Kasperi Tervonen 12.06.2005 01:28:30 | |
---|
Itse sitä paljon tein, ja vasta vähän aikaa sitten aloin pääsemään tavasta eroon. Mietityttää vaan, että entäpä jos? Olemme kohtalotovereita :P Märkyys on kosteuden sielu. |
Joq 12.06.2005 01:44:18 | |
---|
Olemme kohtalotovereita :P Tervetuloa kerhoon |
terone 12.06.2005 08:04:12 | |
---|
Ei ole ollenkaan tyhmä kirjoitus! Minuakin kiinnostaisi onko tuo sormien naksuttelu ihan oikeasti jossain todettu haitalliseksi? Itse sitä paljon tein, ja vasta vähän aikaa sitten aloin pääsemään tavasta eroon. Mietityttää vaan, että entäpä jos? ei pitäis olla haittaa , siellä nivelessä on "kaasua " joka napsahtaa. koita google: nivelten napasahdus, silläkin löytyy jotain. kyllähän ne nivelet kuitenkin vähän löystyy, eli napsuvat helpommin. tämä ongelma on itselläni selän nikamissa, ei ollenkaan kiva kun menevät "lukkoon". niitä kun on vaikeampi napsutella itse kohdalleen... mutta sormissa ei haittaa . a dj, a dj, let´s get out of here!! |
Antti1997 12.06.2005 08:37:45 | |
---|
Ajattelin, että pistän asian tänne, kun en jaksa uuttakaan keskustelua aloittaa. Osaatteko kertoa, otta onko sormien naksuttelusta (siis nivelien naksuttelusta) oikeasti jotain haittaa soittamisen kannalta. Siis ainahan kuulee niitä, "sun sormet turpoaa 584 metriä paksuiksi ja käpertyy kokoon"-juttuja. Mutta kertokaa jos ihan oikeasti tiedätte asiasta jotain. Tulipa taas kirjoitettua harvinaisen tyhmä kirjoitus.... Entinen bilsanmaikkani ainakin varoitteli että se olis jotenkin haitallista mutten ihan tarkkaa syytä muista. Kai ne jotenkin löystyy ne nivelet tai jotain sellasta. "hevarit kul kaikki pitää korva suojii" |
posliini 12.06.2005 11:27:48 | |
---|
Siis tarkemmin että miten napsautit sormia? Kun itekkin napsauttelen sormia.. Pitää vissiin alkaa rajoittamaan hiukan. Sen takia en ole koskaan opetellutkaan naksauttamaan sormia. Vaikka yleensä olen jälkiviisas, niin tässä asiassa ainakin olen poikkeus. Pitäisihän järjenkin sanoa ettei sormien nakausttelu ole terveellistä, etenkään kitaristille. Varpaitani naksauttelen sen sijaan jatkuvasti, mutta niillä nyt ei mitään teekkään. Tai voiskait sitä opetella skulaa skitata varpailla. Tai jos soittais kitaraa normaalisti ja bassoa varpailla, niin olisi aika pirun kova yhden miehen duo. |
arc 12.06.2005 14:54:53 | |
---|
Ajattelin, että pistän asian tänne, kun en jaksa uuttakaan keskustelua aloittaa. Osaatteko kertoa, otta onko sormien naksuttelusta (siis nivelien naksuttelusta) oikeasti jotain haittaa soittamisen kannalta. Siis ainahan kuulee niitä, "sun sormet turpoaa 584 metriä paksuiksi ja käpertyy kokoon"-juttuja. Mutta kertokaa jos ihan oikeasti tiedätte asiasta jotain. Kyllä siitä on ihan oikeasti haittaa. Itselläni on perityt heikot nivelet, jonka lisäksi naksuttelen sormiani jatkuvasti. Nivelet kuluvat ja löystyvät naksuttelussa ja esimerkiksi kantaessani raskaita esineitä (vaikka sänkyä muuttohommissa) huomaan sormien nivelien kipeytyvän nopeasti. Soittaessa haitat ilmenevät lähinnä vain pikkurillissä, joka jotenkin tuppaa 'lukkiutumaan' kesken soiton. Tähän auttaa vain naksauttaminen, joka vapauttaa pikkurillin hetkeksi ja soitto voi jatkua. Sinänsä hassua, että naksuttelusta johtuva lukkiutuminen paranee vain naksauttamalla :) Haitat eivät ole suuria, mutta vanhetessa kun nivelet menevät normaalistikin huonoon kuntoon, menevät ne naksuttelijalla kahta kauheemmin artroottisiksi. Kannattaakin varmistaa, että tulevaisuudessa rakas lapsenlapsi on avaamassa hillopurkkeja ja marjamehupulloja. |
stratocaster 12.06.2005 21:44:42 | |
---|
Tommoset on jo pahempia ku menee poikki jänne, itse katsoin ensimmäiseksi että meniko poikki mut ei onneks menny, ta siis sen jälkeen ku tajusin et mitä tapahtui! Nostin jänteen takasin ja pistin teippiä päälle:) Siis tippuko se oikeesti sun kädest? O_o R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004) |
