Aihe: Käytätkö alkoholia keikan aikana ja minkä verran?
1 2 3 4 5
Sertzo S
12.06.2005 10:31:44 (muokattu 12.06.2005 10:38:37)
Kuten olen aiemminkin todennut, minun porukasta tulee lähtöpassit yhdellä ryypinkikerralla.

"selkeä asenne, ainakin humppaosastolla, pysyy homma kuosissa, ränttätänttä on erikseen , mutta paikatkin on yleensä sen mukasia räkälöitä , plussaa !!!"

Kyllä uskoisi niiden, jotka vielä nykyisin päätyökseen humppaosastoa pyörittää käsittävän sen, mikä on työ ja mikä sitten vapaa-aikaa alkohin oton suhteen.

Itse en ainakaan enää ottaisi riskiä, jos säännöt on sovittu alkoholin ja soiton suhteen. Näistä asioista on aikoinaan kädenvääntöä syntynyt, mutta toimittu sopimusten mukaan eli kenkää annettu tarpeen vaatiessa.

Myönnän myös sen, että itsekin on rajoja kokeiltu joissain pändeissä, mutta kenkää ei niiden sopimusten takia tullut, säännöt oli väliemmät. Viimeksi Junkkarisen Ekin kesäkiertueella v.1989 Könösen Kössin kanssa meni kerran "nuorallataiteiluksi" alkoholin ja soiton suhteen, mutta ei pudottu sieltä, vaikka hieman horjuttiinkin.
Olen tämän tainnut jo aiemmin kertoa, vai olenkohan?
turisija
12.06.2005 10:32:29
Mis menee sit ryypingin raja? Onks nii et ei pysty klaaraa duuneja?

no,oisko se raja siinä, että duunissa ei oteta viinaa ryyppyäkään, vapaa-ajalla kukin makunsa mukaan ! ?
Fuzzy Boner
12.06.2005 10:33:34
no,oisko se raja siinä, että duunissa ei oteta viinaa ryyppyäkään, vapaa-ajalla kukin makunsa mukaan ! ?

Kyllä piiskaryyppy tai pari otetaan. Duunit tehdään niin hyvin kun pystytään aina.
Olet kirjoittanut keskusteluun 8600 kirjoitusta
turisija
12.06.2005 10:35:09
Kyllä piiskaryyppy tai pari otetaan. Duunit tehdään niin hyvin kun pystytään aina.

ääh, ei jaksa rueta inittää... ottakaa pois mun puolesta...
Fuzzy Boner
12.06.2005 10:44:17
ääh, ei jaksa rueta inittää... ottakaa pois mun puolesta...

tottakai. Mut mä puhunkin 1-2 setin keikoista.
Olet kirjoittanut keskusteluun 8600 kirjoitusta
isojussi
12.06.2005 13:49:07
Eilen otin alkumaljan.

Alkupalojen kanssa vähäsen valkoviintä.

Pääruuan kanssa vähäsen punaviintä.

Loppuiltana meni about 3 litraa vettä.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
jmercy
14.06.2005 00:16:01
Yleensä helevetin paljon, mutta keikalla ei ollenkaan, tai no, paitti kerran Randelinin Kake sanoi, että jos ei ens kerralla ihan niin paljon...
WanhaWetäjä
14.06.2005 00:49:10

Nää nyt on tälläsiä "periaate"-kysymyksiä...ei mun mielestä tanssibändin kuulu olla pienessä hiivassa,mä en ota keikalla vaikka en mä näe siinä pahaa että vaikka joka paussi joku ottais yhen kaljan tms...soittajissa vaan on sellasia että se homma ei vaan pysy kontrollissa,siksi kannatan nollalinjaa noissa NORMAALI tanssivedoissa,noi Pussyn mainitsemat 1-2 setin keikat tai bile/rockkeikat tai bup-osastot, joissa jopa talo joskus tarjoo,ne on ihan eri osastoja,tai häävedot...

Mutta voihan noikin mokata jos ei kontrolli pelaa...soittaja on kuitenkin töissä,keikasta riippumatta, ja homma pitää hoitaa,en mä usko että kukaan on saanut kehuja siitä että on ollut turpa täynnä keikalla?
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
jmercy
14.06.2005 00:53:50
Nää nyt on tälläsiä "periaate"-kysymyksiä...ei mun mielestä tanssibändin kuulu olla pienessä hiivassa,mä en ota keikalla vaikka en mä näe siinä pahaa että vaikka joka paussi joku ottais yhen kaljan tms...soittajissa vaan on sellasia että se homma ei vaan pysy kontrollissa,siksi kannatan nollalinjaa noissa NORMAALI tanssivedoissa,noi Pussyn mainitsemat 1-2 setin keikat tai bile/rockkeikat tai bup-osastot, joissa jopa talo joskus tarjoo,ne on ihan eri osastoja,tai häävedot...

Mutta voihan noikin mokata jos ei kontrolli pelaa...soittaja on kuitenkin töissä,keikasta riippumatta, ja homma pitää hoitaa,en mä usko että kukaan on saanut kehuja siitä että on ollut turpa täynnä keikalla?

