Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikki & Alkoholi
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Wk
28.04.2003 11:58:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on suurin alkoholimäärä jonka jälkeen soitto vielä kulkee? Omia kokemuksia??
 
Wk
Fortune
28.04.2003 12:00:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Persoonakohtaista. Joillekin, kuten minulle, maksimi on 3 olutta, sen jälkeen tosin omaan korvaan soitto kuulostaa paremmalta, mutta dokumenttien perusteella asia ei oikeasti näin ole.
 
Joillakin hahmoilla kunnioitettava määrä viskiäkään ei saa aikaan kuin lippalakin putoamisen silmille ja satunnaisia sävellajinvaihdoksia soittoon.
 
Hymiö.
coffeemaker
28.04.2003 12:09:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Persoonakohtaista. Joillekin, kuten minulle, maksimi on 3 olutta
 
Sama täällä..
Jos ei omasta soitosta muista jälkeinpäin mitään, niin voi hyvällä mielellä itse päättää menikö se hyvin vai ei.
 
'I am too lazy to live and too afraid to die'
Vilhelmus
28.04.2003 12:10:31 (muokattu 28.04.2003 12:20:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

12 nelosta.
 
Tai okei. Toi nyt oli yksi keikka ja jälkeenpäin olen videolta tarkistanut, etten soita yhtään huonommin kuin tavallisesti.
 
Mutta siksarin keskiketterää voi vetää aivan huoletta.
 
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
Grapevine
28.04.2003 12:21:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on suurin alkoholimäärä jonka jälkeen soitto vielä kulkee? Omia kokemuksia??
 
Varmaan jotain 4 desiä Black Velvetiä.
 
KooAa
28.04.2003 12:25:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ensin vetää kännin ja sitten alkaa soittamaan niin siitä ei tule mitään, varmaan joku 5-10 tuoppia riittää.
Taas jos soittelee koko ajan kun juopottelee niin tilanne päätyy eri tavalla, lopputulos on kyllä sama mutta juomaa tarvitaan paljon enemmin. Treenikaverit ainakin sanoo lopulta että pannaankos vehkeet kiinni ja jutellaan vaan. Siis noin +10 puolen litran Karjalan jälkeen, ennätys taitaa olla 16.
 
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
kivi
28.04.2003 12:38:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei voi sanoa. Se on nimittäin ihan eri asia, jos on vaikkapa kaksi viikkoa rundannut, ottanut kuppia joka päivä keikan jälkeen, aamulla loiventavat ja sitten ennen keikkaa iisisti chillaten ;-) kuin jos on menossa pistokeikalle ja hommassa on ylimääräistä stressiä ja sählinkiä; kamat on pakkaamatta ja piuhat rikki tai hävinneet sinne tai tänne - toleranssi on heti _paljon_ pienempi ja ongelmanratkaisukyky olematon.
 
Kyllä juoppo saa juoda, eihän se muuten selviä. Mutta jos juomiseen ei ole päällä rutiinia kannattaa pysytellä selvin päin vaikkapa iltakuuteen, tai vaihtoehtoisesti niin että kello 14 peli poikki, ja siitä keikkaan saa enintään tuopin per kaksi tuntia, mitä noita ratkaisuja nyt onkaan.
 
Kiinnostaisi muuten tietää, miten täälläkin teillä, joilla on parisataa keikkaa vuodessa, sujuu palautuminen arkeen. Vai ehtiikö palautua ollenkaan? Mulla ainakin on olo, että en enempää toivois kuin että pääsisi takaisin autoon ja arkea pakoon seuraavalle keikalle, kun nyt on tässä kuussa 12 keikkaa takana; mutta mulla sama tahti ei todellakaan jatkune läpi vuoden. Mites teillä joilla jatkuu?
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
kamelisko
28.04.2003 23:44:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En juo.
 
lei-la
29.04.2003 00:08:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pelkkä rääkyjä olen mutta en kyl sanoja muista selvinpäin. öh. viina kuuluu asiaan. (hymy)
 
Larry
29.04.2003 10:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puolikas mäyris menee mukavasti alas ja iso III tuoppi mukaan stagelle niin ei mitään onkelmaa...settien välissä rykäsee paukun viskiä ja toinen tuoppi niin homma toimii....muussa tapauksessa alkaa pleku pyörimään sormissa.
 
-You Can Tune a piano but can't Tuna Fish-
the jokke
29.04.2003 10:51:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no, keikoilla en oo ikinä juonut. mutta jos harkoissa juon vaikka yhden lonkeron (0,5l), niin se vaikuttaa jo niin paljon soittotarkkuuteen ja varsinkin oman laulun kuulemiseen, että edes sitä yhtä lonkkua en ennen keikkaa uskaltaisi juoda. joo-o.. mulla on huono viinapää. ihmettelen kyllä niitä, jotka ei pysty nauttimaan musan soittamisesta ilman alkoholia. keikan jälkeen on paljon mukavampi juoda sitten vähän enemmänkin, kun on hyvä keikka takana soitannollisesti.
Billsner
29.04.2003 11:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmen oluen jälkeen soitto kulkee paremmin. Viidennen jälkeen soitto alkaa kangertelemaan.
 
