Aihe: Suositelkaa mulle HYVIÄ black metal bändejä
1 2 3 4 59 10 11 12 13
la m quina
11.06.2005 16:16:09
Abigor - Nachthymnen
Aeternus - Beyond The Wandering Moon
Aeternus - ...And So the Night Became
Astrofaes - Ancestor's Shadows
Beherit - Drawing Down The Moon
Belenos - Notre Amour Eternel
Branikald - Stormheit
Burzum - Hvis Lyset Tar Oss
Burzum - Filosofem
Burzum - s/t
Darkthrone - Under A Funeral Moon
Darkthrone - Transilvanian Hunger
Deathspell Omega - Si Monumentum, Requires Circumspice
Demoncy - Joined in Darkness
Drudkh - Forgotten Legends
Emperor - In the Nightside Eclipse
Forefather - Ours is the Kingdom
Forest - Forest
Forgot - Misanthropy
Galgeras - Uwer Ter Ere
Graveland - Thousand Swords
Hades - Dawn of the Dying Sun
Infernum – Taur Ru Fuin
Moonblood - Blut und Krieg
Mutiilation - Vampires of Black Imperial Blood
Mutiilation - Remains...
Nachtfalke - Land of Frost
Nagelfar - Srontgorrth
Necromantia - Scarlet Evil Witching Black
Necromantia/Varathron - Black Arts...
Negura Bunget - 'N Crugu Bradului
Nokturnal Mortum - Goat Horns
Nokturnal Mortum - NeChrist
Raven Dark – Berustet Av Kriegsdronnet
Sacramentum - Far Away From The Sun
The Shadow Order - Raise the Banners
Sort Vokter - Folkloric Necro Metal
Summoning - Dol Guldur
Varathron - His Majesty at the Swamp
Veles - Black Hateful Metal
Weakling - Dead As Dreams
Windir - Arntor
Wolfnacht - Heidentum
Maardi
11.06.2005 16:21:29
Marduk. Tarkasta ainakin Panzer Division, Heaven Shall Burn.. sekä World Funeral. Tuota Plague Angelia olen muutaman biisin verran kuullut ja ihan hyvää menoa sekin.
toba
11.06.2005 16:39:27

lukkoa aiheelle.
Henkka Hevimies
11.06.2005 16:50:30
lukkoa aiheelle.

Miksi ihmeessä?
DÖDIÄ PERKELE!
severia
11.06.2005 17:14:50
Tarkasta mun profiili, sieltä löytyy jonkun verran noita, osa kyllä vähemmän blackia.
Aman
12.06.2005 02:48:36

Ei ole vielä varmaankaan mainittu: Dissection - Storm of the light's bane

Itse kyllä vannoivat aikoinaan soittavansa "metal of death":ia, mutta en varmaankaan paljoa paskaa suolla jos mainitsen tuolta levyltä löytyvän helvetin hyvää melodista black metallia.

Toki monesti jo aiemmin mainittua emperorin anthems to the welkin at duskia voin myös suositella.

-Ari
"When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross."
dictatorsh*t
12.06.2005 10:04:43
En tiedä onko kauhean tr00ta mutta mnää ainakin tykkään Immortalin Sons of Northern Darknessista.
"The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal."
jogo3000
12.06.2005 10:09:51

Marduk. Tarkasta ainakin Panzer Division, Heaven Shall Burn.. sekä World Funeral. Tuota Plague Angelia olen muutaman biisin verran kuullut ja ihan hyvää menoa sekin.

Komp. Pz. D Marduk.
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
ozz3
12.06.2005 11:28:57
En tiedä onko kauhean tr00ta

Ei kystty tr00ta, vaan hyvää ;)

Siksi kukaan ei kai tarttunut mun Mercyful Fate, Venom ja Dimmu Borgir suositteluihin.
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth "Melkone Sonni!" MegaMan Club #009 - Shadow Man
haukka_
12.06.2005 14:54:00 (muokattu 14.06.2005 22:15:32)
Perkeleen monta tässä on jo kyllä sanottu näitä, mutta jotain saattaisi vielä löytyä.
Suomalaisen black metallin kärkeä on Azaghal, eniten kolahtaa uudemmat tuotokset Kyy minicd ja kokopitkä Perkeleen luoma. Vasta julkaistu Codex Antitheus saattaisi olla myös katsomisen arvoinen, ite en ole kerennyt vielä tutustua.
Äkäisemmältä osastolta suosittelen Anaal Nathrakhin Codex Necro levyä.
Perinteistä meloblackia soittaa Gehenna, en osaa levyjä sanoa, mutta loistava biisi ainakin on A Myth.
Saksalainen yhdenmiehen orkka Nargaroth tekee aika hyvää raaempaa tavaraa.
Ja sitten se osio mistä erityisesti pidän, kylmää ja synkkää ja itsetuhoista. Weaklingin Dead As Dreams, Silencerin Death - Pierce Me, Bethlehemin Dark Metal, Xasthuria, Norttia, Kholdia ja meinasin jo unohtaa Abyssic Haten Suicidal Emotionsin.

