Aihe: Sampleri
1
Timesby
13.06.2005 12:36:08 (muokattu 13.06.2005 12:44:31)

Olen vakavissani harkinnut ostavani POD 2.0:n. Mutta siinä laitteessa ei käsittääkseni ole minkäänlaista sampleria - tai loopperia. En tiedä virallista termiä. Sellainen olisi kuitenkin todella kätevä sooloilun ja improvisoinnin harjoitteluun.
Kertokaa jotain halpoja/kohtuuhintaisia samplereja. Looppiajan ei tarvitsisi olla mikään älyttömän pitkä, sillä ystäväni on tullut hyvin toimeen Zoominsa kuuden sekunnin samplerilla.

Minkähintainen on muuten POD 2.0:aan floorboard?
Onko tuossa podissa muuten kaikki efektit täysin muokattavissa. Eli esim. dealyn ja flangerin "viiveaikaa" saa säädettyä haluamakseen tietyissä rajoissa.
"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään."
McNulty
13.06.2005 12:46:39
Tietokone on paras ja kätevin sampleri, eikä tule kuuden sekunnin maksimipituudet ongelmaksi.

jep... itse olen joskus samplannut Propellerheadsin re-cyclellä vai mikä nyt olikaan. Samaa sarjaa kuitenkin kuin Reason.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Timesby
13.06.2005 13:25:30

Tietokone on paras ja kätevin sampleri, eikä tule kuuden sekunnin maksimipituudet ongelmaksi.

Ainoa ongelma on se, että huoneessa, jossa on tietokone ei ole maadoitettuja pistorasioita, joten en kehtaa iskeä tänne vahvistinta. Paitsi, että eikös Podin saa suoraan kytkettyä tietokoneeseen?
"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään."
PIM
13.06.2005 15:26:26
Jos kiinnostaa niin mulla on jossain jemmassa ylimääräinen Zoomin sampleri mallia ST-224 jonka voisin myydä pois kuleksimasta. Ihan hauska leikkikalu, jolle saattaisit keksiä parempaa käyttöä kuin minä. Mukaan taitaa löytyä yks 16MB:n smartmediakortti, jolla saa siirreltyä sampleja PC:n ja samplerin välillä.

http://www.sonicstate.com/synth/zoom_st-224.cfm
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
fridgebuzz
13.06.2005 15:34:11

Kertokaa jotain halpoja/kohtuuhintaisia samplereja. Looppiajan ei tarvitsisi olla mikään älyttömän pitkä, sillä ystäväni on tullut hyvin toimeen Zoominsa kuuden sekunnin samplerilla.

Akai Headrush, loistava peli, löytyy käytettynä about sadalla eurolla, ainakin niitä ykkösversioita. Kokeile sitä kaverisi Zoomia, niitäkin varmasti löytyy melko halvalla. Neljän sekunnin looppilla jos pärjää, kannattaa metsästää DODin DFX94 (muistinkohan oikein). Ja onkohan Digitechin Digidelayssä loopperitoiminto? Siinä taitaa olla myös tuo neljä sekuntia..
POISTETAAN: Ibanez Modern Fusion; vaihto esim. virityskoneistoon, mikkeihin, muihin pedaaleihin (mm. EQ, Enhancer)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)