janik 12.06.2005 21:51:31 (muokattu 12.06.2005 21:53:07) | |
---|
Siis tippuko se oikeesti sun kädest? O_o putosi rystysen päältä alas! rystysen molemmin puolin on semmoset kiinnikkeet ja multa katkesi toinen niistä. |
JuliusUK 13.06.2005 00:43:37 (muokattu 13.06.2005 00:44:15) | |
---|
Ajattelin, että pistän asian tänne, kun en jaksa uuttakaan keskustelua aloittaa. Osaatteko kertoa, otta onko sormien naksuttelusta (siis nivelien naksuttelusta) oikeasti jotain haittaa soittamisen kannalta. Siis ainahan kuulee niitä, "sun sormet turpoaa 584 metriä paksuiksi ja käpertyy kokoon"-juttuja. Mutta kertokaa jos ihan oikeasti tiedätte asiasta jotain. Tulipa taas kirjoitettua harvinaisen tyhmä kirjoitus.... Ircquotes: Xtina: meän äiti sano tänään mun pikkuveljelle et jos se ei lopeta sormien naksuttelua (?) ni sil on sit tulevaisuudessa hankala vetää käteen Xtina: jä mä repesin kyl siin vaihees :D Tän saa kai hyvällä mielikuvituksella pysymään topicin raameissa. wannabee Hyvä Kitaristi |
toteemi 13.06.2005 01:12:18 | |
---|
Nostin jänteen takasin ja pistin teippiä päälle:) Kunnon Rambo. Minä taas jostain kuulin, että tällainen naksuttelu ei haittaa mitään, koska ilmakuplat ne siellä vain liikehtii. Toisaalta, jos aivan mahdottomasti joutuu vääntämään sormiaan, jotta naksaus kuuluisi, ei se toki voi olla hyväksi. Minulla kun naksuvat jo aivan luonnollisella liikeradallaan. |
punk 13.06.2005 10:03:13 | |
---|
Haluatko että linkitän kuvia jänneleikkauksista yms. kivasta? ;) tota noin... taidan kuitenkin pärjätä ilman. we fight to live we live to fight |
Puavali 13.06.2005 12:53:34 | |
---|
Lapset on kivoja! Eikä tekotapakin on ihan ok. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
ozzyfani 13.06.2005 13:29:47 | |
---|
Eikä tekotapakin on ihan ok. öhöm!! mitenkäs tää tähän liittyy? |
janik 13.06.2005 13:46:28 | |
---|
Nyt on sitten kunnon kipsi kädessä, maksimissaan 6 viikkoa joutuu pitämään, tana! |
Eikös se kun naksauttaa sormia ja kuuluu naksahdus, niin se kuuluu siitä kun joku jänne luiskahtaa nivelen päältä tms.. mutta ei oo vaarallista, ellei tuu mitään kipuja, luki jossai lehdessä.. hyvin selitetty taas,, "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
janik 13.06.2005 16:45:49 | |
---|
Eikös se kun naksauttaa sormia ja kuuluu naksahdus, niin se kuuluu siitä kun joku jänne luiskahtaa nivelen päältä tms.. mutta ei oo vaarallista, ellei tuu mitään kipuja, luki jossai lehdessä.. hyvin selitetty taas,, Mahtaakohan pitää paikkaansa??? |
Jormaz 13.06.2005 18:29:36 | |
---|
Mahtaakohan pitää paikkaansa??? Ei? Eiköhän se ääni tuu siitä kun sormen pää napsahtaa tohon peukun tyveen. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Tony Narrows 14.06.2005 15:15:27 | |
---|
Itsekin olen miettinyt omaan ongelmaani mahdolliseksi syyksi, että jänne olisi kädessä jotenkin väärässä paikassa tai jokin painaa sitä. Topicissä "Ongelma sormen kanssa" olen jo jonkin aikaa yrittänyt selvittä omaa ongelmaani ja täs lähipäivinä olen huomannut, että vasemman käden pikkurilli ei oikein osaa toimia yksin ja jänteisiin sattuu ku taivuttaa sormea. Esim en saa koukistettua pikkurilliä, ilaman että nimetön koukistuisi, oikeassa kädessä taas voin tehdä niin. En saa pikkurilliä suoraan, jos nimetön ja keskisormi ovat taivutettuna kämmentä vasten.. ja kaikkia tällaia ongelmia on ilmennyt. Haittaa soittoa tosi paljon ja ennen kaikkea masentaa kauheasti, ku ei voi soittaa kunnolla. Toivottavasti topicin aloittajan sormi paranuu kuntoon, ei ole kiva, jos sormesta tulee toimintakyvytyn tai muuten vain vajaa kuntoinen Alias Tonza |
Pase 14.06.2005 20:31:34 | |
---|
Mun peukalot naksuvat..... onkohan tästä haittaa ? |
Anti 14.06.2005 21:00:44 | |
---|
Mulla tuo ilmeisesti sama jänne liikkuu sillai hassusti ku liikuttaa keskisormea sillai. siis sen ei pitäis sillai muljua mutta se on ollu niin kauan ko muistan. kalamies#27 >-)))>
http://slowmotion.beigetower.org/ |