edit: Pari bändiä lisäisin vielä. Tuon Drudkhin kun huomasin niin muistin loistavan Hate Forestin, äkäisempää ja räkäisempää.
Yamatu. Vähemmän tunnettu bändi joka soittaa muinaisiin sumerialaisiin mytologioihin pohjautuvaa black metallia. Fiilikseltään loistavaa tavaraa, älkää antako sumeamman soundimaailman hämätä.
Uudempaa aaltoa edustaa mm. Trollheim's Grott. Industrial elementeillä maustettua blackia joka yltyy paikoin jopa deathiksi. Lukekaa blackiksi tai ette, miten tykkäätte. Vanha ...And Oceans taisi myös olla vielä black metallia. Koneita myös seassa, konsepti toimii kuin häkä, uusi on enemmän koneellista osastoa, mutta tehoa ei olla menetetty. Myös suomalainen Shade Empire on uudempaa tavaraa, kovasti synavetoista black metallia joka kolahtaa ainakin itselleni.
Eikö kukaan ole vielä maininnut Ulveria? Tai sitten olen vain puusilmä. Uusi Ulverhan on puhtaasti koneellista ja ei blackia, mutta vanha on vahvasti folk vaikutteista ja toimivaa lofi-black metallia. Vargnatt ja Bergtatt ovat sitä folkvaikutteisempaa tavaraa ja Nattens Madrigal taas puhdasta black metal helvettiä.
Samael. Myös Samaelin kohdalla meno on muuttunut koko ajan koneellisemmaksi, mutta ensimmäiset levyt on helvetin kovaa ja kolkkoa black metallia.
Lunar Aurora unohtui mainita noista fiilistely black metal bändeistä. Paikoitellen jopa ambientiksi yltyvää tavaraa joka jyrää tunnelman ja paahdon sopivalla yhdistelyllä.
human, all too fucking human.
Deino
12.06.2005 15:02:14

Satyricon on hyvä, levyistä ehkäpä Nemesis Divina ja Rebel Extravaganza.

Niin Satyricon unohtui. Nuo ovat hyviä levyjä. Ja koska "tr00ta" ei kysytty, sanon myös Dimmu Borgir.
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
luopio
12.06.2005 15:05:17
Mä suosittelisin Ajattaraa vaikkei se kaikkien mielestä niin bläkkistä ookkaan. Tarpeeks mulle kuitenki.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Kärpäsruoska
12.06.2005 15:07:01
Gehenna

Tulihan se sieltä! Mietin jo etteikö kukaan sano sitä!
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
MrQ
12.06.2005 16:17:05
Oikea mielipide:

Ne kaikki bändit jotka murhasivat homoja ja polttivat kirkkoja ovat aina hyviä. Se, mikä ne ajaa tekemään tuhopolttoja ja tappamaan kuuluu kivasti musiikissa.

Mut mainitaanpa pari bändiä:

Enslaved

...ja tottakai UTUXUL!
Super-Jari
12.06.2005 16:23:42
Enslaved

Black metallista oli kyse :)
Basisti on HIENO soitin
-Eemil
Henkka Hevimies
12.06.2005 16:42:45
Black metallista oli kyse :)

Hmm...no Black/Viking Metalliksi luettelisin kyseisen yhtyeen. Ainekin vanhemman tuotannon.
DÖDIÄ PERKELE!
Veco
12.06.2005 19:03:33
Emperorilta mun mielestä tullut vain voittajalevyjä.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Aegis
12.06.2005 20:48:52 (muokattu 13.06.2005 00:59:40)
Suurin osa black metal bändeistä on minusta vain ärsyttävää melodista kikkelimeiningillä toteutettua paskaa. Onneksi on poikkeuksiakin. Kunnon rämisevän, irstaan, raskaan ja roisoisen blackin kuuntelua voi jo tukea. Darkthronen uudemmat tuotokset kolisevat hyvin, samoin Morbid Execution ja Cult of Daath. Valitettavasti en kahdelta jälkimmäiseltä levyjä omista. Jenkkilän Krieg on tehnyt jotain perkeleen tiukkoja tuotoksia, ainakin ensimmäinen täyspitkä ja splittilevy Morte Incandescenten kanssa toimivat mainiosti.

EDIT: Liikaa melodisia sanoja.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
la m quina
13.06.2005 00:51:05
Viking Metalli

???

Suurin osa black metal bändeistä on minusta vain ärsyttävää melodista kikkelimeiningillä toteutettua melodista paskaa.

xD
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)