tampereella, Bodössa, Bochumissa kuin Vendomessakin. Ne ajomatkat on erittäin pitkiä.

Mutta siis ylipäätänsä jo tommonen ulkokultainen ajatus, että MINÄ olen niin erikoinen persoona, että MINUA ymmärtävät vain harvat, on latteaa. Tosiasiassa esimerkiksi Captain Beefheart ei koskaan käsittänyt sitä, miksi hän ei ole sen suositumpi, koska hän mielestänsä teki aivan tavallista bluespoppia vetävillä sovituksilla ja soundeilla.

Sikäli tämä on ihan OK keskustelu, että jos haluaa tehdä jotain, joutuu ennenpitkää ratkomaan suhdettansa myös tämänkaltaisiin asioihin.

Mun mielestäni edelleenkin paras tapa ratkaista tämmöset on, että vähät välittää. Huonoin tapa on taas tämä Markuusin jälkijättöinen "trendikkyys", koska, kuten olen aikaisemminkin jo sanonut, silloin on auttamatta myöhässä. Juna män justiinsa.
Maisteri
29.04.2003 18:05:54 (muokattu 29.04.2003 18:06:46)

Sikäli tämä on ihan OK keskustelu, että jos haluaa tehdä jotain, joutuu ennenpitkää ratkomaan suhdettansa myös tämänkaltaisiin asioihin.

Mun mielestäni edelleenkin paras tapa ratkaista tämmöset on, että vähät välittää. Huonoin tapa on taas tämä Markuusin jälkijättöinen "trendikkyys", koska, kuten olen aikaisemminkin jo sanonut, silloin on auttamatta myöhässä. Juna män justiinsa.

Asiajuttua sormusellakin. Tietääpähän sitten jos itse joskus painii tällaisten kysymysten kanssa, että millaista asennetta EI tule ottaa näissä asioissa. Ja tuskinpa tulee painittua tällaisten juttujen kanssa, koska teen tasan sitä musiikkia mistä pidän, sen suuremmin miettimättä kuka sitä mahdollisesti kuuntelee tai ostaa. Hälläväliä-asenne on todellakin se oikea näissä asioissa.
MrQ
29.04.2003 18:20:59

Pointti on siinä, että samalla hetkellä, kun teet "luovaa duunia" jotakuta "varten", olet samalla viivalla eijakorisevan, joelhallikaisen, ressuredfordin yms kanssa. Nämä sentään tietävät mitä tekevät, mutta sä höperehdit vielä "omasta" jutusta. Muodollisesti se voi olla toki erilaista, mutta se ei tarkoita yhtään mitään.

Nyt tämä jatkuu taas. Kerrot että ollaan joel ja yhtye mutta en ymmärrä perusteitasi.

Mun mielestäni tässä nyt paistaa ilmiselvästi helvetin huono itsetunto ihan suomalaiskansallisen kliseisesti. Se näkyy tuossa kauppamieskoulutuksen aikaansaamassa ihmisten halveksunnassa ("niille voi myydä mitä tahansa") ja toisaalta tossa asenteessa, että ulkomailla on hommat jees.

Ei mulla ole mitään koulutusta; omin ansioinkin voi päästä pitkälle. Mutta voin taata että olen vihoviimeinen ihminen tällä planeetalla jolla o ongelmia itsetuntonsa kanssa.

Se on aivan sama onko ulkomailla hommat jees vaiko eikö, Siellä rahavirrat ovat suurempia.

Siitä tässä on kysymys. Myynkö persettäni mieluummin lapuan kymmenelöle kylähullelle, 5 euroa/pää vai kahdellesadalletuhannelle turvenuijalle baijerissa hintaan 50 €?

Matematiikkaa: Kaikella on hintansa ja ostajansa. Minuntapauksessani se on eniten tarjoava.

Mä kyllä arvostan tyyppejä, jotka tietävät olevansa "aivan järjettömän kovia", koska nöyryys ei vie mihinkään. Jos kypenet riittävät, saattaa tämmösistä tyypeistä jotain tullakin.
Mutta tässähän ei ole siitä kysymys.

Frederik?

Marginaalissa voi elää suht. mellevästi, kun pitää huolta siitä, että levittää sanomaansa mahd. laajalle. Mutta kyllä silloin on ihan mielellään käytävä keräilemässä pähkinöitä niin Tampereella, Bodössa, Bochumissa kuin Vendomessakin. Ne ajomatkat on erittäin pitkiä.

treelta saa vähiten rahaa .

Mutta siis ylipäätänsä jo tommonen ulkokultainen ajatus, että MINÄ olen niin erikoinen persoona, että MINUA ymmärtävät vain harvat, on latteaa. Tosiasiassa esimerkiksi Captain Beefheart ei koskaan käsittänyt sitä, miksi hän ei ole sen suositumpi, koska hän mielestänsä teki aivan tavallista bluespoppia vetävillä sovituksilla ja soundeilla.

jaa. Tarvitseeko sitä edes ajatella kun näkee ihan suoraan ettei mene pointti perille, ja vaikka meneisikin niin se viesti ei kyllä ihan ensimmäisenä välity.

Puhut ihan asiaakin, sormunen.siksi ja juuri siksi kysyisinkin että hankaatko jo ihan periaatteesta nyt vastaan kaikkea mitä sanon vai yritätkö ajaa jotain takaakin? Missä vaiheessä tämä sinusta meni henkilökohtaiseksi?

totta. Mä mieluummin katson kuin kadun.

laskelmoitua musiikkia kutsutaan popiksi.
Se on staattista ja ohimenevää joitakin harvoja pouikkeuksia lukuunottamatta. Rok on orgaanista. Biisi ja sen henki elää sen tekijöissä ja kovereissa kauan biisin jätettyään ajankuvan. Nämä kaksi ääripäätä on pyrittävä yhdistämään, tiedäthän, tietoinen taiteelisuus/tuottavuus-kompriomissi jos halutaan rahaa. ja tulevaisuutta. näin nykyään. Kun status on ansaittu, voidaan tehdä mitä huvittaa. Kuten radiohead.

Musiikki kehittyy hja fuusioituu joka suuntaan paljon nopeammin kuin aikoinaan. Se kätsi mikä sut kannatat, mistä sut muistetaan ja mistä sut opitaan tunte,maan on oltava sulla kauan ennen kuin kellään muulla. On se asenne, imago, oma saundi tai näiden fuusio.

"mä teen tätä mun omaa juttua ja vitut muista" okei kivat sulle. Mutta kuka maksaa? ja kuinka kauan halutaan tehdä omakustanteita oienille piireille.

Jälleen kerran et tunnu tajuavan puoliakaan mitä yritän sanoa sinulle.

30.04.2003 10:37:36

Kyllä, minulla on evidenssiä kyvyistäni. Teknisesti ne ovat olemattomat, sävellyspuoli taas aika v*tun hyvin hallussa.
.

No niin Marquusi eiköhän olisi aika laittaa näytöt peliin. Eli musaasi tähän klipiksi niin saadaan asia selväksi. Vai mitä mieltä muut on??

ps. jaksoin lukea koko session läpi hurraaa...
"Lauluni tulevat jostain tuolta siniseltä taivaalta" Unto Mononen
MrQ
30.04.2003 11:11:24

No niin Marquusi eiköhän olisi aika laittaa näytöt peliin. Eli musaasi tähän klipiksi niin saadaan asia selväksi. Vai mitä mieltä muut on??

ps. jaksoin lukea koko session läpi hurraaa...

Miettinyt itsekin että joskos uskataisi mutta...

Joo, järjestyy. Miksaan ja masteroin ne kuunneltavaa n kuntoon ensin ennen kuin alan mitään linkkejä jakelemaan.
Kuullostaa karsealta muuten.

Mitä saa olla; rokkia, black metallia, vai chillouttia? näitä löytyy tällä haavaa? :-)
Kossu
30.04.2003 11:39:54

En oikeastaan yleensä lue business-miehenä" puuhaavia pop-bändien basisteja varsinaisen älymystön piiriin.

