Niskamies 13.06.2005 22:31:42 | |
---|
Eli on paljon vehkeitä joilla on huonohko maine. Otetaan esimerkiksi Marshall MG kombot ja Zoom 505. Onko koskaan käynyt niin että olet kokeillut jotain vehjettä tai kuullut sellaista, ja se kuulostikin ihan pirun hyvältä vaikka niin ei "pitäisi" olla? Mulle kävi juuri näin uuden bändin ekoissa treeneissä. Kun tulin ekaa kertaa treenikselle näin että ainoa kitaravahvari oli marshall valvestate 8040. Sitten kun kitaristi ekan kerran laittoi Gibson Les Paul standardinsa kiinni marsuun, niin tuloksena oli aivan jumalaiset kliinit! En uskonut korviani, mutta pakko se kai on:) Joten, onko vastaavia kokemuksia? Virallisesti semi-pro! |
hollstro 13.06.2005 22:41:12 | |
---|
Eli on paljon vehkeitä joilla on huonohko maine. Otetaan esimerkiksi Marshall MG kombot ja Zoom 505. Onko koskaan käynyt niin että olet kokeillut jotain vehjettä tai kuullut sellaista, ja se kuulostikin ihan pirun hyvältä vaikka niin ei "pitäisi" olla? Mulle kävi juuri näin uuden bändin ekoissa treeneissä. Kun tulin ekaa kertaa treenikselle näin että ainoa kitaravahvari oli marshall valvestate 8040. Sitten kun kitaristi ekan kerran laittoi Gibson Les Paul standardinsa kiinni marsuun, niin tuloksena oli aivan jumalaiset kliinit! En uskonut korviani, mutta pakko se kai on:) Joten, onko vastaavia kokemuksia? Tässä kitara on ollut se huippuverme. Nuo Marsun Valvestatet on ihan jees puhtaalla saundilla. Eli ei tässä sikäli mitään yllätystä. Yleensä ei ole tullut mitään yllätyksiä, paitsi muutaman Silverone-kitaran kanssa. Ne oli aikanaa 50- ja 60-luvulla halpiksien halvimpia, mutta nykyään sellaisia sustain-petoja että. |
Torniojaws 13.06.2005 22:50:01 | |
---|
Tuo Zoom 505 on kyllä maineensa veroinen. Itse omistin sellaisen pari vuotta, eikä siitä oikein kunnon soundia irronnut millään. Omiksi suosikeiksi jäi ne muutamat sekosoundit mitkä siitä sai. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
ReBeat 13.06.2005 22:51:32 | |
---|
Joo, monesti se aineellinen rekvisiitta eli vahvistin ja kitara saavat kuulijan hämääntymään ja siinä tulee jallitetuksi kuin korttitemppua katsoessa. Oikeastihan se soundi lähti siis tyypin sormista. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
LaXu 13.06.2005 23:23:03 | |
---|
Jep. Pari kertaa nähnyt katusoittajia, joiden kamat ovat sellaisia, joita en itse edes kuvittelisi hommaavani. Yksi heppu veti hienosti Santana-covereita Stratolla parin säröpedaalin (olikohan joku Tube Screamer ja Boss tms) läpi johonkin pikku-PA vahvariin (varmaan joku Venäjällä tehty..). Toinen tapaus oli Strato, Boss SD-1, Bossin joku reverb/delay pedaali ja pieni Craten vahvistin (mallia en tunnistanut, uskoisin että joku vanha transistorimalli). Soitti ainakin Pink Floydia jopa niin hyvin, että luulin kulman takaa tullessani, että paikallinen ostoskeskus tuuttaa jostain syystä kaiuttimista pihalle Floydia levyltä. :D Itse testattaessa on kyllä sitten ollut enemmän päinvastaisia kokemuksia, eli hyväksi kehutusta laitteesta tai soittimesta ei ole löytynyt oikein mitään itseään miellyttävää soundia (minun kohdallani esim. Peavey Triple XXX ja suurin osa Mesa/Boogie vahvareista). |
