Chysleri 10.06.2005 15:20:09 | |
---|
Tässä on nyt kymmenen vuotta tullu tehtyä tanssikeikkoja rivimuusikkona kapulamestarina (80-100 kpl vuodessa).Kertaakaan en ole keikan aikana pulloon tarttunu vaikka monesti on kyllä kieltämättä tehnyt mieli.Kohtalaisia ryyppymiehiä tässä kyllä muuten ollaan.Keikat ovat minulle elintärkeä sivutulo(tällä hetkellä päätulo) ja riskiä sen takia en ole ottanu.Tällaiselle "nimettömälle" orkesterille keikkapaikat ovat kovin rajalliset ja sana kiirii piireissä helposti.Kysyisinkin samalla,että oletteko menettänyt keikkoja alkoholin käytön takia? |
v_m_kangas 10.06.2005 15:41:48 | |
---|
En käytä. Kysyisinkin samalla,että oletteko menettänyt keikkoja alkoholin käytön takia? Toivottavasti emme. Yhdessä välissä poppoossa oli alkkis, joka onnistui olemaan vuoden päivät kuivilla, mutta sitten repesi ja lenti pihalle. Todettava on kyllä, että kyseisessä keikkapaikassa emme ole käyneet sen jälkeen kun tuo episodi tapahtui. Tosin sinne en välttämättä haluakkaan :) Kuten olen aiemminkin todennut, minun porukasta tulee lähtöpassit yhdellä ryypinkikerralla. Humppaa tai soita humppaa |
Fuzzy Boner 10.06.2005 15:42:49 | |
---|
Tässä on nyt kymmenen vuotta tullu tehtyä tanssikeikkoja rivimuusikkona kapulamestarina (80-100 kpl vuodessa).Kertaakaan en ole keikan aikana pulloon tarttunu vaikka monesti on kyllä kieltämättä tehnyt mieli.Kohtalaisia ryyppymiehiä tässä kyllä muuten ollaan.Keikat ovat minulle elintärkeä sivutulo(tällä hetkellä päätulo) ja riskiä sen takia en ole ottanu.Tällaiselle "nimettömälle" orkesterille keikkapaikat ovat kovin rajalliset ja sana kiirii piireissä helposti.Kysyisinkin samalla,että oletteko menettänyt keikkoja alkoholin käytön takia? Työt pitää hoitaa kunnialla, mutta Kyllä piiska tai pari on välillä paikallaan; riippuu tilanteesta. Eli melkein aina;) Olet kirjoittanut keskusteluun 8600 kirjoitusta |
M.i.k.key 10.06.2005 15:43:07 (muokattu 10.06.2005 15:43:35) | |
---|
Kohtuus kaikessa. Pieni määrä vain piristää, kyllä piiskat pitää ottaa, onhan tästä jo aiemminkin puhuttu. Toki 6 setin keikalla saa olla varovainen jos piiskaa joka tauolla... EDIT: HOHO!!! Pussy samaan aikaan samalla asialla!!! Mä lopetan nää hommat! |
uruttaja 10.06.2005 15:45:37 | |
---|
Kohtuudella kohtuudella. Ryyppäämiseen ei kestä sortua. Ne on hiukan eri asioita. 6 setin veto ja setin veto on kans vähän eri juttuja. Jokainen taplatkoon tyylillään, häpäistä ei kannata. Mä oon tehnyt jonkun tuhat keikkaa, eikä kertaakaan ole tullut muusikoiden kesken ongelmaa, solistien kylläkin. Ja olen soittanut ihan oikeasti kovien kopsupaavojen kans. |
vanhami 10.06.2005 15:58:38 | |
---|
Sen verran tulee joskus otettua, että autolla voi ajaa periaatteessa nollilla keikalta kotiin. Tarkoittaa yhtä - kahta janokaljaa settien välissä. Yleensä se tarkoittaa, että keikalla "tarjotaan" juomaa. Jos pitää ostaa, ei tule ostettua. Kerran pari vuodessa saattaa tulla sellainen tilanne, jossa taivaan merkit osuu kohdalleen. varhainen keikka > yleensä häät > basisti kuskina > oma auto kotona > eukko mökillä > tarkoittaa yleensä sitä, että parin taukopiiskan jälkeen vika tauolla ja setillä kiskoo sen minkä ehtii. Ei ehdi vaikuttaa soittoon. ja keikan jälkeen kuppilaan. Ei ole ollut meiädn bändissä ja bändeissä ongelma koskaan. Kukaan ei ole koskaan mokannut keikalla kännissä, että keikka olis menny. Se onnistuu ihan selvinpäinkin ;) |
baron 10.06.2005 16:01:26 | |
---|
Keskari/tauko Ruokajuomat. Jos sampanjaa tarjolla, sitten vähän enemmän. "sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän" |
Simplex 10.06.2005 16:39:36 | |
---|
Jos sampanjaa tarjolla, sitten vähän enemmän. Siis puhuthan aidosta shamppanjasta, ettet kuohuviinistä? Mäkin saatan ottaa toisen lasillisen jos tarjotaan shamppanjaa, mutta jos tullaan sohimaan kuohismoukarin kanssa niin mä käännän yleensä lasin nurinpäin pöydälle ja sanon että "yritäppäs kaataa siihen", ellei sitten ole tosi jano... Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
jon lord 10.06.2005 18:23:12 | |
---|
Yli kolmenkymmenen vuoden aikana n.kymmenen kertaa.Kaksi kertaa nuorempana hirveet lärvit ja kerran keikka pystyyn. Joku vanha haitaristi paikkas. Itsekriittisyys sen verran kovaa luokkaa etten noiden kertojen jälkeen ole ottanut. Nyt yli 8 vuotta ottamatta mitään. Tää on aina niitä henkilökohtaisia valintoja ja joku ei pysty vetämään keikkaa ilman pientä fiilis paukkua. Jos hommat toimii niin ei siinä mitään ja jokainen tehköön omat päätöksensä. Mutta on huonojakin kokemuksia siitä kun bändi innostuu vetämään kunnolla ennen keikkaa. |
