Aihe: Ens lauantai, 18.6.05 kellään vapaana?!
1 2 3
Sandy
12.06.2005 19:10:12
No voi herran jestas, mä olin intoa täynnä lähdössä sinne hevon kuuseen, mutta kai ensin pitää kartasta tarkistaa, missä päin Suomea se on.

Kaipa se Baroninkin Kehä III-juttu on enemmän vaan huulenheittoa.. Ja kyllähän pitkät keikkamatkat on rasittavia sinänsä, eli jos keikkapaikka olis tossa kotioven ulkopuolella, olisin enemmän kuin tyytyväinen. Mutta ne on vaan välttämättömiä, ainakin meille... Nimim. Alle kymmenen keikkaa pääkaupunkiseudulla tehnyt hunppaaja
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
isojussi
12.06.2005 23:27:09 (muokattu 12.06.2005 23:28:24)
...mä olin intoa täynnä lähdössä sinne hevon kuuseen, mutta kai ensin pitää kartasta tarkistaa, missä päin Suomea se on.

Joo joo.

Yleensä ottaen olen monesta asiasta ollut kanssasi samaa mieltä, mutta siitä, että kotikuntani sijaitsee "hevon kuusessa", minulla on luonnolisesti oikeus olla eri mieltä.

Toki ilman muuta pitää tarkistaa, onko joku paikka hevon kuusessa, kun kerran on sen siellä väittänyt olevan.

Tää on itse asiassa mahdottoman keskellä kaikkea.

Lyhyt matka joka puolelle.

Tietysti minun pitää ymmärtää, että varsinkin sekä pohjoiselta että eteläiseltä rajavyöhykkeeltä on toki pitkä matka mihin vaan.

Itse asiassa ainoastaan hevon kuusesta on pitkä matka joka paikkaan - paitsi juuri sinne hevon kuuseen.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
riff
12.06.2005 23:32:14
Itse asiassa ainoastaan hevon kuusesta on pitkä matka joka paikkaan - paitsi juuri sinne hevon kuuseen.

Turusta on pitkä matka joka paikkaan paitsi T-talolle.;-))))
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
isojussi
12.06.2005 23:36:51
Turusta on pitkä matka joka paikkaan paitsi T-talolle.;-))))

HOHO!

No ei sieltä ny niin pitkä matka kotio keikalta viime yönä ollu - paitti että vettä tuli kun aisaa ja moottoritie oli rempassa eikä yhtään ainoota ajoratamerkintää missään.

Onneks sade rauhottu Aurassa.....
riff
12.06.2005 23:40:08
vettä tuli kun aisaa Ja aisa tuli kuin vettä vaan!:-)
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
isojussi
12.06.2005 23:57:27
Ja aisa tuli kuin vettä vaan!:-)

:D:D:D:D:D

Armoo - mä oon väsyny!

En tiä Aisasta. Ei kai ollu niissä bileissa.....
mr.muzak
13.06.2005 02:00:40
...Tää on itse asiassa mahdottoman keskellä kaikkea.

Lyhyt matka joka puolelle...

Öö, nyt mä en oikein ymmärtänyt. "Kaikki" sijaitsee Helsingissä ja sä asut jossain landella missä ei ole missään mitään niin miten sä voit olla "mahdottoman keskellä kaikkea"?
aisa
13.06.2005 06:23:14
Ja aisa tuli kuin vettä vaan!:-)

noin kolome minuuttia puheineen.
petriä ammuttiin tuala mettässä.
R.Syke
13.06.2005 07:52:02 (muokattu 13.06.2005 07:55:06)
-Paitsi tuo 'Hevonkuusi' niin meikäläiselle on suositeltu paikkaa nimeltä 'Iirankikkara'.

Joskus aina käsketään painua 'Iirankikkaraan'.

Onko joku käynyt?

'Kuusessa ollaan ja havuja on kainalossa'

ps. eipä silti 18.6. on hääkeikka muutaman kymmenen kilometrin päässä :)

nimim. tsadilaisen ja hevonkuuselaisen jälkeläinen
baron
13.06.2005 08:35:51

Tiehallinnon välimatkataulukko ei tuntenut pikkupaikkaa nimeltä Sääksmäki ja jouduin kauan haeskelemaan.
Jos mulle olisi kerrottu, että kyseessä on Suur-Tarttilan pikkulähiö, olisin heti osannut sen paikallistaa.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
vanhami
13.06.2005 08:39:52
Älä hyvä mies yleistä...koko ikäni stadissa, tai sen välittömässä läheisyydessä asuneena, voin kertoa, että olet väärässä...

Jos ihan tarkkoja ollaan, olet asunut periaatteessa maalla. Sattumalta pannulaakso on nyt vaan kasvanut kiinni suurhelsinkiin.

Mutta oikeassa olit, ei pidä yleistää. Vähän niinku tossa aikaisemmassa mustalaisthreadissa.

Sitä on kyllä havaittavissa, että on koluttu kyllä rodokset ja teneriffat, mutta Kuopion sijoittaminen suomen kartalle tuottaa vaikeuksia. Jopa kehä kolmosen sisäpuolisen alueen hahmottaminen ei aina onnistu.