Tuo Zoom 505 on kyllä maineensa veroinen. Itse omistin sellaisen pari vuotta, eikä siitä oikein kunnon soundia irronnut millään. Omiksi suosikeiksi jäi ne muutamat sekosoundit mitkä siitä sai. 505 se ihme marilyn manson stepperi random efekti oli aivan härö siis guru... Paska purkki se muuten oli. Marsun MG:t on kokeiltu ja skeidaksi todettu... Ja VALVESTATE ON KIROSANA...... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Zarmo 13.06.2005 23:31:07 | |
---|
Behringerin putkietunen on hyvä vehje. Lukekaa runoutta
GAS ei kuole, GAS nukkuu! |
SS Ameba 13.06.2005 23:35:09 | |
---|
Tässä kitara on ollut se huippuverme. Nuo Marsun Valvestatet on ihan jees puhtaalla saundilla. Eli ei tässä sikäli mitään yllätystä. kyllä nää marsun valvestatet on hyviä vermeitä. mulla tämmönen on ja on kyllä saundit kohallaan. Heräsit huomenna, kunhan nukahdat?!?.|Pastilli? |
Carpenter 13.06.2005 23:39:39 | |
---|
Metal Zone on kova säröpurkki putkivahvarin kanssa. Ei ole sirkkelistä tietoakaan, jos vain laittaa säädöt kohdalleen. Mulle lähes täydellinen saundi lähtee Boss + Peavey Classic 30. En ymmärrä, miksi purkkia on niin paljon haukuttu. Mullakin tuli ennakkoluulot pintaan, kun myyjä ehdotti sitä Classicille kaveriksi. Mutta sitten kun laittoi sen vahvariin kiinni, niin lähti loistavat saundit. Hakkasi Iban Smash Boxin mennen tullen. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Torniojaws 13.06.2005 23:54:33 | |
---|
kyllä nää marsun valvestatet on hyviä vermeitä. mulla tämmönen on ja on kyllä saundit kohallaan. Eikös se niin mennyt, että nuo vanhat Valvestatet oli kovinkin kovia vahvistimia (80-lukulaiset), mutta nämä uudet Valvestatet on viimeisen päälle vihonviimeisiä vermeitä. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
SoulMan 13.06.2005 23:55:14 | |
---|
Peavey RAGE 158 Saundiin voi tutustua hintaan 50-70€ Positiivinen ajattelu vapauttaa toimimaan! |
Jaakko Hyvärinen 14.06.2005 00:04:22 | |
---|
Metal Zone on kova säröpurkki putkivahvarin kanssa. Ei ole sirkkelistä tietoakaan, jos vain laittaa säädöt kohdalleen. Mulle lähes täydellinen saundi lähtee Boss + Peavey Classic 30. En ymmärrä, miksi purkkia on niin paljon haukuttu. Itselläni on juuri tuo bossin metal zone, vahvarina Fender Studio Lead (trankku) ja kitara on Ibanez sz 520 jossa Sd. Jeff Beck tallassa. Lähtee muuten just tarpeeks ärjyä ja kuulosta erittäin hyvältä. kaulamikki on Iban vakio ja sillä saa mukavat leadit. Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä! |
Volle 14.06.2005 00:09:05 | |
---|
Ei se ero vanhoissa ja uusissa valvestateissa niin hirmuisen jyrkkä ole, mutta vanhat ovat kyllä parempia, mikä on kyllä sinänsä yllättävää, kun luulisi, että suunnittelijat koittaisivat parantaa laitteita. Soitin muuten justiinsa viime viikolla vs100:lla, kun ei muuta ollut, eikä se nyt ihan törkyisen paska ollut, kun nappuloita vähän väänteli. Ei nyt kuitenkaan ihan ostoslistallekaan päätynyt. Semmonen joku Samickin muropurkin kokoinen pikkuvahvistin yllätti positiivisesti mut lauantaina kotihipoissa, kun mielessä olivat kokemukset mulla aikoinaan käytössä olleesta vastaavan kokoisesta Philipsonista, joka oli onneton. Tosin olin ehkä pikkuisen nousuhumaltunut, joten arvio ei ole ehkä käypä tässä yhteydessä. Nam. |
