killutin 29.04.2003 00:35:47 | |
---|
kumpaa suosittelisitte hankkimaan.. Bossin GT6 vai Line6 Pod Pro? Efektin pitäisi mielellään sopia kaiken tyyliseen musiikkiin.. mutta lähinnä kai suomirokkiin.. Mitä hyviä/huonoja puolia efekteistä löytyy? Entä muuta huomioon otettavia seikkoja? Miten toimivat putkivahvistimien kanssa(jcm800)? vai onko jotain muita hyviä multiefektejä joita kannattaisi harkita? |
JR 29.04.2003 00:52:19 (muokattu 29.04.2003 00:58:26) | |
---|
Pod pro ei oikeastaan ole multiefektilaite. Siitä saa vain yhden efektin päälle kerrallaan. Käy testaamassa, GT-6 on kyllä ominaisuuksien määrän kanssa aika avaruusalus :) Noista itse ottaisin kyllä kuitenkin pod pron. onko sulla JCM800 efektilenkkiä? vai onko se vanhempi malli jossa ei sitä ole? Pod pro ja suoraan effect RETURNiin (ohittaa marsun pre-ampin) kuulostaa tuolla yhdistelmällä hyvältä. Toisaalta jos diggaat marsun soundista visko esim. gt6 lenksuun, mutta sitten kaikki säröt ja kompurat kuulostaa kyllä paskalta jos ne on lenkissä. Mulla ollut myös GT5 jcm800 edessä joskus mutta soundi oli jotenkin ohkanen.. Muita multiefektejä on vaikka kuinka paljon. Rajaa käyttösi, mitä etsit? paljon efektejä? laatua ja muutamaa efektiä? Vahvistin mallinnuksia / kaappi mallinuksia efektien lisäksi? kokemusta on ollut / on Boss me-30,pod2.0,boss gt-5, alesis quadraverb, Tc electronic g-major + miljuuna matolaatikkoa ja kaikki on ollut jollain tavalla puuttellisia tai paskoja :) Itse pidän eniten Tc electronic g-major räkki multiefektistä (tietty kun se kerran on nyt käytössä :). Helppo käyttää, ei turhia ominaisuuksia ja säätövaraa löytyy. Tärkeintä siinä on että jos on valmiina hyvä soundi ei tämä laite sitä kovinkaan paljon syö / pilaa. Jos halpaa etsit tsekkaa Korgin / Zoomin efektit myös. Keskihintaista: Bossilta,rolandilta,rocktronicilta,tech21:ltä,line6:lta jne. Kallista ja laadukasta löytyy mm. eventide,lexicon,tc-electronic linjalta. Jeff |
Guitarfreak 29.04.2003 11:07:22 (muokattu 29.04.2003 11:08:21) | |
---|
kumpaa suosittelisitte hankkimaan.. Bossin GT6 vai Line6 Pod Pro? Efektin pitäisi mielellään sopia kaiken tyyliseen musiikkiin.. mutta lähinnä kai suomirokkiin.. Mitä hyviä/huonoja puolia efekteistä löytyy? Entä muuta huomioon otettavia seikkoja? Miten toimivat putkivahvistimien kanssa(jcm800)? vai onko jotain muita hyviä multiefektejä joita kannattaisi harkita? PODxt on hinnakas mut monipuolisempi säädöiltään kuin PODi ja IMO parempisoundinen kuin GT6... ja säätäminen onnistuu jopa minulta!! Sen lyhyemmän lattialaudan kanssa hintakin on päätähuimaava, mut... maksoin ihan mielelläni noin hyvästä vekottimesta... enää tarvii putkipäätteen ja toisen Mesan kaapin :D Soundit on hyviä, ja sieltä löytyy potetiaalia vaikka mihin... sirkkelisoundit saa herkästi jättämällä kaappimallinnuksen pois :P Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat |
Enffi 29.04.2003 11:10:12 | |
---|
minä luotan BOSSiin. PODista en oikein jostain kumman syystä välitä. Käy kuuntelemassa www.mikseri.net/lsb ja kuulet millasia soundeja GT-6:sta lähtee noin niinku rokkipohjalta. |
p130 29.04.2003 12:10:22 | |
---|
Mulla ollut myös GT5 jcm800 edessä joskus mutta soundi oli jotenkin ohkanen..
Minulla oli ennen GT5. GT6 on soundeiltaan huomattavasti parempi ja "aidompi". Hyviä vehkeitä kumpikin, mutta IMHO GT6 on ainakin hinta/laatusuhteeltaan parempi kuin line6 jos tarvitsee floorboardia. Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni. |
Fortune 29.04.2003 13:04:59 (muokattu 29.04.2003 13:47:36) | |
---|
Minä en kyllä JCM:n eteen mitään mallintajaa ottaisi, jos olet tyytyväinen siihen soundiin. G-major kannattaa katsastaa, siinä tosiaan on vain efektit ja hyvät sellaiset, ei mitään vahvistinmallinnuksia ja säröjä, joita yleensä ängetään halvemmat multiefektit täyteen. |
MacGyver 29.04.2003 13:44:54 | |
---|
Minä en kyllä JCM: eteen mitään mallintajaa ottaisi, jos olet tyytyväinen siihen soundiin. JCM800 vaan on helvetin yksipuolinen laite, eikä puhdas kanava pysy puhtaana. Tuon ongelman voi ohittaa helposti ainakin GT-6:n avulla, eli pistää Marsun etusen GT-6:n ulkoiseen efektiluuppiin, jolloin sen voi kytkeä päälle ja pois GT-6:n avulla. -MacGyver |
Mä en kanssa neuvoisi PODia käyttään putki- tai yleensäkään minkään kunnon vahvarin kanssa, se kun siis mallintaa koko kitaravahvistimen kaiuttimineen päivineen, ja se efektipuoli siinä käsittääkseni on vähän niin kuin extrana. Jos olisin efektimiehiä ja tuollaisessa tilanteessa, ottaisin GT6:n, ja käyttäisin siitä noita eri efektejä ja säröt ottaisin siitä marsusta. Jos sun jcm800 on sitä mallia missä on efektiluuppi niin ehkä kannattaa pistää se efekti sinne. Tai jos päädyt PODiin, niin pistät PODin ulostulosta piuhan suoraan Marshallin efekti-luupin returniin, ja käytät Marsusta ainoastaan päätettä. Ja PODista kaiutinsimulaatio pois. Kahta etuastetta ei välttämättä kannata pitää peräkkäin. Tai sitten pistät tämän kaiken eteen A/B-boksin, josta valitset, käytätkö etuasteena PODia vai marsua. Jos rahaa löytyy, niin kyllä sitten vaihtoehtojakin. "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
Dumb 29.04.2003 19:29:03 (muokattu 29.04.2003 19:30:40) | |
---|
Ja PODista kaiutinsimulaatio pois. Ei välttämättä. Ainakin mulla toi kaiutinsimulaatio on pakko olla päällä melkein aina (ainakin säröjen kanssa), jotta saa sellaisen kunnon "Nu-Metal" -soundin. LISÄYS: A.I.R:in kytken kyllä pois päältä kun POD on kiinni vahvistimessa (eli suurimman osan ajasta). Minäkin olisin kyllä tuon BOSSin kannalla, jos kerran mieluinen vahvistin löytyy jo. |
LaXu 29.04.2003 19:44:43 | |
---|
Jos GT-6:sen meinaat hommata, niin kannattaa ainakin kokeilla sitä oman vahvistimen kanssa. Ainakin meikäläisellä se söi pahasti soundia Laneyn putkivahvistimen efektiluupissa (pelkät efektit käytössä, ei vahvistinmallinnuksia tai kaiutinsimulaatiota). |
spellbound 09.05.2003 18:35:17 | |
---|
pod pro noista kahdesta...bossin lootissa on ollu aina jotenki laihat säröt ja kauhea säätäminen...kannattaisi tsekata digitechin gnx2, pyörii suunnillee samoissa hintaluokissa... |
saarni 10.05.2003 00:04:20 | |
---|
pod pro noista kahdesta...bossin lootissa on ollu aina jotenki laihat säröt ja kauhea säätäminen...kannattaisi tsekata digitechin gnx2, pyörii suunnillee samoissa hintaluokissa... Säröillä tuskin on juuri väliä jcm:n kanssa, niin kuin on varmaan selväksi käynyt jos on jaksanu lukea nuo ylemmät postit tuossa. |
Miikathebest 10.05.2003 14:35:20 (muokattu 10.05.2003 14:35:43) | |
---|
GT-6:ssa on ainakin enemmän kaikkea. Ja hinta on huomattavasti mukavampi, varsinkin jos aikoo siihen podiin controlleripedaalin hankkia. En minä ole mitään vikaa bossin säröissä huomannut. Siitä saa erinomasen soundin kunhan vain jaksaa säätää. |
Kitarisoija. 11.05.2003 00:23:04 | |
---|
Itelläni on GT-6 ja oon todella tyytyväinen. Kaikkea voi säätää ja soundeista tulee just sellasia kun haluut. (pitää vaan jaksaa säätää.) Kuuntele demostudiosta Bearfestin biisit Sunrise ja Hippie-Song niin saat jonkinlaista kuvaa. Forever on soitettu Line 6 FLEXTONE II XL:llälälälälällä. |