Aihe: falski sointi
1
poliisi
13.06.2005 14:56:50 (muokattu 13.06.2005 15:00:23)
Moi. En tiennyt mihin kirjoitan tämän niin päätin sitten tästä kysyä? Eli olen pianisti alunperin joten kitara ei ole kovin tuttu minulle. Mitä tehdä kun kitara soi falskisti? Eli vireeseen viritys mittarilla ja siinä pysyy ihan hyvin mutta barresoinnuissa soi falskisti. Intonaatio-ongelma varmaankin? Eli säädänkö tallaa (tai siis sitä kieliä kannattavaa osaa, kitara on epiphone les paul) alemmaksi vai ylemmäski kun suurinpiirtein 4 nauhalta ylöspäin kaikki tuntuu olevan ylävireistä vapaaseen kieleen verrattuna. Huiluäänet ovat taasen puhtaat.

Auttakaa, en jaksaisi mihinkään liikkeeseen viedä jos asian pystyy itse korjaamaan.

jos asiasta on jo keskusteltu, pyydän anteeksi ja tämän voi sitten poistaa.
minä olen oikeassa
J.Hollström
13.06.2005 15:03:02
Haisee hienovireongelmalta, samoin kaulan suoruus kannattaa tsekata. Tuolla FAQ:issa on jotain vinkkejä mitä voi yrittää tehdä.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=28886&o=0&co=0
madu
13.06.2005 15:03:20
Moi. En tiennyt mihin kirjoitan tämän niin päätin sitten tästä kysyä? Eli olen pianisti alunperin joten kitara ei ole kovin tuttu minulle. Mitä tehdä kun kitara soi falskisti? Eli vireeseen viritys mittarilla ja siinä pysyy ihan hyvin mutta barresoinnuissa soi falskisti. Intonaatio-ongelma varmaankin? Eli säädänkö tallaa alemmaksi vai ylemmäski kun suurinpiirtein 4 nauhalta ylöspäin kaikki tuntuu olevan ylävireistä vapaaseen kieleen verrattuna. Huiluäänet ovat taasen puhtaat.

Auttakaa, en jaksaisi mihinkään liikkeeseen viedä jos asian pystyy itse korjaamaan.

jos asiasta on jo keskusteltu, pyydän anteeksi ja tämän voi sitten poistaa.

Asiaan voi vaikuttaa monikin seikka. Neuvojen antamista helpottaa jos kerrot minkälainen kitara on kyseessä.

Aluksi uusi kielisatsi kiinni ja kaulan suoruuden ja nauhojen kunnon tarkastus. Sitten tallan kimppuun. Tallan säätö ja sen mahdollisuudet riippuvat paljon siitä minkämallinen kitara sinulla on. Jos ei ole kokemusta ja tarkkaa viritysmittaria niin kannattaa jättää ammattimiehelle nämä säädöt. Varsinkin kaularaudan säätö.
I'm afraid that I was very, very drunk
Pluto
13.06.2005 15:04:12
Asiaan voi vaikuttaa monikin seikka. Neuvojen antamista helpottaa jos kerrot minkälainen kitara on kyseessä.

Eikös aloittaja maininnut kitaran olevan Epin Les Paul.
Dillon, you son of a bitch!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)