Soittajilla harvemmin tätä piirrettä jostain syystä on, jos Baronia ei lasketa ;)

Mika
baron
13.06.2005 08:45:49

Soittajilla harvemmin tätä piirrettä jostain syystä on, jos Baronia ei lasketa ;)

Mika

Pitää paikkansa eikä ole mikään ylpeyden aihe. Pikkuisen on oman maan tuntemus soittoharrastuksen myötä lisääntynyt ja syytä lisääntyä edelleen.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
C7
13.06.2005 11:07:36
Jos ihan tarkkoja ollaan, olet asunut periaatteessa maalla. Sattumalta pannulaakso on nyt vaan kasvanut kiinni suurhelsinkiin. Shit ... siis hevonkuusessa....Sörkasta lähtöisin, kuitenkin:)
vanha, mutta edelleen elossa!
jon lord
13.06.2005 11:13:11
www.kuntavisa.net löytyy kilpailu jossa voi arvata kuntien ,kaupunkien ym. sijaintia Suomen kartalla. se voittaa joka arvaa tai tietää lähimmäksi kyseistä paikkaa. Kokeilin muutaman kerran ja kyllä keikka kilometrit on opettanut tuntemaan Suomea.
PS: Jos keikka matka on n.100 km. on se kuin kotona olisi hommissa.
jjussila
13.06.2005 11:37:13
www.kuntavisa.net löytyy kilpailu jossa voi arvata kuntien ,kaupunkien ym. sijaintia Suomen kartalla. se voittaa joka arvaa tai tietää lähimmäksi kyseistä paikkaa. Kokeilin muutaman kerran ja kyllä keikka kilometrit on opettanut tuntemaan Suomea.
PS: Jos keikka matka on n.100 km. on se kuin kotona olisi hommissa.

Jes, kyllä useinkin keikkireissu on suuntaansa 200-300 km, valitettavasti tai ei; yötä hotellissa ja seuraava päivä tuhraantuu kotomatkaan: laskeppa siitä tuntipalkkaa,prkl..!
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?
isojussi
13.06.2005 12:09:47
..."Kaikki" sijaitsee Helsingissä ...

Mikä kaikki?
Rämppy
13.06.2005 12:36:02 (muokattu 13.06.2005 12:36:28)
Ujot (vai laiskat?) Hesalaiset. - vai uusavuttomat?
Pitäisikö paljastaa heille, että elämisen taso on ihan eri asia, kuin elintaso..

Kuullostaa perikepulaiselta helsinkivihalta. Totuushan on, että Stadi on suomen suurin, kaunein ja viihtyisin kaupunki, jossa asuu Suomen parhaat ja suvaitsevaisimmat tyypit. Tähän asenteeseen vaikuttanee osittain se, että Stadi on mun kotikylä.
Olisihan meitsilläkin yhtä ja toista yleistettävää toispaikkakuntalaisista, mutta en nyt viitsi suututtaa mun kavereita ympäri kauniin Suomenmaan.

Muuten: Autoilijan tiekartta on mainio ja opettavainen kesälukemisto.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
isojussi
13.06.2005 12:44:15 (muokattu 13.06.2005 12:45:36)
Tiehallinnon välimatkataulukko ei tuntenut pikkupaikkaa nimeltä Sääksmäki ja jouduin kauan haeskelemaan.

On helöpompikin tapa:

http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bi … dst=138+km&A=Edjk04Ca0g8Cd0eLS#

Jos mulle olisi kerrottu, että kyseessä on Suur-Tarttilan pikkulähiö, olisin heti osannut sen paikallistaa.

A History lesson to our piano-professor: Sääksmäki on alunperin ollut suuri pitäjä. Se on rajoittunut Tampereeseen, Lempäälään, Vesilahteen, Kangasalaan, Pälkäneeseen, Hattulaan (keskuskylä Parola), Kalvolaan (keskuskylä Iitala), Toijalaan.

Aivan Sääksmäen kirkon vieressä sijaitsee Rapolan linnavuori, joss on ollut eräs Soumen vanhimmista ja kenties merkittävin muinaislinna. On olemassa merkitöjä, että Suomessa ylintä valtaa olisi pitänyt Rapolan Kuningas.

No, kaikki muuttuu. Valkeakoski nimisen kosken partaalla sijainneeseen Myllykylään perusti teollisuussuku paperitehtaan ja kyläpahanen turposi työpaikkojen ja työntekijöistään hyvää huolta pitäneen patruunan myötä lopulta nielaisten emäpitäjänsäkin.

Mutta Sääksmäkeläisten talopoikain henki elää: Tietääkseni Paavikaan ei ole vielä aikoinaan asettamaansa pannaa poistanut

Mika heitti hienon kommentin jota säestän: Ellin baarit ja Jorma Kalevin kippolat kyllä tunnetaan, mutta ei oo mitään käsitystä, kuinkan paljon nähtävää olis kotimaassa.

Kuka on käynyt Aulangon kansanpuistossa?
baron
13.06.2005 12:47:15

Kyllä mä jouduin lukemaan Sääksmäki-seuran kotiseutuesittelyn ennenkuin löysin kartan.
Siksi aikaa menikin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)