Meiltä meni yks laivakeikka sivusuun, kun artisti oli edellisellä keikalla tuubassa. Onneksi otin keikan talteen narulle, mikäli alkaa tulla uudestaan samoja oireita, niin keikkataltiointia tulen käyttämään raakasti kiristysvälineenä!
mr.muzak
14.06.2005 00:56:10
...Pussyn mainitsemat 1-2 setin keikat tai bile/rockkeikat tai bup-osastot, joissa jopa talo joskus tarjoo,ne on ihan eri osastoja,tai häävedot...

Joo tässä on hyvä muistaa että keikkoja on kovin erilaisia. Joillakin keikoilla katsotaan jopa eduksi ettei bändi sylje kuppiin. Noita 6 setin hudukeikkoja ei nyt kukaan varmaan ole edes teoriassa tekemässä jallupullo pohjiksi -meiningillä.
isojussi
14.06.2005 01:41:26
...ei mun mielestä tanssibändin kuulu olla pienessä hiivassa,...en mä usko että kukaan on saanut kehuja siitä että on ollut turpa täynnä keikalla?

Hyvä periaate.

Sitäpaitti ainoo, joka luulee, että soitto toimii viunan voimalla paremmin, on se humalainen soittaja ite.

Toki tommosissa yksityispippaloissa, joissa meikäläinen pääasiassa sohlaa, kuuluu imasta se tervetuliaismalja. Eikä kai se puoli lasia punkkua sisäfileen painikkeeks tee kesää eikä talvee.
Riksteri
14.06.2005 01:50:51
Sitäpaitti ainoo, joka luulee, että soitto toimii viunan voimalla paremmin, on se humalainen soittaja ite.

Näin musiikin kuluttajana täytyy kyllä todeta, että usein pieni alkoholin käyttö parantaa esiintyjän eläytymistä musiikkiin ja tapahtumaan. Avainsanana on mielestäni kohtuus, viina on viisasten juoma. Täysin absolutistinen linja sopii monelle muusikolle, mutta mielestäni musiikki on sellainen monivivahteinen työsarka jossa ns. normaalit työelämän säännöt eivät aina päde. En siis automaattisesti tuomitse alkoholia nauttivaa muusikkoa, vaikka tietysti toivon ettei asiasta muodostuisi hänelle ongelmaa.
mr.muzak
14.06.2005 01:50:52
Hyvä periaate.

Toki tommosissa yksityispippaloissa, joissa meikäläinen pääasiassa sohlaa, kuuluu imasta se tervetuliaismalja. Eikä kai se puoli lasia punkkua sisäfileen painikkeeks tee kesää eikä talvee.

Kyllä mua pistää joissain näissä huttupaikoissa hymyilyttämään se kun ruokailessaan ennen keikkaa tarjoilija ei suostu myymään olutta tai viiniä ruokajuomaksi verukkeella "te olette töissä täällä, vasta töiden jälkeen". Siinähän sitä vasta onkin hyvä fiilis soittaa...
isojussi
14.06.2005 01:57:18
Näin musiikin kuluttajana täytyy kyllä todeta, että usein pieni alkoholin käyttö parantaa esiintyjän eläytymistä musiikkiin ja tapahtumaan..

Paskapuhetta.

mitä semmosia puujumalankuvia vahtaat. Ne on väärällä alalla.
Riksteri
14.06.2005 02:15:12
Paskapuhetta.

mitä semmosia puujumalankuvia vahtaat. Ne on väärällä alalla.

?

Alkoholia muusikot ovat kuluttaneet maailman sivu ja musiikin ja alkoholin suhde on aina herättänyt keskustelua. Kaikki tietävät alkoholin ongelmat, mutta kolikolla on aina kääntöpuolensa. Viihteestä on perimmältään kysymys ja viihteeseen kuuluu myös juhliminen. Arvostan ihmisiä, jotka osaavat ottaa ilon ja viihteen irti täysin ilman alkoholia, mutta ymmärrän myös toisenlaisen näkemyksen. Mielestäni muusikon tai muiden viihdetaiteilijoiden työtä ei vaan aina voi verrata ns. normaaliin työelämään. Tilaisuuden luonne ratkaisee aika pitkälti myös tämän alkoholin kulutuksen.
isojussi
14.06.2005 02:18:48
Kerropa nyt sitten yksikin esimerkki, jossa joku on esiintynyt paremmin kännissä, kuin selvinpäin.
isojussi
14.06.2005 02:19:53
...Tilaisuuden luonne ratkaisee aika pitkälti myös tämän alkoholin kulutuksen.

No jopas...

Tai totta: Se, joka ei oo duunissa dokaa enempi.
Riksteri
14.06.2005 02:21:20
Kerropa nyt sitten yksikin esimerkki, jossa joku on esiintynyt paremmin kännissä, kuin selvinpäin.

Etnomusiikissa näin tapahtuu usein, länsimaisessa musiikissa halutaan mennä 'by the book' ...
isojussi
14.06.2005 02:27:12
Etnomusiikissa näin tapahtuu usein, länsimaisessa musiikissa halutaan mennä 'by the book' ...

Joo, Ehkä on kuitenkin parempi pitäytyä siinä punkkuklasillisessa - näin kun humppapuolella kuiyenkin ollaan - eikä kauhistuteta pinssiporukkaa pureskelemalla vaahto suupielistä valuen kananpäitä poikki...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)