Aihe: Koneet + livesoitto
1 2
Henga
26.03.2003 21:45:40
Joo no pitää tässä katella mitä syntyy, ehdotan bändille kunhan seuraavat treenit pidellään...

Katellaanpas noita kamoja sitten: Oliskohan parempi hommata kannettava tietokone, akai mpc2000 vai adat? Meinasin että jos hommais itelle räkin mihin joku synamoduli ja efektejä ja sit joku sequ millä tehä taustaraidat, ehkä mpc niin sais samalla samplerin. Nykyinen Rm1x on vähän kökkö (lue tekno) soundeiltaan niin sillä ei oikein pärjää. Tietokoneella vois sitten kotona tehdä äänitykset, mut sitä ei oikein viitti livekeikalle ottaa, vai?

Tietokone on aika kauhea tapaus keikalla.Kaatuilua ei voi estää!! Tai itse en noita suosi,mutta mulla onkin semmonen pommi itellä että en ottaisi missään nimessä sitä lavalle.

Ite teen 8-raiturille pohjat valmiiksi,ja siellä on jotain tällasta: Klikki,perkat,synat/pulputukset ja satunnaiset ääniefektit.Sitten vaan se kiinni PA:han ja soittamaan.Kitaristinisti ja basisti ainakin tykkää..ei tietty korvaa oikeaa syntsaäijää ja improvisointi on mahdotonta mutta minkäs teet. Btw,ootko tutustunu Novation Supernova 2-hirmuun.Sillä luulisi onnistuvan kaikki.. :)
Mohla
27.03.2003 15:45:17

Meillähän on juuri tuo kyseinen Nova käytössä, katsotaanhan mitä siitä livenä saa revittyä...

Mukavaa analogista soundia joka tapauksessa.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Mikael
01.04.2003 10:00:08

Meillä MPC hoitaa rytmiluupit ja tehosteet ja soittaja synat. Kokoonpano on siis : 3VOC/2GTR/B/DRS/KEY/MPC
Ei erillisitä klikkihommaa vaan koko bändi kuuntelee monitoreista MPC:n luuppeja.

Tietokonetta mä en keikalle ottaisi kaatuilemaan.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Marzi
01.04.2003 12:31:48 (muokattu 01.04.2003 12:37:40)

Tietokonetta mä en keikalle ottaisi kaatuilemaan.

En minäkään. Ne on liika herkkiä ne.

Meillä on käytössä Yamahan MD4s -minidisk(risk?)neliraituri. Varmatoiminen ollut ainakin tähän saakka eikä maksa liikaa. Käytössä mm. seuraavilla: Tik Tak, KMA, Kemopetrol, Apulanta...

Kahdelta raidalta tulee directinä syna/luuppijutut(stereo) ja rumpalille lisäksi klikki ja alkulasku. Ne vie sitten ne loput kaks raitaa.

Laskun ja klikin kuulee vain rumpali, yleisölle ja bändille
(mulle nappeihin, muille kulmiin, rumpali säätää itse tarvitsemansa taustan määrän ja muun orkan balanssin. Halutessaan rumpali saa setin ja muun bändin erikseen ja jos oikein hifistelee, niin vielä basarinkin omaksi raidakseen. Saa niitä sitten säädellä jos huvittaa.) ajetaan stereotaustaa. Koska koneesta löytyy myös kaksi stereosisääntuloa ja joka raitaa voi käyttää hyödyksi vaikka siellä kamaa olisikin, kyhäsimme rumpalille korvamonitoroinnin tuon läpi. Sillä on siinä siis monipuolinen kuulokevahvistin/looppikone samassa. Ja rumpalihan sitä meillä siis operoi.

Koskettajan puutteesta näitä pitää väkästellä. :) Ukkoja on välillä lainassa, mutta ei me olla viitsitty ketään nakkipalkalla vakijäseneksi pyytää. :)

EDIT:

Niin joo:
4* Voc
2* Gt (4ch:s, linjakitaraa)
Basso
Drs
MD left, MD right
Viulu(Di-linjakamaa)
Pidän ääntä, olen.
Mohla
01.04.2003 13:48:03

Meillä on käytössä Yamahan MD4s -minidisk(risk?)neliraituri.

Hmm. Paljonkohan kyseisellä raiturilla on hintaa? Olen itse ajatellut meille nimittäin jotain tuon tyylistä vaihtoehtoa. Noita digitaalisia raitureita ei vaan meinaa löytyä nykyään kun 8-raidasta ylöspäin, ja yleensä vain kaksi raitaa voi nauhoittaa yhtä aikaa, eli hirveä säätäminen sitten sen klikki raidan kanssa tulee.

Voiko tuossa vermeessä siis nauhoittaa kaikki 4 yhtäaikaa?
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Marzi
28.04.2003 15:38:06

Hmm. Paljonkohan kyseisellä raiturilla on hintaa? Olen itse ajatellut meille nimittäin jotain tuon tyylistä vaihtoehtoa. Noita digitaalisia raitureita ei vaan meinaa löytyä nykyään kun 8-raidasta ylöspäin, ja yleensä vain kaksi raitaa voi nauhoittaa yhtä aikaa, eli hirveä säätäminen sitten sen klikki raidan kanssa tulee.

Hintaa oli sillon kun sen ostin joku 5 tonnia vanhaa rahnaa, n. 3-4 tonnia käytetyn hinta.

Meillä noi taustat tehtiin studiossa, otettiin kaikki syntsajutut kahdelle raidalle stereona ja klikki yhdelle. Sitten lisättiin yhdelle raidalle tatsit rumpalille. Mut tein mä sillä kyllä itsekkin jotain, osa stereona ja loput monona raitra kerrallaan ja aina välissä summaus kahdelle raidalle. Hidasta ja huonoo, helpinta on tehä jollain muulla ne koneet ja ottaa ne tolla vaan ylös sitten lopuksi sen klikin kans.

Voiko tuossa vermeessä siis nauhoittaa kaikki 4 yhtäaikaa?

Kyllä voi. Itse asiassa sä voit nauhoittaa sillä 4 monoraitaa ja kaks stereoraitaa kerralla jos teet niistä kaikista summan suoraan. Elirumpusetti vaan erillisen mikserin kautta stereona sisään ja kahdelle raidalle summa. ´sitten kitarat toisille 2 raidalle ja lopuksi summataan kaikki stereoksi ja äänitetään kahdelle ekalle raidalle laulut, niissä kun on insertit. Aika härdelliä siis. Helpommalla pääsee kun käyttää tota vaan sequna. :)

DataDiscille, mitä noi käyttää, menee muistaakseni 37 minuuttia tai jotain. En oo ihan varma.

Tosta oli 8-raita versiota aiemmin, vissiin valmistus lopetettu. Rautiaisen Timolla tais olla kotonaan semmoinen.
Pidän ääntä, olen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)