Toisaalta, vaikka älymystön määrittely on aina vaikeaa, olisi aivan perusteltua lukea vaikkapa Martti Syrjä älymystöön jos määrittely tehdään sitten kuin Keski-Eurooppalainen kulttuurilehdistö sen normaalisti tekee.

Ei inhoa älyä sinänsä vaan omaan älyynsä ihastuneiden ihmisten fasistista henkeä huokuva asenne olla ymmärtämättä mitään mitä he eivät tiedä, ymmärrä tai pidä oikeana omassa subjektiivisessa maailmassaan.

Musiikki on hieno juttu ja vielä hienompaa on se jokaiselle meistä löytyy omanlaistansa musiikkia. Musiikissa ei ole olemassa absoluuttista, tarkastelun ajankohdasta ja näkökulmasta riippumatonta hyvää tai huonoa makua, joten joskus kannattaa olla varovainen ennen kuin julistaa suuria älyn ja hyvän maun pyhittämiä totuuksia.
MrQ
30.04.2003 12:39:39
Ihan ensiksi haluan sanoa että pirun hyvin perusteltu kommentti.

En oikeastaan yleensä lue business-miehenä" puuhaavia pop-bändien basisteja varsinaisen älymystön piiriin.

Ok. Pitääkö olla työön jaz-kitaristi esoteeerisella filosofialla varustettuna jotta lukisit?

Toisaalta, vaikka älymystön määrittely on aina vaikeaa, olisi aivan perusteltua lukea vaikkapa Martti Syrjä älymystöön jos määrittely tehdään sitten kuin Keski-Eurooppalainen kulttuurilehdistö sen normaalisti tekee.

Entä perisuomalainen keltainen lehdistö?
Tanja Karpela on nero tämän määritteen mukaan.

Ei inhoa älyä sinänsä vaan omaan älyynsä ihastuneiden ihmisten fasistista henkeä huokuva asenne olla ymmärtämättä mitään mitä he eivät tiedä, ymmärrä tai pidä oikeana omassa subjektiivisessa maailmassaan.

Tämä oli todella hyvin sanottu.

Olen miltei pahoillani sikäli kun tällaisen mielikuvan olen sinulle itsestäni välittänyt.

En ole niinkään omaan älyyni ihastunut, vaan monien muiden älyn käyttämättä jättämiseen vihastunut.

Musiikki on hieno juttu ja vielä hienompaa on se jokaiselle meistä löytyy omanlaistansa musiikkia.
-kunhan se ei ole myyntimieten tekemää? ;-)

Musiikissa ei ole olemassa absoluuttista, tarkastelun ajankohdasta ja näkökulmasta riippumatonta hyvää tai huonoa makua, joten joskus kannattaa olla varovainen ennen kuin julistaa suuria älyn ja hyvän maun pyhittämiä totuuksia.

Kepulainen msiikki on järjen saavuttamattomissa mielestäni edelleen.

Mutta muuten puhut pelkkää asiaa.

Aamen sille.
Maisteri
30.04.2003 12:50:18
En ole niinkään omaan älyyni ihastunut, vaan monien muiden älyn käyttämättä jättämiseen vihastunut.

Hyvä riimi.=)

Juu, pistähän biisiä kehiin, niin voi muodostaa mielipiteitä.
Jäärä
30.04.2003 14:28:54

Myynkö persettäni mieluummin lapuan kymmenelöle kylähullelle, 5 euroa/pää vai kahdellesadalletuhannelle turvenuijalle baijerissa hintaan 50 €?

Matematiikkaa: Kaikella on hintansa ja ostajansa. Minuntapauksessani se on eniten tarjoava.

Mitenkään haluamatta puuttua nykyiseen keskusteluun totean, että minun perseeni ei välttämättä kestä kahtasataatuhatta baierilaista turvenuijaa, kymmenen lapualaista kylähulleakin on jo sietokyvyn rajamailla.
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)