Kassu 14.06.2005 00:15:26 | |
---|
Löytyy: -Mehikofender. Aivan mahtava soitin. -Marshall JCM900-nuppi. Jylhät soundit. Pidän. -Behkun putkietunen. No tästä en sano mitään. Tiedä onko nämä sitten miten vihattuja. |
RG 14.06.2005 08:38:27 | |
---|
Ja VALVESTATE ON KIROSANA...... En vieläkään ymmärrä valvestaten vihaajia. Viime lauantainakin olin katsomassa kaverin bändin keikkaa Turkoosissa. Niiden kitaristi veti sillä 100w valvestate kombolla(se missä on chorus) ja kyllä oli soundit enemmän kuin kohdallaan. Itsekin valvestaten 100w nupin omistaneena ei ole mulla pahaa sanaa niistä. Hyviä perusvehkeitä. 80w kombon omistan vieläkin. |
Fortune 14.06.2005 17:39:40 (muokattu 14.06.2005 17:39:57) | |
---|
Eikös se niin mennyt, että nuo vanhat Valvestatet oli kovinkin kovia vahvistimia (80-lukulaiset), mutta nämä uudet Valvestatet on viimeisen päälle vihonviimeisiä vermeitä. Kyllä sitä 8xxx-sarjaa sai vielä 90-luvun puolivälissäkin, itselläni oli se klassinen 8080 ja kyllä se ihan kelpo peli oli. Ei mitään valittamista. Uudemmat sarjat ovatkin sitten ihan muuta. The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
WeetM 14.06.2005 18:01:18 | |
---|
Kyllähän se on ihan totta, että Valvestate ja Gibsonin lespa kuulostaa aika hyvältä yhdistelmältä vahvistimen cleaneilla, mutta rankemmat säröt onkin sitten jotain ihan kamalaa. Koulussa olen soitellut tuon 100-wattisen valvestaten läpi ja ihmeekseni sain siitä kohtuullisen kevyehkön rutunkin ilmoille kajahtamaan, mitä kyllä suuresti ihmettelin kun täällä on ainakin puhuttu että nuo kevyemmät säröt ovat noiden vahvistimien kehnointa antia. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
JuliusCasablancas 14.06.2005 18:08:06 | |
---|
Aivan sama mitä muut sanoo, mutta mun mielestä Zoomin noi 505:set jne. on kyllä hyviä. =) The Cokes demo coming out July 2005. |
Eemil 14.06.2005 18:13:12 | |
---|
Zoom 505 ykkösversio mulla on ollut. Sain siitä pihalle helkutin hyvän teräskieliseltä akustiselta kuulostavan saundin sekä muutenkin kehuisin puhtaita aika paljon. Säröpuoli ei ansaitse mitään kunniamainintaa. Marshall Valvestate sarjaa pystyn helposti kehumaan puhtaalta puolelta kahdesta syystä: ne kuulostavat perushyviltä ja ne sietävät päällensä efektejä todella auliisti, erityismaininnan arvoisena säröpurkit. Valvestate ja Ibanezin smashbox ovat muun muassa erinomainen yhdistelmä, vaikka kyseinen pedaali ei läheskään kaikkien vahvistinten kanssa toimi alkuunkaan. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. Ei sinne dorka!
K100 #2 |
Swan 14.06.2005 18:22:10 | |
---|
Omistin DS-1:n pari vuotta, mutta loppupeleissä en saanut siitä kunnollista saundia, kokeilin sitä sitten pikku-Craten tai JCM800:n kanssa. Jotenkin sen säröstä puuttui täysin potku, eikä sustainissakaan juuri hurraamista ollut. Satriani ja Vai tuota käyttävät kaiketi buusterina, mutta en käsitä oikein, miten tuon sorttinen säröpedaali voi soveltua siihen tarkoitukseen. Tuo paljon parjattu Zoom 505 saa sympatiani puolelleen, sillä empiiristen tutkimuksieni perusteella voin todeta sen paremmaksi kuin DS-1. No joke. |