Tähän vielä lisäkysymys. Mikä on suurin rahasumma minkä olette saaneet kun olette vieneet treenikämpltä tyhjät pullot kauppaan? Vähänaikaa sitten vein pullot kauppaan ja sain 5€. Olisi pitänyt vielä säästellä vähänaikaa...
JR
29.04.2003 11:19:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Usein tulee kyllä nautittua muutama ennen rokki keikkaa eihän sitä muuten edes aina kone lähde käyntiin.
 
Pannullinen kahvia saattaa joskus olla parempi ratkaisu.
 
Joskus muinoin nuoruudessa about v.90 tuli nähtyä jossain lappi tl:ssä oliko se nyt joku nuorisotalo yksi keikka jossa rumpali sammui kesken keikan rumpujen päälle.. Oli vetänyt kossupullon ennen keikkaa ja muistaakseni "tahdon rakastella sinua" meni vielä kohtalaisesti, mutta seuraavan biisin aikana kuului vaan pari kolausta ja jätkä makas patterin päällä. Laulaja kuulutti tyynesti mikkiin "onkos yleisössä ketään ketä haluis / osais paukuttaa rumpuja?"
 
Elkää mokailko sen kuningas alkoholin kanssa liikaa :)
 
JR
the jokke
29.04.2003 11:20:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän vielä lisäkysymys. Mikä on suurin rahasumma minkä olette saaneet kun olette vieneet treenikämpltä tyhjät pullot kauppaan? Vähänaikaa sitten vein pullot kauppaan ja sain 5€. Olisi pitänyt vielä säästellä vähänaikaa...
 
amatöörit! me saatiin 15e kun vietiin 2/3 osaa pulloista. enempää ei saatu kerralla.
kivi
29.04.2003 11:42:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on suurin rahasumma minkä olette saaneet kun olette vieneet treenikämpltä tyhjät pullot kauppaan? Vähänaikaa sitten vein pullot kauppaan ja sain 5€. Olisi pitänyt vielä säästellä vähänaikaa...
 
"Vaihdossa" pullo tequilaa (n. 120mk), kaksi pulloa retsinaa (n. 50 mk) ja 150 markkaa vielä käteisenä päälle.
 
Tämä puoli taitaakin olla merkittävä tulonlähde yhtyeellemme.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
JPL
29.04.2003 12:12:00 (muokattu 29.04.2003 12:12:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on suurin alkoholimäärä jonka jälkeen soitto vielä kulkee? Omia kokemuksia??
 
Rippuu siitä että mitä soitetaan, missä ja kenen kanssa. Ehkä muutama bisse. Ensin musiikki ja sitten alkoholi järjestyksessään. Usein se vaadittava soittotatsi häviää ennenkuin sitä itse huomaa jos rupee läträämään. Keikalla yleisön on saatava se mitä se tilaa. Sitten kun soitto on ohi voi aloittaa itse tilailun...
 
Treenit on toisinaan asia erikseen. Usein sielläkin pätee suunnilleen sama meininki.
 
Bluelight, Funk&Fusion project
Jabbe
29.04.2003 12:34:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

12 nelosta.
 
Tai okei. Toi nyt oli yksi keikka ja jälkeenpäin olen videolta tarkistanut, etten soita yhtään huonommin kuin tavallisesti.

 
Mitenkäs hyvin sitten tavallisesti soitat? ;)
 
http://www.muusikoiden.net
KantriKatri
29.04.2003 12:44:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on suurin alkoholimäärä jonka jälkeen soitto vielä kulkee? Omia kokemuksia??
 
Yksikin on liikaa..En ota ennen keikkaa =)
 
Burt Cokain
29.04.2003 12:44:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kännissähän oma soitto kuulostaa kauniimmalta kuin mikään muu (ainakin omasta mielestä), vaikka eihän pullo tai pari halpis-vinkkua, tai muutama kalja pahaa tee.
itse päätin etten juo enää ennen treenejä tai keikkaa, koska vasta tuli juotua hieman liikaa, enkä edes muista olleeni treeneissä.
se on aika paha juttu, kun ajattelee sitä muiden bändin jäsenten näkökulmasta. kaikki tulee hyvissä fiiliksissä soittamaan, ja sit yks tulee hirmu kaasussa ördäämään ja pilaa koko homman.
 
Haipuma
29.04.2003 13:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä koskettimien soitto muuttuu kömpelöksi jo parin kolmen kaljan jälkeen, mutta sanotaan, että sen sikspäkin jälkeen lopetan soiton säästääkseni muiden hermoja.
 
"yli miljoonan suomalaisen arvioidaan elävän jatkuvien kipujen kanssa." -Suomen tietotoimisto
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «