Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seymour Duncan pickup booster
1
Leksi
10.06.2005 11:52:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia?? Entä ehdotuksia alle sadan euron boostereista..
 
When we started this band All we needed, needed was a laugh!!!
Härski
10.06.2005 12:02:37 (muokattu 10.06.2005 12:03:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MXR Micro amp. Kaippa se on alle satkun? ADD: Ainakin T-Kaupassa on alle.
 
booster
10.06.2005 12:17:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tahansa EQ -pedaali käy boostaamiseen. Käytettynä saanee noin 50 eurolla.
 
NoCo
10.06.2005 14:31:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Putkiradion edessä on oiva tuo SD, jos ei muuten kuulu mitään, mutta kait nuo muutkin spedut käy.
 
Humpparimikeillä ei rasialla ole virkaa jos on äksyt mikit Duncan JB tms. Ei tuo paljoa säröä lisää tuo tech 21 60w:ssa, putkiradiossa tuo, putkinupilla en vielä testinyt.
 
Stratostakin sinkuilla saa humpparimaista soundia aikaiseksi.
 
Ihan jees, jos käytettynä ostaa.
 
En ole pedaaliexpertti, muista laatikoista en tiedä.
 
N.C.
JanneT
10.06.2005 16:19:54 (muokattu 10.06.2005 16:22:24)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen käyttänyt tuota Duncanin boosteria siitä asti kun se tuli suomeen (vissiinkin parisen vuotta sitten). Kyllä tuo laite on mielestäni ihan hyvin ajanut asiansa volyymin nostajana soloissa (sekä clean, että särö). Tosin kyllä se vähän kitaran omaa soundia muuttaa, mutta eipä tuo minua ole haitannut.
 
Tuota varmaan kannattaa mennä liikkeeseen kokeilemaan oman kitaran kanssa, niin siinä sitten kuulee, että muuttuuko se ääni häiritsevästi.
 
Voihan vitalis...
Ukko
10.06.2005 17:21:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SD:n boosteri on ihan jees. Ainakin Straton kanssa soundi paksunee mukavasti. Tulee pikkuisen lepamainen olo ;)
 
efunkelist
11.06.2005 22:39:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duncanin buusterista saa eniten irti strato/tele-tyyppisellä kitaralla jossa on yksikelaiset mikit. Mulle tuosta on tullut ihan vakiokaveri stratolle kun siitä saa ne humbucker-emulaatiotkin. Neutraaliasento ei mielestäni kitaran omaa soundia muokka, en ainakaan ole huomannut joskaan en paljoa käyttänytkään...
 
Duncan buuster on erittäin suositeltava laite. Toki sitä kannattaa kokeilla ensin saako siitä mitä haluaa. Ainoastaan buustaukseen voi löytyä soveltuvampiakin, mutta oiva lisä (jota en tiedä saako edes muualta) on tuo humbucker-emulaatio.
 
Uraltonelta voi modatun SD-1:n ostaa jo ilman testaustakin :) Se on sen verran hyvä ja standardi purkki upgradettuna modauksella että sille löytyy aina käyttöä.
 
pekkaautio
26.06.2005 09:22:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen myös käyttänyt pari vuota tuota Seymour Duncanin pickup boosteria. Siinähän on todellakin 3-vaihtoehtoista valintaa korostuksille. Itselläni ko pedaali on ketjussa ensimmäisenä, sen jälkeen tulevat Bossin SD-1 ja BD-2, jolla sitten nostetaan särösoolojen tasoa. Itse olen rakentanut särösoundin siten, että tarvittaessa boostaan ilman korostuksia kitaran omaa soundia ja kun ketjun seuraava SD-1 on päällä, tuottaa boosteri lisäsäröä/tukevuutta särösoundiin ja kun minulla kaikkien säädöt ovat kuitenkin alle puolenvälin, on soundi hyvin erotteleva ja kivan kuuloinen (mikä on tietysti makuasia) ja tulee ulos Marshallin vanhan nupin ja kaapin kautta. Anyway, on ja pysyy minun palletissani, sillähän saa sitten buustattua puhtaan soundin, kun häröttimet eivät ole päällä.
 
Hawkwood
20.11.2017 21:50:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpa vanhaa keskustelua ylös, kun kysymykseni liittyy aiheeseen...
 
Mulla meni kyseisestä pedaalista rikkoutumaan tuo liukukytkin, jolla siis valitaan millaista humpparia pedaali imitoi.
 
Uraltonelta lähinnä oikeaa löytyi seuraava kytkin, jossa kuitenkin on edellisestä poiketen vain kaksi asentoa kolmen sijaan: http://www.uraltone.com/elektroniik … kytkimet/liukukytkin-spdt-mini.html
 
Mikä kytkin mun siis tulisi ostaa, jotta homma menee oikein ja pedaali pelittää taas täysillä? Tässä vielä linkki kytkentäkaavioon, josta nappasin tuon kytkimen tyypin: http://1.bp.blogspot.com/--iGW2G7Us … -eTcNCog/s1600/SD-PickupBooster.png
 
"Ei se ole harrastus eikä mikään, jos ei se vie kaikkea aikaa ja kaikkia rahoja".
efunkelist
06.12.2017 06:41:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semisti nollavastaus mutta paremmin tähän löytyy apua tuolta elektroniikka-ja-soitinrakennuspalstalta kuin kitarakamoista.
 
Kannattaa kysyä suoraan uraltonelta löytyisikö tuollaista kytkintä heiltä vaikka verkkosivuilta ei löytyisikään. Muita paikkoja joista kannattaa etsiä:
 
bebek.fi
radioduo.fi
spelektroniikka.fi
 
Jos haluat että pedaali toimii kuten ennenkin niin tarvitset toki samanlaisen tai ainakin vastaavan kytkimen kuin orkkiksessa. Toinen vaihtoehto on hyödyntää tuota kytkentäkaaviota ja vaihtaa koko kytkin vaikkapa vipukytkimeen. Pienellä modauksella se varmaan istuisi orkkiskoteloonkin tai sitten vaihtoon koko kotelointi niin saat vapauksia sijoittelulle.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Hawkwood
06.12.2017 13:13:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta! Toden totta, elektroniikka-palsta olisi varmasti ollut oikeampi paikka. Mutta ratkaisin homman siis hankkimalla Uraltonelta kolmiasentoisen vipukytkimen. Onnistui hyvinkin pienellä kotelon muokkauksella ja pelittää täysillä. On vielä käytettävyydeltäänkin alkuperäistä liukukytkintä parempi.
 
"Ei se ole harrastus eikä mikään, jos ei se vie kaikkea aikaa ja kaikkia rahoja".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «