Aihe: Stone!
1 2 3 4 556 57 58 59 60
KTR
13.06.2005 19:27:31 (muokattu 13.06.2005 19:28:06)
No toi on aika suuri juttu kuinka paljon Stone on muihin vaikuttanut.

Niin, mutta tekeekö se Stonesta absoluuttisesti muita "paremman"? Onhan Stone merkittävä bändi, mutta ei mielestäni The Paras. Ja bändejähän kuunnellaan sen musiikin takia, eikä sen takia kuinka "merkittäviä" ne on. Joku kuuntelee mielummin Amorphista tai CoBia, niin ne on sen mielestä sitten parempia bändejä.

edit: Pahoittelen jos tää ketju menee paskanjauhamiseksi. Tsekkaillaan.. B)
...And Justice For All
13.06.2005 19:28:50
Niin, mutta tekeekö se Stonesta absoluuttisesti muita "paremman"? Onhan Stone merkittävä bändi, mutta ei mielestäni The Paras. Ja bändejähän kuunnellaan sen musiikin takia, eikä sen takia kuinka "merkittäviä" ne on. Joku kuuntelee mielummin Amorphista tai CoBia, niin ne on sen mielestä sitten parempia bändejä.

edit: Pahoittelen jos tää ketju menee paskanjauhamiseksi. Tsekkaillaan.. B)

Mun mielestä Stonen riffit, bassot ja soolot voittaa CoB:n ja Amorphiksen.
Get Stoned!
KTR
13.06.2005 19:31:41

Makuasioita. Jonkun muun mielestä Amorphiksen riffit, soolot ja bassot on parempia kuin Stonen.

Joo ei tässä väittelyssä oo mitään järkeä... Diggaillaan kaikki rauhassa monista hyvistä musiikeista, turha niitä on mihinkään järjestykseen laittaa. Kaikki on hyvää.
Ben_D
13.06.2005 20:28:35

Luitkos tuon lainaamasi tekstin kunnolla? Tai sitten en itse tajua, mistä tässä keskustellaan. ;P

En.
...And Justice For All
13.06.2005 20:56:31
Ja minun mielestä Amorphiksen vanhempi tuotanto hakkaa Stonen tuotannon, mutta en minä siitä ala kitisemään tai kättä vääntämään kuten itse näemmä aloit vaikka toisin väität. Hyviä bändejä molemmat.
Itseltä löytyy Stonen kaksi ensimmäistä levyä remastereina. Pitäisi kai joskus ostaa nuo myöhemmätkin tuotokset, jos jaksaa. Ei Stone kuitenkaan mielestäni niin kova bändi ole, että pitäisi kaikki levyt omistaa. Todella harvoin tulee nuita kahtakaan kuunneltua.

Myy mulle ne levyt.
Get Stoned!
Spawn
13.06.2005 21:05:12
Myy mulle ne levyt.

Emmäjaxa. Käy levykaupast ostaa.
Pedroz
13.06.2005 21:13:48

No toi on aika suuri juttu kuinka paljon Stone on muihin vaikuttanut.

Ehkä kymmenen vuoden päästä tulee paljon CoB- ja Amorphis-vaikutteisia bändejä. Ei tämmöisistä asioista voi tässä vaiheessa mitään sanoa.

Huomasin tänään, että No Anaesthesia on pituutensa puolesta juuri täydellinen ruohonleikkauslevy. Meriittiä siinäkin.
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
...And Justice For All
13.06.2005 21:15:20
Ehkä kymmenen vuoden päästä tulee paljon CoB- ja Amorphis-vaikutteisia bändejä. Ei tämmöisistä asioista voi tässä vaiheessa mitään sanoa.

Totta kyllä tämäkin.

Huomasin tänään, että No Anaesthesia on pituutensa puolesta juuri täydellinen ruohonleikkauslevy. Meriittiä siinäkin.

Hehe... no, ainakin yhdessä käyttötarkotuksessa täydellinen levy!
Get Stoned!
Naama-amis
13.06.2005 21:45:41 (muokattu 13.06.2005 21:46:50)
Stone on kyllä parhaimmillaan loistavaa kuultavaa, joskin eivät minusta nuo levyt läpeensä täysin erinomaisia ole. Mutta kelläpä olisi? Parhaimpina hetkinään lattiaa pyyhitään kyllä monellakin tunnetulla ja muutenkin ansiokkaalla orkesterilla. Biisit ovat minusta persoonallisia jo nuottipaperilla, ja esitystapakin on jo oma lukunsa tiukkuudessaan. En ole ikinä esimerkiksi tilutussooloilun perään ollut, mutta täytyy myöntää, että Roope Latvala on kyllä se säännön vahvistava poikkeus. Miehen kitarointi kun kuulostaa aivan omanlaiseltaan, tai ainakaan minä en ole vastaavaa kenkään muun sormista kuullut lähtevän. Ja sitten Joutsenniemen äänestä... Kumma kun sitä aina kuulee lytättävän niin voimien takaa, ettei mitään määrää. Minusta sillä on erinomainen, persoonallinen ääni joka sopii vielä ympäristöönsäkin hienosti.

Juu, ja määhän en Stonen kulta-aikaa silloin aikoinaan elänyt, enkä ota kantaa tuohon merkittävyyslegendaarisuus -juttuun. Yksi lysti. Musiikillisesti Stone on kuitenkin edelleen ainutlaatuinen helmi näillä sikojen markkinoilla.
Huhhahhei ja rommia pullo. Bella Italia tifoso #3
Jii
13.06.2005 23:03:56
Sitä ei kylläkään kannata ihmetellä, että miksi tämä orkesteri ei lähtenyt ulkomailla.Sen voi lukea sanoituksista.

No helvetti. Ne sanoitukset on juuri pahkasikamaisuudessaan parhautta. Ette vaan osaa.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Deathrace King
13.06.2005 23:52:18

Siis mitä ihmettä! Johan näitä bodom-kopioita on aivan pilvin pimein Suomessa, osa hyviä, osa ei. Kyllä näistä kolmesta mainitusta bändistä jokainen ansaitsee arvostusta pioneerityönsä ansiosta, se on varma.
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.mikseri.net/chaoscreation
Moratoria
14.06.2005 00:28:50
Oh my god.
...And Justice For All
14.06.2005 10:46:07
No helvetti. Ne sanoitukset on juuri pahkasikamaisuudessaan parhautta. Ette vaan osaa.

Näin on närhet. Mä ainaikin tykkään Stonen sanotuksista, eikä laulussakaan vikaa ole.
Get Stoned!
Dick O Steele
14.06.2005 12:48:48

Öh?...

Kyllä COB ja Amot ovat paljon merkittävämpiä bändejä Suomirokin historiassa kuin Stone vaikka kuinka öhhöttelisit. Ymmärrän kyllä emotionaalisen siteesi Stoneen, eikä siinä mitään, tekihän se kaksi ihan ok. spiidilevyä!
Henkka Hevimies
14.06.2005 13:33:08
Kyllä COB ja Amot ovat paljon merkittävämpiä bändejä Suomirokin historiassa kuin Stone vaikka kuinka öhhöttelisit. Ymmärrän kyllä emotionaalisen siteesi Stoneen, eikä siinä mitään, tekihän se kaksi ihan ok. spiidilevyä!

Öh öh öh??? Sanos millä tavalla COB tai Amorphis ovat olleet Suomirokin/metallin historiassa Stonea merkitävämmällä sijalla.
"Bang your head, kill your soul Let your fucking head explode Cut your veins, rip your brain You'll go insane"
la m quina
14.06.2005 13:44:07
Sanoituksen on kyll ihan loistavia. No Anaesthesia, Light Entertainment ja Meat Mincing Machine on mahdotonta "neroutta".
Dick O Steele
14.06.2005 13:48:38

Öh öh öh??? Sanos millä tavalla COB tai Amorphis ovat olleet Suomirokin/metallin historiassa Stonea merkitävämmällä sijalla.

Millä mittapuulla vaan. Levymyynti, musiikillinen vaikutus uuden polven akteihin, omaperäisyys, kansainvälisyys... Lista jatkuu. Ei mitään Stonea vastaan edelleenkään, diggailenhan itekkin bändin kahta ekaa levyä. Eikä nyt aleta väittelemään tämän enempää tästä. Piste.
Veikko
14.06.2005 14:11:13

No jaa, kysymys on niin erilaisista bändeistä, että tollanen vertailu on ihan turhaa. Sama kun vertaisi tasohöylää, hiuskiharrinta ja perämoottoria keskenään
Tampereen dadaveikot (Have mercy)
Henkka Hevimies
14.06.2005 14:12:48 (muokattu 14.06.2005 14:17:03)
Millä mittapuulla vaan. Levymyynti, musiikillinen vaikutus uuden polven akteihin, omaperäisyys, kansainvälisyys... Lista jatkuu. Ei mitään Stonea vastaan edelleenkään, diggailenhan itekkin bändin kahta ekaa levyä. Eikä nyt aleta väittelemään tämän enempää tästä. Piste.

Jos puhutaan nimenomaan Suomimetallin HISTORIASTA. Niin siellä on kyllä Stone vaikuttanut paljon enemmän kuin COB tai Amorphis. Levynmyynti ei tietenkään Stonen aikana ollut sellaista kuin nykyjään. Levyjen hankkiminenkin perustui siihen aikaan treidaukseen,koska levytyssopimukset eivät Stonen alkuaikoina olleet mahdollisia. Ja mitä siihen musiikilliseen vaikutukseen tulee,niin eikös Mr. Laiho ole nimennyt Latvalan yhdksi suurimmista vaikuttajistaan.Stone on myös aika helvetin paljon omaperäisempi bändi kuin COB. Laihohan on aika suora Latvalan kopio.
"Bang your head, kill your soul Let your fucking head explode Cut your veins, rip your brain You'll go insane"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)