jjussila 10.06.2005 23:11:55 | |
---|
Todennäköisesti lähes yhteinen näkemys on , että muutama(laatuun kantaaottamattomana) on aina paikallaan. Tää muutama on vain yleensä kovin liukuva käsite: joillekin se on tasan 2 , toisille kaikki alta 10 on muutama. Itse olen, valitettavasti tai ei, kokeillut nuo vaihtoehdot ja niitä ns. ylilyöntejäkin on sattunut (mä olen tehnyt tätä duunia kohta 30 vuotta), mutta ikänä ei ole yhtään keikkaa sen takia mennyt puihin. Suurimman osan vedoista teen yhä edelleen täysin "kuivilla", koska rattiin on yleensä lähdettävä. Yhä totean kuitenkin näin laulavan soittajan ominaisuudessa (olen orkestraatiomme solisti ja ainut sellainen), että olut oikeissa mittasuhteissa (ei liukuva käsite) on helvatin hyvä laulajan kurkulle; hiiva voitelee äänihuulia, jotka näin ollen kestävät kovempaa rasitusta. Olut tulisi vain "nauttia" huoneenlämpöisenä!!! Just niin... |
R.Syke 10.06.2005 23:14:38 | |
---|
-Soittokeikalla nollatoleranssi. Stimuloin itseni helvetisti hypnotisoimalla! Joskus vapaalla tulee sitten vispattua ...nua pannuhuonekeikat on huippuja. ...ja halkojen haku halkolaatikosta. |
U.Honey 11.06.2005 06:02:27 (muokattu 11.06.2005 08:09:21) | |
---|
ööö, ei mitään. My name is Baron, U.Honey Baron. |
baron 11.06.2005 08:42:09 (muokattu 11.06.2005 10:13:48) | |
---|
Siis puhuthan aidosta shamppanjasta, ettet kuohuviinistä? Mäkin saatan ottaa toisen lasillisen jos tarjotaan shamppanjaa, mutta jos tullaan sohimaan kuohismoukarin kanssa niin mä käännän yleensä lasin nurinpäin pöydälle ja sanon että "yritäppäs kaataa siihen", ellei sitten ole tosi jano... Joo, kuohuviinit noin yleisesti ottaen on mun hobby ja sampanjalla tarkoitan nimenomaan Ranskan sampanjamääräysten mukaista sampanjaa, esim ranskalainen kuohuviini ei oo mulle sampanja. Vähän off-topicia, jenkeissä on sana sparkling wine, mutta ei siellä sellaista tuotetta ole, ainkin ne myy eioota kun sitä kysyy kuohuviini = champagne sampanja = French champagne "sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän" |
isojussi 11.06.2005 11:01:17 | |
---|
Alkumalja tulee usein imettyä ja ruuan kanssa klasillinen punkkua dokattua - jos on tarjolla. Muuten vettä. Oikeeta vettä - ei mitään hiilihappo - osastoo... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Lennu 11.06.2005 12:34:53 | |
---|
Kyllä. Muutama tuoppi yleensä menee, tiukan kanssa pitää olla varovainen. Ja viineistä: kuhan kuplii ja nousee hattuun. "Tosimies teeskentelee orgasminsa. Myös masturboidessa.", -J |
oprahk 11.06.2005 15:56:22 | |
---|
Aperitiivi tauolla/keikan jälkeen on minusta ihan ok juttu. Usein keikan jälkeen kello on kyllä niin paljon, että arvostan siinä vaiheessa enemmän yöunia kuin aperitiivia ja pelastan sen, mikä pelastettavissa on. Hmmm..tällä taktiikalla ei kyllä lakanat paljon lepata ;D Tietysti poikkeuksia on...keikalla kotikulmilla, käteisenä maksettu liksa polttaa taskun pohjalla ja kaikki kaveritkin radalla. Ei voi kun tarttua löylykauhaan %-) Olo on kuin orvokilla 8-) |
oprahk 11.06.2005 15:58:33 | |
---|
...ai mut voi wittu se olikin "keikan aikana" otsikossa... Olo on kuin orvokilla 8-) |
U.Honey 11.06.2005 21:29:19 | |
---|
Kuten olen aiemminkin todennut, minun porukasta tulee lähtöpassit yhdellä ryypinkikerralla. Saanko arvata, v_m_kankaan bändissä on muutenkin hyvä kuri ja järjestys. Kengät plankataan ennen keikkaa - tai vaihtoehtoisesti itketään ja plankataan! ;-) My name is Baron, U.Honey Baron. |
turisija 12.06.2005 10:17:49 | |
---|
Kuten olen aiemminkin todennut, minun porukasta tulee lähtöpassit yhdellä ryypinkikerralla. selkeä asenne, ainakin humppaosastolla, pysyy homma kuosissa, ränttätänttä on erikseen , mutta paikatkin on yleensä sen mukasia räkälöitä , plussaa !!! |
Kuten olen aiemminkin todennut, minun porukasta tulee lähtöpassit yhdellä ryypinkikerralla. selkeä asenne, ainakin humppaosastolla, pysyy homma kuosissa, ränttätänttä on erikseen , mutta paikatkin on yleensä sen mukasia räkälöitä , plussaa !!! Mis menee sit ryypingin raja? Onks nii et ei pysty klaaraa duuneja? Olet kirjoittanut keskusteluun 8600 kirjoitusta |